Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


Julali schreef op 20-08-2021 om 21:36:

[..]

Dat ligt aan de opleiding.

Ja, inderdaad. Ik geef normaal hoor colleges aan 200-300 studenten dus als er maar 75 in de zaal mogen zal het toch een stuk lastiger worden. Een deel van het onderwijs zal dus online blijven gebeuren. Ik begrijp het maar vind het wel jammer voor zowel de studenten (in de eerste plaats) en ook voor mezelf.

Asha schreef op 20-08-2021 om 21:45:

[..]

Ja, inderdaad. Ik geef normaal hoor colleges aan 200-300 studenten dus als er maar 75 in de zaal mogen zal het toch een stuk lastiger worden. Een deel van het onderwijs zal dus online blijven gebeuren. Ik begrijp het maar vind het wel jammer voor zowel de studenten (in de eerste plaats) en ook voor mezelf.

Met een beetje creatief roosteren (avonden / weekenden) kunnen er toch meer hoorcolleges gegeven worden? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 22:05

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:03:

[..]

Met een beetje creatief roosteren (avonden / weekenden) kunnen er toch meer hoorcolleges gegeven worden?

Docenten maar overuren laten werken dan? Of extra personeel aantrekken (Dat er niet is).

Asha schreef op 20-08-2021 om 21:45:

[..]

Ja, inderdaad. Ik geef normaal hoor colleges aan 200-300 studenten dus als er maar 75 in de zaal mogen zal het toch een stuk lastiger worden. Een deel van het onderwijs zal dus online blijven gebeuren. Ik begrijp het maar vind het wel jammer voor zowel de studenten (in de eerste plaats) en ook voor mezelf.

Dan geef je dat hoorcollege dus 3 of 4x. Zo wordt het op veel scholen opgelost. 

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:03:

[..]

Met een beetje creatief roosteren (avonden / weekenden) kunnen er toch meer hoorcolleges gegeven worden?

Als een college voor 200 personen naar 4x75 personen gaat, heb je dus 4x zoveel docenten nodig of de docent moet wel heel veel overwerken.

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 22:05:

[..]

Docenten maar overuren laten werken dan? Of extra personeel aantrekken (Dat er niet is).

Tja. Wat moet, dat moet. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 22:07

Julali schreef op 20-08-2021 om 22:06:

[..]

Dan geef je dat hoorcollege dus 3 of 4x. Zo wordt het op veel scholen opgelost.

Ja tuurlijk joh! Doen ze gewoon even!

Schemerlampje schreef op 20-08-2021 om 22:06:

[..]

Als een college voor 200 personen naar 4x75 personen gaat, heb je dus 4x zoveel docenten nodig of de docent moet wel heel veel overwerken.

Ik zeg ook niet 1 op 1. Maar er kan best wel creatief gekeken worden naar oplossingen i.p.v. alleen ‘het kan niet’ 

dan

dan

20-08-2021 om 22:09

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 20:12:

Honderd regels?

Hier is het: afstand houden tot docenten, 2x per week een zelftest en mondkapjes als je je verplaatst.

Ik vind het voor de kinderen vooral fijn dat ze weer volledig naar school kunnen. Dat contact en fysieke lessen is echt zo belangrijk.

En tja... als ik lees wat je beschrijft to, klinkt het niet heel raar dat ze zijn blijven zitten(Hoe vervelend ook). Daar zullen ze toch zelf mee moeten dealen, hun verantwoordelijkheid.

En twee keer blijven zitten in hetzelfde jaar betekent hier dat je van school af moet. Ik vermoed dat dat één landelijke regel is?

Maar als jij al zo negatief bent, wat voor wissel trekt dat dan op de kinderen?

Onze zoon is ook blij dat hij nu weer naar school kan (master), al waren de online lessen wel goed van kwaliteit. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 22:09

DanGun schreef op 20-08-2021 om 22:07:

[..]

Tja. Wat moet, dat moet.

Als op mijn contract 24 uur werken zou staan,  zou ik niet bereid zijn om 48 uur te gaan werken omdat ik hoorcolleges 4x moet gaan geven.  Dikke vinger.

Huur grotere zalen in andere locaties, zorg voor een goede live verbinding. Zet daar wat groepen studenten in en je kan die groep van 200 man wel lesgeven. Er zijn vast technici genoeg die zonder werk zitten en voor wie dit een peuleschil is om in te regelen. 

+ dat er in de academische wereld al veel te weinig uren in een dag zitten om mee te kunnen doen in de ratrace van publiceren en concurreren. Onbezoldigd overwerken is de realiteit in de strijd van velen zonder vaste aanstelling om het veroveren van de schaarse beschikbare plekken.
 "Gewoon" een hoorcollege extra geven is daardoor niet zo eenvoudig als het hier gesteld wordt.

dan

dan

20-08-2021 om 22:13

Asha schreef op 20-08-2021 om 21:45:

[..]

Ja, inderdaad. Ik geef normaal hoor colleges aan 200-300 studenten dus als er maar 75 in de zaal mogen zal het toch een stuk lastiger worden. Een deel van het onderwijs zal dus online blijven gebeuren. Ik begrijp het maar vind het wel jammer voor zowel de studenten (in de eerste plaats) en ook voor mezelf.

dat begrijp ik wel. Maar voorlopig nog een deel online en een deel fysiek onderwijs is voor de meesten al fijner dan alleen online, denk ik. 

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 22:07:

[..]

Ja tuurlijk joh! Doen ze gewoon even!

Ja dat gebeurt veel. Je wil toch iets van onderwijs bieden neem ik aan? De studenten betalen er dik voor. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 22:06:

[..]

Dan geef je dat hoorcollege dus 3 of 4x. Zo wordt het op veel scholen opgelost.

Eh ja natuurlijk daar is echt tijd voor... niet alleen hebben docenten niet genoeg tijd maar fysiek is het ook vrij lastig. De collegezalen zijn meestal helemaal volgeboekt en daar kan je weinig in verschuiven. Nou ja, je zou natuurlijk in de avonden en de weekenden die zalen kunnen gebruiken maar dat gaat dan qua personeelsbezitting niet lukken (nog afgezien van dat studenten over het algemeen zich enorm verzetten tegen avondcolleges en daar zelf helemaal geen zin in hebben.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.