Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Hekel aan het vieren van verjaardagen, partner vindt het wel leuk


Hier ook een stel die allebei anders denken over het vieren van verjaardagen. Of naja, de onze. Laat ik het zo stellen. Want uiteraard heeft partner geen problemen met het vieren van de verjaardag van de kids.

Wij laten elkaar daar gewoon in los: Mijn vrouw viert liever haar verjaardag niet, dan viert ze die niet. Dat vind ik prima. Verder dan: Weet je zeker dat je geen zin hebt in wat vriendinnen langs te laten komen kom ik meestal niet, het antwoord is altijd nee en dat vind ik prima.

Zoals zij het ook prima vind dat ik het wel fijn vind om m'n vrienden en familie wel te zien op mijn verjaardag. Nu is rommel ed bij ons niet echt een issue, omdat we een vrij grote blokhut in de tuin hebben, waar makkelijk een man of 20 in kunnen. Dus als vrouwlief er klaar mee is, gaat ze lekker op bed. En dan ruim ik de volgende dag wel op.

Een beetje leven en laten leven: Ik heb respect voor het feit dat ze er zelf niet zoveel mee heeft en mijn vrouw heeft dat respect voor het feit dat ik het wel graag vier. 

Waarschijnlijk is het niet alleen het ‘er niet zo veel mee hebben’, ik denk dat zo’n verjaardag TO al snel te veel wordt. 

Ik denk dat jullie hierin echt meer naar elkaar toe moeten komen. Als hij wat begrip kan opbrengen voor het feit dat het jou snel te veel wordt, kan jij misschien ook hem zijn feestje gunnen en tijdens het feest ook blij voor hem zijn. Of je spreekt gewoon af dat jij je terugtrekt als het je te veel wordt. Of wat anderen voorstellen; je laat de organisatie bij hem.
Praat er eens over op een neutraal moment en probeer je allebei zo op te stellen dat je verder komt, gun elkaar wat en houd rekening met elkaar. Probeer voor jezelf ook te bedenken dat het maar 1 keer per jaar is en dat je dat wel overleefd, dat het ook fijn is als je vriend een hele leuke dag heeft. 

en als t een optie is: doe t buiten de deur, dan hoef je niets te regelen en als t je teveel wordt, ga je naar huis. Bonus: je hoeft achteraf (en vooraf) niet je huis op te ruimen

Moederkareltje schreef op 17-06-2024 om 13:39:

ja ik heb een tip. Als je het doet, de verjaardag van man vieren doe het dan ook echt goed. Begin vroeg met de voorbereidingen. Schrijf alles op, maak lijstjes en bespreek het eten, de hapjes, drinken en de gastenlijst goed door met man. Boodschappen op tijd binnen. Huis versiersels op tijd binnen. Begin op tijd met koken en bakken de voorbereidingen. Zorg dat alles op en top georganiseerd in je koelkast en keuken staat. Op de dag zelf dat je zo min mogelijk nog hoeft te doen. Trek je mooiste jurk aan. Geniet dat je man geniet. Het is één dag in het jaar. Het is jouw cadeau aan hem. Je kunt het. Hij blij met zijn topwijfie. Boost voor de relatie.

Ik lees hier toch in dat jij vindt dat FEM87 dit allemaal moet doen. Waarom kan de man dat niet zelf? Hij kan toch boodschappen doen en koken en ballonnen ophangen? Waarom zou zij dat moeten doen? En dan als beloning mag ze 's avonds seks met hem omdat hij zo tevreden over haar werk is? 

Annaniem2023 schreef op 17-06-2024 om 20:46:

[..]

Ik lees hier toch in dat jij vindt dat FEM87 dit allemaal moet doen. Waarom kan de man dat niet zelf? Hij kan toch boodschappen doen en koken en ballonnen ophangen? Waarom zou zij dat moeten doen? En dan als beloning mag ze 's avonds seks met hem omdat hij zo tevreden over haar werk is?

Ze hoeft natuurlijk niks. Ze kan ook zeggen man zoek het uit ik ga op zolder liggen tot morgenochtend. Man kan wellicht als hij enigszins ledematen heeft en hersenen zelf wel de boodschappen, koken, de versiering en zijn eigen feestje houden. Natuurlijk kan gewoon. Maar tja... persoonlijk vind ik dat nogal liefdeloos en wat killetjes en een gemiste kans. Daarom is mijn tip om het organiseren en de verjaardag zelfs als cadeau aan man te zien eens per jaar uit liefde. Kinderfeestjes geven is vast ook pittig en sommige vriendjes zijn irritante knuppels maar uit liefde voor je kind is dit ook een kwestie van even door uit liefde waarom niet voor man eens per jaar. 


En over die laatste opmerking, dat zie je verkeerd. Zij geeft hem als extra toetje na het feest in haar nieuwe lingeriesetje nog even een lekker potje seks zodat man ultiem verzadigd en tevreden in zijn bedje ligt op zijn verjaardag

Moederkareltje schreef op 17-06-2024 om 21:53:

[..]

Ze hoeft natuurlijk niks. Ze kan ook zeggen man zoek het uit ik ga op zolder liggen tot morgenochtend. Man kan wellicht als hij enigszins ledematen heeft en hersenen zelf wel de boodschappen, koken, de versiering en zijn eigen feestje houden. Natuurlijk kan gewoon. Maar tja... persoonlijk vind ik dat nogal liefdeloos en wat killetjes en een gemiste kans. Daarom is mijn tip om het organiseren en de verjaardag zelfs als cadeau aan man te zien eens per jaar uit liefde. Kinderfeestjes geven is vast ook pittig en sommige vriendjes zijn irritante knuppels maar uit liefde voor je kind is dit ook een kwestie van even door uit liefde waarom niet voor man eens per jaar.


En over die laatste opmerking, dat zie je verkeerd. Zij geeft hem als extra toetje na het feest in haar nieuwe lingeriesetje nog even een lekker potje seks zodat man ultiem verzadigd en tevreden in zijn bedje ligt op zijn verjaardag

Hahaha! Maar dan wil hij zéker volgend jaar weer een feestje! En vaderdag, en nieuwjaar. 

Ik zou hem wel zijn feestje gunnen, ook het aantal mensen die hij wil vragen. Waar nodig en mogelijk een cateraar inschakelen als hij erg veel wensen heeft qua eten. En zelf ook van tevoren laten weten dat je je af en toe even wil afzonderen. 

Jaren geleden heeft onze zoon een feest gegeven, in de winter in onze tuin. We hebben een partytent geregeld met stoelen, statafels, terrasverwarmers ed. Er waren allerlei kleine hapjes maar ook ging de bbq aan. Misschien is een partytent ook een optie bij jullie als hij veel mensen wil vragen? 

Annaniem2023 schreef op 17-06-2024 om 22:18:

[..]

Hahaha! Maar dan wil hij zéker volgend jaar weer een feestje! En vaderdag, en nieuwjaar.

Haha ja, maar dan zou ik daar eerder zelf een geheel verzorgde moederdag inclusief goede seks en massage en dat 4x per jaar voor terugvragen.

Hahaha, hilarisch draadje dit!
To geeft aan de feestjes helemaal niks te vinden en overweldigd te worden door de prikkels en de druk een goede sociale gastvrouw te zijn, en dan krijgt ze het advies het vooral (nog) beter te regelen?! 
Zodat manlief niks meer te zeuren heeft na afloop zeker. Ik lig dubbel. 
To, laat je niet gek maken en niks wijs. 
Je hoeft dit niet leuk te vinden en niet te doen. 
Dit valt bovendien echt onder de categorie iemand op krukken aansporen om toch eens wat harder te rennen.

En natuurlijk doe je dit wel voor je kinderen. Dat is toch compleet anders. Die kunnen het niet zelf en je hoeft het ook geen leven lang te doen.

Uhmm wacht even ik heb iets gemist... waarom moet jij zíjn verjaardag regelen? Laat hem lekker zelf doen. Scheelt jou een hoop gedoe. Voor jou is het misschien zo'n verjaardag dan al een stuk relaxter. En zo niet, ga naar een vriendin of iets dergelijks. Iedereen blij. 

Poezekat schreef op 17-06-2024 om 22:35:

Ik zou hem wel zijn feestje gunnen, ook het aantal mensen die hij wil vragen. Waar nodig en mogelijk een cateraar inschakelen als hij erg veel wensen heeft qua eten. En zelf ook van tevoren laten weten dat je je af en toe even wil afzonderen.

Jaren geleden heeft onze zoon een feest gegeven, in de winter in onze tuin. We hebben een partytent geregeld met stoelen, statafels, terrasverwarmers ed. Er waren allerlei kleine hapjes maar ook ging de bbq aan. Misschien is een partytent ook een optie bij jullie als hij veel mensen wil vragen?

Maar waarom moet TO het regelen en als TO het niet kan/wil een cateraar inschakelen? Ik lees nergens een optie dat man zelf eens de handen uit de mouwen steekt. 

Lotus_ schreef op 18-06-2024 om 08:56:

[..]

Maar waarom moet TO het regelen en als TO het niet kan/wil een cateraar inschakelen? Ik lees nergens een optie dat man zelf eens de handen uit de mouwen steekt.

Laat TO zelf ook eens reageren want ik lees nergens dat zij het hele feestje voor hem regelt, alleen dat ze het niet eens zijn over de invulling van het feest. 

Moederkareltje schreef op 17-06-2024 om 21:53:

[..]

Ze hoeft natuurlijk niks. Ze kan ook zeggen man zoek het uit ik ga op zolder liggen tot morgenochtend. Man kan wellicht als hij enigszins ledematen heeft en hersenen zelf wel de boodschappen, koken, de versiering en zijn eigen feestje houden. Natuurlijk kan gewoon. Maar tja... persoonlijk vind ik dat nogal liefdeloos en wat killetjes en een gemiste kans. Daarom is mijn tip om het organiseren en de verjaardag zelfs als cadeau aan man te zien eens per jaar uit liefde. Kinderfeestjes geven is vast ook pittig en sommige vriendjes zijn irritante knuppels maar uit liefde voor je kind is dit ook een kwestie van even door uit liefde waarom niet voor man eens per jaar.


En over die laatste opmerking, dat zie je verkeerd. Zij geeft hem als extra toetje na het feest in haar nieuwe lingeriesetje nog even een lekker potje seks zodat man ultiem verzadigd en tevreden in zijn bedje ligt op zijn verjaardag

Ja dahaag. Ze wil het toch niet? Er zijn ook zat andere manieren om de liefde te tonen. 

troelahoep schreef op 18-06-2024 om 09:00:

[..]

Laat TO zelf ook eens reageren want ik lees nergens dat zij het hele feestje voor hem regelt, alleen dat ze het niet eens zijn over de invulling van het feest.

Oh, ik las dat in eerste instantie ook niet maar omdat iedereen het daar over heeft.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.