Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

wat is de waarde/ het nut van een schoolreis...


Esther

Esther

29-08-2014 om 18:13

tweedeling

Die tweedeling is er toch wel. Dat zijn ook de leerlingen die voor een goed rapport de allernieuwste i-phone krijgen en altijd in de juiste merkkleding lopen. Dochter vond het juist leuk om haar eigen lunch zo goedkoop mogelijk te kopen.

Annet

Annet

29-08-2014 om 19:13

Reis van oudste

Ging naar Griekenland (5 gym) met ongeveer 30 leerlingen.
De lunch moesten ze zelf betalen. Ze hadden een rondreis en waren elke dag ergens anders. Lunch aanpassen aan de situatie dus.
's Avonds hadden ze meestal vrij na een druk dagprogramma en vaak weer een verhuizing naar een nieuw hotel en nieuwe plaats. Ze kregen een bedrag per dag om daar avondeten van te kopen.
Oudste vond dat heel prettig. Zo kon je ervoor kiezen om in hotel of in de buurt te blijven en niet de drukke stad in te gaan. Anderen kozen juist anders.
Ik heb haar niet gehoord over verschillen door geldgebrek of ruim budget. Wel over verschillende interesses en voorkeuren. Zij was blij dat de 'drukke' mensen op pad gingen.

De rest van de dag was wel gezamenlijk en dat is al heftig genoeg.

creabea

creabea

29-08-2014 om 21:55

's avonds zelf uit eten

Dat lijkt me juist goed en leerzaam, tenminste dat was mijn ervaring (in Rome). In een vreemd land zonder je vader/moeder of andere begeleiding zelf eten bestellen, in de stad rondlopen enzo; hartstikke goed. Dan krijg je veel meer van het land mee dan als je alleen maar in een grote groep blijft. Een voorwaarde is wel dat níemand alleen blijft (was bij ons regel 1). En dat iedereen genoeg en evenveel te besteden heeft (naast het door school verstrekte zakgeld was het niet toegestaan eigen geld mee te brengen). Dat lijken me voor nu ook nog niet zulke vreemde regels eigenlijk, die de meeste scholen/kampen wel zullen hanteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.