Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Locatie schoolreis geheim


Mug schreef op 04-06-2022 om 20:18:

Ach ja, misschien zou je kunnen bedenken dat je niet moet oordelen als je zelf geen kinderen hebt.

Heerlijke dooddoener altijd, gelukkig geen feit 

Hier hebben ze dat 1x gedaan. Reden was de onrust onder de kinderen. Ze kunnen alles googelen en zijn weken bezig met waar wel in en waar niet. Ha echt niks met meereizende ouders te maken. Was niet voor niks eenmalig. Ik heb zelf een ongelovelijke hekel aan verrassingsbedrijfsuitjes en vind dat voor schoolreisjes ook niet goed. Het is een prima oplossing om het de kinderen een dag of 2 vantevoren te vertellen. Niet eerder.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-06-2022 om 20:25

Kersje schreef op 04-06-2022 om 20:22:

[..]

Heerlijke dooddoener altijd, gelukkig geen feit

Jawel hoor. Ik dacht ook dat ik alles wel wist, tot het over mijn eigen kinderen ging. Dat was toch anders. 

Kersje schreef op 04-06-2022 om 20:09:

[..]

Je trapt mij niet zo snel op mijn tenen hoor, dus relax 😉

Als je mijn post al als veroordelend en tot norm verheffen vindt, dan zou je deze mss beter nogmaals (een aantal keer) lezen 🤪

Gedaan. Ik lees het nog steeds.

ooit wel eens moeilijk over gedaan maar dat heeft school super opgelost.  Kind heeft aandoening waardoor het niet in attracties kan. Dan is een pretpark niet leuk. Ze hebben met de klas een oplossing gezocht door schema te maken wie wanneer met kind iets ging doen. Dan is de bestemming wel gand

vertelsel schreef op 04-06-2022 om 20:18:

[..]

Dus als een school verzint dat ouders niet mogen weten waar hun kind die dag is (wat geen gemeengoed is hoor, dat scholen dat doen) en ik vind dat niet prettig, dan moet ik mijn kinderen een leuke dag ontzeggen? Omdat er wellicht ouders zijn die naar de locatie van het reisje gaan (wat geen gemeengoed is hoor, dat ouders dat doen). We weten helemaal niet of dat de reden is overigens. Doe gewoon niet raar als school en vertel waar ik voor moet betalen. En spreek de ouders aan die hun kind achterna reizen, zoveel werk kan dat niet zijn want ik geloof nooit dat er veel ouders zijn die dat doen.

Ik heb een vriendin in het onderwijs. Ouders aanspreken kost héél veel tijd. De aangesproken ouder gaat namelijk verhaal halen bij de directie. Directie heeft een gesprek met de leerkracht. Dat het wel klopt wat ze zegt maar het diplomatieker verpakt had moeten worden of zoiets. Vervolgens  moet er een nagesprek komen tussen leerkracht en ouder. Je mag blij zijn als het na het aanspreken met één uur extra werk gedaan is. Per ouder.

En als meerdere ouders gaan klagen ligt het aan de gesprekstechnieken van de leerkracht. 

Mug schreef op 04-06-2022 om 20:25:

[..]

Jawel hoor. Ik dacht ook dat ik alles wel wist, tot het over mijn eigen kinderen ging. Dat was toch anders.

Joh, je hebt helemaal gelijk 😇

vertelsel schreef op 04-06-2022 om 20:26:

[..]

Gedaan. Ik lees het nog steeds.

Tja……verschil van mening dan, laten we het daarop houden 🙏

Fenyw schreef op 04-06-2022 om 20:31:

[..]

Ik heb een vriendin in het onderwijs. Ouders aanspreken kost héél veel tijd. De aangesproken ouder gaat namelijk verhaal halen bij de directie. Directie heeft een gesprek met de leerkracht. Dat het wel klopt wat ze zegt maar het diplomatieker verpakt had moeten worden of zoiets. Vervolgens moet er een nagesprek komen tussen leerkracht en ouder. Je mag blij zijn als het na het aanspreken met één uur extra werk gedaan is. Per ouder.

En als meerdere ouders gaan klagen ligt het aan de gesprekstechnieken van de leerkracht.

En ergens kan ik me niet voorstellen dat dít minder gedoe geeft. Onrust bij ouders en kinderen. Wat Suusje zegt vind ik een goeie: zeg het twee dagen van tevoren. Lijkt me een prima alternatief.

Siobhan schreef op 04-06-2022 om 20:31:

ooit wel eens moeilijk over gedaan maar dat heeft school super opgelost. Kind heeft aandoening waardoor het niet in attracties kan. Dan is een pretpark niet leuk. Ze hebben met de klas een oplossing gezocht door schema te maken wie wanneer met kind iets ging doen. Dan is de bestemming wel gand

Mooi opgelost door de school!

Fenyw schreef op 04-06-2022 om 20:31:

[..]

Ik heb een vriendin in het onderwijs. Ouders aanspreken kost héél veel tijd. De aangesproken ouder gaat namelijk verhaal halen bij de directie. Directie heeft een gesprek met de leerkracht. Dat het wel klopt wat ze zegt maar het diplomatieker verpakt had moeten worden of zoiets. Vervolgens moet er een nagesprek komen tussen leerkracht en ouder. Je mag blij zijn als het na het aanspreken met één uur extra werk gedaan is. Per ouder.

En als meerdere ouders gaan klagen ligt het aan de gesprekstechnieken van de leerkracht.

Dus conclusie, je kan het niet iedere ouder naar hun zin maken. Ook ik heb een vriendin in het onderwijs en het is soms tenenkrommend wat voor stempel sommige ouders op hun systeem drukken. En om dan ook weer steeds diezelfde ouder(s) gerust te moeten stellen om ‘hun bloedjes’ zorgt voor enorm veel onrust en kost vooral veel (onnodige) tijd. Want heel vaak blijken de desbetreffende kinderen er veel minder ongemakken aan te beleven dan hun ouder(s), maar dat mag dan weer niet hardop uitgesproken te worden.

Kersje schreef op 04-06-2022 om 20:43:

[..]

Dus conclusie, je kan het niet iedere ouder naar hun zin maken. Ook ik heb een vriendin in het onderwijs en het is soms tenenkrommend wat voor stempel sommige ouders op hun systeem drukken. En om dan ook weer steeds diezelfde ouder(s) gerust te moeten stellen om ‘hun bloedjes’ zorgt voor enorm veel onrust en kost vooral veel (onnodige) tijd. Want heel vaak blijken de desbetreffende kinderen er veel minder ongemakken aan te beleven dan hun ouder(s), maar dat mag dan weer niet hardop uitgesproken te worden.

Weer niet veroordelend?

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-06-2022 om 20:51

En dus zijn de ouders die alleen maar willen weten waar hun kind is de dupe. Idioot hoor.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

04-06-2022 om 20:52

vertelsel schreef op 04-06-2022 om 20:49:

[..]

Weer niet veroordelend?

Nee, tuurlijk niet...

Kersje schreef op 04-06-2022 om 20:43:

[..]

Dus conclusie, je kan het niet iedere ouder naar hun zin maken. Ook ik heb een vriendin in het onderwijs en het is soms tenenkrommend wat voor stempel sommige ouders op hun systeem drukken. En om dan ook weer steeds diezelfde ouder(s) gerust te moeten stellen om ‘hun bloedjes’ zorgt voor enorm veel onrust en kost vooral veel (onnodige) tijd. Want heel vaak blijken de desbetreffende kinderen er veel minder ongemakken aan te beleven dan hun ouder(s), maar dat mag dan weer niet hardop uitgesproken te worden.

En wat zou volgens jou een goede reden zijn vd school om het tot de ochtend geheim te houden. Dat is echt niet om te voorkomen dat ouders er ook naar toe gaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.