Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Profielkeuze wijzigen bij afstromen van 4Vwo naar 4havo


Rocky34

Rocky34

13-06-2024 om 19:40 Topicstarter

zeker mee eens! Wij ouders monitoren het ook. Hij loopt sociaal emotioneel erg voor. Maar heeft sturing nodig om dingen aan te pakken, op te starten, bij de les te blijven etc. Ik ben het ook niet eens met de manier van aanpak van de mentor. De mentor weet dat en vindt mij lastig. Ihkv we hebben de mentor zijn medewerking nodig, kies ik er nu voor om het echt mijn kind het zelf te laten doen. Maar zeker met onze aanmoediging en aansturing. 
De mail is inmiddels verstuurd naar de decaan en de mentor staat in de cc. 
Mentor heeft net positief gereageerd dat hij de keuze knap vindt en trots is. Nu nog wachten op reactie van de decaan.
Mentor is een aparte persoon met een hoop praatjes, maar weet erg weinig over zijn leerlingen. Lacht het weg. Nog een paar weken en dan hopelijk een betere begeleiding! Met de coördinator van de havo bovenbouw hebben we al goed contact gehad en was mailen geen enkel probleem.

Rocky34

Rocky34

13-06-2024 om 19:46 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 13-06-2024 om 18:46:

[..]

Ja, dit komt raar over. Ook omdat hij ADD heeft toch? Dat betekend dat hij soms gewoon wat sturing nodig heeft van zijn ouders, die de situatie overzien en wat leidraad kunnen geven in zo'n gesprek. Vaak is er dan ook sprake van wat jaren sociaal emotione achterstand. Dus juist ondersteuning nodig bij zo iets belangrijks

Ik ben wel blij om te lezen dat jullie begeleiding door de ouders en direct overleg met school wel normaal vinden ookal is je kind 16 ( de leeftijd wisten jullie nog niet). In de tweede is hij overigens wel erg goed begeleid, maar sinds de 4e lijkt school wel alles ‘los’ te laten. 

mijn dochter ging in 4 vwo onderuit voor wiskunde. Zij is vervolgens van 4 vwo naar 5 havo gegaan (op de schoolvan mijn dochter bieden ze die mogelijkheid aan).  Ze heeft alleen wiskunde laten vallen. Zij vond 5 havo echt veel makkelijker. Zelfs met het inhalen van de gemiste tentamens en opdrachten kon ze het niveau gemakkelijk aan. Ze ging er bij alle vakken zeker een punt op vooruit.  

Ze gaat dit jaar haar HBO propedeuse (hbo rechten) halen en dan volgend jaar overstappen naar de universiteit (rechten).  

Rocky34 schreef op 13-06-2024 om 17:09:

[..]

Wij ouders ‘mogen’ dit niet. De mentor en de leerling moeten dit oppakken. Helaas is de mentor niet erg pro actief. Zoon gaat nu zelf de decaan mailen.

Wat ik dan doe is samen met mijn kind uit de naam van mijn kind een mail sturen (met mijzelf in cc). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.