Relaties Relaties

Relaties

Kritisch op mezelf / de liefde van mijn leven tijd gunnen

Je hebt al meerdere malen vragen gesteld en hij heeft eerlijk antwoord gegeven. Het vreet aan hem dat het contact met zijn ex minimaal is. Hij kan jouw geen zekerheid geven. Hij kan er eigenlijk niet eens over praten. Hij mist zijn gezin. Die man zit gewoon tussen 2 vuren. Natuurlijk is hij gek met jou. En geniet hij van jullie tijd samen. Maar hij heeft moeten kiezen tussen 2 kwaden en wil haar en zijn gezin ook. En jij denkt heel naïef open te staan voor zijn ex en praat over de kinderen ontmoeten. Terwijl jij in hun ogen hun gezinsleven kapot hebt gemaakt. Waarom zouden ze iets van of met jou willen? Ze willen hun man en vader terug. 

Jij bent volledig verliefd en zeker van zijn keuze. Wilde hem zelfs delen in een eenzijdige open relatie. Hij zou dat waarschijnlijk geweldig vinden (dat is de oplossing). Deze man wil geen keuze maken. En weet natuurlijk ook dat jij toch op hem wach. 

Wat een ontzettend complexe situatie, Astrid! Het klinkt alsof je echt veel geduld hebt en probeert alles zorgvuldig aan te pakken. Misschien is het belangrijk om jezelf ook ruimte te geven om te genieten van de momenten die goed gaan, zonder je te veel zorgen te maken over de toekomst. Het is duidelijk dat je veel begrip hebt voor zijn situatie, maar vergeet ook niet dat jijzelf ook recht hebt op duidelijkheid en emotionele veiligheid. Misschien kun je een rustig moment kiezen om met hem te praten over je behoefte aan meer zekerheid, maar dan op een manier die ruimte biedt voor zijn proces.

Ik denk dat je heel lang kunt wachten. En dat het nooit zo wordt zoals jij het je voorstelt. Dit gaat geheid teleurstelling, frustratie en verdriet opleveren. Doe jezelf een plezier en ga verder met je leven.

PolderGeek schreef op 26-03-2025 om 17:01:

Misschien kun je een rustig moment kiezen om met hem te praten over je behoefte aan meer zekerheid, maar dan op een manier die ruimte biedt voor zijn proces.

Ik denk dat er inmiddels wel genoeg ruimte is geweest voor zijn proces. 
Ik zou Astrid juist aanraden om voor zichzelf op te komen en duidelijkheid te eisen.

Grote kans dat ze teleurgesteld en gekwetst wordt, maar dat is beter dan dit heerschap nog langer van twee wallen te laten te vreten. 

Oei je hebt jezelf helemaal verloren in deze illusie van liefde. Ik denk ook dat er hechtingsproblematiek speelt. Boekentip: Liefdesbang van Hannah Cuppen. Ik denk dat je er veel in zult herkennen. Sterkte en probeer je eigen leven te gaan leiden in plaats van je te richten op het leven van een man die niet daadwerkelijk voor je kiest. Je verdient meer dan dit!

Je kunt het ook bekijken vanuit een soort tragiek in plaats van alleen vanuit ongezonde dynamiek of de hang daarnaar. Mick was niet degene die vroeger de relatie uit heeft gemaakt. Nu hij een gezin heeft en een relatie van 18 jaar heeft hij daar zijn liefde gegeven en is zelf aan het verwerken dat die relatie weer door de ander wordt uitgemaakt. In die situatie komt hij dan zijn oude liefde tegen. Helemaal niet raar toch dat hij haar benadert. En super verwarrend voor hem dat zijn huidige partner hem dan ineens weer terug wil. Misschien heeft hij jaren voor haar gevochten om het goed te krijgen. Dus in plaats van zeggen, wat een rotzak, kun je ook meer naar zijn situatie kijken.

Dat jullie het beiden moeilijk hebben is gewoon heel erg normaal. Dat je hem wil delen is misschien wel een noodgreep als je eerder nooit aan zoiets zou denken.

De adviezen om hem rustig zelf er uit te laten komen lijken mij de enige juiste.

En tegelijk erkennen dat jullie blijkbaar iets heel dieps met elkaar hebben maar tegelijk in een uitzonderlijk complexe situatie zitten. Dus als het niet soepel verloopt nu hoeft dat niet af te doen aan het feit dat jullie iets heel dieps met elkaar hebben. Het hoeft volgens mij niet zo te zijn dat dat alleen maar een 'droombeeld' is wat jullie in elkaar zien. Het kan wel zijn dat het juist door de geschiedenis van jullie beiden en de verrassing van het weerzien en de intensiteit van de dilemma's ook de liefde zelf zo ontzettende bijzonder voelt dat dat na een tijdje wel eens te gewoontjes kan gaan voelen (hoewel het dan nog steeds liefde is) en je dan nog steeds, als je voor elkaar kiest, met die wat gewonere liefde alles aan moet kunnen.

Tragisch is het zeker. 

Maar op het moment dat het duidelijk is dat de andere partij zichzelf er zó in verliest, moet er geen ruimte meer zijn voor de “tragiek” van de “rotzak”.

Het is overduidelijk dat TO een obsessieve focus heeft op deze man en zichzelf steeds op de backburner laat zetten. Al sinds eind 2023!

Het is niet gezond dat een ruim volwassen vrouw zoals TO, zich zo afhankelijk en obsessief opstelt. Daardoor faciliteert ze hem ook nog eens. En cijfert zich compleet weg met alle onzekerheid, verdriet en stress die daarbij horen. 

Je maakt mij niet wijs dat een net zo ruim volwassen kerel, niet doorheeft wat dit allemaal met Astrid doet. Als hij ECHT het beste met haar voor zou hebben, zou hij haar loslaten en aanraden om verder te gaan met haar leven.

In plaats van haar aan het lijntje te houden en aan te trekken om vervolgens weer af te stoten.

En daarnaast flikt hij ditzelfde trucje natuurlijk ook bij zijn ex-vrouw. 

Het zou toch niet best zijn, als iedereen die uit een gestrand huwelijk komt, zich zo zou gedragen zeg. 

Geen idee of het echt een rotzak is. Een egoïst is het zeker. 

Ook ik lees dat hij niet echt voor jou kiest. Hij heeft zijn huwelijk emotioneel helemaal nog niet afgesloten en ik denk dat jij tot die tijd op de reservebank zal blijven zitten. Hier heb jij geen enkele invloed op want dit is iets tussen hem en zijn ex vrouw. Dat ga jij niet oplossen met praten met hem. 

Hij en zijn ex vrouw zouden eigenlijk in therapie moeten om OF samen verder te gaan OF het huwelijk emotioneel af te sluiten. 

Pas daarna is de weg vrij voor jou. 

@Astrid,

Ik kan best begrijpen dat de reacties ‘hard’ zijn en je deze misschien niet had verwacht. Tóch hoop ik dat je er ook iets van zult opsteken en het jou tot denken gaat zetten. 

Jouw leven is al ruim een jaar gevuld met drama, twijfels, verdriet, dat moet je toch niet meer willen voor jezelf als vrouw van bijna 50? Deze man gaat jou voorlopig echt niet gelukkig maken, laat jou al ruim een jaar op de reservebank zitten, terwijl jouw leven compleet on-hold staat. Waarom gun jij jezelf niet meer dan enkel wat toegeworpen kruimels? 

Al zijn de reacties best hard, wij dragen immers niet die roze bril, dus ik noem ze realistisch. Hoop oprecht dat jij dit ook snel kan inzien!

De titel luidt “Kritisch op mezelf/de liefde van mijn leven tijd gunnen”, maar je bent juist helemaal niet kritisch op jezelf. En hij krijgt al bijna 1 1/2 jaar de tijd, als hij nu inmiddels nog niet 100% voor jou heeft gekozen, dan gaat dit echt niet meer gebeuren hoor. Of wil je nog jaren leven op de kruimels en het reservebankje?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.