Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 19:22

Of je accepteert dat de situatie nu gewoon is, zoals hij is. Dat kost veel minder energie en je word er een blijer mens van.

Het is zoals het is.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

21-08-2021 om 19:26

Mallebeppie schreef op 21-08-2021 om 19:22:

Of je accepteert dat de situatie nu gewoon is, zoals hij is. Dat kost veel minder energie en je word er een blijer mens van.

Het is zoals het is.

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je je kinderen voor je ogen ziet afzakken en er niets aan kunt doen. 

DanGun schreef op 21-08-2021 om 16:44:

Dat je daar bang voor bent is nog geen reden voor je rare toon tegen mij.

Ik denk dat het voortkomt uit het feit dat er al anderhalf jaar heel veel mensen meer dan fulltime in het onderwijs werken om tot oplossingen te komen (directeuren, coördinatoren, roostermakers) en dat jij dan denkt het eventjes op te kunnen lossen. 

Volgens mij noemen ze dat mansplaining. 

de regel vanuit RIVM is dat gevaccineerde niet in quaraintaine hoeven na contact met corona. Ik vind het een domme regel maar dat terzijde, het lijkt mij niet dat scholen daar zomaar van kunnen afwijken. Deze regel is er juist voor zodat er niet om de haverklap mensen thuis in quaraintaine hoeven en het leven weer enigsinds door kan gaan. 

Julali schreef op 21-08-2021 om 19:32:

[..]

Ik denk dat het voortkomt uit het feit dat er al anderhalf jaar heel veel mensen meer dan fulltime in het onderwijs werken om tot oplossingen te komen (directeuren, coördinatoren, roostermakers) en dat jij dan denkt het eventjes op te kunnen lossen.

Volgens mij noemen ze dat mansplaining.

Precies. Wat onze roostermaker allemaal heeft moeten doen: steeds nieuwe roosters maken omdat we tijdens de schoolsluiting bij de online lessen voor 20-minuten lessen kozen, toen weer alles omzetten naar normale roosters, toen naar 30-minuten lessen toen om en om de ene helft van de leerlingen thuis lessen volgde en de andere helft in school, nieuwe roosters omdat de klassen van de examenleerlingen over drie lokalen verdeeld moesten worden, elke ochtend surveillanten inroosteren voor de docenten die ziek of in quarantaine waren, nieuwe voorzieningen in Magister maken zoals registratie van afwezigheid bij online lessen, linkjes voor de streaming, accounts voor de surveillanten zodat die ook beschikking hadden over de nodige gegevens, de centrale examens anders indelen, de pauzetijden laten alterneren en over de aula en de gymzaal verdelen, nieuwe 'lokalen' aanmaken omdat we sommige lessen in een theater gingen geven, ruimte en registratie van de opvang van kwetsbare leerlingen, ruimte en bemanning van de steunlessen na de reguliere lessen. Echt, onze roostermaker is een held, zonder haar komt alles piepend tot stilstand.

Julali schreef op 21-08-2021 om 19:32:

[..]

Ik denk dat het voortkomt uit het feit dat er al anderhalf jaar heel veel mensen meer dan fulltime in het onderwijs werken om tot oplossingen te komen (directeuren, coördinatoren, roostermakers) en dat jij dan denkt het eventjes op te kunnen lossen.

Volgens mij noemen ze dat mansplaining.

Jaja. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

21-08-2021 om 21:49

Drietje schreef op 21-08-2021 om 19:26:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je je kinderen voor je ogen ziet afzakken en er niets aan kunt doen.

Als je er verder niets kunt doen(omdat je alles al doet of hebt gedaan  wat er wél in je macht ligt), is dat des te meer reden om te proberen los te laten. 


Weet je, helemaal ongelijk heb je misschien niet, maar het is zo'n enorme open deur en het helpt geen barst. De situatie is kl*te. Dan loop je al anderhalf jaar de moed er maar een beetje in te houden en te hopen dat het beter wordt maar het blijft gewoon kl*te en als je daar dan je diepe frustratie over uit komt iemand je nog een schuldgevoel aanpraten over het feit dat je het niet zen over je heen laat komen. Nee, daar hebben we wat aan...

Groeten,

Temet

Mallebeppie schreef op 21-08-2021 om 19:22:

Of je accepteert dat de situatie nu gewoon is, zoals hij is. Dat kost veel minder energie en je word er een blijer mens van.

Het is zoals het is.

+1.

Ze kunnen volledig naar school (ondanks dat het veel te gevaarlijk is in een pandemie) en kunnen volledig hun lessen volgen.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-08-2021 om 09:47

Ik accepteer de situatie ook zoals die is, maar ik zie er wel huizenhoog tegenop. Vorig jaar een kind in de brugklas, dit jaar weer en zowel mijn man en ik hebben sinds/vanwege de pandemie een idiote werkdruk. Het was vorig schooljaar afzien, afzien en nog eens afzien. Ik hoop met heel mijn hart dat er een hoge vaccinatiegraad is op de middelbare scholen want ik moet er mijn jongste ongevaccineerd (11 jaar oud) naartoe sturen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 10:16

Wednesday schreef op 22-08-2021 om 09:47:

 Ik hoop met heel mijn hart dat er een hoge vaccinatiegraad is op de middelbare scholen want ik moet er mijn jongste ongevaccineerd (11 jaar oud) naartoe sturen.

Voorlopig nog niet. 46 % heeft 1 prik gehad, 14% is volledig gevaccineerd. Ik snap je zorg op dat gebied.  Ik vind het zelf ook behoorlijk tegen vallen.  Iedereen die had gewild,  kon al minstens 1 vaccin hebben gekregen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

22-08-2021 om 10:19

Mallebeppie schreef op 22-08-2021 om 10:16:

[..]

Voorlopig nog niet. 46 % heeft 1 prik gehad, 14% is volledig gevaccineerd. Ik snap je zorg op dat gebied. Ik vind het zelf ook behoorlijk tegen vallen. Iedereen die had gewild, kon al minstens 1 vaccin hebben gekregen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar.


Ja, ik vind dat onbegrijpelijk. Mijn oudste stond vooraan om gevaccineerd te worden en anders had ik wel op haar ingepraat. Ik snap vooral die ouders niet 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 10:19

Temet schreef op 22-08-2021 om 09:36:

Weet je, helemaal ongelijk heb je misschien niet, maar het is zo'n enorme open deur en het helpt geen barst. De situatie is kl*te. Dan loop je al anderhalf jaar de moed er maar een beetje in te houden en te hopen dat het beter wordt maar het blijft gewoon kl*te en als je daar dan je diepe frustratie over uit komt iemand je nog een schuldgevoel aanpraten over het feit dat je het niet zen over je heen laat komen. Nee, daar hebben we wat aan...

Groeten,

Temet

Ik begrijp wel dat je dit zegt. Ik had een jaar geleden waarschijnlijk hetzelfde gezegd.  Ik heb echter door omstandigheden in mijn leven, mentaal een flinke draai moeten maken.  En dat is zeer helpend geweest als het om dit soort dingen gaat. 

3xscheepsrecht schreef op 20-08-2021 om 17:29:

Niet iedereen is al gevaccineerd, na de kerstvakantie ziet alles er vast rooskleuriger uit. Voor nu is het effe niet anders helaas.

Ze weten alleen niet hoelang het vaccin ook echt werkt.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-08-2021 om 10:29

Mallebeppie schreef op 22-08-2021 om 10:16:

[..]

Voorlopig nog niet. 46 % heeft 1 prik gehad, 14% is volledig gevaccineerd. Ik snap je zorg op dat gebied. Ik vind het zelf ook behoorlijk tegen vallen. Iedereen die had gewild, kon al minstens 1 vaccin hebben gekregen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar.

Lijkt me niet zo'n probleem, deze groep zou eigenlijk niet eens aan de beurt komen. En alle leraren en ouders zijn allang volledig gevaccineerd. Gevaccineerden hoeven niet meer in quarantaine,  dus geen leerkrachten meer thuis en ook geen lege klassen meer. Ik schat in dat het een redelijk normaal schooljaar wordt. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.