Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

In verwarring: wat mag ik van mijn partner verwachten?


Leanne

Leanne

15-11-2021 om 17:18 Topicstarter

rutiel schreef op 15-11-2021 om 14:28:

[..]

Oei, dit klinkt wel een beetje 'slachtofferig' hoor, als ik eerlijk ben!

Simpele oplossing: zet de notificatie voor je verjaardag op FB aan en je hebt in no time 100 felicitaties.

Zo is het niet bedoeld. Ik bedoel ermee te zeggen dat de meeste mensen er niet aan denken om iemand te feliciteren, tenzij je via FB een reminder stuurt. Ik vrees dat dat voor iedereen geldt en moet je maar niet persoonlijk nemen. Ik zorg er zelf voor dat ik de data die ik belangrijk vind uit m'n hoofd ken bytheway.

kun je niet zelf toch proberen een netwerk op te bouwen. Dan voel je je wrs minder afhankelijk van hem en dat kan jullie relatie alleen maar ten goede komen. Deze dynamiek gaat zich toch wreken lijkt me. Zonde als jullie relatie verder prima is. 

Leanne

Leanne

15-11-2021 om 20:06 Topicstarter

Pinokkio schreef op 15-11-2021 om 18:38:

kun je niet zelf toch proberen een netwerk op te bouwen. Dan voel je je wrs minder afhankelijk van hem en dat kan jullie relatie alleen maar ten goede komen. Deze dynamiek gaat zich toch wreken lijkt me. Zonde als jullie relatie verder prima is.

Dat is zeker zo... Maar eerlijk gezegd kost het me ook veel energie. Ik zit bij een leesclub en bij een vereniging en ik heb wel het idee dat ik een waardevol lid ben voor hen, maar daar blijft het bij en ik zou ze geen vrienden noemen. Bijzonder is ook dat zo'n groep onderling vaak contact heeft en ik alleen met gezamenlijke dingen aanschuif. Misschien straal ik ook wel uit er geen behoefte aan te hebben. Je moet ook in vriendschappen investeren en als je dat snel teveel is, betekent dat ook dat je niet teveel moet verwachten. Soms confronterend, maar dat is dan de consequentie. 

Leene

Leene

15-11-2021 om 20:21

Moeilijk Leanne. Op zich goed dat je wel naar een leeskring en een vereniging gaat. Wat verwacht je van een vriendin? wat zou je het liefst willen. Ik heb allemaal verschillende vriendinnen met de een heb ik een andere band dan met een andere. Met drie heb ik een soort 'eeuwigheidsband' daar heb ik het idee van dat het - bijna- niet kapot kan maar ook hen zie ik op dit moment niet heel vaak door corona en familieperikelen van ons allen.
Anderen zijn meer los vast. Heb je wel eens met een hulpverlener hierover gesproken? Het is je vraag natuurlijk niet maar dit gaat wel veel dieper dan je vriend die te weinig rekening heeft gehouden met je verjaardag.

Het feit dat jouw partner dit niet met jou bespreekt is toch wel een probleem?! Waarom doet hij dat niet? Ik ben dan echt veel harder als jij en mijn partner zou er niet mee weg komen. En dan bedoel ik dat jij nu in verwarring bent. Maar hey, hij heeft toch iets verzwegen? Die schuld mag jij gewoon bij hem leggen hoor! Als hij in september had gezegd, we plannen een vakantie en schat, het komt een beetje rot uit qua datum, maar ik zou graag mee willen. Kunnen wij iets leuks plannen op de dag zelf etc.... Dan had jij hem waarschijnlijk alles gegund. Nu gaat hij waarschijnlijk op vakantie en laat hij een verdrietige vrouw thuis. En jij, jij vreet je nu al op en dat zal ook zo zijn als hij weg is. Niemand gelukkig.

Ik ben het eens met de anderen dat ik denk dat er een groter probleem achter zit dan alleen verjaardagen, waar je iets mee zou moeten. 
Nogmaals, dat je vriend zoiets plant zonder dat te overleggen, dáár zou ik enorm over vallen. Maar wie weet durfde hij het niet omdat hij kon zien aankomen dat het een ding is voor jou? Vanwege je verjaardag maar misschien sowieso omdat hij weggaat met vrienden, die jij uberhaupt niet hebt? Dat is dan ook weer een probleem want dan is hij niet zo'n dappere partner en ontloopt hij jou in die zin. Volgens mij moeten jullie serieus in gesprek met elkaar. Heb je hem al gevraagd waarom hij niet met je heeft overlegd over die skivakantie? 

Je hebt zelf de verwarring gezaaid.
Je vindt je eigen verjaardag niet belangrijk, je viert het liever niet. Dat heeft je partner goed begrepen.
Hij heeft dus geen aandacht geschonken aan die datum.

Hij heeft niet begrepen datje er anders over denkt nu je 50 wordt. Of dat je misschien zelfs wel verwacht dat hij wél belang hecht aan jouw verjaardag, er alles voor opzij zet, jou in het zonnetje zet, etc.

Als je tóch iets leuks wilt doen om je verjaardag te vieren, dan zou ik dat organiseren. Daarbij moet je de mannen ski vakantie wel voor lief nemen dus kies andere data. Je bent te laat met het bij nader inzien toch wel willen vieren of gevierd laten worden van jouw verjaardag.

Leanne

Leanne

16-11-2021 om 18:12 Topicstarter

Leene schreef op 15-11-2021 om 20:21:

Moeilijk Leanne. Op zich goed dat je wel naar een leeskring en een vereniging gaat. Wat verwacht je van een vriendin? wat zou je het liefst willen. Ik heb allemaal verschillende vriendinnen met de een heb ik een andere band dan met een andere. Met drie heb ik een soort 'eeuwigheidsband' daar heb ik het idee van dat het - bijna- niet kapot kan maar ook hen zie ik op dit moment niet heel vaak door corona en familieperikelen van ons allen.
Anderen zijn meer los vast. Heb je wel eens met een hulpverlener hierover gesproken? Het is je vraag natuurlijk niet maar dit gaat wel veel dieper dan je vriend die te weinig rekening heeft gehouden met je verjaardag.

Ja, dit is meer voor een ander topic. Ik heb er zeker met een hulpverlener over gesproken hoor, maar wat er ook tegen me gezegd wordt... het gevoel zit dieper dan rationele gedachten. Het is best een groot thema, wat vaker terugkomt. 

Leanne

Leanne

16-11-2021 om 18:57 Topicstarter

M Lavell schreef op 16-11-2021 om 11:52:

Je hebt zelf de verwarring gezaaid.
Je vindt je eigen verjaardag niet belangrijk, je viert het liever niet. Dat heeft je partner goed begrepen.
Hij heeft dus geen aandacht geschonken aan die datum.

Hij heeft niet begrepen datje er anders over denkt nu je 50 wordt. Of dat je misschien zelfs wel verwacht dat hij wél belang hecht aan jouw verjaardag, er alles voor opzij zet, jou in het zonnetje zet, etc.

Als je tóch iets leuks wilt doen om je verjaardag te vieren, dan zou ik dat organiseren. Daarbij moet je de mannen ski vakantie wel voor lief nemen dus kies andere data. Je bent te laat met het bij nader inzien toch wel willen vieren of gevierd laten worden van jouw verjaardag.


Wow, wat een mindfuck. En zo agressief ook nog. In de openingspost staat letterlijk: "Ik heb daarom steeds gezegd dat ik liever wil ‘ontsnappen’, ofwel weg wil zijn. Met hem of het gezin." – dat heb ik er niet achteraf bij verzonnen hoor.

Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen hoor. Ik ken je niet.

Leene

Leene

17-11-2021 om 15:25

M Lavell schreef op 16-11-2021 om 22:48:

Je hoeft je tegen mij niet te verdedigen hoor. Ik ken je niet.

Misschien wat minder agressief reageren en minder aannames doen bij iemand die je niet kent

Misschien moet je geen vragen stellen als je geen oplossingen wilt.

M Lavell schreef op 17-11-2021 om 16:14:

Misschien moet je geen vragen stellen als je geen oplossingen wilt.

Misschien kun je ook gewoon eerst nadenken voor je iets zegt wat kan kwetsen. En dan bedenken dat je dan beter niet kan reageren.

@Leanne, zou je dit spannend vinden en ergens heel graag willen doen? Een bijzondere ervaring om je 50 jaar te vieren?
Google op vliegles.nl
Er zijn niet veel vrouwen die dit op hun 50ste beleefd hebben..

Mamame schreef op 17-11-2021 om 16:41:

[..]

Misschien kun je ook gewoon eerst nadenken voor je iets zegt wat kan kwetsen. En dan bedenken dat je dan beter niet kan reageren.

Als je het over nadenken hebt dan zou ik je/jullie willen aansporen te bedenken hoe waarschijnlijk het is dat ik ts zou willen kwetsen. Ik ken haar immers niet. 

TS maakt een denkfout die velen maken. Ze legt de oorzaak van verwarring buiten zichzelf.  Wat ze met haar partner heeft gedaan doet ze in dit draadje ook en wat ze hem verwijt verwijt ze mij nu ook.

Hij en ik zijn schuldig aan het wel begrijpen van haar hoofdzinnen, maar niet van haar bijzinnen.

Het zal mij logischerwijs worst wezen, ik ken haar niet, maar er is een eenvoudige oplossing voor haar probleem die ze 100% zelf in de hand heeft:stoppen met dubbele boodschappen verzenden.

Als je je verjaardag belangrijk vindt, zeg dan niet dat je ‘m niet belangrijk vindt. Het toevoegen van bijzinnen is verwarrend.

Zeg voortaan alleen nog maar wat je wél belangrijk vindt. Bijvoorbeeld: ik wil graag dat je die datum vrij houdt want ik wil dan graag samen weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.