Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Kinderen thuishouden

Ik vind de huidige maatregelen onvoldoende. Mijn kinderen blijven de komende weken thuis van school en het kinderdagverblijf. Hoe gaan jullie hiermee om? Houden meer ouders de kinderen thuis? Ik vind het allemaal heel eng met de huidige covid-19-cijfers. Mijn kinderen zijn geen proefkonijnen. 


Lisabette

Lisabette

29-11-2021 om 17:22 Topicstarter

Mijn dochter heeft een fijn weekend gehad met haar nichtje. De kinderen zijn vandaag voor het eerst thuis. Mijn dochter moet erg wennen aan het thuisonderwijs. Mijn baas heb ik toch maar op de hoogte gesteld en ik kan nog vakantiedagen opnemen. Dat voelt toch beter. Mijn dochter heeft haar mentor inderdaad gemaild dat ze niet naar school mag van ons wegens corona-angst. Gelukkig gelooft de school haar niet en denkt dat ze het verzint. Ik kan haar dus gelukkig voorlopig thuis houden. De leerplichtambtenaar hoef ik dus niet bang voor te zijn.

TO, de leerplichtambtenaar wordt nu nog veel eerder ingeschakeld, want er is twijfel aan de ziekmelding. Ik werk in het VO als coördinator en geloof me, als ik zo’n verhaal hoor schakel ik leerplicht direct in, ook als ik twijfel aan het verhaal. En al mijn collega’s met mij. 
Houd alsjeblieft op met dat asociale en manipulatieve gedoe en zoek professionele hulp. Die heb je nodig, en de rest van je gezin ook. 

Oh wat heerlijk voor je dat school de noodkreet van je dochter niet gelooft! Eindelijk rust   

En nu hoef je ook niet meer bang te zijn voor die vriendin. Misschien kan je zelf de beste vriendin van je dochter worden?

*sacasm modus off* 

Heb je al bedacht wat je partner en de opa en oma ervan vinden? Iedereen op één lijn? 

Mijn ouders zouden veilig thuis inschakelen als ik zoiets verzon. Hoop ik. 

  

Lisabette

Lisabette

29-11-2021 om 17:56 Topicstarter

AlisonH schreef op 29-11-2021 om 17:38:

TO, de leerplichtambtenaar wordt nu nog veel eerder ingeschakeld, want er is twijfel aan de ziekmelding. Ik werk in het VO als coördinator en geloof me, als ik zo’n verhaal hoor schakel ik leerplicht direct in, ook als ik twijfel aan het verhaal. En al mijn collega’s met mij.
Houd alsjeblieft op met dat asociale en manipulatieve gedoe en zoek professionele hulp. Die heb je nodig, en de rest van je gezin ook.

Ow dat wist ik niet. Hoe moet ik dan voorkomen dat ze de leerplichtambtenaar inschakelen? Ik wil echt niet dat mijn kinderen nu naar school gaan. Ik vind het veel te gevaarlijk. Ik ben al in contact met de huisarts voor professionele hulp met dochter. 

Lisabette schreef op 29-11-2021 om 17:22:

Mijn dochter heeft een fijn weekend gehad met haar nichtje. De kinderen zijn vandaag voor het eerst thuis. Mijn dochter moet erg wennen aan het thuisonderwijs. Mijn baas heb ik toch maar op de hoogte gesteld en ik kan nog vakantiedagen opnemen. Dat voelt toch beter. Mijn dochter heeft haar mentor inderdaad gemaild dat ze niet naar school mag van ons wegens corona-angst. Gelukkig gelooft de school haar niet en denkt dat ze het verzint. Ik kan haar dus gelukkig voorlopig thuis houden. De leerplichtambtenaar hoef ik dus niet bang voor te zijn.

Ik zou als school direct leerplicht inschakelen zonder dochter op de hoogte te stellen. 

En ik zou op 15 jarige leeftijd echt wel uitbreken. 

Lisabette schreef op 29-11-2021 om 17:56:

[..]

Ow dat wist ik niet. Hoe moet ik dan voorkomen dat ze de leerplichtambtenaar inschakelen? Ik wil echt niet dat mijn kinderen nu naar school gaan. Ik vind het veel te gevaarlijk. Ik ben al in contact met de huisarts voor professionele hulp met dochter.

Door gewoon kinderen naar school evt met ffp2 kapje op? 

Lisabette schreef op 29-11-2021 om 17:56:

[..]

Ow dat wist ik niet. Hoe moet ik dan voorkomen dat ze de leerplichtambtenaar inschakelen? Ik wil echt niet dat mijn kinderen nu naar school gaan. Ik vind het veel te gevaarlijk. Ik ben al in contact met de huisarts voor professionele hulp met dochter.

Doen wat je zou moeten doen en je aan de regels houden. Dus haar naar school laten gaan en opa en oma even niet laten langskomen. 
Niemand bedoelt hier hulp voor je dochter. Omgaan met deze angstige tijd en daarin realistische besluiten nemen gaat je niet goed af, dus daar hulp bij is wel zo fijn. Ook voor die andere kinderen in je gezin.

Lisabette schreef op 29-11-2021 om 17:56:

[..]

Ow dat wist ik niet. Hoe moet ik dan voorkomen dat ze de leerplichtambtenaar inschakelen? Ik wil echt niet dat mijn kinderen nu naar school gaan. Ik vind het veel te gevaarlijk. Ik ben al in contact met de huisarts voor professionele hulp met dochter.

Hoe lang wil je je gezin gijzelen/opsluiten? Want dit gaat de komende paar jaar niet weg hoor. 

Mogen opa, oma en nichtje ook nergens komen van jou? Anders kunnen ze het grote kwaad alsnog mee naar binnen nemen en is al je inspanning voor niks geweest.

Lisabette schreef op 27-11-2021 om 19:09:

Met het gezin in quarantaine is helemaal geen probleem. Mijn ouders kunnen gewoon via de achterdeur komen. Boodschappen laten we bezorgen. De kinderen kunnen prima alleen in de tuin spelen. Dit geeft zoveel meer rust dan mijn dochter maar te zien afglijden bij die rare vriendin van haar. Ik hoop alleen dat dochter zich wat beter gaat gedragen als ze minder contact heeft met die vriendin. De tv die ze kapot heeft gemaakt, moet ze zelf aan ons terugbetalen. Dit soort gedrag accepteer ik niet van mijn kinderen.

In quarantaine tot kerst?

Daar trapt niemand in!


Lisabette schreef op 29-11-2021 om 17:56:

[..]

Ow dat wist ik niet. Hoe moet ik dan voorkomen dat ze de leerplichtambtenaar inschakelen? Ik wil echt niet dat mijn kinderen nu naar school gaan. Ik vind het veel te gevaarlijk. Ik ben al in contact met de huisarts voor professionele hulp met dochter.

En professionele hulp voor jezelf?

Het wordt nu toch wel echt onwaarschijnlijk, hoor. Iemand die zelf vindt dat ze niet verkeerd bezig is, zou ook niet bang hoeven zijn voor de leerplichtambtenaar.

Lisabette schreef op 29-11-2021 om 17:22:

Mijn dochter heeft haar mentor inderdaad gemaild dat ze niet naar school mag van ons wegens corona-angst. Gelukkig gelooft de school haar niet en denkt dat ze het verzint. Ik kan haar dus gelukkig voorlopig thuis houden. De leerplichtambtenaar hoef ik dus niet bang voor te zijn.

Ik snap er niks van. De school gelooft haar niet DUS kun je haar makkelijk thuis houden. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-11-2021 om 18:38

Ik dacht dat dit soort fake topics ( mag ik hopen!!) altijd een paar dagen voor de (kerst)vakantie geplaatst werden.
Die zogenaamd verbaasde reactie “ow dat wist ik niet, hoe moet ik voorkomen…..”. En “ik vind het te gevaarlijk 🥱”

Lisabette

Lisabette

29-11-2021 om 18:46 Topicstarter

Iedereen zegt hier dat ik bang moet zijn voor de leerplicht. Dus daar ben ik nu bang voor geworden. Ik heb hier genoeg enge verhalen gelezen over de leerplichtambtenaar en VT. Daar wil ik dus niets mee te maken hebben. Daarom mijn vraag hoe ik die leerplichtambtenaar buiten de deur hou. Mijn ouders weten dat we de kinderen thuis houden. We hebben niet gezegd dat we het doen om naar opa en oma te gaan. Dat vind ik niet nodig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.