Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Hekel aan het vieren van verjaardagen, partner vindt het wel leuk


Pinokkio schreef op 17-06-2024 om 23:36:

Hahaha, hilarisch draadje dit!
To geeft aan de feestjes helemaal niks te vinden en overweldigd te worden door de prikkels en de druk een goede sociale gastvrouw te zijn, en dan krijgt ze het advies het vooral (nog) beter te regelen?!
Zodat manlief niks meer te zeuren heeft na afloop zeker. Ik lig dubbel.
To, laat je niet gek maken en niks wijs.
Je hoeft dit niet leuk te vinden en niet te doen.
Dit valt bovendien echt onder de categorie iemand op krukken aansporen om toch eens wat harder te rennen.

Hij zou zelf ook alles kunnen regelen waardoor TO minder overprikkeld raakt en ze zich makkelijker terug kan trekken waar gewenst.

Lotus_ schreef op 18-06-2024 om 08:56:

[..]

Maar waarom moet TO het regelen en als TO het niet kan/wil een cateraar inschakelen? Ik lees nergens een optie dat man zelf eens de handen uit de mouwen steekt.

Hij kan dit uiteraard zelf regelen, ik bedoelde de opties als voorstel, niet dat TO dit dus moet doen.

snap dat het overweldigend kan zijn voor jou!  Het is maar 1x per jaar.
Tuurlijk kan hij empathie tonen!!

maar we praten hier met jou…

ik persoonlijk vind het ook geweldig als een partner voor mijn verjaardag iets regelt die ik ECHT leuk vind.  Doet me me net heel speciaal voelen. En het maakt me blij!

is het zo dat hij alles aan jou overlaat?  Misschien kan je hulp van familie en vrienden inroepen, taken uitbesteden?

ik zou het ook niet fijn vinden als een partner me zegt: goh ik doe dit niet graag organiseer je verjaardag maar zelf.

een feest organiseren voor een speciale dag is ook een vorm van houden van.

en ja uiteraard mag hij de andere 364 dagen van het jaar met jou rekening houden.

het is maar 1x per jaar.

lastig maar jouw eigen mindset veranderen is de sleutel. Zie het niet als een moetje maar eerder als iets wat jullie dichterbij brengt.  Je gedachten creëren je emoties - verander je gedachten mss 😗

troelahoep schreef op 18-06-2024 om 09:00:

[..]

Laat TO zelf ook eens reageren want ik lees nergens dat zij het hele feestje voor hem regelt, alleen dat ze het niet eens zijn over de invulling van het feest.

Precies, ik lees het ook anders. Ze schrijft zelf dat ZIJ over van alles mee wil beslissen ( o.a. wie er komen) zodat het voor HAAR behapbaar blijft. En zij zelf er vaak voor kiest om van alles in de keuken te doen omdat ze onder de mensen overprikkeld raakt. Als je veel of alles wilt bepalen over andermans feestje is dat voor man ook niet leuk en is commentaar misschien wel terecht. Ik lees nergens dat hij weigert mee te helpen of het zelf te doen of haar dwingt de gastvrouw te zijn. 

Nee, maar in veel huishoudens is dit zo vanzelfsprekend dat het niet eens benoemd wordt. Dat zegt dus niets.

Pippeltje schreef op 19-06-2024 om 20:24:

Nee, maar in veel huishoudens is dit zo vanzelfsprekend dat het niet eens benoemd wordt. Dat zegt dus niets.

Vanzelfsprekend, ook omdat mensen vaak allerlei taken naar zich toe trekken en dan wordt het in de loop der tijd vanzelfsprekend dat de een dit doet en de ander dat. Dat zijn patronen waar je ook zelf wat aan kunt doen. Maar los van dat is het niet zo gek dat man zelf mag bepalen wie er komen en wat er gegeten wordt. En logisch dat hij meehelpt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.