Relaties Relaties

Relaties

Daten maar niet exclusief, vervelende situatie voorgedaan :-(


kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 13:28:

[..]

Waarover heeft TO dan gelogen? Vriend vraagt of ze nu wel eens met anderen date en dat is niet zo. De vraag was niet of ze ook nog met anderen date toen ze elkaar net begonnen te zien.

Bovendien is het gek dat hij in haar telefoon gaat rondneuzen.

Die vraag heeft hij me ook nooit gesteld. Alleen of ik nu met andere jongens date. Daar ben ik eerlijk in geweest. Dat is niet het geval. Toen hij in mijn telefoon ging zoeken zag hij een bericht van mijn ex van een jaar geleden. Daar is hij op doorgegaan, niet direct door te zeggen ik lees dit hier maar hij vroeg wel heb je vorige jaren met andere jongens gedate. Omdat ik niet wist waar dit ineens vandaan kwam en het een rare vraag vond ben ik er niet op in gegaan, en heb ik gezegd dat het er niet toe zou moeten doen omdat we concreet geen relatie hadden /hebben. De vraag is heeft hij recht op die informatie of is dat iets waar ik zelf in mag aangeven of ik me daar comfortabel bij voel en dat wil delen?

Ik was ook best verdrietig dat hij zo door mijn telefoon ging ongevraagd.

Schemerlampje schreef op 01-07-2022 om 13:36:

huh? Bloempje27=liz28?

Ja zag het ook, ben ( automatisch ) ingelogd nu via mobiel en dat is een ander account schijnbaar dan via mijn laptop ( ooit een tweede account aangemaakt wsl omdat ik het eerste account niet meer wist ) sorry vd verwarring ben echt dezelfde persoon )

ik zal even opnieuw inloggen via mijn mobiel dir is te verwarrend. Zo terug!

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 13:44 Topicstarter

Ben er weer

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 14:00

kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 13:28:

[..]

Waarover heeft TO dan gelogen? Vriend vraagt of ze nu wel eens met anderen date en dat is niet zo. De vraag was niet of ze ook nog met anderen date toen ze elkaar net begonnen te zien.

Bovendien is het gek dat hij in haar telefoon gaat rondneuzen.

Oh dus omdat de vraag onduidelijk was is liegen/verzwijgen wel oke? Als hij elke dag op een ander had gelegen toen ze elkaar net kenden en TO vraagt nu of hij nu met anderen gaat en hij zegt nee hoor onder het mom van we hadden toen geen exclusieve relatie dan zou zij dat waarschijnlijk ook niet op prijs stellen als ze daar zelf een jaar later achter moet komen. Ik snap hem wel en ik zou ook meteen afgeknapt zijn op het liegen en verzwijgen. Ben gewoon eerlijk denk ik dan.

Edit: ik lees nu dat hij die vraag wel gesteld heeft maar dat zij daar niet op in gegaan is want ze vond het er niet toe doen want ze hadden geen relatie. Blijkbaar vond hij het er wel toe doen en had hij waarschijnlijk al wel zijn vermoedens. Ik lees ook dat ze blijkbaar nog wel sporadisch contact heeft met diezelfde ex, dus om hem nou af te schilderen als een nare manipulerende man die ze zo snel mogelijk moet lozen is niet helemaal eerlijk. 

Battle-Royale schreef op 01-07-2022 om 14:00:

[..]

Oh dus omdat de vraag onduidelijk was is liegen/verzwijgen wel oke? Als hij elke dag op een ander had gelegen toen ze elkaar net kenden en TO vraagt nu of hij nu met anderen gaat en hij zegt nee hoor onder het mom van we hadden toen geen exclusieve relatie dan zou zij dat waarschijnlijk ook niet op prijs stellen als ze daar zelf een jaar later achter moet komen. Ik snap hem wel en ik zou ook meteen afgeknapt zijn op het liegen en verzwijgen. Ben gewoon eerlijk denk ik dan.

Edit: ik lees nu dat hij die vraag wel gesteld heeft maar dat zij daar niet op in gegaan is want ze vond het er niet toe doen want ze hadden geen relatie. Blijkbaar vond hij het er wel toe doen en had hij waarschijnlijk al wel zijn vermoedens. Ik lees ook dat ze blijkbaar nog wel sporadisch contact heeft met diezelfde ex, dus om hem nou af te schilderen als een nare manipulerende man die ze zo snel mogelijk moet lozen is niet helemaal eerlijk.

Een date tijdens het begin van elkaar leren kennen is geen reden tot wantrouwen en aangezien hij daar niet van wist, was er dus geen aanleiding  voor vriend om in haar telefoon te neuzen. 

Als iemand zo wantrouwend is en behoorlijk agressief zo'n vraag stelt, weet ik ook niet of ik er op in zou gaan.

 Ergens niet op ingaan is geen liegen of verzwijgen. Als vriend een open gesprek wil, zal hij het gesprek ook open in moeten gaan. Dat wantrouwen is zeker een rode vlag.

Dat betekent overigens niet dat vriend het leuk hoeft te vinden dat TO destijds haar ex nog een keer gezien heeft. Maar om haar een leugenaar te noemen is niet oké.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 14:28

kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 14:25:

[..]

Een date tijdens het begin van elkaar leren kennen is geen reden tot wantrouwen en aangezien hij daar niet van wist, was er dus geen aanleiding voor vriend om in haar telefoon te neuzen.

Als iemand zo wantrouwend is en behoorlijk agressief zo'n vraag stelt, weet ik ook niet of ik er op in zou gaan.

Ergens niet op ingaan is geen liegen of verzwijgen. Als vriend een open gesprek wil, zal hij het gesprek ook open in moeten gaan. Dat wantrouwen is zeker een rode vlag.

Dat betekent overigens niet dat vriend het leuk hoeft te vinden dat TO destijds haar ex nog een keer gezien heeft. Maar om haar een leugenaar te noemen is niet oké.

Ze had ook gewoon eerlijk kunnen zijn toch? Hij heeft het gevraagd en zij zei nee. Sorry maar dat noem ik wel gewoon liegen.

als iemand over grenzen gaat door in je telefoon te kijken en op zoek gaat naar info om je in de val te lokken (waar TO overigens niet ingestapt is, want zij heeft aangegeven dat zij het niet belangrijk / relevant vond), dan kan je dat volgens mij wel manipulatief noemen. 

Battle-Royale schreef op 01-07-2022 om 14:28:

[..]

Ze had ook gewoon eerlijk kunnen zijn toch? Hij heeft het gevraagd en zij zei nee. Sorry maar dat noem ik wel gewoon liegen.


Als ik het goed begrijp is het zo gegaan (grofweg):

Date je met anderen? nee

Heb je eerder met andere gedate? Dat vind ik niet relevant

TO heeft misschien erom heen gedraaid, maar niet gelogen. Je kiest zelf of je een bepaald gesprek op dat moment aan wil gaan. 




GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 14:40

kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 14:29:

als iemand over grenzen gaat door in je telefoon te kijken en op zoek gaat naar info om je in de val te lokken (waar TO overigens niet ingestapt is, want zij heeft aangegeven dat zij het niet belangrijk / relevant vond), dan kan je dat volgens mij wel manipulatief noemen.

Ik vind het eerder manipulatief om bepaalde informatie weg te laten omdat jij dat niet relevant/belangrijk vind. De ander vind het mogelijk wel relevant en het lijkt me niet de weg als je er serieus relatiemateriaal in ziet. Ze had ook gewoon eerlijk kunnen zijn over die date met haar ex maar vermoedelijk vond ze het niet relevant omdat ze wel wist dat zijn reactie in haar nadeel zou zijn. 

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 14:41 Topicstarter

kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 14:33:

[..]


Als ik het goed begrijp is het zo gegaan (grofweg):

Date je met anderen? nee

Heb je eerder met andere gedate? Dat vind ik niet relevant

TO heeft misschien erom heen gedraaid, maar niet gelogen. Je kiest zelf of je een bepaald gesprek op dat moment aan wil gaan.

Klopt zo ja. Met wat hij toen net gelezen had zou ik het fijn hebben gevonden als hij dat meteen toen zou hebben gezegd: ik heb dit gelezen en ik wil het hier wel graag over hebben. Dat vond hij denk ik ook moeilijk aangezien hij er een paar dagen overheen liet gaan. De hele situatie was gewoon heel onhandig  


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 14:42

kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 14:33:

[..]


Als ik het goed begrijp is het zo gegaan (grofweg):

Date je met anderen? nee

Heb je eerder met andere gedate? Dat vind ik niet relevant

TO heeft misschien erom heen gedraaid, maar niet gelogen. Je kiest zelf of je een bepaald gesprek op dat moment aan wil gaan.




Dat antwoord zegt al genoeg.

Tevens kan zij hier een wijze les uit trekken om in het vervolg gewoon meteen eerlijk te zijn, weet de ander ook van de hoed en de rand en kun je gewoon zonder leugentjes aan een relatie beginnen.

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 14:45 Topicstarter

kaatjecato schreef op 01-07-2022 om 14:25:

[..]

Een date tijdens het begin van elkaar leren kennen is geen reden tot wantrouwen en aangezien hij daar niet van wist, was er dus geen aanleiding voor vriend om in haar telefoon te neuzen.

Als iemand zo wantrouwend is en behoorlijk agressief zo'n vraag stelt, weet ik ook niet of ik er op in zou gaan.

Ergens niet op ingaan is geen liegen of verzwijgen. Als vriend een open gesprek wil, zal hij het gesprek ook open in moeten gaan. Dat wantrouwen is zeker een rode vlag.

Dat betekent overigens niet dat vriend het leuk hoeft te vinden dat TO destijds haar ex nog een keer gezien heeft. Maar om haar een leugenaar te noemen is niet oké.

Daar was inderdaad geen reden voor het wantrouwen en reden om te gaan zoeken in mijn telefoon. Hij is zelf wel heel wantrouwend van aard, een x niet opnemen en dan is hij snel boos, als ik een x niet kon afspreken ivm mijn kids al snel gepikeerd etc. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 14:51

Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 14:45:

[..]

Daar was inderdaad geen reden voor het wantrouwen en reden om te gaan zoeken in mijn telefoon. Hij is zelf wel heel wantrouwend van aard, een x niet opnemen en dan is hij snel boos, als ik een x niet kon afspreken ivm mijn kids al snel gepikeerd etc.

Dan is dit een mooi moment om voorgoed afscheid te nemen.

Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 14:45:

[..]

Daar was inderdaad geen reden voor het wantrouwen en reden om te gaan zoeken in mijn telefoon. Hij is zelf wel heel wantrouwend van aard, een x niet opnemen en dan is hij snel boos, als ik een x niet kon afspreken ivm mijn kids al snel gepikeerd etc.

Nog meer rode vlaggen. 😨

Bloempje, deze man is echt geen relatiemateriaal. Run while you can!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.