Relaties
Nathasia
30-08-2024 om 04:48
Intiem met de ex van goede vriend(in)
Kort mijn verhaal.
Bij voorbaat voel ik me schuldig tegenover mijn vriendin en weet niet goed hoe ik met de gevoelens om moet gaan. Ik weet dat dit de friend code schaadt.
Onlangs kwam ik op een feest de ex partner tegen van een goede vriendin van mij. De vriendin en ik kennen elkaar al vanaf onze tienertijd, we zijn nu in de 40.
Zij en de ex hebben kinderen en zijn al jaren uit elkaar. Hij heeft met een andere vrouw nog een 2e lichting kiddos gekregen. Inmiddels is die relatie ook verbroken.
Eerder op diezelfde avond merkte ik al op dat hij me vanaf een afstand bekeek. Dacht er verder niets van, mogelijk een blik van herkenning of zo. Later op de avond liepen we elkaar tegen het lijf. We hebben even staan kletsen over koetjes en kalfjes verder geen bijzonderheden. Omdat ik jarig was feliciteerde hij me met een omhelzing. Het gekke was dat ik opgewonden raakte van de knuffel. Aan zijn blik was te zien dat hij het ook prettig vond.
De dagen erna kon ik het gevoel niet loslaten. ‘Waarom voelde ik dit, hoe kon het dat ik lichamelijk zo sterk reageerde op hem, in hoeverre is het wederzijds?’
Lang verhaal kort, ik kon het niet loslaten en heb hem via social media een connectieverzoek gestuurd.
Hij reageerde enthousiast en wist waarom ik hem connecte. Hij gaf aan dat hij onze ontmoeting ook prettig vond, binnenkort spreken we af.
Het stomme is dat ik nooit eerder op die manier naar hem heb gekeken en daarnaast zou ik een hekel aan hem moeten hebben want hij heeft mijn vriendin toen als jonge moeder echt laten zitten.
Dit voelt moreel zo fout. Maar is dat het wel? Hij en de vriendin both moved on.
Ik verlang er zo naar om hem te ontmoeten. Maar waarom van alle mannen hij? Ik zie ons niet daten of een relatie aangaan door dit. Wie heeft zoiets meegemaakt? Hoe staan jullie erin zonder me gelijk als hoer en slechte vriendin neer te zetten.
Oog
02-09-2024 om 10:28
Lieve mensen, ik weet het: iedereen bedoelt het goed, maar tsjongejonge wat zijn jullie vaak hard voor TO zeg!
Volgens mij weet TO zelf heel goed dat het niet verstandig is, maar de knuffel heeft onverwachts iets in haar geraakt en nu worstelt ze met wat ze voelt. Ik vind het niet eerlijk om iemand die zich zo kwetsbaar opstelt zo hard aan te vallen op een teer punt. Ik denk dat niemand vrijwillig kiest voor zulke emoties, maar feit is dat het je zomaar kan gebeuren.
De vraag van TO zie ik dan ook vooral in dat licht: wie heeft dat weleens meegemaakt en wat moet ik nu doen. En dan niet “wat moet ik met deze man doen” ook al zou je dat er wel in kunnen lezen; maar “wat moet ik met mijn gevoelens”. En dat vind ik een heel begrijpelijke vraag. Ze kan er met niemand in haar omgeving over praten, en juist dat maakt dat het in je eigen hoofd enorme proporties aan kan nemen.
TO, mijn advies: geniet van de energie die dit soort gevoelens ook kunnen geven en richt die bewust op andere mensen. Of het nou om vrienden of kennissen gaat: het levert je altijd wat op.
linn19
02-09-2024 om 11:43
Oog schreef op 02-09-2024 om 10:28:
Lieve mensen, ik weet het: iedereen bedoelt het goed, maar tsjongejonge wat zijn jullie vaak hard voor TO zeg!
Volgens mij weet TO zelf heel goed dat het niet verstandig is, maar de knuffel heeft onverwachts iets in haar geraakt en nu worstelt ze met wat ze voelt. Ik vind het niet eerlijk om iemand die zich zo kwetsbaar opstelt zo hard aan te vallen op een teer punt. Ik denk dat niemand vrijwillig kiest voor zulke emoties, maar feit is dat het je zomaar kan gebeuren.
De vraag van TO zie ik dan ook vooral in dat licht: wie heeft dat weleens meegemaakt en wat moet ik nu doen. En dan niet “wat moet ik met deze man doen” ook al zou je dat er wel in kunnen lezen; maar “wat moet ik met mijn gevoelens”.
TO heeft al aangegeven wat ze met die gevoelens gaat doen. Ze volgt haar gevoel gewoon ( door hem zelf te contacteren, door hem voordat ze afspreken nog te willen bellen ( wat ze helemaal zelf moet weten), dus dat stelt ze niet ter discussie, die beslissing heeft ze al genomen.
Wat ze wel ter discussie probeert te stellen is of het echt wel moreel fout is wat ze doet. Ze wil niet neergezet worden als hoer, slet of slechte vriendin.
Ze zoekt een positieve benaming voor iets waarvan ze zelf al weet dat het moreel niet klopt. Op die manier zou ze eigen gevoel en verstand weer op 1 lijn kunnen krijgen.
Als iemand de grenzen van zijn eigen morele kompas wil oprekken puur uit lust neem dan zelf verantwoordelijkheid voor die keuze maar ga niet het moreel proberen te veranderen voor eigen gewin.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.