Relaties
Bloempje27
01-07-2022 om 11:34
Daten maar niet exclusief, vervelende situatie voorgedaan :-(
Hi allemaal. Ik moet even mijn gedachtes van me afzetten want ik maal en pieker me suf.
Ik zal de situatie kort schetsen, sinds december 2020 ben ik aan het daten met een man. Hij woont in het buitenland maar we zien elkaar regelmatig. Hebben veel contact ( nu even afgekoeld ivm de situatie ) Het is niet altijd koek en ei, soms kunnen we elkaar lastig begrijpen en zijn er issues ivm vertrouwen, zeker gezien de afstand en het elkaar niet vaak kunnen zien.
Toch hebben we nooit uitgesproken dat we een exclusieve relatie hebben en elkaar trouw zijn. Een beetje een grijs gebied waar ik eigenlijk ook mezelf niet over durfde uit te spreken omdat er dan misschien een beladen iets ontstaat. Hij stelde me de laatste weken vaak de vraag of ik ook met andere jongens date. Mijn antwoord was nee, dat is ook niet zo. Wel heb ik in het begin stadia van ons daten een keer afgesproken met een ex vriendje. Dat was in juni vorig jaar. Omdat we deze gesprekken nooit eerder hebben gevoerd, wie wat met wie doet zolang het maar veilig gaat, zag ik ook niet in waarom ik dit zou moeten opperen. Onze band is sterker geworden naarmate de tijd, maar we zaten toen nog niet echt in een lekkere flow. Veel ruzies en onduidelijkheid. En nogmaals geen afspraken, nooit over gehad. ( dat is ook FOUT uiteraard en ook aan mij te wijten ) Afgelopen week was ik bij hem. We hadden het over een treinreis, ik zocht iets op op mijn mobiel terwijl hij tegenover mij zat. Ik liet het hem zien en toen zei hij oh mag ik eens kijken? Vervolgens deed hij alsof hij zich aan het verdiepen was in de treinreis en zag ik hem scrollen. Dat duurde vrij lang, telefoon kreeg ik toen terug. Vervolgens vroeg hij mij ineens of ik met andere jongens date. Ik zei direct nee dat doe ik niet. De vraag erna was heb je met andere jongens afgesproken? Dit was eigenlijk geen vraag meer een stelling waarbij hij erg verbaal agressief over kwam, de toon was niet prettig. Waardoor ik min of meer schrok en me in een hoek gedrukt voelde, en van verbazing ook wel want hoezo deze vraag op deze manier stellen? Ik heb gezegd dat het toch niet relevant is met wie ik in het verleden heb afgesproken, en waarom hij dit ineens perse wil weten? Nogmaals het was vooral de toon en de spanning in de lucht waar ik van schrok. Ik reageerde afwijkend, van schrik door zijn houding.
Erna ging het gesprek een andere kant op. Die avond was het verder prima en gezellig, we zijn intiem geweest, hebben gekletst en de dag erna ontbeten, ik heb hem naar de luchthaven gebracht en gaf hem een kus. Hij belde me vanuit het vliegtuig nog even op. Kortom ik had geen idee dat er ook maar iets speelde.
Eenmaal thuis merkte ik dat hij stiller was dan normaal. Uiteindelijk belde hij mij zaterdagavond laat op. ' WAAR ben je?? Met wie??' Hij was duidelijk boos. ' Wie is....-naam van die betreffende ex- ' Je zei dat je niet met andere jongens ging!! Waarop ik zei ja maar wat is dit? Ik ga ook op dit moment met niemand anders dan jij, hoe kom je hier ineens op, hoe kom je aan deze info? Ik wist nog steeds niet hoe hij hierbij kwam, ondertussen weet ik dat hij niet op zoek was naar de treinreis maar door mijn Instagram heeft gespit. Ik ben met die betreffende ex nog steeds vrienden, we sturen elkaar alleen nog meme's toe en dat zijn er heel veel. Om te komen tot juni vorig jaar moet je een hele lange weg afleggen met scrollen. Hij heeft dus geen genoegen genomen met het niet kunnen vinden van recente info en is bewust gaan spitten. Aan de telefoon was hij heel boos. Ik bleef zeggen dat ik niets met hem doe, niks met hem wil en hoe hij hierop komt. Uiteindelijk zei hij ik spreek je morgen. Via de app gaf hij toen aan dat hij enkele berichten heeft gelezen, en toen ging er eenbelletje rinkelen van die bewuste avond waarop hij stiekum in mijn telefoon zocht en mij erna onderwierp aan een vragenvuur, zonder concreet te zeggen wat hij heeft gelezen. Hij beschuldigd mij nu van liegen, want ik heb volgens hem niet eerlijk antwoord gegeven op de vraag of ik met andere jongens heb gedate. En daarin heeft hij gelijk, ik had direct kunnen zeggen ja dat is een x gebeurt toen wij net aan het daten waren. Maar ik voelde me overvallen, verbaasd, want geen relatie; waarom is dit nu van belang? Ik voelde me denk ik ook teleurgesteld in het feit dat hij zo'n toneelstukje opvoerd door in mijn telefoon te gaan. Nu zegt hij dat ik hypocriet ben. Dat ik niet eerlijk ben geweest en heb gelogen. Ik moet het boetekleed aan trekken en heel diep door het stof. En schuldig voel ik me ook over het niet meteen eerlijk zijn, maar toch vind ik het ook wel een rare situatie, dit was niet nodig geweest op deze manier. En daar baal ik enorm van, want het ging juist best goed tussen ons, misschien dat het wel serieuzer voelde de laatste maanden. Ik heb hier nu een heel naar gevoel bij en heel veel verdriet. Ik heb heb ook aangegeven dat het me spijt voor mijn reactie en dat ik indd gewoon eerlijk had moeten zijn, maar me overvallen voelde en niet goed wist wat ik hiermee aan moest.
Hij zegt dat het 'hem niet boeit' dat ik met een andere jongen ben geweest vorig jaar. Maar waarom zoek je dan in mijn telefoon naar zulke informatie? Zit echt even in de put want ik geef veel om hem, het is gegroeid tussen ons de afgelopen maanden, en ik baal er ZO van dat door iets wat niet relevant is er nu deze sfeer is ontstaan
Er wordt nu alleen via de app gesproken, hij is kortaf en vaak nog erg boos. Ik heb aangegeven dat ik graag wil praten ipv via de app. Ik wil dat hij weet dat ik ontzettend verdrietig ben door deze situatie, en het ergens ook weer niet begrijp helemaal.
Doe ik daar goed aan?
Veel dank voor jullie reacties..xx
Leene
01-07-2022 om 15:43
Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 15:32:
[..]
[..]
Dank voor je reactie. Niet leuk om te lezen aan de ene kant maar heel waardevol want je hebt gelijk. Ik heb me hierin zelf verwikkeld, in een situatie met hem waarbij ik me vaak heel onzeker en ongelukkig voelde.
ik heb hem leren kennen een half jaar nadat ik uit elkaar ben gegaan met mijn ex, de vader van mijn kids, na een relatie van 18 jaar. Dat is een heel heftige tijd geweest waarvan ik nu denk dat dat een rol heeft gespeeld wie ik heb aangetrokken vervolgens. Met mijn eigen onzekerheid om opnieuw te moeten beginnen en de boel niet goed te hebben verwerkt. Met heel veel verdriet en pijn van mijn ex daarbij, die de kinderen gepruikte als pionnen etc. Geen excuus maar ik zag ( of zie ) de dingen misschien niet zoals ik ze had moeten zien.
Ach Bloempje... Leer eerst van jezelf te houden en wees een beetje mild voor jezelf.. jij bent het niet waard om je tijd te verdoen met dit soort kansloze exercities.. je hebt een hele nare tijd achter de rug met je ex. Probeer eens een andere weg in te slaan..met meer zelfontplooiing en ontwikkeling. Daarmee bedoel ik niet dat je opleidingen moet volgen of een andere baan moet zoeken( kan wel natuurlijk) maar gewoon rustig aan met je kinderen, andere boeken lezen dan je normaal doet, een hobby oppakken,. vriendinnen of vrienden bezoeken waar je energie van krijgt. Je oude (o)ma bezoeken. Een bloemen tuintje aanleggen of weet ik veel. Maar geen relaties aangaan op dit moment. Je bent nog te instabiel door alles wat je hebt meegemaakt. De kans dat je dan aan een of andere Jan Doedel blijft hangen is levensgroot.
En je bent 39 tijd zat om in de toekomst nog een hele waardevolle relatie te krijgen.
Bloempje27
01-07-2022 om 15:46
Battle-Royale schreef op 01-07-2022 om 15:39:
[..]
Ik houd inderdaad gewoon niet van gelieg en gedraai
Dat punt was al duidelijk na je eerste reactie. En niemand natuurlijk. Daar zijn we het allemaal wel over eens.
Bloempje27
01-07-2022 om 15:49
Leene schreef op 01-07-2022 om 15:43:
[..]
Ach Bloempje... Leer eerst van jezelf te houden en wees een beetje mild voor jezelf.. jij bent het niet waard om je tijd te verdoen met dit soort kansloze exercities.. je hebt een hele nare tijd achter de rug met je ex. Probeer eens een andere weg in te slaan..met meer zelfontplooiing en ontwikkeling. Daarmee bedoel ik niet dat je opleidingen moet volgen of een andere baan moet zoeken( kan wel natuurlijk) maar gewoon rustig aan met je kinderen, andere boeken lezen dan je normaal doet, een hobby oppakken,. vriendinnen of vrienden bezoeken waar je energie van krijgt. Je oude (o)ma bezoeken. Een bloemen tuintje aanleggen of weet ik veel. Maar geen relaties aangaan op dit moment. Je bent nog te instabiel door alles wat je hebt meegemaakt. De kans dat je dan aan een of andere Jan Doedel blijft hangen is levensgroot.
En je bent 39 tijd zat om in de toekomst nog een hele waardevolle relatie te krijgen.
Dank je wel. Heel lief *traantjes* x
Omnik
01-07-2022 om 20:21
Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 15:32:
[..]
[..]
Dank voor je reactie. Niet leuk om te lezen aan de ene kant maar heel waardevol want je hebt gelijk. Ik heb me hierin zelf verwikkeld, in een situatie met hem waarbij ik me vaak heel onzeker en ongelukkig voelde.
ik heb hem leren kennen een half jaar nadat ik uit elkaar ben gegaan met mijn ex, de vader van mijn kids, na een relatie van 18 jaar. Dat is een heel heftige tijd geweest waarvan ik nu denk dat dat een rol heeft gespeeld wie ik heb aangetrokken vervolgens. Met mijn eigen onzekerheid om opnieuw te moeten beginnen en de boel niet goed te hebben verwerkt. Met heel veel verdriet en pijn van mijn ex daarbij, die de kinderen gepruikte als pionnen etc. Geen excuus maar ik zag ( of zie ) de dingen misschien niet zoals ik ze had moeten zien.
Je bent beslist niet de eerste en enige die erin is getrapt met een bij nader inzien akelige vent dus val jezelf niet te hard. En: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je ziet het nu toch? Er moest ergens een moment komen dat het net even iets te gortig werd om het tot je te laten doordringen. En dat was dus nu.
Ik denk trouwens dat ik heel goed weet waarom je in eerste instantie liever verzweeg dat je je ex had ontmoet. Iets met geen slapende honden wakker maken want het is helemaal niet belangrijk. En ergens had jij best door dat dat niet goed zou vallen. Want mij maak je niet wijs dat deze man, als jij dit meteen had verteld, had geantwoord: “Ach wat leuk voor je lieverd!” Nee, daar was ook een hoop gedoe van gekomen!” Afijn, dankzij dit gedoe weet je nu wel welk vlees je in de kuip hebt. Jammer, maar wel belangrijke informatie!
Verder sluit ik me bij Leene aan: wees lief voor jezelf en heb het goed!
Pippeltje
02-07-2022 om 12:23
Nu al zoveel gedonder? Je relatie is nauwelijks begonnen! Echt, je klinkt als iemand die al niet heel veel zelfvertrouwen heeft en deze man gaat je de rest afnemen als je niet uitkijkt. Mijn tip: GA!
Bloempje27
02-07-2022 om 17:34
Omnik schreef op 01-07-2022 om 20:21:
[..]
Je bent beslist niet de eerste en enige die erin is getrapt met een bij nader inzien akelige vent dus val jezelf niet te hard. En: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je ziet het nu toch? Er moest ergens een moment komen dat het net even iets te gortig werd om het tot je te laten doordringen. En dat was dus nu.
Ik denk trouwens dat ik heel goed weet waarom je in eerste instantie liever verzweeg dat je je ex had ontmoet. Iets met geen slapende honden wakker maken want het is helemaal niet belangrijk. En ergens had jij best door dat dat niet goed zou vallen. Want mij maak je niet wijs dat deze man, als jij dit meteen had verteld, had geantwoord: “Ach wat leuk voor je lieverd!” Nee, daar was ook een hoop gedoe van gekomen!” Afijn, dankzij dit gedoe weet je nu wel welk vlees je in de kuip hebt. Jammer, maar wel belangrijke informatie!
Verder sluit ik me bij Leene aan: wees lief voor jezelf en heb het goed!
Lieve Omik, dat is de spijker op zijn kop wat je hier aangeeft. Dit had ik heel goed door, vooral de manier waarop dit ging.
ArianneH
02-07-2022 om 23:14
Oke, Bloempje, het lijkt erop dat je doorhebt dat je vriend/date of wat hij dan ook is echt niet goed voor jou is.
Dus: ga je de relatie nu meteen beëindigen? Mocht je er toch aan twijfelen, wil je dan hier aangeven waar je nog over twijfelt?
Hou jezelf alsjeblieft niet voor de gek dat hij ook 'heel erg lief' kan zijn. Dat kan best, maar daar koop je niets voor als je het grootste deel van de tijd op eieren moet lopen en met al zijn wantrouwen en agressie te maken hebt..
Dit is geen fijne man, en zeker niet om een relatie mee te hebben.
En ja, ook ik denk dat jij echt aan je zelfvertrouwen moet werken.
Om te voorkomen dat je na deze man, weer in dezelfde valkuil valt. Het is echt belangrijk dat je leert te ontdekken wat jij zelf belangrijk vindt. Dat als eerste.
En dat je daarnaast leert dat je je grenzen gaat durven aan te geven. Als je een grens aan een nieuwe partner aangeeft en hij reageert naar, dan weet je: die is geen goed relatiemateriaal.
Anders blijf je misschien last houden van dit soort types die heel snel doorhebben als ze te maken hebben met een lieve, inlevende vrouw, die bij elk relatieprobleem de oorzaak bij zichzelf zoekt (aangepraat door de man, die graag bij alles wat mis gaat anderen - en dan vooral de partner - de schuld geeft). En dat gunnen wij jou niet.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.