Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Weer een corona school jaar met regels. Ik ben er ZO klaar mee!!


Denk dat het voor je pubers vooral motiverend is om zelf positief te blijven.

Voor ons docenten is het ook zwaar kloten… We mogen de leerlingen niet eens knuffelen 😉. 
Zonder gekheid: wij moeten nog wel afstand houden en dat is gewoon irritant. 

Ik zou er eerst voor zorgen dat ik zelf uit die negatieve modus kwam, want je kids gaan alleen maar met je mee. 

Daglichtlamp schreef op 20-08-2021 om 17:33:

Zolang de scholen maar op volle kracht open blijven toch? Dat is al een stuk beter dan dicht of deels dicht.

De school van mijn zoon is met de ene helft thuis en de andere helft op school geëindigd, dus de kans is groot dat ze daar weer mee beginnen. Tenslotte hebben ze toen ook geen sancties gehad

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-08-2021 om 19:59

Ik heb ook een puber die is blijven zitten en afstroomt door de online lessen. Dat is flink balen, inderdaad, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Het komt wel goed. 

 Ik moet zeggen dat mijn eerstejaars student het echt veel moeilijker had dan mijn middelbare scholier, ook al is die laatste blijven zitten. 

Op het VO mocht je tenminste het grootste deel van het jaar nog wel wat naar school en hij mocht sporten, op de uni was het helemaal niets. Het hele jaar niet. En dan net 18, dus geen sport en zo. Heel moeilijk op die leeftijd. 

Ik vind de regels nu wel oké eigenlijk. Ben heel blij dat beiden weer fysiek onderwijs krijgen. Echt heel blij,  anders had ik me grote zorgen gemaakt. 

 Gewoon een mondkapje op de komende tijd in de gangen. Dat boeit ze allebei helemaal niks. En testen hoeft niet, ze zijn allebei helemaal ingeënt. Als het maar niet meer dicht gaat. Dan sta ik op het Malieveld, desnoods naast Willem Engerd, als het moet. Scholen en universiteiten mogen echt niet meer dicht!

Ik denk dat het in de praktijk wel mee gaat vallen. Mondkapje op en in de klas afstand houden? Of wat voor regels hebben ze nog meer? 
Al snap ik je wel hoor. Iedereen snakt naar normaal en je stelt je er telkens op in. Zo van; in de lente wordt het beter, na de zomervakantie is (bijna) iedereen gevaccineerd dus dan kan alles wel weer. Ik vind het ook tegenvallen hoor, ik had nu ook verwacht dat alles er beter uit zou zien! Hoe staan jouw pubers er zelf in? 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 20:12

Honderd regels?

Hier is het: afstand houden tot docenten,  2x per week een zelftest en mondkapjes als je je verplaatst. 

Ik vind het voor de kinderen vooral fijn dat ze weer volledig naar school kunnen.  Dat contact en fysieke lessen is echt zo belangrijk. 

En tja... als ik lees wat je beschrijft to, klinkt het niet heel raar dat ze zijn blijven zitten(Hoe vervelend ook).  Daar zullen ze toch zelf mee moeten dealen,  hun verantwoordelijkheid. 

En twee keer blijven zitten in hetzelfde jaar  betekent hier dat je van school af moet. Ik vermoed dat dat één landelijke regel is?

Maar als jij al zo negatief bent, wat voor wissel trekt dat dan op de kinderen?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 20:15

3xscheepsrecht schreef op 20-08-2021 om 17:29:

Niet iedereen is al gevaccineerd, na de kerstvakantie ziet alles er vast rooskleuriger uit. Voor nu is het effe niet anders helaas.

Ik betwijfel het ten zeerste. Slechts 46 % van alle jongeren tussen 12 en 17 hebben een eerste prik gehad en slechts 14% is inmiddels volledig gevaccineerd . Dat kon al vanaf ongeveer het begin(?) van juli gepland worden.  Ik vraag me af hoeveel tieners er nog bij gaan komen die een eerste prik nog moeten krijgen. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

20-08-2021 om 20:21

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 20:15:

[..]

Ik betwijfel het ten zeerste. Slechts 46 % van alle jongeren tussen 12 en 17 hebben een eerste prik gehad en slechts 14% is inmiddels volledig gevaccineerd . Dat kon al vanaf ongeveer het begin(?) van juli gepland worden. Ik vraag me af hoeveel tieners er nog bij gaan komen die een eerste prik nog moeten krijgen.

Maar de doelpalen worden wel tekens verzet. Pubers hebben nauwelijks klachten. Wat maakt het uit als de helft niet is ingeënt. Als hun ouders en docenten maar geprikt zijn. 

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 20:12:

En twee keer blijven zitten in hetzelfde jaar betekent hier dat je van school af moet. Ik vermoed dat dat één landelijke regel is?

Nee landelijk zijn er juist geen regels meer over verblijfsduur in het Voortgezet onderwijs. Die zijn er wel ooit geweest (je mocht maximaal vijf jaar doen over de onderbouw havo/VWO en maximaal vijf jaar over het VMBO, vooral dat laatste was problematisch, 1 keer blijven zitten en je zat al een de maximale verblijftijd. Dat leverde dus veel te veel kinderen op zonder diploma).

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 20:40

Drietje schreef op 20-08-2021 om 20:21:

[..]

Maar de doelpalen worden wel tekens verzet. Pubers hebben nauwelijks klachten. Wat maakt het uit als de helft niet is ingeënt. Als hun ouders en docenten maar geprikt zijn.

Ik reageerde met name op degene die aangaf dat het voor kerst wel beter zou gaan, omdat de tieners dan ook  gevaccineerd zijn (en dus cijfers zullen dalen en regels losgelaten kunnen worden). Ik denk dus dat dat niet het geval zal zijn. 

Dat staat dus los van het idee dat pubers weinig klachten hebben.  Fijn dat ze weinig klachten hebben,  maar het houdt wel de cijfers wat hoger, waardoor in potentie versoepelingen zullen worden uitgesteld. 

Toen ik de topictitel las dacht ik dat je zelf nog op school zat, of dat je docent was. 

Maar voor jou is het toch prima zo? Je kinderen mogen weer naar school. De maatregelen die er nog zijn, daar heb jij toch weinig last van? 

Zijn die mails echt aan jou gericht, of zijn ze bestemd voor je kinderen?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

20-08-2021 om 20:42

Daglichtlamp schreef op 20-08-2021 om 20:39:

[..]

Nee landelijk zijn er juist geen regels meer over verblijfsduur in het Voortgezet onderwijs. Die zijn er wel ooit geweest (je mocht maximaal vijf jaar doen over de onderbouw havo/VWO en maximaal vijf jaar over het VMBO, vooral dat laatste was problematisch, 1 keer blijven zitten en je zat al een de maximale verblijftijd. Dat leverde dus veel te veel kinderen op zonder diploma).

Aha, dat wist ik niet.

Toch stelt de middelbare school hier,  dat twee keer blijven zitten in hetzelfde jaar betekent dat je een andere vorm van passend onderwijs zal moeten gaan zoeken. 

Mallebeppie schreef op 20-08-2021 om 20:15:

[..]

Ik betwijfel het ten zeerste. Slechts 46 % van alle jongeren tussen 12 en 17 hebben een eerste prik gehad en slechts 14% is inmiddels volledig gevaccineerd . Dat kon al vanaf ongeveer het begin(?) van juli gepland worden. Ik vraag me af hoeveel tieners er nog bij gaan komen die een eerste prik nog moeten krijgen.

Jawel jo je komt straks nergens in zonder betaalde test. Ik denk dat veel jongeren liever een vaccinatie willen dan betalen voor een test om de bioscoop in te mogen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.