Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Relaties Relaties

Relaties

Kosten verdeling bij niet samenwonend gezin

Prima Sjaakie, je weet nu in elk geval wat jij wil. Mijn tip: als je dit gaat communiceren, communiceer dan eerst je probleem: wat gebeurt er, wat betekent dat voor jou en waarom is dat niet meer acceptabel. Jij hebt je voorstel, misschien heeft hij ook nog zo zijn gedachten en komen jullie er samen wel uit.

Tsjor

"Heb besloten dat ik hem ga vragen igg zijn eigen kosten te dragen en dat ik hem de extra kost gewoon vraag, uit te keren in geld (tikkie)."

Hoe doe je dat dan? Ga je bijhouden wat hij eet, hoelang hij doucht, je bon door drieën delen, zijn producten uit de bon halen, de plakjes kaas tellen? Iedere week weer? Ik zou jezelf wat meer rust gunnen en voor een vast bedrag gaan. 50 euro per week voor een grote man met fatsoenlijk salaris is niet meer dan redelijk. 

Wij gebruiken de : Wie betaalt wat
Mijn vriend is meestal bij mij tijdens weekenden en vakanties.
Hij doet vaak de boodschappen en zet die op de app. Geen geneuzel over plakjes kaas. Gewoon door de helft. Geldt ook als ik boodschappen doe op vrijdag, waarvan hij dan ook eet. 
Ook andere onkosten zoals etentjes, bioscoop, benzine wordt daarop gezet. 

Ons inkomen is redelijk gelijkl. Dit gaat altijd goed. 

In geval van Sjaakie zou ik gaan voor een vast bedrag per week, tenzij daar gezeur over komt. 

Lente2 schreef op 25-12-2024 om 11:59:

Wij gebruiken de : Wie betaalt wat
Mijn vriend is meestal bij mij tijdens weekenden en vakanties.
Hij doet vaak de boodschappen en zet die op de app. Geen geneuzel over plakjes kaas. Gewoon door de helft. Geldt ook als ik boodschappen doe op vrijdag, waarvan hij dan ook eet.
Ook andere onkosten zoals etentjes, bioscoop, benzine wordt daarop gezet.

Ons inkomen is redelijk gelijkl. Dit gaat altijd goed.

In geval van Sjaakie zou ik gaan voor een vast bedrag per week, tenzij daar gezeur over komt.

Dit kan bij TO ook.

In de app kan je ook aangeven dat eentje 3x betaalt en de ander 1x. En dat kan je zelfs per uitgave laten varieren. 

Maar als je een goed beeld hebt wat de weken met hem meer kosten dan de weken zonder hem, dan kan je ook met een vast bedrag werken dat tenminste dat verschil bedraagt. Dat is dan een stuk makkelijker.

En mocht je vriend dat niet willen, dan is de vraag natuurlijk: waarom niet?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.