Relaties
Nathasia
30-08-2024 om 04:48
Intiem met de ex van goede vriend(in)
Kort mijn verhaal.
Bij voorbaat voel ik me schuldig tegenover mijn vriendin en weet niet goed hoe ik met de gevoelens om moet gaan. Ik weet dat dit de friend code schaadt.
Onlangs kwam ik op een feest de ex partner tegen van een goede vriendin van mij. De vriendin en ik kennen elkaar al vanaf onze tienertijd, we zijn nu in de 40.
Zij en de ex hebben kinderen en zijn al jaren uit elkaar. Hij heeft met een andere vrouw nog een 2e lichting kiddos gekregen. Inmiddels is die relatie ook verbroken.
Eerder op diezelfde avond merkte ik al op dat hij me vanaf een afstand bekeek. Dacht er verder niets van, mogelijk een blik van herkenning of zo. Later op de avond liepen we elkaar tegen het lijf. We hebben even staan kletsen over koetjes en kalfjes verder geen bijzonderheden. Omdat ik jarig was feliciteerde hij me met een omhelzing. Het gekke was dat ik opgewonden raakte van de knuffel. Aan zijn blik was te zien dat hij het ook prettig vond.
De dagen erna kon ik het gevoel niet loslaten. ‘Waarom voelde ik dit, hoe kon het dat ik lichamelijk zo sterk reageerde op hem, in hoeverre is het wederzijds?’
Lang verhaal kort, ik kon het niet loslaten en heb hem via social media een connectieverzoek gestuurd.
Hij reageerde enthousiast en wist waarom ik hem connecte. Hij gaf aan dat hij onze ontmoeting ook prettig vond, binnenkort spreken we af.
Het stomme is dat ik nooit eerder op die manier naar hem heb gekeken en daarnaast zou ik een hekel aan hem moeten hebben want hij heeft mijn vriendin toen als jonge moeder echt laten zitten.
Dit voelt moreel zo fout. Maar is dat het wel? Hij en de vriendin both moved on.
Ik verlang er zo naar om hem te ontmoeten. Maar waarom van alle mannen hij? Ik zie ons niet daten of een relatie aangaan door dit. Wie heeft zoiets meegemaakt? Hoe staan jullie erin zonder me gelijk als hoer en slechte vriendin neer te zetten.
Anoniemvoornu
31-08-2024 om 07:25
MRI schreef op 30-08-2024 om 23:06:
Goh, het eerste wat ik in zo'n situatie zou doen is tegen mijn vriendin zeggen: "joh je ex maakte werk van me". Altijd voor vriendinnen kiezen. Zegt zij "oh nou veel plezier ermee" dan kan je nog op zijn avances ingaan. Hoewel ik denk dat het genoeg zegt als iemand dat zegt hoor. Als een vriendin bij mij zou komen met dat verhaal over mijn ex, zou ik zeggen: joh van mij mag je, maar bel me niet als hij iets hufterigs doet. Want ik weet hoe hij is in relaties. Ik zou te doen hebben met degene die voor hem valt, zeker een vriendin van me.
Maakt hij werk van haar?? eerder andersom toch? Hij omhelsde haar op een feestje, zij gaat hem vervolgens op social media opzoeken ...
EmmaT
31-08-2024 om 07:50
Anoniemvoornu schreef op 31-08-2024 om 07:25:
[..]
Maakt hij werk van haar?? eerder andersom toch? Hij omhelsde haar op een feestje, zij gaat hem vervolgens op social media opzoeken ...
Ja klopt, maar dat zeg je dan natuurlijk weer niet tegen de vriendin. Dat heet 'jouw kant van het verhaal'.
Fourtyfour
31-08-2024 om 10:26
Zo te lezen is het alleen nog bij zoenen gebleven, je moet nog afspreken. Doe dat niet, zeg tegen je vriendin dat je in een domme bui gezoend hebt met haar ex.
En voor de jeuk, koop een leuke satisfyer en vermaak je daarmee.
RoodVruchtje
31-08-2024 om 18:02
Fourtyfour schreef op 31-08-2024 om 10:26:
Zo te lezen is het alleen nog bij zoenen gebleven, je moet nog afspreken. Doe dat niet, zeg tegen je vriendin dat je in een domme bui gezoend hebt met haar ex.
En voor de jeuk, koop een leuke satisfyer en vermaak je daarmee.
Waar heb je dat gelezen?
Nathasia
31-08-2024 om 21:49
RoodVruchtje schreef op 31-08-2024 om 18:02:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
Klopt er iets nog helemaal niets gebeurt. Alleen een wederzijdse bevestiging dat we elkaar wel zien zitten.
Elpisto
31-08-2024 om 22:27
Nog los van het feit of het handig is van je vriendschap, je hebt dus al uit 2e hand aanschouwt dat het niet echt een prachtexemplaar is advh hoe hij je vriendin behandeld heeft. Hoezo zou je dan open staan voor zo'n gozer?
Het zijn wel ingrediënten voor een gigantisch gedoe: ik zou, als je echt wat ziet in die man en een leuke date met hem hebt, toch echt even je vriendin polsen hoe die er in staat.
linn19
01-09-2024 om 13:02
Bij sommige topics frons ik mijn wenkbrauwen en denk:
Serieus?
Dit is zo'n topic.
Anoniemvoornu
01-09-2024 om 14:12
Zelden geeft iedereen hetzelfde advies , nee zou het niet doen en dan komt de ja maar ... to heeft al besloten
Fourtyfour
01-09-2024 om 14:46
RoodVruchtje schreef op 31-08-2024 om 18:02:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
Je hebt gelijk, er staat alleen maar omhelsd, sorry, mijn fout.
Maar voor de rest blijft mijn advies wel staan.
IMI-x2
01-09-2024 om 14:48
Anoniemvoornu schreef op 01-09-2024 om 14:12:
Zelden geeft iedereen hetzelfde advies , nee zou het niet doen en dan komt de ja maar ... to heeft al besloten
Waar heb je dat gelezen?
Anoniemvoornu
01-09-2024 om 14:50
IMI-x2 schreef op 01-09-2024 om 14:48:
[..]
Waar heb je dat gelezen?
Waar heb jij een ander advies gelezen dan dat dan , is er iemand geweest hier die gezegd heeft goed plan
IMI-x2
01-09-2024 om 18:45
Anoniemvoornu schreef op 01-09-2024 om 14:50:
[..]
Waar heb jij een ander advies gelezen dan dat dan , is er iemand geweest hier die gezegd heeft goed plan
Ik was onduidelijk, ik bedoelde: waar heb je gelezen dat TO al besloten heeft?
Anoniemvoornu
01-09-2024 om 19:03
IMI-x2 schreef op 01-09-2024 om 18:45:
[..]
Ik was onduidelijk, ik bedoelde: waar heb je gelezen dat TO al besloten heeft?
Wat ik nog wel wil doen is voordat we afspreken met elkaar te bellen. I.v.m vakantie en andere dingen is dat er niet van gekomen.
Hier zegt to dat ze gaat bellen voor het afspreken met hem, klinkt als een beslissing om het contact door te zetten in mijn ogen
IMI-x2
01-09-2024 om 20:49
Anoniemvoornu schreef op 01-09-2024 om 19:03:
[..]
Wat ik nog wel wil doen is voordat we afspreken met elkaar te bellen. I.v.m vakantie en andere dingen is dat er niet van gekomen.
Hier zegt to dat ze gaat bellen voor het afspreken met hem, klinkt als een beslissing om het contact door te zetten in mijn ogen
Hopelijk denkt ze nog 2x na.
TineWinkel
02-09-2024 om 09:44
Anoniemvoornu schreef op 01-09-2024 om 14:12:
Eens, iedereen vindt het geen goed idee. Maar TO vroeg niet om advies zodat ze dat zou kunnen opvolgen, ze vroeg:
Wie heeft zoiets meegemaakt? Hoe staan jullie erin
Nou, dat weet ze nu.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.