Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Geen idee wat te doen


Bijtje82

Bijtje82

18-06-2022 om 13:17

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:14:

[..]

Volgens mij heb ik net nog een paar vragen beantwoord

Nee je hebt zelf herhaald.

Probeer eens om te denken.

Wat is er voor jou de afgelopen week positief geweest en waarom voelde dat zo?

Als je je negatieve mindset ombuigt naar een positieve, dan lukt het anderen beter om contact met jou te houden en met je mee te bewegen.

Nu stoot je zelf iedereen af, net als mijn moeder doet. Betekend niet dat er niemand om je geeft, maar wel dat mensen graag ook een positief geluid horen. 

MRI

MRI

18-06-2022 om 13:19

ik leer zoveel uit dit draadje over hoe ik zelf ook gevangen kon zitten in slachtofferschap en hoe ik niet meer zo wil zijn. 

Lisa80

Lisa80

18-06-2022 om 13:20 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:17:

[..]

Nee je hebt zelf herhaald.

Probeer eens om te denken.

Wat is er voor jou de afgelopen week positief geweest en waarom voelde dat zo?

Als je je negatieve mindset ombuigt naar een positieve, dan lukt het anderen beter om contact met jou te houden en met je mee te bewegen.

Nu stoot je zelf iedereen af, net als mijn moeder doet. Betekend niet dat er niemand om je geeft, maar wel dat mensen graag ook een positief geluid horen.

Dat betekent het wel want het is gewoon niet goed om schijt te hebben aan iemand die niet goed in zijn vel zit. Je kunt je ook verplaatsen in iemand zijn verhaal. Ipv de hele tijd iemand zijn oplossing door te duwen. Soms kan het al belangrijk zijn om gewoon naar iemand te luisteren.

Lisa80

Lisa80

18-06-2022 om 13:21 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:17:

[..]

Nee je hebt zelf herhaald.

Probeer eens om te denken.

Wat is er voor jou de afgelopen week positief geweest en waarom voelde dat zo?

Als je je negatieve mindset ombuigt naar een positieve, dan lukt het anderen beter om contact met jou te houden en met je mee te bewegen.

Nu stoot je zelf iedereen af, net als mijn moeder doet. Betekend niet dat er niemand om je geeft, maar wel dat mensen graag ook een positief geluid horen.

Ik vond het op mijn werk fijn omdat mensen blij waren met mijn werk. 

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:20:

[..]

Dat betekent het wel want het is gewoon niet goed om schijt te hebben aan iemand die niet goed in zijn vel zit. Je kunt je ook verplaatsen in iemand zijn verhaal. Ipv de hele tijd iemand zijn oplossing door te duwen. Soms kan het al belangrijk zijn om gewoon naar iemand te luisteren.

Het is natuurlijk niet goed om schijt te hebben aan iemand die niet goed in zijn vel zit. Feit is wel dat je een ander niet kunt veranderen, alleen je eigen houding evenals je manier om ergens tegenaan te kijken. 

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:21:

[..]

Ik vond het op mijn werk fijn omdat mensen blij waren met mijn werk.

Kun je het dan niet in die richting zoeken? 

Lisa80

Lisa80

18-06-2022 om 13:26 Topicstarter

Poezekat schreef op 18-06-2022 om 13:24:

[..]

Het is natuurlijk niet goed om schijt te hebben aan iemand die niet goed in zijn vel zit. Feit is wel dat je een ander niet kunt veranderen, alleen je eigen houding evenals je manier om ergens tegenaan te kijken.

Juist als je niet zo goed in je vel zit is dat dan juist heel erg lastig. Daarom is het ook erg als mensen juist op zulke momenten er niet voor je zijn.

Lisa80

Lisa80

18-06-2022 om 13:26 Topicstarter

Poezekat schreef op 18-06-2022 om 13:25:

[..]

Kun je het dan niet in die richting zoeken?

Hoe bedoel je precies?

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:26:

[..]

Hoe bedoel je precies?

Je schreef dat je het fijn vond op je werk omdat mensen blij waren met je werk. Daar voelde je je blijkbaar gewaardeerd, kun je dat niet terug oppikken of iets doen wat erop lijkt? 

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:20:

[..]

Dat betekent het wel want het is gewoon niet goed om schijt te hebben aan iemand die niet goed in zijn vel zit. Je kunt je ook verplaatsen in iemand zijn verhaal. Ipv de hele tijd iemand zijn oplossing door te duwen. Soms kan het al belangrijk zijn om gewoon naar iemand te luisteren.

Om te luisteren moet iemand wel wat om te luisteren hebben. Jij herhaalt steeds dezelfde korte zinnetjes, maar gaat zelden ergens op in. Nu hoef je hier niet je hele hebben en houwen uit de doeken te doen, maar een wéderzijds gesprek zou wel mooi zijn, voor of achter de schermen. En dan moet ook jij bereid zijn te investeren én te luisteren. Het moet tweerichtingsverkeer zijn. Dat is het nu niet. De balans is zoek.

Dan kun je roepen dat mensen moeten accepteren dat je introvert bent, maar dat ben ik ook en er zitten hier veel mensen zich het schompes te typen voor iemand die met geen mogelijkheid in beweging te krijgen is om iets om te buigen en te veranderen, terwijl de introverten hier voor jou wél die moeite doen.  

En dat is prima, maar dan moet je doen wat je deed, dan houd je wat je had en dan kan deze discussie stoppen.

Bijtje82

Bijtje82

18-06-2022 om 13:33

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:20:

[..]

Dat betekent het wel want het is gewoon niet goed om schijt te hebben aan iemand die niet goed in zijn vel zit. Je kunt je ook verplaatsen in iemand zijn verhaal. Ipv de hele tijd iemand zijn oplossing door te duwen. Soms kan het al belangrijk zijn om gewoon naar iemand te luisteren.

Ja maar we luisteren ook echt hoor.

We hebben je verhaal gehoord en er zijn hier talloze manieren aangedragen om je te helpen die steun te vinden. 

Ik zal zelf nooit naar een hulpverlener stappen voor zoiets. Naar een dokter ga ik alleen als ik iets mankeer.

Wat we bedoelen te zeggen is dat je zelf de mensen om je heen afstoot vanwege je negatieve vibe. Daarom zeg ik probeer vanuit het positieve te denken en mensen te benaderen.

Wanneer heb jij je voor het laatst verplaatst in een ander die hier zijn verleden open gooit? Waarom neem je van niemand aan dat er ook een andere manier is.

Er zijn echt wel mensen die om je geven. Je vriend geeft echt wel om je, je kinderen ook. Die mensen zijn niet niemand.

Wat gebeurt er als je straks tegen je vriend zegt: Schat hou me ff vast, wil gewoon even een stevige knuffel.

Als hij dan vraagt waarom, dan zeg je gewoon dat je dat nu even nodig hebt. Maak het niet te moeilijk voor jezelf.

En als je vriend niet wil, dan geef je je kinderen een knuffel.

Doe ik iedere dag dat ik ze bij me heb. Alle drie, gewoon even heel stevig beet pakken en Hou van je in hun oor fluisteren. Als ze dan ook van jou terug zeggen of ik vind je lief, dan geeft dat een goed gevoel en het laadt je op. Het geeft energie en geluk.

Probeer voor nu daar mee te beginnen, probeer weer met kleine stapjes beetjes positiviteit te verkrijgen. Steeds een groter stapje. Nodig eens iemand uit voor een middagje. Heel luchtig en hou het positief.

Echt hoor, gewoon echt gezellig maken.

Je zult zien dat wanneer je zelf dat positieve uitdraagt, anderen ook tot veel meer bereid zijn. 

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:26:

[..]

Juist als je niet zo goed in je vel zit is dat dan juist heel erg lastig. Daarom is het ook erg als mensen juist op zulke momenten er niet voor je zijn.

Ik weet niet of dit echt een goed voorbeeld is maar ik ga het je toch proberen uitleggen wat ik bedoel. Op het werk hebben we te maken met een paar mensen die er enorm goed in zijn om alles zoveel mogelijk naar hun hand te zetten. Dat is iets waar ik slecht tegen kan maar me eraan ergeren verandert de situatie niet, ze gaan hun gedrag daardoor heus niet aanpassen. Ik heb mijn houding geleidelijk aan stukje bij beetje veranderd, dat heeft natuurlijk wel tijd gekost, waardoor ze nu in de gaten hebben dat ze dit soort gedrag bij mij niet meer moeten proberen. Of ja, proberen kan altijd natuurlijk maar of het effect heeft, dat is weer wat anders. Of ze blij zijn met mijn veranderde houding naar hen toe, dat zal me worst wezen. 

Lisa80

Lisa80

18-06-2022 om 13:44 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:33:

[..]

Ja maar we luisteren ook echt hoor.

We hebben je verhaal gehoord en er zijn hier talloze manieren aangedragen om je te helpen die steun te vinden.

Ik zal zelf nooit naar een hulpverlener stappen voor zoiets. Naar een dokter ga ik alleen als ik iets mankeer.

Wat we bedoelen te zeggen is dat je zelf de mensen om je heen afstoot vanwege je negatieve vibe. Daarom zeg ik probeer vanuit het positieve te denken en mensen te benaderen.

Wanneer heb jij je voor het laatst verplaatst in een ander die hier zijn verleden open gooit? Waarom neem je van niemand aan dat er ook een andere manier is.

Er zijn echt wel mensen die om je geven. Je vriend geeft echt wel om je, je kinderen ook. Die mensen zijn niet niemand.

Wat gebeurt er als je straks tegen je vriend zegt: Schat hou me ff vast, wil gewoon even een stevige knuffel.

Als hij dan vraagt waarom, dan zeg je gewoon dat je dat nu even nodig hebt. Maak het niet te moeilijk voor jezelf.

En als je vriend niet wil, dan geef je je kinderen een knuffel.

Doe ik iedere dag dat ik ze bij me heb. Alle drie, gewoon even heel stevig beet pakken en Hou van je in hun oor fluisteren. Als ze dan ook van jou terug zeggen of ik vind je lief, dan geeft dat een goed gevoel en het laadt je op. Het geeft energie en geluk.

Probeer voor nu daar mee te beginnen, probeer weer met kleine stapjes beetjes positiviteit te verkrijgen. Steeds een groter stapje. Nodig eens iemand uit voor een middagje. Heel luchtig en hou het positief.

Echt hoor, gewoon echt gezellig maken.

Je zult zien dat wanneer je zelf dat positieve uitdraagt, anderen ook tot veel meer bereid zijn.

Ik luister regelmatig naar iemand die ergens mee zit. Dat blijft steeds terug komen bij haar. Ik luister dan naar haar en probeer haar te troosten. Ze zegt altijd dat ze het fijn vindt dat ik er voor haar ben.

Ook op mijn werk regelmatig mensen die me persoonlijk dingen vertellen. Daar luister ik ook naar. Ook wel eens een klant getroost op het werk.

Ik kan me wel verplaatsen in mensen. Ik vind alleen dat ik zelf veel begrip gemist heb.

Daarnaast denk ik vaak dat mensen niet op mij of op mijn mening zitten te wachten. Ik kan heel goed naar mensen luisteren en me in ze verplaatsen. Alleen moet ik ze meestal daar wel beter voor kennen. Anders denk ik dat mensen niet op mij zitten te wachten. 

Bijtje82

Bijtje82

18-06-2022 om 13:49

Lisa80 schreef op 18-06-2022 om 13:44:

[..]

Ik luister regelmatig naar iemand die ergens mee zit. Dat blijft steeds terug komen bij haar. Ik luister dan naar haar en probeer haar te troosten. Ze zegt altijd dat ze het fijn vindt dat ik er voor haar ben.

Ook op mijn werk regelmatig mensen die me persoonlijk dingen vertellen. Daar luister ik ook naar. Ook wel eens een klant getroost op het werk.

Ik kan me wel verplaatsen in mensen. Ik vind alleen dat ik zelf veel begrip gemist heb.

Daarnaast denk ik vaak dat mensen niet op mij of op mijn mening zitten te wachten. Ik kan heel goed naar mensen luisteren en me in ze verplaatsen. Alleen moet ik ze meestal daar wel beter voor kennen. Anders denk ik dat mensen niet op mij zitten te wachten.

Hier zit het!

Lees die zin nog eens een paar keer en denk daar eens over na.

Als je er echt goed over nagedacht hebt wil ik dat je die zin herhaalt hier maar dan op een positieve manier en met een vraagstelling.

En dan ben ik nu heel serieus, wip dus ook echt een serieus antwoord. Probeer er eens iets positiefs van te maken. 

Lisa80

Lisa80

18-06-2022 om 15:11 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 18-06-2022 om 13:49:

[..]

Hier zit het!

Lees die zin nog eens een paar keer en denk daar eens over na.

Als je er echt goed over nagedacht hebt wil ik dat je die zin herhaalt hier maar dan op een positieve manier en met een vraagstelling.

En dan ben ik nu heel serieus, wip dus ook echt een serieus antwoord. Probeer er eens iets positiefs van te maken.

Als mensen wel op me hadden zitten wachten dan hadden ze me niet laten zitten bij iets ingrijpends denk ik dan 

Ik zal over de vraag nadenken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.