Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


Ik snap het wel hoor. En juist goed dat je het hier eruit gooit en (hopelijk) niet tegen je pubers. Ik lees een combinatie van slecht online-onderwijs, angst en daarnaast ook gewoon puberteit. En lang niet iedere puber heeft vanuit zichzelf de intrinsieke motivatie om te presteren op school. Was het maar waar. Dat vind ik echt makkelijk gezegd hoor. 

Hier een zoon die in zekere zin ook is vastgelopen in het eerste corona-schooljaar. Was net van school gewisseld en door alle chaos is hij op de nieuwe school nooit voldoende begeleid. Hij zit nu in een vorm van dagbesteding. Het voordeel is dat daar nauwelijks maatregelen zijn, wel afstand maar geen mondkapjes gelukkig.  

En inderdaad is het maar de vraag hoe lang dit nog allemaal gaat duren. Ik word er ook soms moedeloos van. Het wordt allemaal steeds weer uitgesteld. Dochter die HBO gaat doen kreeg 2 zelftesten opgestuurd. Ze is volledig gevaccineerd en heeft corona gehad. Dus denk niet dat ze ze gaat gebruiken. De vaccinatiegraad bij pubers is inderdaad laag, maar is dat nou echt zo erg. Pubers worden minder ziek en het belangrijkste lijkt mij inderdaad de ouders. Zoon hier is wel volledig gevaccineerd maar was na de 2e prik echt best ziek. Hij wil voorlopig absoluut geen 3e. Ik hoop ook niet dat dat er nog doorheen gaat komen en dat je als je die niet neemt weer allerlei dingen niet mag doen.

Ik denk dat het reuze mee zal gaan vallen met die regels. Mondkapjes op in de gangen, afstand tot de leerkracht en op vrijwillige basis testen. In de praktijk denk ik dat de kinderen hier weinig last van zullen hebben en het al snel weer redelijk normaal zal zijn. Wellicht dat er bij een grote Corona uitbraak nog weer e.e.a. zal gebeuren maar nu de meeste pubers gevaccineerd zijn zal dat ook wel meevallen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 21:06

Biscuitje schreef op 20-08-2021 om 21:01:

Ik denk dat het reuze mee zal gaan vallen met die regels. Mondkapjes op in de gangen, afstand tot de leerkracht en op vrijwillige basis testen. In de praktijk denk ik dat de kinderen hier weinig last van zullen hebben en het al snel weer redelijk normaal zal zijn. Wellicht dat er bij een grote Corona uitbraak nog weer e.e.a. zal gebeuren maar nu de meeste pubers gevaccineerd zijn zal dat ook wel meevallen.

De meeste pubers zijn nog láng niet gevaccineerd.  46% 1 prik, 14% volledig gevaccineerd 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 21:09

Tango schreef op 20-08-2021 om 20:47:

Ik snap het wel hoor. En juist goed dat je het hier eruit gooit en (hopelijk) niet tegen je pubers. Ik lees een combinatie van slecht online-onderwijs, angst en daarnaast ook gewoon puberteit. En lang niet iedere puber heeft vanuit zichzelf de intrinsieke motivatie om te presteren op school. Was het maar waar. Dat vind ik echt makkelijk gezegd hoor.

Hier een zoon die in zekere zin ook is vastgelopen in het eerste corona-schooljaar. Was net van school gewisseld en door alle chaos is hij op de nieuwe school nooit voldoende begeleid. Hij zit nu in een vorm van dagbesteding. Het voordeel is dat daar nauwelijks maatregelen zijn, wel afstand maar geen mondkapjes gelukkig.

En inderdaad is het maar de vraag hoe lang dit nog allemaal gaat duren. Ik word er ook soms moedeloos van. Het wordt allemaal steeds weer uitgesteld. Dochter die HBO gaat doen kreeg 2 zelftesten opgestuurd. Ze is volledig gevaccineerd en heeft corona gehad. Dus denk niet dat ze ze gaat gebruiken. De vaccinatiegraad bij pubers is inderdaad laag, maar is dat nou echt zo erg. Pubers worden minder ziek en het belangrijkste lijkt mij inderdaad de ouders. Zoon hier is wel volledig gevaccineerd maar was na de 2e prik echt best ziek. Hij wil voorlopig absoluut geen 3e. Ik hoop ook niet dat dat er nog doorheen gaat komen en dat je als je die niet neemt weer allerlei dingen niet mag doen.

Want? 

Ze is niet onschendbaar en kan ook anderen infecteren.  

Mijn dochter is binnenkort volledig gevaccineerd,  maar gaat gewoon zelftesten afnemen. 

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 21:06:

[..]

De meeste pubers zijn nog láng niet gevaccineerd. 46% 1 prik, 14% volledig gevaccineerd

Klopt maar het gaat nu wel snel hoor. Over een maand zal dit percentage al veel hoger zijn.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 21:20

Biscuitje schreef op 20-08-2021 om 21:14:

[..]

Klopt maar het gaat nu wel snel hoor. Over een maand zal dit percentage al veel hoger zijn.

Ik betwijfel het. Iedereen die wil, had allang de eerste prik kunnen hebben. 

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 21:09:

[..]

Want?

Ze is niet onschendbaar en kan ook anderen infecteren.

Mijn dochter is binnenkort volledig gevaccineerd, maar gaat gewoon zelftesten afnemen.

Ja maar wanneer dan? En hoe vaak? Als je het wekelijks een paar keer moet doen gaat er een kapitaal aan testen doorheen. Ik weet niet of dat nou de bedoeling is. Of ze moet er wekelijks 2 ontvangen. Geen idee eigenlijk. 

Ik ben er ook bang voor. Einde schooljaar is geëindigd in 50/50 online en amper toetsweek. De verschillen per school zijn enorm en dat irriteert me mateloos. Ik zie het hier ook aankomen dat docenten angstig blijven, de afstand niet gegarandeerd kan worden, het te druk is in de school en dat ze deels online blijven. Om maar niet te spreken van quarantaine etc. Ik weet niet hoor. Ook op de uni 75 studenten per zaal. HOE DAN? Dat wordt ook weer deels online waarschijnlijk.....heel triest

guera schreef op 20-08-2021 om 21:28:

Ik ben er ook bang voor. Einde schooljaar is geëindigd in 50/50 online en amper toetsweek. De verschillen per school zijn enorm en dat irriteert me mateloos. Ik zie het hier ook aankomen dat docenten angstig blijven, de afstand niet gegarandeerd kan worden, het te druk is in de school en dat ze deels online blijven. Om maar niet te spreken van quarantaine etc. Ik weet niet hoor. Ook op de uni 75 studenten per zaal. HOE DAN? Dat wordt ook weer deels online waarschijnlijk.....heel triest

75 is best veel, toch? Waarom zou het niet kunnen? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 21:29

Tango schreef op 20-08-2021 om 21:26:

[..]

Ja maar wanneer dan? En hoe vaak? Als je het wekelijks een paar keer moet doen gaat er een kapitaal aan testen doorheen. Ik weet niet of dat nou de bedoeling is. Of ze moet er wekelijks 2 ontvangen. Geen idee eigenlijk.

Hier op de middelbare krijgen ze twee testen per week via school.

En dochter testte eind vorig schooljaar op zondagavond en woensdagavond. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 21:29:

[..]

75 is best veel, toch? Waarom zou het niet kunnen?

75 personen is voor hoorcolleges niet voldoende om de hele groep kwijt te kunnen.

Drietje schreef op 20-08-2021 om 20:21:

[..]

Maar de doelpalen worden wel tekens verzet. 

Mooie en rake beeldspraak.

alhambra schreef op 20-08-2021 om 21:34:

[..]

75 personen is voor hoorcolleges niet voldoende om de hele groep kwijt te kunnen.

Dat ligt aan de opleiding. 

Zo te lezen heeft het afgelopen jaar er bij TO flink ingehakt. Ik kan me voorstellen dat je er bij het lezen van de nieuwe regels even doorheen zit  

Ik hoop echt van harte dat de kinderen dit jaar full time onderwijs op school zullen krijgen. Mijn dochter die naar de tweede gaat hoeft dadelijk niet meer in quarantaine als er een klasgenoot corona heeft omdat ze tegen die tijd 2x ingeënt is las ik. Dus met dat mondkapje in de gang en de afstand tot een leerkracht is verder wel te leven voorlopig. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 21:36:

[..]

Dat ligt aan de opleiding.

Ja precies dus is er wel een issue .

Hoorcolleges met 75+ mensen zijn zeer gebruikelijk. Dus al die studenten hebben nog last van de maatregelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.