Relaties Relaties

Relaties

Intiem met de ex van goede vriend(in)

Kort mijn verhaal.

Bij voorbaat voel ik me schuldig tegenover mijn vriendin en weet niet goed hoe ik met de gevoelens om moet gaan. Ik weet dat dit de friend code schaadt.

Onlangs kwam ik op een feest de ex partner tegen van een goede vriendin van mij. De vriendin en ik kennen elkaar al vanaf onze tienertijd, we zijn nu in de 40.

Zij en de ex hebben kinderen en zijn al jaren uit elkaar. Hij heeft met een andere vrouw nog een 2e lichting kiddos gekregen. Inmiddels is die relatie ook verbroken.

Eerder op diezelfde avond merkte ik al op dat hij me vanaf een afstand bekeek. Dacht er verder niets van, mogelijk een blik van herkenning of zo. Later op de avond liepen we elkaar tegen het lijf. We hebben even staan kletsen over koetjes en kalfjes verder geen bijzonderheden. Omdat ik jarig was feliciteerde hij me met een omhelzing. Het gekke was dat ik opgewonden raakte van de knuffel. Aan zijn blik was te zien dat hij het ook prettig vond.

De dagen erna kon ik het gevoel niet loslaten. ‘Waarom voelde ik dit, hoe kon het dat ik lichamelijk zo sterk reageerde op hem, in hoeverre is het wederzijds?’

Lang verhaal kort, ik kon het niet loslaten en heb hem via social media een connectieverzoek gestuurd.

Hij reageerde enthousiast en wist waarom ik hem connecte. Hij gaf aan dat hij onze ontmoeting ook prettig vond, binnenkort spreken we af.

Het stomme is dat ik nooit eerder op die manier naar hem heb gekeken en daarnaast zou ik een hekel aan hem moeten hebben want hij heeft mijn vriendin toen als jonge moeder echt laten zitten.

Dit voelt moreel zo fout. Maar is dat het wel? Hij en de vriendin both moved on.

Ik verlang er zo naar om hem te ontmoeten. Maar waarom van alle mannen hij? Ik zie ons niet daten of een relatie aangaan door dit. Wie heeft zoiets meegemaakt? Hoe staan jullie erin zonder me gelijk als hoer en slechte vriendin neer te zetten. 

Als het toch bij een keertje seks blijft kun je je afvragen of dit de moeite waard is om de vriendschap met haar op het spel te zetten. Je kunt er voor kiezen om het geheim te houden, maar vroeg of laat komt het toch een keer uit. Dan hebben jullie krampachtig iets voor je gehouden wat dan toch weer schijnbaar niks voorstelt (maar genoeg om geheim te houden). En dan ben je ook je vriendin kwijt.
Je kunt het ook hierbij laten. 

Je weet dat deze man al meermaals bewezen heeft geen relatiemateriaal te zijn. Wees dan gewoon verstandig en ren nu hard weg. Je laat zo'n kwiebus (hoe aantrekkelijk ook), toch niet jouw vriendschap verpesten en uiteindelijk ook jouw hart breken?
Stop ermee nu het nog kan.

Je houdt van een beetje drama in je leven want je weet dat dat ervan gaat komen met deze man en jij zoekt het echt op omdat je geil werd van zijn knuffel.
Mijn vriendin zou je niet meer zijn , buiten het feit om dat het de ex van je vriendin is klinkt de man zelf als een rode vlag 

Ik denk dat als iemand (al) opgewonden raakt van een knuffel,  je simpelweg aanraking, spanning of intimiteit mist. Dat kun je overal halen, maar het zou om meerdere redenen niet handig of ethisch zijn om dat met deze man te starten.
Anders krijg je straks het bekende verhaal: ik wist dat het niet oké was, maar het was níet te stoppen.
Dat is het wel.
Neem je verantwoordelijkheid,  je hebt echt altijd een keuze.

De vraag is heel simpel. Wat is jou meer waard een jarenlange vriendschap of een snelle affaire/korte wip? 

Aan jou de keuze. En kan je leven met zo'n geheim tegenover je vriendin? Want dit vertellen kan niet. Hij is niet iemand uit haar verleden. Ze heeft een kind van hem! Dus hij blijft altijd onderdeel van haar leven. 

Je vraagt je af waarom je zo plots opgewonden wordt van deze man. Het antwoord is eenvoudig: deze man weet tot in de puntjes hoe hij een vrouw moet verleiden. Hij is een jager die dit al zijn ganse volwassen leven doet. Hij weet perfect welke blik, welke praatjes en welke aanrakingen een effect hebben op een vrouw.
Dit maakt van jou geen slechte vriendin of een hoer. Je bent gewoon vrouw nummer zoveel die hij in zijn web heeft gevangen. 
Hij wil sex met jou, maar wil dit niet omdat hij jou zo aantrekkelijk of leuk vindt. Hij wil sex met jou omdat dit een manier is waarmee hij jou emotioneel aan hem kan binden. Hij is niet op zoek naar een eenmalig avontuurtje, hij wil een emotioneel spel met jou spelen dat je veel verdriet gaat bezorgen.
Ik wens je alle kracht om uit zijn web te ontsnappen. En ik geef je de tip om je vriendin hierover in alle eerlijkheid in vertrouwen te nemen. Zij is destijds immers ook voor zijn charmes gevallen en is dus de persoon bij uitstek die jouw gevoelens kan begrijpen.

Ik denk hetzelfde als Max. Als je al zo heftig reageert op een knuffel dan zit je wel met erg veel onvervulde verlangens. Kun je daar niet beter op een andere manier mee omgaan. Wil je je werkelijk zo afhankelijk van anderen op stellen?
Het klinkt namelijk totaal niet romantisch maar echt als wellust. En dat geeft niet hoor, maar kom op.
Je bent binnenkort een vriendin kwijt vermoed ik.

Izza schreef op 30-08-2024 om 09:29:

De vraag is heel simpel. Wat is jou meer waard een jarenlange vriendschap of een snelle affaire/korte wip?

Aan jou de keuze. En kan je leven met zo'n geheim tegenover je vriendin? Want dit vertellen kan niet. Hij is niet iemand uit haar verleden. Ze heeft een kind van hem! Dus hij blijft altijd onderdeel van haar leven.

Kinderen zelfs staat in de op, die hij in de steek gelaten heeft maar he dat is al jaren geleden en to is nu geil .... 

Ik zou heel hard de andere kant op rennen. Ik denk dat niemand het waardeert als een vriendin met de vader van haar kinderen sekst. Zeker als er dus alleen sprake is van jeuk. Daar zet je een vriendschap niet voor op het spel. 

Mooie reacties hierboven met als rode draad: een weg en bespaar jezelf deze ellende. Ik voeg er een paar dingen aan toe:

- ben je je ervan bewust waarom je de vraag hier stelt. Is dat omdat iets in jou ook al zegt: doe het niet? 
- ik ken de beste kerel niet en hij heeft ongetwijfeld fijne kanten. Maar: hij is al twee keer gescheiden en heeft al bij 2 vrouwen kinderen. Dat klinkt niet als iemand die leert van het leven, zijn issues oplost en verantwoordelijkheid neemt.
- daar komt bij dat je een gewoon een zak bent als je aanpapt met een goede vriendin van je ex. Getuigt niet van gevoeligheid naar je ex en kinderen omdat drama te voorzien is.
- zoals eerder gezegd: verbaas je erover dat je zulke heftige gevoelens krijgt na een knuffel. Wat zit daar onder? Wellicht een combinatie van iets in jou en een misplaatste manier van knuffelen vanuit hem. Kans is groot dat hij heel goed weet hoe hij jou heeft geknuffeld. En je nu precies heeft waar je wilt: jij verlangt naar hem. Als je een gat in je ziel hebt ben je gevoelig voor grote klootzakken. En daar lijkt dit op.

Sterkte! Het is niet makkelijk als gevoel en verlangen zo sterk zijn om er tegenin te gaan. Gun jezelf een tussenstap door er met iemand over te praten die het beste met je voorheeft. Juist in het geheime is het moeilijk de juiste keuze te maken.

Nathasia

Nathasia

30-08-2024 om 11:43 Topicstarter

Bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Ik baal ervan dat het niet gewoon een random andere kerel is dan was er niets aan de hand. Ik denk dat het me vooral ook bezig houd omdat het een onverwacht gevoel was. Ik zag het niet aankomen.

Het hoe en waarom ze uit elkaar zijn gegaan heb ik alleen van haar meegekregen. Zijn verhaal ken ik niet. Ze zijn inmiddels ca. 20 jaar uit elkaar.

Nathasia schreef op 30-08-2024 om 11:43:

Ik baal ervan dat het niet gewoon een random andere kerel is dan was er niets aan de hand. Ik denk dat het me vooral ook bezig houd omdat het een onverwacht gevoel was. Ik zag het niet aankomen.

Het hoe en waarom ze uit elkaar zijn gegaan heb ik alleen van haar meegekregen. Zijn verhaal ken ik niet. Ze zijn inmiddels ca. 20 jaar uit elkaar.

Allemaal door een knuffel? En je bent 40+ ? Maargoed je hebt gelijk je hebt zijn kant van het verhaal nog niet gehoord.... Je vriendin zal wel minder leuk zijn als je dacht , dat je je zo in mensen kon vergissen en die andere vrouw al helemaal een heks en jij bent de ware voor hem en jullie hebben de rest van jullie leven stomende seks 

Gaat het in dit stadium echt al over 'zijn kant van het verhaal'? Pfff, dat belooft wat voor jouw vriendin en jullie vriendschap.

Ik denk dat je juist heel blij moet zijn dat het niet één of andere random man is. Nu ken je zijn negatieve relationele voorgeschiedenis en ben je op voorhand gewaarschuwd en kan je nog op tijd wegrennen.
In de toekomst start hij wellicht met een jongere vrouw een derde nest kinderen. Een vrouw die jammer genoeg met haar naïviteit en goedheid zijn verhaal gelooft.

Nathasia schreef op 30-08-2024 om 11:43:

Waarom zou je überhaupt na 20 jaar nog geïnteresseerd zijn in zijn verhaal? Feit is hoe hij keihard jouw beste vriendin, incl kind, heeft laten zitten, is dat niet verhaal genoeg?

Als ik jouw beste vriendin zou zijn zou ik het sowieso heel erg waarderen dat je mij op voorhand zou vertellen over jullie evt komende date, zodat ik het niet achteraf via via zou vernemen. Daarnaast zou het zeker ook wel een soort van smet geven op onze vriendschap, niet omdat het een ex zou betreffen, maar wel omdat jij weet hoe hij mij behandeld heeft destijds, incl. kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.