Relaties
Lisa80
05-06-2022 om 21:28
Geen idee wat te doen
ik ben al heel lang samen met mijn vriend. Het is geen goede relatie, ik vind het erg eenzaam. Dat is iets wat al jaren speelt. Mijn vriend en ik hebben het hier al heel vaak over gehad. Persoonlijk had ik al lang geleden uit elkaar willen gaan. Helaas heb ik geen groot netwerk om me heen waar ik (tijdelijk) terecht zou kunnen. In deze tijd met de woningcrisis is het heel moeilijk om aan een woning te komen. Ik zou eerlijk gezegd niet goed weten hoe we uit elkaar zouden moeten gaan gezien dit praktische gedeelte.
Daarnaast wil mijn vriend niet uit elkaar gaan. Hij zegt dat hij mij niet kwijt wil. Ook zegt hij dat hij niet weg zal gaan maar sowieso in het huis blijft zitten. Daarnaast hebben we een kind samen waarvoor het niet fijn is als we uit elkaar zouden gaan.
Als ik het toch ter sprake breng raakt mijn vriend overstuur.
Zelf ben ik al heel lang heel ongelukkig in deze relatie. Mijn vriend weet dat. Hij wil daar ook aan werken omdat hij niet uit elkaar wil gaan. Wat ik heel erg mis in onze relatie is een band samen hebben, echt maatjes zijn van elkaar. Dat is er totaal niet. We doen ons eigen ding en dat maakt het voor mij in ieder geval heel eenzaam.
Door de omstandigheden zie ik geen mogelijkheid om weg te gaan. Ik zie geen uitweg uit deze situatie. Dus kabbelt dit al een paar jaar zo door.
Het ontbreken van een band breekt me wel op. Het is voor mij een groot gemis. Nu heb ik heel fout via internet een man leren kennen. Ik had met hem heel fijne gesprekken. Hij gaf me op dat gebied de aandacht die ik al lang thuis mis. Ik voelde me er echt fijn bij. Het was fijn dat iemand me wel zag. Het betekende veel voor me. Het heeft heel lang geduurd omdat ik officieel geen vrijgezel was voor we elkaar gezien hebben. Ik heb dat mijn vriend van tevoren ook vertelt. Hij was boos natuurlijk.
De ontmoeting met die man ging niet zoals dat normaal ging. Na de ontmoeting deed hij ook anders. Hij gaf heel wisselende signalen. Ik heb zelf het idee dat hij zelf ook wat issues had. Het was gewoon heel onduidelijk. Hij zei oa dat hij me niet had willen afwijzen of kwetsen.
In ieder geval is het contact verbroken omdat hij het allemaal niet wist en mij geen duidelijkheid kon bieden. Ik heb zelf het contact verbroken omdat ik er niet tegen kon.
Inmiddels is dat alweer een tijdje geleden. Ik zit er nog steeds heel erg mee. Ik weet ook nog steeds niet wat ik er nou van moet denken. Die man vond is dat ik geen duidelijke keuze had gemaakt. Ik zit nog steeds bij mijn vriend maar ben nog steeds heel ongelukkig daarmee. Ik mis het contact met die andere man heel erg. Het liefst zou ik weer contact met hem willen opnemen. Maar ik wil ook niet als wanhopig iemand achter iemand aanlopen.
Als ik heel erg eerlijk ben zou ik het liefst bij die andere man willen zijn. Het contact betekende heel veel voor me. Ik vind het heel erg hoe het gelopen is. Ik voel me er vaak ellendig door dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen.
AlisonH
18-06-2022 om 12:48
Maar er is begrip dat je omstandigheden lastig zijn - en de wortel daarvan ligt in je verleden. Maar jouw volharding dat jij de enige bent die het zwaar heeft en er alleen voor staat wekt irritatie op. Mensen hebben hier persoonlijke verhalen gedeeld, hulp aangeboden, advies gegeven, meegedacht maar het enige wat er terug komt: kan niet, wil niet, helpt niet, lukt niet.
Wat denk je precies te gaan bereiken met dat begrip? Gaat dat op magische wijze je problemen oplossen? Echt Lisa, ga terug naar de huisarts, sta op echte therapie (dus niet bij de praktijkondersteuner) en doe iets aan die patronen waar je in vast zit! Tot die tijd kunnen we hier tienduizend berichten heen en weer sturen en is er nog niks veranderd.
Poezekat
18-06-2022 om 12:56
Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 12:39:
[..]
Ik hoop gewoon wat begrip te vinden. Een arm om mijn schouder
Dat begrip kun je ook krijgen, er hebben al meerdere mensen aangegeven dat je contact met hen mag opnemen. Maar die stap moet je zelf zetten.
Max88
18-06-2022 om 12:57
lisa:"
Ik hoop gewoon wat begrip te vinden. Een arm om mijn schouder"
Bedoel je een partner die je op handen draagt? Een vriendin die vrijwillig klaagvrouw is? Dat is niet realistisch, dus wat nu?
Soms heb je meer aan een bemoedigende duw in je rug, naast begrip.
Dat begrip, plus advies heb je hier gekregen, misschien iets minder in de vorm die je wilt, maar je hebt het gekregen, dus wat nu?
MRI
18-06-2022 om 13:02
Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 12:39:
[..]
Ik hoop gewoon wat begrip te vinden. Een arm om mijn schouder
maar uit alles blijkt dat je dat niet kan of wilt ontvangen. ga daar eens naar kijken
Lisa80
18-06-2022 om 13:07
MRI schreef op 18-06-2022 om 13:02:
[..]
maar uit alles blijkt dat je dat niet kan of wilt ontvangen. ga daar eens naar kijken
Als iemand er voor me is zonder oordeel wil ik dat graag ontvangen hoor.
Max88
18-06-2022 om 13:08
Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:07:
[..]
Hoeveel mensen heb je al aangesproken hier in een pb?
Wat wil je nu je het hebt aangeboden gekregen?
Lisa80
18-06-2022 om 13:10
Max88 schreef op 18-06-2022 om 12:57:
lisa:"
Ik hoop gewoon wat begrip te vinden. Een arm om mijn schouder"
Bedoel je een partner die je op handen draagt? Een vriendin die vrijwillig klaagvrouw is? Dat is niet realistisch, dus wat nu?
Soms heb je meer aan een bemoedigende duw in je rug, naast begrip.
Dat begrip, plus advies heb je hier gekregen, misschien iets minder in de vorm die je wilt, maar je hebt het gekregen, dus wat nu?
Dat heb ik toch niet gezegd?
Ik zou graag iemand willen die rustig naar me luistert. Die me mijn verhaal laat doen. En gewoon aardig/lief voor me is. Dat we het samen er over kunnen hebben. En dat ik daarna zelf kan beslissen wat ik kan/wil doen.
Lisa80
18-06-2022 om 13:11
AlisonH schreef op 18-06-2022 om 12:48:
Maar er is begrip dat je omstandigheden lastig zijn - en de wortel daarvan ligt in je verleden. Maar jouw volharding dat jij de enige bent die het zwaar heeft en er alleen voor staat wekt irritatie op. Mensen hebben hier persoonlijke verhalen gedeeld, hulp aangeboden, advies gegeven, meegedacht maar het enige wat er terug komt: kan niet, wil niet, helpt niet, lukt niet.
Wat denk je precies te gaan bereiken met dat begrip? Gaat dat op magische wijze je problemen oplossen? Echt Lisa, ga terug naar de huisarts, sta op echte therapie (dus niet bij de praktijkondersteuner) en doe iets aan die patronen waar je in vast zit! Tot die tijd kunnen we hier tienduizend berichten heen en weer sturen en is er nog niks veranderd.
Psycholoog ben ik al geweest maar daar kon ik ook niet terecht omdat ik niet zwaar genoeg was voor hulp daar.
Bijtje82
18-06-2022 om 13:11
Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:07:
[..]
Jij wil het onmogelijke. Niemand is er ooit voor iemand zonder oordeel.
Zonder oordeel geen mening en zo der mening ben je niets.
Lisa80
18-06-2022 om 13:12
Max88 schreef op 18-06-2022 om 13:08:
[..]
Hoeveel mensen heb je al aangesproken hier in een pb?
Wat wil je nu je het hebt aangeboden gekregen?
Een iemand
Bijtje82
18-06-2022 om 13:13
Je negeert wederom alle vragen.
Kortom je stoot zelf iedereen af die je een helpende hand biedt.
Dus nogmaals wat wil je nou echt?
Lisa80
18-06-2022 om 13:13
Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:11:
[..]
Jij wil het onmogelijke. Niemand is er ooit voor iemand zonder oordeel.
Zonder oordeel geen mening en zo der mening ben je niets.
Het is niet nodig om allerlei aannames te doen. Dat helpt ook niet echt.
Lisa80
18-06-2022 om 13:14
Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:13:
Volgens mij heb ik net nog een paar vragen beantwoord
GrandioseZebra62
18-06-2022 om 13:14
Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:13:
Klagen denk ik. Vermoeiend wel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.