Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Geen idee wat te doen


Nee, je moet achter jezelf gaan staan. dat is alles wat er voor nodig is om een stap te gaan zetten. Daar heb je niemand anders voor nodig. 
Als niet voor jezelf, doe het dan voor je kinderen. Wees het voorbeeld dat je graag zelf zou hebben.

Je kunt meer dan je denkt, echt. 

Bijtje82

Bijtje82

15-06-2022 om 21:49

Lisa80 schreef op 15-06-2022 om 21:36:

[..]

Dankjewel voor je verhaal. Bedankt dat je dat vertelt

Bij mij is het zo dat ik iemand nodig heb die achter me staat en vertrouwen in me heeft. Iemand waar ik op terug kan vallen. Dan zou het me wel lukken om die stappen te zetten

Ik kan het niet laten te reageren..

Je wil dus eigenlijk iemand die je hand vast houdt, want je hebt geen idee hoe je jezelf moet redden in de grote boze mensen wereld?

Beetje cru gezegd misschien, maar het lijkt er op dat jij bang bent om op eigen benen te staan om echt jezelf te redden. Om alleen te zijn en het echt zelf te moeten doen. 

Hoe lang zijn jullie al samen? En hoe lang was je daarvoor op jezelf? Echt op jezelf bedoel ik dan. Eigen huisje, eigen financien, echt van jou zelf zonder vriend of kinderen?

En hoe zag je leven er toen uit? Wat deed je, hoe was je etc.

Daar ben ik nu oprecht nieuwsgierig naar. 

Lisa80 schreef op 15-06-2022 om 21:36:

[..]

Dankjewel voor je verhaal. Bedankt dat je dat vertelt

Bij mij is het zo dat ik iemand nodig heb die achter me staat en vertrouwen in me heeft. Iemand waar ik op terug kan vallen. Dan zou het me wel lukken om die stappen te zetten

Lieve Lisa, echt, geloof me, er is echt maar 1 iemand op deze hele wereld die in jou moet geloven en achter je moet staan. En dat ben jij. 


Serieus, als jij om hulp vraagt, moet de achterliggende gedachte niet zijn: ik wil dat jij me redt.

De achterliggende gedachte moet zijn: ik ga mezelf redden, welke tips heb jij voor mij? 

De hele strekking van mijn verhaal is JUIST dat je gebruik moet maken van de kracht die in jezelf zit. Je moet niet gaan zitten wachten tot een ander het voor je doet. Want als die je op een dag laat vallen, ben jij weer hopeloos verloren. Red jezelf, Lisa. En dan komen die vriendschappen ook. 

Ik weet wel een hele goede hulpvraag om bij je huisarts of een hulpverlener weg te leggen: ik wil zelfredzaam worden.

Maar pas als je dat ECHT wil, heeft het zin om daarin te investeren. 

Lisa80

Lisa80

15-06-2022 om 22:06 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 15-06-2022 om 21:49:

[..]

Ik kan het niet laten te reageren..

Je wil dus eigenlijk iemand die je hand vast houdt, want je hebt geen idee hoe je jezelf moet redden in de grote boze mensen wereld?

Beetje cru gezegd misschien, maar het lijkt er op dat jij bang bent om op eigen benen te staan om echt jezelf te redden. Om alleen te zijn en het echt zelf te moeten doen.

Hoe lang zijn jullie al samen? En hoe lang was je daarvoor op jezelf? Echt op jezelf bedoel ik dan. Eigen huisje, eigen financien, echt van jou zelf zonder vriend of kinderen?

En hoe zag je leven er toen uit? Wat deed je, hoe was je etc.

Daar ben ik nu oprecht nieuwsgierig naar.

Bijtje82 schreef op 15-06-2022 om 21:49:

[..]

Ik kan het niet laten te reageren..

Je wil dus eigenlijk iemand die je hand vast houdt, want je hebt geen idee hoe je jezelf moet redden in de grote boze mensen wereld?

Beetje cru gezegd misschien, maar het lijkt er op dat jij bang bent om op eigen benen te staan om echt jezelf te redden. Om alleen te zijn en het echt zelf te moeten doen.

Hoe lang zijn jullie al samen? En hoe lang was je daarvoor op jezelf? Echt op jezelf bedoel ik dan. Eigen huisje, eigen financien, echt van jou zelf zonder vriend of kinderen?

En hoe zag je leven er toen uit? Wat deed je, hoe was je etc.

Daar ben ik nu oprecht nieuwsgierig naar.

Wat ik al eerder zei, ik doe al jaren alles alleen. Dat doe ik al veel langer en eerder dan de mensen om me heen. Juist omdat ik geen steun heb gehad heb ik mijn zelfvertrouwen verloren. Het is dus niet zo dat ik iets niet kan. Ik kan alles zelf regelen. Ik zou alleen graag ook de moeite waard zijn voor mensen om aandacht aan te besteden en dus ook steun te krijgen zoals de meeste mensen om mij heen.

Ik woonde op mijn 18e aan de andere kant van Nederland en dat ging prima. Ik ben altijd zelfredzaam geweest 

Lisa80

Lisa80

15-06-2022 om 22:08 Topicstarter

MevrouwKrul schreef op 15-06-2022 om 21:57:

Serieus, als jij om hulp vraagt, moet de achterliggende gedachte niet zijn: ik wil dat jij me redt.

De achterliggende gedachte moet zijn: ik ga mezelf redden, welke tips heb jij voor mij?

De hele strekking van mijn verhaal is JUIST dat je gebruik moet maken van de kracht die in jezelf zit. Je moet niet gaan zitten wachten tot een ander het voor je doet. Want als die je op een dag laat vallen, ben jij weer hopeloos verloren. Red jezelf, Lisa. En dan komen die vriendschappen ook.

Een ander hoeft niets voor me te regelen. Dat kan ik zelf. Maar iemand kan wel met me overleggen bv of meedenken. Het idee dat ik er niet weer alleen voor sta.

Lisa80

Lisa80

15-06-2022 om 22:13 Topicstarter

MevrouwKrul schreef op 15-06-2022 om 21:57:

Serieus, als jij om hulp vraagt, moet de achterliggende gedachte niet zijn: ik wil dat jij me redt.

De achterliggende gedachte moet zijn: ik ga mezelf redden, welke tips heb jij voor mij?

De hele strekking van mijn verhaal is JUIST dat je gebruik moet maken van de kracht die in jezelf zit. Je moet niet gaan zitten wachten tot een ander het voor je doet. Want als die je op een dag laat vallen, ben jij weer hopeloos verloren. Red jezelf, Lisa. En dan komen die vriendschappen ook.

Dat is het idee toch ook? Dat iemand met me meedenkt, overlegt en dat ik het zelf regel. Dat kan ik prima. Het is belangrijk voor me om er niet weer alleen voor te staan.

Lisa80

Lisa80

15-06-2022 om 22:19 Topicstarter

MevrouwKrul schreef op 15-06-2022 om 21:59:

Ik weet wel een hele goede hulpvraag om bij je huisarts of een hulpverlener weg te leggen: ik wil zelfredzaam worden.

Maar pas als je dat ECHT wil, heeft het zin om daarin te investeren.

Dat was ik al op heel jonge leeftijd. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik te veel alleen heb moeten doen en steun heb gemist.

Bijtje82

Bijtje82

15-06-2022 om 22:21

Lisa80 schreef op 15-06-2022 om 22:06:

[..]

[..]

Wat ik al eerder zei, ik doe al jaren alles alleen. Dat doe ik al veel langer en eerder dan de mensen om me heen. Juist omdat ik geen steun heb gehad heb ik mijn zelfvertrouwen verloren. Het is dus niet zo dat ik iets niet kan. Ik kan alles zelf regelen. Ik zou alleen graag ook de moeite waard zijn voor mensen om aandacht aan te besteden en dus ook steun te krijgen zoals de meeste mensen om mij heen.

Ik woonde op mijn 18e aan de andere kant van Nederland en dat ging prima. Ik ben altijd zelfredzaam geweest

Dat ben je, dat is iedereen!

Maar waarom kun je het nu dan niet alleen. Want dit heeft niets te maken met steun en begrip, maar puur met doen.

Als je iets echt wil, laat het dan niet van een ander af hangen. Doe het gewoon!

Je zegt dat je altijd alles zelf hebt gedaan, wat houdt je dan nu tegen?

Die doe-knop moet om! En ja je zal vast al veel hebben gedaan, maar veel ook nog niet. In ieder geval niet datgene dat je verder heeft geholpen. Niet opgeven, gewoon doorgaan.

Als ik jou nu vraag wat de eerste stap is die je gaat maken. Welke is dat dan? Gewoon één ding, klein en makkelijk beginnen. 

Dat zou heel fijn zijn, dat je een soort vervangende ouder ontmoet, een soort mentor, die wekelijks naar je luistert. Die je steunt en waardeert, ongeacht of je een stap durft te zetten of niet. Geen professional, gewoon een oudere wijs mens. Een soort buddy. In verschillende steden heb je buddyhulp of een maatjesproject. Helemaal mooi als je deze tegen het lijf gaat lopen en haar of hem als buddy durft te vragen. 

Lisa80

Lisa80

15-06-2022 om 22:24 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 15-06-2022 om 22:21:

[..]

Dat ben je, dat is iedereen!

Maar waarom kun je het nu dan niet alleen. Want dit heeft niets te maken met steun en begrip, maar puur met doen.

Als je iets echt wil, laat het dan niet van een ander af hangen. Doe het gewoon!

Je zegt dat je altijd alles zelf hebt gedaan, wat houdt je dan nu tegen?

Die doe-knop moet om! En ja je zal vast al veel hebben gedaan, maar veel ook nog niet. In ieder geval niet datgene dat je verder heeft geholpen. Niet opgeven, gewoon doorgaan.

Als ik jou nu vraag wat de eerste stap is die je gaat maken. Welke is dat dan? Gewoon één ding, klein en makkelijk beginnen.

Mij houdt tegen dat ik bij iets heel ingrijpends geen steun heb gehad van de mensen om mij heen. Daardoor heb ik dingen alleen moeten doen die je normaal niet alleen doet. Dit heeft een grote impact op me gehad. En heb ik ook een hoge prijs betaald wbt mijn zelfvertrouwen, ik heb daardoor heel erg het gevoel gekregen dat ik de moeite niet waard ben voor mensen,  en heb ik ook problemen gekregen met mijn gezondheid. Juist omdat ik alles alleen moest doen.

Daarom is het voor mij nu heel belangrijk om nu wel die steun te krijgen. 

Bijtje82

Bijtje82

15-06-2022 om 22:32

Lisa80 schreef op 15-06-2022 om 22:13:

[..]

Dat is het idee toch ook? Dat iemand met me meedenkt, overlegt en dat ik het zelf regel. Dat kan ik prima. Het is belangrijk voor me om er niet weer alleen voor te staan.

Dat doen we al meerdere pagina's, mee denken en overleggen.

Maar er is nog geen contact met een mediator of andere hulpverlener.

Moet eerlijk bekennen dat ik daar zelf ook te koppig voor ben. Maar je moet iets.

Maar als je hulp wilt, desnoods van iemand hier. Vraag die hulp dan. Stel een vraag zodat we je kunnen begeleiden. Misschien is er wel iemand die bij jou uit de omgeving komt en eens met je om de tafel wilt zitten. 

Begrip hebben we allemaal, je hebt er alleen geen zak aan.

Ik heb een zolder vol Begrip, behalve van m'n ex dan.. Maar moest het toch allemaal zelf doen. Niemand die mij de juiste richting in wees. 

Je bent echt niet alleen in je eenzaamheid en je situatie is echt niet uniek. Enige wat een feit is, is dat het klote is. Maar daar kun jij alleen verandering in brengen. 

Lisa80

Lisa80

15-06-2022 om 22:34 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 15-06-2022 om 22:32:

[..]

Dat doen we al meerdere pagina's, mee denken en overleggen.

Maar er is nog geen contact met een mediator of andere hulpverlener.

Moet eerlijk bekennen dat ik daar zelf ook te koppig voor ben. Maar je moet iets.

Maar als je hulp wilt, desnoods van iemand hier. Vraag die hulp dan. Stel een vraag zodat we je kunnen begeleiden. Misschien is er wel iemand die bij jou uit de omgeving komt en eens met je om de tafel wilt zitten.

Begrip hebben we allemaal, je hebt er alleen geen zak aan.

Ik heb een zolder vol Begrip, behalve van m'n ex dan.. Maar moest het toch allemaal zelf doen. Niemand die mij de juiste richting in wees.

Je bent echt niet alleen in je eenzaamheid en je situatie is echt niet uniek. Enige wat een feit is, is dat het klote is. Maar daar kun jij alleen verandering in brengen.

Ik heb dus wel veel aan begrip. Dat maakt voor mij groot verschil 

Lisa80 schreef op 15-06-2022 om 22:24:

[..]

Mij houdt tegen dat ik bij iets heel ingrijpends geen steun heb gehad van de mensen om mij heen. Daardoor heb ik dingen alleen moeten doen die je normaal niet alleen doet. Dit heeft een grote impact op me gehad. En heb ik ook een hoge prijs betaald wbt mijn zelfvertrouwen, ik heb daardoor heel erg het gevoel gekregen dat ik de moeite niet waard ben voor mensen, en heb ik ook problemen gekregen met mijn gezondheid. Juist omdat ik alles alleen moest doen.

Daarom is het voor mij nu heel belangrijk om nu wel die steun te krijgen.

Dan moet je daarin investeren en pro-actief naar op zoek. Ik heb het heft in eigen handen genomen om mezelf te redden. 

Dat was wat ik voor mij kon doen. En toen hád ik nog helemaal geen zicht op een huis. Dat kwam pas 15 maanden later. 

Als dat voor jou anders is moet je dat zo  doen, maar wacht er niet op. Want als die iemand niet komt, blijf je dan zitten waar je zit?  

Het gaat om het nemen van een stap naar wat je nodig hebt en de juiste voorbereiding. Niet meteen om je einddoel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.