Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Basisschoolmoe

Basisschoolmoe

20-12-2012 om 19:41

Wie is ook basisschoolmoe?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Studuedag niet op een woensdag

Hier was het heel wisselend. In mijn herinnering wel vaak op een maandag vlak na een vakantie...

P

P

27-12-2012 om 07:01

Fio

Natuurlijk weet ik dat ze niet allemaal weghollen, wel weet ik dat de meeste vergaderingen niet op woensdagmiddag plaatsvinden maar op andere dagen vanwege de kinderen thuis.

Hoezo vinden die studiedagen niet plaats op 20 verschillende dagen? Er zijn ruim 8000 basisscholen in NL. Stap eens af van dat 'met z'n allen tegelijk' en ga met verschillende basisscholen daar naar toe. Kan wel eens verfrissend zijn.

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2012 om 08:59

Mogelijk, maar als je als school als enige op een andere schoolbrede methode overstapt wordt het lastig. Overigens heeft men gezamelijke studiedagen met andere scholen uit de organisatie,maar dan evengoed met het hele team.

Yaron

Yaron

27-12-2012 om 13:01

Studiedag

Hier ook altijd studiedagen op woensdag en mijn man en ik (en meer ouders) werken wel op woensdag. Ik heb het vorig jaar bij de directeur aangekaart of het ook op wisselende dagen kon en dat zou hij proberen, maar dit jaar is het weer hetzelfde. De kinderen gaan hier vijf gelijke dagen naar school, dus dat het maar de helft aan lesuren scheelt, geldt ook niet.

bibi63

bibi63

27-12-2012 om 14:04

Fay

"Verder doen scholen weinig aan hulp bieden als het gaat om opeens kinderen van een andere locatie ophalen of de opvang tijdens een studiedag. Waarom geven ze niet de mogelijkheid om met andere ouders in contact te komen voor wat betreft afhalen of opvangen? Alsof iedereen dat altijd maar in het eigen kringetje kan oplossen."
Nou nou FayW, moet school de mogelijkheid geven om met andere ouders in contact te komen???? Volgens mij ligt de bal hier bij de ouders zelf.
"Verder heb ik wel degelijk heel wat steentjes bijgedragen en doe ik nu alleen nog wat ik kan vanuit huis maar ik vind het onredelijk om van alle ouders die klagen te verwachten dat ze dan maar wat moeten doen op school."
Wie zegt dat 'klagers' iets móeten doen? Als jij 4 of 5 dagen per week werkt, zul je weinig kúnnen doen. So what? Waar het mij gaat over dat 'mekkeren' is dat ouders verwachten dat school alle know-how heeft over dyslectie, adhd, autisme enz enz. Maar een studiedag met nieuwe inzichten en aanpak is 'lastig'. Voor mij hoeft geen enkele ouder mee te rijden met uitjes of mee te helpen met knutselen. Daar gaat het niet over. Als ouders en masse daar niet aan mee willen of kunnen doen, dan houden dat soort activiteiten gewoon op. Klaar.
"Dat is hetzelfde als een school die ouders van kinderen die willen overblijven verplicht mee te helpen bij de overblijf."
Daar ben ik het ook zeker niet mee eens. Daar moet je sowieso de tijd voor hebben, maar nog belangrijker: je moet daar ook een beetje feeling voor hebben. Als je dat niet hebt, moet je het niet doen.
Bibi

Eh bibi

Ik weet niet wie je hier citeert, ik denk Maylise. Maar ik was het niet

bibi63

bibi63

27-12-2012 om 21:24

O sorry fay, moest reactie op maylise zijn

zie titel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.