Relaties Relaties

Relaties

Kosten verdeling bij niet samenwonend gezin

tsjor schreef op 21-12-2024 om 08:26:

'En nee; ik geef zeker geen indirecte boodschappen en heb ook eerder gevraagd om een bijdrage. Kreeg toen begrip en hij wilde dan graag boodschappen halen. Alleen dan 'verdwijnt' dit weer.'
Daaruit maak ik op dat er geen harde afspraken gemaakt zijn, je krijgt wel begrip, hij doet dan iets waarvan hij denkt dat het goed is, maar dan verwatert het weer. Dat roept steeds ergernis op.
Ik erger me aan bijdragen die het probleem vergroten en de man helemaal negatief afschilderen. Heb je één probleem, krijg je er nog meer bij. Die bijdragen storen me.

Tsjor

Wat een raar bericht. Het gaat helemaal niet om jou hier, dus maak jezelf niet belangrijk in deze. Dan lees je de berichten gewoon niet. 

ik zou vragen als ik jou was: "lieverd ik kom net uit als ik voor mezelf en mn kind zorg, je bent hier vrij veel en eet en doucht hier ook mee en zie dat ik het niet red zo qua financiën. Ik kom in de problemen zo. Kunnen we afspreken dat je iedere eerste van de maand 200 euro voor mij pint? Dat zou een last van mijn schouders zijn." Kusje erop. 

Klaar

Dweedledee schreef op 21-12-2024 om 10:07:

[..]

Wat een raar bericht. Het gaat helemaal niet om jou hier, dus maak jezelf niet belangrijk in deze. Dan lees je de berichten gewoon niet.

Nou nee, ik lees ze wel en ik geef reageer daarop. Kun je daar niet tegen? Dan volg je eigen advies. Tsjor

tsjor schreef op 21-12-2024 om 18:32:

[..]

Nou nee, ik lees ze wel en ik geef reageer daarop. Kun je daar niet tegen? Dan volg je eigen advies. Tsjor

Offtopic en verder vaak met je eens, maar je doet hetzelfde alleen dan omgekeerd. Soms weet je de vrouw zo zwart te praten dat de man bijna licht geeft. En ik begrijp dat je een ander geluid wilt laten horen, maar het maakt niet zoveel uit wie er het meeste fout was. Niet alles hoeft op de weegschaal en gelijk te eindigen.

tsjor schreef op 21-12-2024 om 18:32:

[..]

Kinderachtig dit, Tsjor. Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren. 

Wij latten al 10+ jaar en toen mijn kinderen beide nog thuis woonden en mijn salaris veel lager was, betaalde mijn vriend bijna alles. Ik deed bij hem een keer per week de boodschappen voor het avondeten, dat was het. Salaris lag ongeveer 60/40.
Inmiddels verdien ik meer en heb ik nog maar een kind thuis. We zitten nu op 55/45 (hij is ook meer gaan verdienen) en betalen zo goed als 50/50. Vakanties in elk geval ieder de helft en ik ben nog steeds vaker daar, maar het is meer gelijk verdeeld dan vroeger.
In jouw geval zou ik hem een tikkie sturen voor de helft van de boodschappen in de week die hij er is. En vakanties op zijn kosten. Gaat hij daar hard tegenin, dan weet je gelijk dat hij een knieperd is.

Precies wat moederkareltje schrijft. Zo eenvoudig en helder.
Elke week de helft van de boodschappen betekent elke week uitrekenen, met mogelijke discussies. Of later ergernis omdat er meer kosten zijn.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.