Relaties Relaties

Relaties

Daten maar niet exclusief, vervelende situatie voorgedaan :-(


Leene

Leene

01-07-2022 om 15:43

Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 15:32:

[..]

[..]

Dank voor je reactie. Niet leuk om te lezen aan de ene kant maar heel waardevol want je hebt gelijk. Ik heb me hierin zelf verwikkeld, in een situatie met hem waarbij ik me vaak heel onzeker en ongelukkig voelde.
ik heb hem leren kennen een half jaar nadat ik uit elkaar ben gegaan met mijn ex, de vader van mijn kids, na een relatie van 18 jaar. Dat is een heel heftige tijd geweest waarvan ik nu denk dat dat een rol heeft gespeeld wie ik heb aangetrokken vervolgens. Met mijn eigen onzekerheid om opnieuw te moeten beginnen en de boel niet goed te hebben verwerkt. Met heel veel verdriet en pijn van mijn ex daarbij, die de kinderen gepruikte als pionnen etc. Geen excuus maar ik zag ( of zie ) de dingen misschien niet zoals ik ze had moeten zien.

Ach Bloempje... Leer eerst van jezelf te houden en wees een beetje mild voor jezelf.. jij bent het niet waard om je tijd te verdoen met dit soort kansloze exercities.. je hebt een hele nare tijd achter de rug met je ex. Probeer eens een andere weg in te slaan..met meer zelfontplooiing en ontwikkeling. Daarmee bedoel ik niet dat je opleidingen moet volgen of een andere baan moet zoeken( kan wel natuurlijk) maar gewoon rustig aan met je kinderen, andere boeken lezen dan je normaal doet, een hobby oppakken,. vriendinnen of vrienden bezoeken waar je energie van krijgt. Je oude (o)ma bezoeken.  Een bloemen tuintje aanleggen of weet ik veel. Maar geen relaties aangaan op dit moment. Je bent nog te instabiel door alles wat je hebt meegemaakt. De kans dat je dan aan een of andere Jan Doedel blijft hangen is levensgroot. 

En je bent 39 tijd zat om in de toekomst nog een hele waardevolle relatie te krijgen.

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 15:46 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 01-07-2022 om 15:39:

[..]

Ik houd inderdaad gewoon niet van gelieg en gedraai



Dat punt was al duidelijk na je eerste reactie. En niemand natuurlijk. Daar zijn we het allemaal wel over eens.

Bloempje27

Bloempje27

01-07-2022 om 15:49 Topicstarter

Leene schreef op 01-07-2022 om 15:43:

[..]

Ach Bloempje... Leer eerst van jezelf te houden en wees een beetje mild voor jezelf.. jij bent het niet waard om je tijd te verdoen met dit soort kansloze exercities.. je hebt een hele nare tijd achter de rug met je ex. Probeer eens een andere weg in te slaan..met meer zelfontplooiing en ontwikkeling. Daarmee bedoel ik niet dat je opleidingen moet volgen of een andere baan moet zoeken( kan wel natuurlijk) maar gewoon rustig aan met je kinderen, andere boeken lezen dan je normaal doet, een hobby oppakken,. vriendinnen of vrienden bezoeken waar je energie van krijgt. Je oude (o)ma bezoeken. Een bloemen tuintje aanleggen of weet ik veel. Maar geen relaties aangaan op dit moment. Je bent nog te instabiel door alles wat je hebt meegemaakt. De kans dat je dan aan een of andere Jan Doedel blijft hangen is levensgroot.

En je bent 39 tijd zat om in de toekomst nog een hele waardevolle relatie te krijgen.

Dank je wel. Heel lief *traantjes* x

Bloempje27 schreef op 01-07-2022 om 15:32:

[..]

[..]

Dank voor je reactie. Niet leuk om te lezen aan de ene kant maar heel waardevol want je hebt gelijk. Ik heb me hierin zelf verwikkeld, in een situatie met hem waarbij ik me vaak heel onzeker en ongelukkig voelde.
ik heb hem leren kennen een half jaar nadat ik uit elkaar ben gegaan met mijn ex, de vader van mijn kids, na een relatie van 18 jaar. Dat is een heel heftige tijd geweest waarvan ik nu denk dat dat een rol heeft gespeeld wie ik heb aangetrokken vervolgens. Met mijn eigen onzekerheid om opnieuw te moeten beginnen en de boel niet goed te hebben verwerkt. Met heel veel verdriet en pijn van mijn ex daarbij, die de kinderen gepruikte als pionnen etc. Geen excuus maar ik zag ( of zie ) de dingen misschien niet zoals ik ze had moeten zien.

Je bent beslist niet de eerste en enige die erin is getrapt met een bij nader inzien akelige vent dus val jezelf niet te hard. En: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je ziet het nu toch? Er moest ergens een moment komen dat het net even iets te gortig werd om het tot je te laten doordringen. En dat was dus nu. 

Ik denk trouwens dat ik heel goed weet waarom je in eerste instantie liever verzweeg dat je je ex had ontmoet. Iets met geen slapende honden wakker maken want het is helemaal niet belangrijk. En ergens had jij best door dat dat niet goed zou vallen. Want mij maak je niet wijs dat deze man, als jij dit meteen had verteld, had geantwoord: “Ach wat leuk voor je lieverd!” Nee, daar was ook een hoop gedoe van gekomen!” Afijn, dankzij dit gedoe weet je nu wel welk vlees je in de kuip hebt. Jammer, maar wel belangrijke informatie!

Verder sluit ik me bij Leene aan: wees lief voor jezelf en heb het goed! 

Nu al zoveel gedonder? Je relatie is nauwelijks begonnen! Echt, je klinkt als iemand die al niet heel veel zelfvertrouwen heeft en deze man gaat je de rest afnemen als je niet uitkijkt. Mijn tip: GA!

Bloempje27

Bloempje27

02-07-2022 om 17:34 Topicstarter

Omnik schreef op 01-07-2022 om 20:21:

[..]

Je bent beslist niet de eerste en enige die erin is getrapt met een bij nader inzien akelige vent dus val jezelf niet te hard. En: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Je ziet het nu toch? Er moest ergens een moment komen dat het net even iets te gortig werd om het tot je te laten doordringen. En dat was dus nu.

Ik denk trouwens dat ik heel goed weet waarom je in eerste instantie liever verzweeg dat je je ex had ontmoet. Iets met geen slapende honden wakker maken want het is helemaal niet belangrijk. En ergens had jij best door dat dat niet goed zou vallen. Want mij maak je niet wijs dat deze man, als jij dit meteen had verteld, had geantwoord: “Ach wat leuk voor je lieverd!” Nee, daar was ook een hoop gedoe van gekomen!” Afijn, dankzij dit gedoe weet je nu wel welk vlees je in de kuip hebt. Jammer, maar wel belangrijke informatie!

Verder sluit ik me bij Leene aan: wees lief voor jezelf en heb het goed!

Lieve Omik, dat is de spijker op zijn kop wat je hier aangeeft. Dit had ik heel goed door, vooral de manier waarop dit ging. 

Oke, Bloempje, het lijkt erop dat je doorhebt dat je vriend/date of wat hij dan ook is echt niet goed voor jou is.
Dus: ga je de relatie nu meteen beëindigen? Mocht je er toch aan twijfelen, wil je dan hier aangeven waar je nog over twijfelt? 

Hou jezelf alsjeblieft niet voor de gek dat hij ook 'heel erg lief' kan zijn. Dat kan best, maar daar koop je niets voor als je het grootste deel van de tijd op eieren moet lopen en met al zijn wantrouwen en agressie te maken hebt..

Dit is geen fijne man, en zeker niet om een relatie mee te hebben.

En ja, ook ik denk dat jij echt aan je zelfvertrouwen moet werken.
Om te voorkomen dat je na deze man, weer in dezelfde valkuil valt. Het is echt belangrijk dat je leert te ontdekken wat jij zelf belangrijk vindt. Dat als eerste.

En dat je daarnaast leert dat je je grenzen gaat durven aan te geven. Als je een grens aan een nieuwe partner aangeeft en hij reageert naar, dan weet je: die is geen goed relatiemateriaal. 

Anders blijf je misschien last houden van dit soort types die heel snel doorhebben als ze te maken hebben met een lieve, inlevende vrouw, die bij elk relatieprobleem de oorzaak bij zichzelf zoekt (aangepraat door de man, die graag bij alles wat mis gaat anderen - en dan vooral de partner - de schuld geeft). En dat gunnen wij jou niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.