Relaties Relaties

Relaties

Intiem met de ex van goede vriend(in)

Persoonlijk zou ik me hier ver van houden als je je vriendschap wilt behouden. Ook al is mijn eigen scheiding achter de rug en kan ik nu normaal met mijn ex omgaan en blij voor hem zijn dat hij een nieuwe relatie heeft, ik zou het toch heel ongemakkelijk vinden als een vriendin met hem zou beginnen te daten. Op de een of andere manier voelt dat gewoon niet 'juist'.
Als het nou een vriendje was geweest dat ik maar een paar maanden had in mijn twintiger jaren, zou ik het waarschijnlijk minder erg vinden; dat gebeurde vroeger wel eens en dan vroegen we zelfs ‘toestemming’ in de vriendenkring. Maar iemands ex-man of ex-vrouw... dat is een ander verhaal. Misschien kun je het aan je vriendin vragen, maar er is ook een kans dat je daarmee de vriendschap beschadigt

RoodVruchtje schreef op 30-08-2024 om 12:48:

[..]

Waarom zou je überhaupt na 20 jaar nog geïnteresseerd zijn in zijn verhaal? Feit is hoe hij keihard jouw beste vriendin, incl kind, heeft laten zitten, is dat niet verhaal genoeg?

Als ik jouw beste vriendin zou zijn zou ik het sowieso heel erg waarderen dat je mij op voorhand zou vertellen over jullie evt komende date, zodat ik het niet achteraf via via zou vernemen. Daarnaast zou het zeker ook wel een soort van smet geven op onze vriendschap, niet omdat het een ex zou betreffen, maar wel omdat jij weet hoe hij mij behandeld heeft destijds, incl. kind.

ik maak uit het verhaal nergens op dat hij haar keihard heeft laten zitten. 

Ze zijn 20 jaar geleden gescheiden, waarbij zij dus alleen de kant van haar vriendin heeft gehoord. Wellicht zit het toch iets anders in elkaar.

Neemt niet weg dat ik er verder niet aan zou beginnen als ik haar was, en die man niet echt de hoofdprijs lijkt.

Dat beseft TO denk ik ook wel….

stormkapje schreef op 30-08-2024 om 13:29:

[..]

ik maak uit het verhaal nergens op dat hij haar keihard heeft laten zitten.

Ze zijn 20 jaar geleden gescheiden, waarbij zij dus alleen de kant van haar vriendin heeft gehoord. Wellicht zit het toch iets anders in elkaar.

Neemt niet weg dat ik er verder niet aan zou beginnen als ik haar was, en die man niet echt de hoofdprijs lijkt.

Dat beseft TO denk ik ook wel…

Uit de openingspost:

en daarnaast zou ik een hekel aan hem moeten hebben want hij heeft mijn vriendin toen als jonge moeder echt laten zitten.

De tweede vrouw van mijn ex kwam toen ze nog niet getrouwd waren een keer huilend bij mij aan de deur. Ex had iets naars gedaan, waarvan ik dacht: ja, heel typisch iets voor ex. Ik waarschuwde haar dat dit zo zou blijven en dat het zeker niet beter zou worden. Twee maanden later waren ze getrouwd en keek ze me niet meer aan.
Een paar jaar later waren ze gescheiden. Inmiddels zie ik precies hetzelfde bij zijn derde vrouw gebeuren.
TO: Als iemand twee vrouwen met kinderen laat zitten, gaat hij bij de derde niet ineens zijn verantwoordelijkheid nemen. En wil jij de stiefmoeder worden van de kinderen van je vriendin?

Nathasia

Nathasia

30-08-2024 om 15:04 Topicstarter

GekkeHenkie100 schreef op 30-08-2024 om 10:51:

Mooie reacties hierboven met als rode draad: een weg en bespaar jezelf deze ellende. Ik voeg er een paar dingen aan toe:

- ben je je ervan bewust waarom je de vraag hier stelt. Is dat omdat iets in jou ook al zegt: doe het niet?

Klopt ik wil dit niet, en ben echt overvallen door het gevoel. Ja ik ben een volwassen vrouw van 40+ maar zover ik weet is aantrekkingskracht niet afhankelijk van leeftijd.

- ik ken de beste kerel niet en hij heeft ongetwijfeld fijne kanten. Maar: hij is al twee keer gescheiden en heeft al bij 2 vrouwen kinderen. Dat klinkt niet als iemand die leert van het leven, zijn issues oplost en verantwoordelijkheid neemt.

Zijn tweede relatie is daarna ook geëindigd maar dat was haar keus, zij is verliefd geworden op een andere man.

- daar komt bij dat je een gewoon een zak bent als je aanpapt met een goede vriendin van je ex. Getuigt niet van gevoeligheid naar je ex en kinderen omdat drama te voorzien is.

Ik voel me in elk geval wel een zak 

- zoals eerder gezegd: verbaas je erover dat je zulke heftige gevoelens krijgt na een knuffel. Wat zit daar onder? Wellicht een combinatie van iets in jou en een misplaatste manier van knuffelen vanuit hem. Kans is groot dat hij heel goed weet hoe hij jou heeft geknuffeld. En je nu precies heeft waar je wilt: jij verlangt naar hem. Als je een gat in je ziel hebt ben je gevoelig voor grote klootzakken. En daar lijkt dit op.

Het gevoel was wederzijds, het kan de combinatie zijn van de sfeer op het feest en allebei na al die jaren het besef jij bent eigenlijk best leuk. 

Een relatie wil ik niet. Hij ziet er heel goed uit de laatste tijd, hij is leuk opgedroogd en heeft goed voor zichzelf gezorgd. Hij benaderde me ook niet als een prooi of zo. We kletsten gewoon wat, wij kennen elkaar ook uit die tijd. We waren midden 20 toen hun relatie eindigde. In die tijd heb ik hem nooit gezien als een aantrekkelijke man.

Sterkte! Het is niet makkelijk als gevoel en verlangen zo sterk zijn om er tegenin te gaan. Gun jezelf een tussenstap door er met iemand over te praten die het beste met je voorheeft. Juist in het geheime is het moeilijk de juiste keuze te maken.

Je benoemt het heel goed. Dat verdomme verlangen. Ik weet dat ik mijn verstand moet gebruiken. Maar zijn we allemaal heilig? Heeft niemand nooit verlangens of gedachten gehad die misschien niet gepast zijn maar je voelt het wel. Het bespreken met iemand is lastig. Ik kan dit niet bespreken met andere vriendinnen we zijn allemaal goed met elkaar en dan komt het linksom of rechtsom toch wel bij haar terecht. Daarom dacht ik het anoniem hier aan de kaart te brengen.Wat ik nog wel wil doen is voordat we afspreken met elkaar te bellen. I.v.m vakantie en andere dingen is dat er niet van gekomen.

Natuurlijk zijn we niet allemaal heilig. Maar ik snap echt niet zo goed dat je nu nog steeds contact met hem wil. Wat je aandacht geeft groeit, dus ook bellen voedt dat verlangen. Stop het nu. Blokkeer hem op je socials en verbreek het contact helemaal. Maak het jezelf niet moeilijker dan het nu al is.
Je kwam nu na zoveel jaar weer tegen, dus het is niet dat jullie elkaar regelmatig tegen het lijf lopen. Hou dat zo. Zeker gezien het feit dat jij geen relatie wil, eenmalig seks weegt echt niet op tegen een goede vriendschap. Dus het lijkt mij een no-brainer.

Zou je vriendin bij jou op de koffie komen, als ze haar ex naast jou op de bank zag? Zou jij het leuk vinden als ‘jouw ex’ bij haar op de bank zat kortom, zou jij het leuk vinden als dit jou overkomt?

Natuurlijk hebben we allemaal weleens gevoelens en verlangens die niet verstandig of niet gepast zijn. Je hoeft er alleen niks mee te doen. Ik ben inmiddels bijna 30 jaar samen met mijn man en verleiding is er echt wel geweest - bij hem ook vast. Maar het was ons geen van beiden ons huwelijk waard en het zou me ook geen vriendschap waard zijn. 

Je hoeft je niet schuldig te voelen over je plotse gevoelens. Gevoelens overkomen je. Wat je met die gevoelens doet, dat overkomt je niet, dat kies je zelf. 
Nee, je staat daar absoluut niet alleen in, het is ons denk ik allemaal wel eens of meermaals overkomen. Maar je hoeft niks te doen met die gevoelens. In jouw geval zou het zelfs heel stom zijn om er wel wat mee te doen. Voed ze niet, dan verdwijnen ze vanzelf weer.
Dus kap het contact helemaal af, blokkeer hem, keer je van hem af en ga verder met je leven. Er zijn genoeg leuke mannen op deze wereld. Ga desnoods dit werkend lekker de kroeg in en maak jezelf en een andere man blij.

Nathasia schreef op 30-08-2024 om 15:04:

[..]

1. “Maar zijn we allemaal heilig? Heeft niemand nooit verlangens of gedachten gehad die misschien niet gepast zijn maar je voelt het wel.”

2. “Wat ik nog wel wil doen is voordat we afspreken met elkaar te bellen. I.v.m vakantie en andere dingen is dat er niet van gekomen.

1. Natuurlijk hebben velen weleens in zo’n situatie gezeten, maar je doet nu net of je dan opeens een willoos slachtoffer van je eigen hormonen bent? Je overweegt het eea en besluit of je je vriendschap hiervoor op het spel wil zetten. Simple as that! Of is hij de allerlaatste man op deze aardbol waarmee je van bil kunt gaan?

2. Zo te lezen, zelfs na alle adviezen en tips, ben je sowieso van plan met hem af te spreken. Waarom dan dit topic (serieuze vraag)? Had je gehoopt dat de meesten op jouw hand zouden zijn of probeer je je eigen schuldgevoel al op voorhand te sussen?

Je zou hem ook prima een bericht kunnen sturen dat je er even over nagedacht hebt, maar dat je je vriendschap toch te waardevol vindt om op het spel te zetten. Want denk je nu serieus dat je vriendin hier nooit achter zal komen? Hebben zij nog contact met elkaar gezien zij een kind samen hebben? Jouw gevoel dat je het zelfs niet met je andere vrienden kunt bespreken zou (in mijn ogen) een grote alarmbel op zich zijn om het niet te doen.

maar goed, jouw leven, jouw vriendschap(pen)….ik wens je iig veel wijsheid.

Het is inderdaad al klip en klaar dat je voor je zelf nu al alles aan het goedpraten bent. Dat begon al met 'ik heb zijn kant van het verhaal niet gehoord'. Nee, die doet er ook niet toe als de ene kant jouw vriendin was. (ja, ik zeg alvast 'was')

En nu vraag je ons wie heilig is.... roepende om toestemming van ons. Nou vlg. mij is iedereen superduidelijk, net zoals het superduidelijk is dat jij uitsluitend voor jezelf gaat. 
Succes hoor!

Ik snap de ophef niet zo goed. Die vriendin is al 20 jaar gescheiden, dan kan ze toch niet meer moeilijk doen als TO ermee het bed in duikt?
die meneer klinkt echter niet als een lot uit de loterij, maar als iemand die bedpartners spaart, dus om die reden zou ik wel TO aanraden uit zijn bed te blijven. 

Annaniem2023 schreef op 30-08-2024 om 17:54:

Ik snap de ophef niet zo goed. Die vriendin is al 20 jaar gescheiden, dan kan ze toch niet meer moeilijk doen als TO ermee het bed in duikt?
die meneer klinkt echter niet als een lot uit de loterij, maar als iemand die bedpartners spaart, dus om die reden zou ik wel TO aanraden uit zijn bed te blijven.

Waar zie jij ophef, ik zie enkel adviezen en tips mbt haar vriendschap(pen)?

Ze opent natuurlijk niet voor niets dit topic, want als het niet zo gevoelig zou liggen had ze én dit topic niet hoeven openen én (de belangrijkste) gewoon tegen haar beste vriendin en andere vrienden de mededeling kunnen neerleggen dat ze met hem gaat daten. 

Ik ben een (al lang) gescheiden vrouw en als een van mijn beste vriendinnen met mijn ex het bed in zou duiken, zou dat denk ik wel het einde van onze vriendschap zijn. Dat zou voor mij als verraad voelen. Ook al omdat ze weet wat voor ontrouwe en manipulatieve flapdrol mijn ex is, ook al ziet hij er goed uit. Dan kan ik geen respect meer voor haar opbrengen.
Misschien is dat voor anderen minder sterk zo. Maar TO schrijf in haar openingspost al dat ze best weet dat je dat niet doet, dus haar moreel kompas zegt ook al "niet doen".

MRI

MRI

30-08-2024 om 23:06

Goh, het eerste wat ik in zo'n situatie zou doen is tegen mijn vriendin zeggen: "joh je ex maakte werk van me". Altijd voor vriendinnen kiezen. Zegt zij "oh nou veel plezier ermee" dan kan je nog op zijn avances ingaan. Hoewel ik denk dat het genoeg zegt als iemand dat zegt hoor. Als een vriendin bij mij zou komen met dat verhaal over mijn ex, zou ik zeggen: joh van mij mag je, maar bel me niet als hij iets hufterigs doet. Want ik weet hoe hij is in relaties. Ik zou te doen hebben met degene die voor hem valt, zeker een vriendin van me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.