Relaties Relaties

Relaties

Intiem met de ex van goede vriend(in)

Oog

Oog

02-09-2024 om 10:28

Lieve mensen, ik weet het: iedereen bedoelt het goed, maar tsjongejonge wat zijn jullie vaak hard voor TO zeg!
Volgens mij weet TO zelf heel goed dat het niet verstandig is, maar de knuffel heeft onverwachts iets in haar geraakt en nu worstelt ze met wat ze voelt. Ik vind het niet eerlijk om iemand die zich zo kwetsbaar opstelt zo hard aan te vallen op een teer punt. Ik denk dat niemand vrijwillig kiest voor zulke emoties, maar feit is dat het je zomaar kan gebeuren.
De vraag van TO zie ik dan ook vooral in dat licht: wie heeft dat weleens meegemaakt en wat moet ik nu doen. En dan niet “wat moet ik met deze man doen” ook al zou je dat er wel in kunnen lezen; maar “wat moet ik met mijn gevoelens”. En dat vind ik een heel begrijpelijke vraag. Ze kan er met niemand in haar omgeving over praten, en juist dat maakt dat het in je eigen hoofd enorme proporties aan kan nemen.
TO, mijn advies: geniet van de energie die dit soort gevoelens ook kunnen geven en richt die bewust op andere mensen. Of het nou om vrienden of kennissen gaat: het levert je altijd wat op.

Oog schreef op 02-09-2024 om 10:28:

Lieve mensen, ik weet het: iedereen bedoelt het goed, maar tsjongejonge wat zijn jullie vaak hard voor TO zeg!
Volgens mij weet TO zelf heel goed dat het niet verstandig is, maar de knuffel heeft onverwachts iets in haar geraakt en nu worstelt ze met wat ze voelt. Ik vind het niet eerlijk om iemand die zich zo kwetsbaar opstelt zo hard aan te vallen op een teer punt. Ik denk dat niemand vrijwillig kiest voor zulke emoties, maar feit is dat het je zomaar kan gebeuren.
De vraag van TO zie ik dan ook vooral in dat licht: wie heeft dat weleens meegemaakt en wat moet ik nu doen. En dan niet “wat moet ik met deze man doen” ook al zou je dat er wel in kunnen lezen; maar “wat moet ik met mijn gevoelens”.

TO heeft al aangegeven wat ze met die gevoelens gaat doen. Ze volgt haar gevoel gewoon ( door hem zelf te contacteren, door hem voordat ze afspreken nog te willen bellen ( wat ze helemaal zelf moet weten), dus dat stelt ze niet ter discussie, die beslissing heeft ze al genomen.

Wat ze wel ter discussie probeert te stellen is of het echt wel moreel fout is wat ze doet. Ze wil niet neergezet worden als hoer, slet of slechte vriendin.

Ze zoekt een positieve benaming voor iets waarvan ze zelf al weet dat het moreel niet klopt. Op die manier zou ze eigen gevoel en verstand weer op 1 lijn kunnen krijgen.

Als iemand de grenzen van zijn eigen morele kompas wil oprekken puur uit lust neem dan zelf verantwoordelijkheid voor die keuze maar ga niet het moreel proberen te veranderen voor eigen gewin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.