Relaties Relaties

Relaties

Daten maar niet exclusief, vervelende situatie voorgedaan :-(

Hi allemaal. Ik moet even mijn gedachtes van me afzetten want ik  maal en pieker me suf.
Ik zal de situatie kort schetsen, sinds december 2020 ben ik aan het daten met een man. Hij woont in het buitenland maar we zien elkaar regelmatig. Hebben veel contact ( nu even afgekoeld ivm de situatie ) Het is niet altijd koek en ei, soms kunnen we elkaar lastig begrijpen en zijn er issues ivm vertrouwen, zeker gezien de afstand en het elkaar niet vaak kunnen zien. 
Toch hebben we nooit uitgesproken dat we een exclusieve relatie hebben en elkaar trouw zijn. Een beetje een grijs gebied waar ik eigenlijk ook mezelf niet over durfde uit te spreken omdat er dan misschien een beladen iets ontstaat. Hij stelde me de laatste weken vaak de vraag of ik ook met andere jongens date. Mijn antwoord was nee, dat is ook niet zo. Wel heb ik in het begin stadia van ons daten een keer afgesproken met een ex vriendje. Dat was in juni vorig jaar. Omdat we deze gesprekken nooit eerder hebben gevoerd, wie wat met wie doet zolang het maar veilig  gaat, zag ik ook niet in waarom ik dit zou moeten opperen. Onze band is sterker geworden naarmate de tijd, maar we zaten toen nog niet echt in een lekkere flow. Veel ruzies en onduidelijkheid. En nogmaals geen afspraken, nooit over gehad. ( dat is ook FOUT uiteraard en ook aan mij te wijten ) Afgelopen week was ik bij hem. We hadden het over een treinreis, ik zocht iets op op mijn mobiel terwijl hij tegenover mij zat. Ik liet het hem zien en toen zei hij oh mag ik eens kijken? Vervolgens deed hij alsof hij zich aan het verdiepen was in de treinreis en zag ik hem scrollen. Dat duurde vrij lang, telefoon kreeg ik toen terug. Vervolgens vroeg hij mij ineens of ik met andere jongens date. Ik zei direct nee dat doe ik niet. De vraag erna was heb je met andere jongens afgesproken? Dit was eigenlijk geen vraag meer een stelling waarbij hij erg verbaal agressief over kwam, de toon was niet prettig. Waardoor ik min of meer schrok en me in een hoek gedrukt voelde, en van verbazing ook wel want hoezo deze vraag op deze manier stellen? Ik heb gezegd dat het toch niet relevant is met wie ik in het verleden heb afgesproken, en waarom hij dit ineens perse wil weten? Nogmaals het was vooral de toon en de spanning in de lucht waar ik van schrok. Ik reageerde afwijkend, van schrik door zijn houding. 
Erna ging het gesprek een andere kant op. Die avond was het verder prima en gezellig, we zijn intiem geweest, hebben gekletst en de dag erna ontbeten, ik heb hem naar de luchthaven gebracht en gaf hem een kus. Hij belde me vanuit het vliegtuig nog even op. Kortom ik had geen idee dat er ook maar iets speelde. 
Eenmaal thuis merkte ik dat hij stiller was dan normaal. Uiteindelijk belde hij mij zaterdagavond laat op. ' WAAR ben je?? Met wie??' Hij was duidelijk boos. ' Wie is....-naam van die betreffende ex- ' Je zei dat je niet met andere jongens ging!! Waarop ik zei ja maar wat is dit? Ik ga ook op dit moment met niemand anders dan jij, hoe kom je hier ineens op, hoe kom je aan deze info? Ik wist nog steeds niet hoe hij hierbij kwam, ondertussen weet ik dat hij niet op zoek was naar de treinreis maar door mijn Instagram heeft gespit. Ik ben met die betreffende ex nog steeds vrienden, we sturen elkaar alleen nog meme's toe en dat zijn er heel veel. Om te komen tot juni vorig jaar moet je een hele lange weg afleggen met scrollen. Hij heeft dus geen genoegen genomen met het niet kunnen vinden van recente info en is bewust gaan spitten. Aan de telefoon was hij heel boos. Ik bleef zeggen dat ik niets met hem doe, niks met hem wil en hoe hij hierop komt. Uiteindelijk zei hij ik spreek je morgen. Via de app gaf hij toen aan dat hij enkele berichten heeft gelezen, en toen ging er eenbelletje rinkelen van die bewuste avond waarop hij stiekum in mijn telefoon zocht en mij erna onderwierp aan een vragenvuur, zonder concreet te zeggen wat hij heeft gelezen. Hij beschuldigd mij nu van liegen, want ik heb volgens hem niet eerlijk antwoord gegeven op de vraag of ik met andere jongens heb gedate. En daarin heeft hij gelijk, ik had direct kunnen zeggen ja dat is een x gebeurt toen wij net aan het daten waren. Maar ik voelde me overvallen, verbaasd, want geen relatie; waarom is dit nu van belang? Ik voelde me denk ik ook teleurgesteld in het feit dat hij zo'n toneelstukje opvoerd door in mijn telefoon te gaan. Nu zegt hij dat ik hypocriet ben. Dat ik niet eerlijk ben geweest en heb gelogen. Ik moet het boetekleed aan trekken en heel diep door het stof. En schuldig voel ik me ook over het niet meteen eerlijk zijn, maar toch vind ik het ook wel een rare situatie, dit was niet nodig geweest op deze manier. En daar baal ik enorm van, want het ging juist best goed tussen ons, misschien dat het wel serieuzer voelde de laatste maanden. Ik heb hier nu een heel naar gevoel bij en heel veel verdriet. Ik heb heb ook aangegeven dat het me spijt voor mijn reactie en dat ik indd gewoon eerlijk had moeten zijn, maar me overvallen voelde en niet goed wist wat ik hiermee aan moest. 
Hij zegt dat het 'hem niet boeit' dat ik met een andere jongen ben geweest vorig jaar. Maar waarom zoek je dan in mijn telefoon naar zulke informatie? Zit echt even in de put want ik geef veel om hem, het is gegroeid tussen ons de afgelopen maanden, en ik baal er ZO van dat door iets wat niet relevant is er nu deze sfeer is ontstaan  
Er wordt nu alleen via de app gesproken, hij is kortaf en vaak nog erg boos. Ik heb aangegeven dat ik graag wil praten ipv via de app. Ik wil dat hij weet dat ik ontzettend verdrietig ben door deze situatie, en het ergens ook weer niet begrijp helemaal. 
Doe ik daar goed aan? 
Veel dank voor jullie reacties..xx


Het begin van een relatie zou de spreekwoordelijke rozengeur en maneschijn moeten zijn. Als er nu al zoveel gedoe is hij zo bezitterig blijkt (grote rode vlag!) zou ik er gewoon een punt achter zetten. Je verdient een veel betere man en een relatie waarbinnen je op een ontspannen manier jezelf kunt zijn.

Ik vind hem erg controlerend en jaloers overkomen. Je hebt een tijdje gedate en relatie gehad met je ex, jullie zijn nu nog vrienden, dat kan prima.
Als hij jou niet vertrouwt, is dat geen goede basis voor een relatie. In beginsel moet er vertrouwen zijn dat je aan elkaar genoeg hebt. 

Dit zou echt he-le-maal geen geschikte man zijn voor mij. Ik ga nou eenmaal met ‘andere mannen’ om: ik heb vrienden. Single, getrouwd, homo, ex, you name it. Maar allemaal platonisch, zonder benefits.


Voor mij is wel een beetje de vraag: hebben jullie met elkaar gepraat over jullie gewone leven en over jullie vrienden. Als je dat volop hebt gedaan en daarbij juist deze vriend strategisch hebt overgeslagen, is zijn wantrouwen te begrijpen. Toen een vriend van mij een vriendin kreeg, was zij ook wel wat wantrouwend naar wat er nou eigenlijk tussen ons was. Dat snap ik best. De strategie is dan om zo zichtbaar mogelijk te zijn. Zo snel mogelijk kennis te maken zodat de ander kan zien en voelen wat er speelt. Toen was die kou snel uit de lucht. Wij mogen elkaar nu ook graag.

Als een partner direct zo vijandig uit de hoek komt, zou dat voor mij een enorme afknapper zijn. Ik hoef me niet te verantwoorden. De ander moet bereid zijn me te vertrouwen en me op mijn woord te geloven. Natuurlijk kom je je partner tegemoet maar niet uit een verplichting of uit schuld, maar gewoon omdat je naar elkaar toe wil bewegen en elkaar wil leren kennen. Iemand die al meteen emotioneel begint te manipuleren, dat is een hele grote rode vlag.  

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 12:47

Omnik schreef op 01-07-2022 om 12:30:

Dit zou echt he-le-maal geen geschikte man zijn voor mij. Ik ga nou eenmaal met ‘andere mannen’ om: ik heb vrienden. Single, getrouwd, homo, ex, you name it. Maar allemaal platonisch, zonder benefits.


Voor mij is wel een beetje de vraag: hebben jullie met elkaar gepraat over jullie gewone leven en over jullie vrienden. Als je dat volop hebt gedaan en daarbij juist deze vriend strategisch hebt overgeslagen, is zijn wantrouwen te begrijpen. Toen een vriend van mij een vriendin kreeg, was zij ook wel wat wantrouwend naar wat er nou eigenlijk tussen ons was. Dat snap ik best. De strategie is dan om zo zichtbaar mogelijk te zijn. Zo snel mogelijk kennis te maken zodat de ander kan zien en voelen wat er speelt. Toen was die kou snel uit de lucht. Wij mogen elkaar nu ook graag.

Als een partner direct zo vijandig uit de hoek komt, zou dat voor mij een enorme afknapper zijn. Ik hoef me niet te verantwoorden. De ander moet bereid zijn me te vertrouwen en me op mijn woord te geloven. Natuurlijk kom je je partner tegemoet maar niet uit een verplichting of uit schuld, maar gewoon omdat je naar elkaar toe wil bewegen en elkaar wil leren kennen. Iemand die al meteen emotioneel begint te manipuleren, dat is een hele grote rode vlag.

Ja maar zij lieg tegen hem, hij heeft dus alle reden om haar niet te vertrouwen.

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 12:51 Topicstarter

Thanks ladies, waardeer enorm jullie reacties. Ik heb het hier met een vriendin over gehad. 
Een aanvulling want misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn post, maar hij heeft dus een bericht gezien van juni vorig jaar waarbij duidelijk was dat mijn ex en ik toen een date hebben gehad. In die periode waren we af en aan aan het daten, maar was ( en is tot op heden ) het nooit serieus geworden. En daar voel ik me enorm schuldig over omdat ik best wel weet dat dat pijnlijk is om te lezen, aangezien hij wel om mij geeft en ongeacht dat het niet een serieuze relatie is je toch aan elkaar gehecht raakt. Daarom vind ik het enorm klote dat dit net nu, we in een stijgende lijn leken te gaan, door hem moet worden opgezocht op deze manier. Ik zei tegen hem ik zou niet eens willen weten of je toen der tijd ( in het begin stadium van ons daten ) met andere mensen contact had. Wat doet het er toe? Dat zou mij inderdaad pijn doen, dat is al een reden dat ik dat nooit zou doen. Uberhaupt zou ik nooit in iemand zijn telefoon gaan want ik vind dat privacy. Zijn reden was dat hij wilde weten of ik zou liegen als hij mij naderhand aan de tand zou voelen. 
Hij is inderdaad erg bezitterig en jaloers. Maar ook erg lief en zorgzaam. Maar wat hij zegt of doet is waar het om gaat, zelfs nadat ik aangeef spijt te hebben van het niet meteen eerlijk zeggen en daarbij uitgebreid uitleg heb gegeven waarom ik me zo voelde en zo reageerde blijft hij zeggen dat ik hypocriet ben. Als reden geven dat ik hem niet wilde kwetsen omdat het niet relevant is en nooit belangerijk is geweest, vindt hij niet acceptabel. Ik heb gelogen.

Wat mij opvalt in je verhaal is dat je dus al gedoe hebt, hij verder weg woont, geen gesprek over jullie relatie hebben  én hij je ongevraagd op je eigen telefoon controleert. En dan je 'aanvalt'. En straft als het ware. 

Je bent nog maar vers in deze relatie en al in verdediging. Uitleggen. Wantrouwen van hem. En je bent al onzeker. Nu al. En deze man lijkt mij niet okay qua gedrag.  

Ik zou de dates met hem stopzetten. 

*tekst gewist, achterhaald* ...
Ik vind haar date wantrouwend en bezitterig, ik zou het op een lopen zetten. Dit belooft niets goeds voor de toekomst.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 12:53

Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 12:51:

Thanks ladies, waardeer enorm jullie reacties. Ik heb het hier met een vriendin over gehad.
Een aanvulling want misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn post, maar hij heeft dus een bericht gezien van juni vorig jaar waarbij duidelijk was dat mijn ex en ik toen een date hebben gehad. In die periode waren we af en aan aan het daten, maar was ( en is tot op heden ) het nooit serieus geworden. En daar voel ik me enorm schuldig over omdat ik best wel weet dat dat pijnlijk is om te lezen, aangezien hij wel om mij geeft en ongeacht dat het niet een serieuze relatie is je toch aan elkaar gehecht raakt. Daarom vind ik het enorm klote dat dit net nu, we in een stijgende lijn leken te gaan, door hem moet worden opgezocht op deze manier. Ik zei tegen hem ik zou niet eens willen weten of je toen der tijd ( in het begin stadium van ons daten ) met andere mensen contact had. Wat doet het er toe? Dat zou mij inderdaad pijn doen, dat is al een reden dat ik dat nooit zou doen. Uberhaupt zou ik nooit in iemand zijn telefoon gaan want ik vind dat privacy. Zijn reden was dat hij wilde weten of ik zou liegen als hij mij naderhand aan de tand zou voelen.
Hij is inderdaad erg bezitterig en jaloers. Maar ook erg lief en zorgzaam. Maar wat hij zegt of doet is waar het om gaat, zelfs nadat ik aangeef spijt te hebben van het niet meteen eerlijk zeggen en daarbij uitgebreid uitleg heb gegeven waarom ik me zo voelde en zo reageerde blijft hij zeggen dat ik hypocriet ben. Als reden geven dat ik hem niet wilde kwetsen omdat het niet relevant is en nooit belangerijk is geweest, vindt hij niet acceptabel. Ik heb gelogen.

Dat heb je toch ook? Voor hem was het duidelijk wel relevant. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-07-2022 om 12:54

Marianne76 schreef op 01-07-2022 om 12:52:

*tekst gewist, achterhaald* ...
Ik vind haar date wantrouwend en bezitterig, ik zou het op een lopen zetten. Dit belooft niets goeds voor de toekomst.

Nee maar het valt wel onder liegen/verzwijgen als je niks zegt als er naar gevraagd wordt. 

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 12:55 Topicstarter

Omnik schreef op 01-07-2022 om 12:30:

Dit zou echt he-le-maal geen geschikte man zijn voor mij. Ik ga nou eenmaal met ‘andere mannen’ om: ik heb vrienden. Single, getrouwd, homo, ex, you name it. Maar allemaal platonisch, zonder benefits.


Voor mij is wel een beetje de vraag: hebben jullie met elkaar gepraat over jullie gewone leven en over jullie vrienden. Als je dat volop hebt gedaan en daarbij juist deze vriend strategisch hebt overgeslagen, is zijn wantrouwen te begrijpen. Toen een vriend van mij een vriendin kreeg, was zij ook wel wat wantrouwend naar wat er nou eigenlijk tussen ons was. Dat snap ik best. De strategie is dan om zo zichtbaar mogelijk te zijn. Zo snel mogelijk kennis te maken zodat de ander kan zien en voelen wat er speelt. Toen was die kou snel uit de lucht. Wij mogen elkaar nu ook graag.

Als een partner direct zo vijandig uit de hoek komt, zou dat voor mij een enorme afknapper zijn. Ik hoef me niet te verantwoorden. De ander moet bereid zijn me te vertrouwen en me op mijn woord te geloven. Natuurlijk kom je je partner tegemoet maar niet uit een verplichting of uit schuld, maar gewoon omdat je naar elkaar toe wil bewegen en elkaar wil leren kennen. Iemand die al meteen emotioneel begint te manipuleren, dat is een hele grote rode vlag.

Nee we hebben het niet gehad over onze vrienden. Het is ook niet zo dat ik heel veel contact heb met hem, het is meme's doorsturen en af en toe vragen hoe het gaat.

Battle-Royale schreef op 01-07-2022 om 12:54:

[..]

Nee maar het valt wel onder liegen/verzwijgen als je niks zegt als er naar gevraagd wordt.

Daar heb je volledig gelijk in. Ik kan mezelf voor mijn kop slaan dat ik het niet gewoon meteen heb gezegd maar het onderwerp wilde vermijden. Maar ik leek wel bevroren, geschrokken en verbaasd over die vraag. Dat dit ineens ter sprake kwam zo ineens op deze manier. Ik weet dat ik me geïntimideerd voelde door de manier hoe dit ging, maar daardoor had ik me niet moeten laten beïnvloeden, en ik wilde hem oprecht niet kwetsen en vond het zelf bizar dat dit ineens een topic was terwijl we ( toen al helemaal niet ) geen serieus iets hebben. Geen stempel, nooit over gehad. Die periode hadden we zelfs vaak een tijdje helemaal geen contact. Iets wat mij op mijn beurt best heel onzeker maakte vooral gezien de afstand. 

Battle-Royale schreef op 01-07-2022 om 12:54:

[..]

Nee maar het valt wel onder liegen/verzwijgen als je niks zegt als er naar gevraagd wordt.

Waarover heeft TO dan gelogen?  Vriend vraagt of ze nu wel eens met anderen date en dat is niet zo. De vraag was niet of ze ook nog met anderen date toen ze elkaar net begonnen te zien. 

Bovendien is het gek dat hij in haar telefoon gaat rondneuzen. 

Dit heb ik ook zo over proberen te brengen naar hem. Maar via de app want hij was alweer in het buitenland.. dat is ook niet ideaal want dan zie en voel je de emoties niet of anders. We hadden al eerder een open gesprek moeten hebben met verwachtingen en grenzen. 

Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 12:51:

Thanks ladies, waardeer enorm jullie reacties. Ik heb het hier met een vriendin over gehad.
Een aanvulling want misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn post, maar hij heeft dus een bericht gezien van juni vorig jaar waarbij duidelijk was dat mijn ex en ik toen een date hebben gehad. In die periode waren we af en aan aan het daten, maar was ( en is tot op heden ) het nooit serieus geworden. En daar voel ik me enorm schuldig over omdat ik best wel weet dat dat pijnlijk is om te lezen, aangezien hij wel om mij geeft en ongeacht dat het niet een serieuze relatie is je toch aan elkaar gehecht raakt. Daarom vind ik het enorm klote dat dit net nu, we in een stijgende lijn leken te gaan, door hem moet worden opgezocht op deze manier. Ik zei tegen hem ik zou niet eens willen weten of je toen der tijd ( in het begin stadium van ons daten ) met andere mensen contact had. Wat doet het er toe? Dat zou mij inderdaad pijn doen, dat is al een reden dat ik dat nooit zou doen. Uberhaupt zou ik nooit in iemand zijn telefoon gaan want ik vind dat privacy. Zijn reden was dat hij wilde weten of ik zou liegen als hij mij naderhand aan de tand zou voelen.
Hij is inderdaad erg bezitterig en jaloers. Maar ook erg lief en zorgzaam. Maar wat hij zegt of doet is waar het om gaat, zelfs nadat ik aangeef spijt te hebben van het niet meteen eerlijk zeggen en daarbij uitgebreid uitleg heb gegeven waarom ik me zo voelde en zo reageerde blijft hij zeggen dat ik hypocriet ben. Als reden geven dat ik hem niet wilde kwetsen omdat het niet relevant is en nooit belangerijk is geweest, vindt hij niet acceptabel. Ik heb gelogen.

Ik vind niet dat je gelogen hebt. Je date immers niet met andere mannen. Je hebt alleen je ex nog gezien in de periode dat je deze nieuwe man net had leren kennen. Heel normaal, als je toen nog niet echt een relatie met hem had.

Hoe meer je vertelt, hoe meer rode vlaggen ik zie. Dit is geen lieve man. Dit is een manipulator die nu zijn ware aard laat zien. Bescherm jezelf, stop ermee, voordat hij je nog verder de diepte in trekt.

Nogmaals, je verdient beter. Veel beter.

huh? Bloempje27=liz28?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.