Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


Rachel. schreef op 22-08-2021 om 10:24:

[..]

Ze weten alleen niet hoelang het vaccin ook echt werkt.

Nee maar ze weten wel dat niks doen in elk geval niet helpt dus om het daarvoor nou te laten...

Rachel. schreef op 22-08-2021 om 10:24:

[..]

Ze weten alleen niet hoelang het vaccin ook echt werkt.

Nou, dan gaan we over een tijdje weer. Net als met bv kinkhoest, dat vaccin werkt ook niet eeuwig. 

Mallebeppie schreef op 22-08-2021 om 10:16:

[..]

Voorlopig nog niet. 46 % heeft 1 prik gehad, 14% is volledig gevaccineerd. Ik snap je zorg op dat gebied. Ik vind het zelf ook behoorlijk tegen vallen. Iedereen die had gewild, kon al minstens 1 vaccin hebben gekregen in de leeftijd van 12 tot 17 jaar.

Wat is de definitie van ‘volledig gevaccineerd’? Is dat als ze twee prikken hebben gehad of pas twee weken daarna? 

Mijn pubers hebben deze week allebei hun tweede prik gehad. Tegen de tijd dat ze naar school gaan, zijn ze optimaal beschermd. Zij hebben eerder geen Corona gehad. Als van de jongeren die niet of niet volledig gevaccineerd zijn een aardig deel Corona heeft gehad, krikt dat de immuniteit ook nog op. Ik heb er goede hoop op dat het gestaag de goede kant op zal gaan met het onderwijs. Ook bij ons zijn de afgelopen anderhalf jaar dramatisch geweest dus ik hou me ook uit alle macht aan dat optimisme vast. Maar ik snap helaas je angst en frustratie Salome! 

Ik heb van niemand gehoord dat zijn/haar puber niet was gevaccineerd. Wel van iemand dat zijn zoon maar 1 vaccinatie hoefde omdat hij corona had gehad. 
Ik heb voor zoon van 14 de tweede vaccinatie vervroegd en die zit pas komende week op twee weken na de tweede. Echt veel eerder had dat voor zijn leeftijd niet gekund, misschien een paar dagen, want we hebben bijna de eerste mogelijkheid genomen toen zijn jaargang open ging. En dat geldt voor de andere 14/13/12-jarigen ook, dus ik neem aan dat er nog wel veel bij gaat komen de komende tijd qua volledig beschermd.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

22-08-2021 om 14:02

Valeria schreef op 22-08-2021 om 13:09:

Ik heb van niemand gehoord dat zijn/haar puber niet was gevaccineerd. Wel van iemand dat zijn zoon maar 1 vaccinatie hoefde omdat hij corona had gehad.
Ik heb voor zoon van 14 de tweede vaccinatie vervroegd en die zit pas komende week op twee weken na de tweede. Echt veel eerder had dat voor zijn leeftijd niet gekund, misschien een paar dagen, want we hebben bijna de eerste mogelijkheid genomen toen zijn jaargang open ging. En dat geldt voor de andere 14/13/12-jarigen ook, dus ik neem aan dat er nog wel veel bij gaat komen de komende tijd qua volledig beschermd.

Ik ken (helaas) meerdere anti vaxxers (ook in de familie). Dat zijn al 5 ongevacvineerde tieners(+ ongevacvineerden ouders) in mijn nabije omgeving. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

22-08-2021 om 14:05

In mijn omgeving zijn ook alle tieners gevaccineerd. Maar ik woon ook in een gemeente waar sowieso tegen de 90 procent van de volwassenen gevaccineerd is. In Rotterdam is dat veel lager (50 procent vd volwassenen) dus daar zullen ook veel meer ongevaccineerde tieners rondlopen. Maar ik maak me drukker om de vijtigplussers hoor. Laten we daar vooral energie in steken. 

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/haarlem/6153152/twee-klassen-van-haarlemse-montessorischool-na-een-schooldag-in-quarantaine.amp

Begrijp ik nou goed dat alle ouders verplicht hun basisschoolkinderen moeten laten testen voordat ze weer naar school mogen? 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-08-2021 om 17:45

Tango schreef op 25-08-2021 om 17:22:

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/haarlem/6153152/twee-klassen-van-haarlemse-montessorischool-na-een-schooldag-in-quarantaine.amp

Begrijp ik nou goed dat alle ouders verplicht hun basisschoolkinderen moeten laten testen voordat ze weer naar school mogen?

Volgens mij mag dat niet. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-08-2021 om 17:46

Mijn student heeft trouwens weer bijna alle colleges fysiek. Zo blij mee!

Tango schreef op 25-08-2021 om 17:22:

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/haarlem/6153152/twee-klassen-van-haarlemse-montessorischool-na-een-schooldag-in-quarantaine.amp

Begrijp ik nou goed dat alle ouders verplicht hun basisschoolkinderen moeten laten testen voordat ze weer naar school mogen?

Ja dat lees ik er wel in. Dat hebben de ouders van die klassen samen veroorzaakt, dat is jammer maar wel de realiteit.

Het wordt tijd dat mensen beseffen dat iedereen het kan krijgen en dat je dus bij klachten laat testen.  Zeker geen kinderen met klachten naar school laat gaan. 

Tango schreef op 25-08-2021 om 17:22:

https://www.google.com/amp/s/www.nu.nl/haarlem/6153152/twee-klassen-van-haarlemse-montessorischool-na-een-schooldag-in-quarantaine.amp

Begrijp ik nou goed dat alle ouders verplicht hun basisschoolkinderen moeten laten testen voordat ze weer naar school mogen?

ze kunnen in plaats van vijf dagen ook tien dagen in quarantaine, dan hoeven ze niet te testen.

Daglichtlamp schreef op 25-08-2021 om 17:54:

[..]

ze kunnen in plaats van vijf dagen ook tien dagen in quarantaine, dan hoeven ze niet te testen.

Ja maar in dit bericht lees ik dat ook alle kinderen getest zijn voordat ze gestart zijn na de vakantie. Dat gaat toch veel te ver? 

Tango schreef op 25-08-2021 om 18:49:

[..]

Ja maar in dit bericht lees ik dat ook alle kinderen getest zijn voordat ze gestart zijn na de vakantie. Dat gaat toch veel te ver?

Dat gaat niet ver genoeg. Elke 2-3 dagen testen en ook quarantaine bij vaccinatie wanneer 1 van de klasgenoten positief test. Bij een middelbare school zou dat dan de hele jaarlaag zijn idd. 

Het verminderen van contacten us de manier om verspreiding te verminderen.

Ipv losser zou het juist na een vakantie periode waarin heel veel gereisd is zoals nu het weer strak moeten worden om het weer uit te doven.

hangt er vanaf wat je doel is.
Gr Angela

Heb hier nog niks gehoord over verplicht testen. Wettelijk gezien kan dat ook helemaal niet. Ben daar ook geen voorstander van. Bij klachten wel, maar om nu alle schoolgaande kinderen wekelijks te gaan testen is absurd. Kinderen worden nauwelijks ziek van corona en hebben de afgelopen twee jaar al een heel hoge prijs betaald voor iets waar ze zelf nauwelijks risico voor lopen. Ouders en docenten die gevaccineerd willen worden hebben intussen lang en breed de kans gehad en degenen die dat niet willen, hoeven we wat mij betreft niet meer met zijn allen te beschermen met extra maatregelen. Scholen open, kinderen er heen, onderwijs volgen, dingen leren en zich ontwikkelen. Bij klachten thuis blijven en testen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.