Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

20-03-2020 om 10:21

Hoe gaat het met jullie eindexamenleerlingen?


Oh...

Kernvakken zijn = Nederlands, engels Wiskunde. In totaal mag je Max 1 tekortpunt hebben op die drie vakken. Dus een 5, en dan de andere 2 voldoende.

V@@s

Ik bedoelde superverspreider-evenementen, dat was inderdaad niet duidelijk zie ik nu.
Voor die hoorcolleges: eens, die kunnen net zo makkelijk online.

Langzaam druppelen de cijfers hier binnen

En jongste is in ieder geval geslaagd op:
Nederlands
Geschiedenis
Aardrijkskunde
En een lekker compensatiepunt op Maatschappijleer (als dat nodig mocht zijn).

Voor dochter is het heel belangrijk dat ze weet waar ze aan toe is dus heb ik al haar cijfers in Excel gegooid en haar laten zien wat voor cijfers ze minimaal moet halen om te slagen. En dat is niet verkeerd. Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat ze haar diploma heeft gehaald. Zelfs zonder dat alle cijfers binnen zijn.
Na een middelbare school carriere met heel veel hobbels en zelfs niet volledig naar school kunnen, ben ik daar heel erg blij mee.

mijk

mijk

15-05-2020 om 10:25

Gelukt!!!!!!!!!!!!

Vanochtend gebeld. En de vlag hangt uit. SE3 was helemaal voldoende ( dat was onverwacht!). Zo lekker dit... en zo blij dat er een echt telefoontje was ( en dat ze 's ochtends belden!)

Mijk

Pluk

Pluk

15-05-2020 om 11:36

Gefeliciteerd!

Wat fijn!

Hier is het laatste SE ook goed gegaan dus ook wij hebben een klein feestje gevierd. Nog wel even een slag om de arm, want het komt op tienden en moet allemaal nog even goed berekend worden op school. 4 juni gaat hier dus hopelijk ook de vlag uit

Hier ook

Een geslaagde dochter. Niks geen telefoontjes. Gewoon zelf op magister staren en de conclusie trekken. Met een 5,4, 2 keer een 5,6 en en een 5,7 op haar eindlijst Is ze wel door het oog van de naald gekropen, maar een kniesoor die daar op let...

De vlag hangt nog niet uit, want ze bivakkeert bij haar vriendje....dus we wachten maar even tot ze weer thuis is....

Ik ben dolblij dat t haar gelukt is, maar een tikje meer ‘ moment’ had ik wel leuk gevonden.....ze missen al zoveel in dit rare examenjaar....en dit had wel even met iets meer cachet gekund natuurlijk....

Mijk en alle anderen met geslaagden thuis....van harte gefeliciteerd!!

Ingrid

40er

40er

15-05-2020 om 13:31

Mijk en IngridT

Gefeliciteerd!! Fijn dat het bij jullie ook gelukt is.

Laetitia

Laetitia

15-05-2020 om 18:59

Gefeliciteerd alle geslaagden 🎉🎊🇳🇱

Wat fijn dat er weer geslaagden zijn. Gefeliciteerd ouders en ook voor jullie pubers..

Zoon heeft zijn se’s voor de laatste vakken klaar en wacht op de cijfers. Magister is dicht en er is een vastgestelde dag waarop hij door zijn mentor gebeld en dan weet hij of hij klaar is of nog een herkansing moet. Over 2 vakken heeft hij wel een goed gevoel, het 3e vak weet hij niet. Spannend dus. Maar zou goed moeten komen.

Juline

Juline

19-05-2020 om 17:47

Gefeliciteerd allemaal!

Fijne berichten.
Hier is het erg spannend... "Compensatiepunt inzetten, ik mag één vijf staan, ik heb in 8 vakken examen gedaan, dus ik mag er één laten vallen (mavo), volgens mij ben ik geslaagd..."
Hopelijk belt school nog om het te bevestigen, maar ik wacht nog even met de vlag!

Laetitia

Laetitia

21-05-2020 om 11:59

🇳🇱🇳🇱🇳🇱🇳🇱

Hier hangt de vlag uit want zoon is geslaagd!!!!!! Wat een opluchting voor hem en ons. Wat een blijdschap.

Gefeliciteerd!

https://www.parool.nl/nederland/geslaagd-dan-mag-op-4-juni-de-vlag-uit~b0e4d029/

He wat fijn Laetitia. En lekker laten hangen tot na 4 juni.

40er

40er

30-05-2020 om 07:59

Nou

We hebben een datum voor de diploma uitreiking. Maar de ouders kunnen er niet bij zijn ☹️. Op zich begrijpelijk hoor, ze zitten met aantallen en afstanden. Maar ik vind het wel vreselijk jammer. We krijgen het wel te zien, maar dus niet als we erbij zijn.
Even een baal momentje hoor!

40er

Jullie krijgen het te zien? Gaat school alles filemn/ live streamen? Mag niet AVG technisch.

Dan is een drive/walk trough of buiten toch een stuk leuker!

Toestemming

Als de leerlingen toestemming geven voor de live stream mag het wel.

skik

Klopt

Dus aan iedereen moet toestemming gevraagd worden

Toestemming

Aangezien iedereen wel graag wil dat zijn/haar familie er toch een beetje bij kan zijn verwacht ik geen problemen met toestemming, mits de school dit op tijd gaat regelen. Ik zie trouwens niet in waarom er geen uitreiking per klas kan met maximaal twee ouders, in de aula. Als je dat na 1 juli doet mag dat, zoals het er nu uitziet.

In de aula

Je genereert wel een hoop verkeer zo, als je steeds een klas laat komen en elke leerling twee ouders mag meenemen. Dat zijn zo 75 mensen. Die moeten er allemaal gedoseerd in en gedoseerd uit voordat de volgende klas kan komen. Wij hebben 12 examenklassen, dat kost wel heel veel tijd dan. Bij ons dus een drive through. Verder gaan alle leerlingen op de dag dat ze hun boeken komen inleveren en kluisje komen leeghalen op de foto en maakt de fotograaf er dan met Photoshop een groepsfoto van. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

skik

Dat is ook zo Skik

Dat is inderdaad zo, het verkeer erin en eruit levert meer gedoe op dan als je eenmaal in die aula zit.
Je laatste opmerking is natuurlijk een waarheid als een koe. Ik ben, heel egoïstisch, wel heel blij dat mijn zoon volgend jaar pas eindexamen doet en ik vind het echt jammer voor iedereen dat het nu inderdaad anders loopt. Al hebben ze later wel een cool verhaal. Nu een schrale troost, maar toch.

40er

Wel enorm balen zeg, dat ouders niet bij de diploma uitreiking mogen zijn! Vind het toch vreemd: vanaf 1 juli mogen bijeenkomsten met max 100 personen weer... ze kunnen toch verschillende groepen maken, desnoods op verschillende dagen. Waar een wil is, is een weg. Ik zou dit te belangrijk vinden om hier zomaar genoegen mee te nemen.

Dank voor jullie reacties!

Dank voor jullie uitleg!

Dochter heeft van 2 vijven zessen gemaakt en van 2 zessen zevens.. mits ze alles goed berekend heeft.. Ze heeft nu nog 1 vier.. en een 5 voor haar pws maar als dat samen geteld wordt met maatschappijleer van Havo 4 wordt dat een 6.
Durf nog niet echt te denken dat ze geslaagd is- wij horen het pas donderdag maar ziet er goed uit.
Ben sowieso enorm trots op haar hoe sterk ze zich houdt en dat ze de SE’s die ze overnieuw mocht doen beter gedaan heeft

Gefeliciteerd aan alle geslaagden!

Cayenne

Bijeenkomsten van 100 personen mogen weer vanaf 1 juli, maar nog steeds met 1,5 meter onderlinge afstand. Twee ouders en de leerling is al gauw 75 personen per klas en dan nog wat mensen van school er bij. Dan moet je al een flinke aula hebben wil je dat kunnen herbergen. Zal wel de heel ongezellige gymzaal worden.

Reken dan even mee: Entree van ca. 80 man, trek daar maar een half uur voor uit voor iedereen zit en er ook buiten voor de deur geen ophoping van mensen ontstaat. Uurtje ceremonie, iedereen er weer uit en de volgende klas met gevolg pas naar binnen (sterker nog, pas buiten opstellen) als iedereen van de eerste klas weg van het terrein is. Tussendoor de boel schoonmaken. Reken op minimaal 2 uur per klas. Maal 12 klassen (op een beetje scholengemeenschap), dan zit je op 24 uur. Het moet allemaal 's avonds willen de meeste ouders in de gelegenheid gesteld worden er bij aanwezig te zijn (en het kan niet samenvallen met de fysieke lessen op school omdat er dan teveel mensen in het gebouw zijn) dus dan worden dat zo'n 12 avonden diploma-uitreiking. Tweeënhalve week!

skik

Tamar

Tamar

02-06-2020 om 11:04

buiten

We kunnen die uitreiking prima in het bos of park doen, met een zeiltje boven de plek waar de uitreiking plaatsvindt, just in case. De rest neemt maar paraplu's mee. Maar helaas zal het wel in die bedompte aula gaan gebeuren. Ik heb trouwens nog niks gehoord.

Pluk

Pluk

04-06-2020 om 13:58

Geslaagd!

Nu zekerheid. Wij bouwen een feestje vandaag.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-06-2020 om 15:17

Tas en vlag

Hier is ook het verwachte telefoontje geweest. Vlag en tas hangt.
En dochter is nu kakzenuwachtig, want er rijden docenten rond en er is nu dus iemand onderweg hierheen.
Ze weet niet wie en ook niet wat ‘ie komt doen. Retespannend allemaal😁

Hangkous

Hangkous

04-06-2020 om 15:37

Allemaal gefeliciteerd

Dochter heeft vanochtend de cijfers opgehaald op school. De herkansing voor wiskunde had ze goed gemaakt. De eindcijfers Zijn nu allemaal echte voldoendes.
Van mij mocht de vlag vandaag nog een keer naar buiten als ze de geslaagd wimpel van school had gekregen maar het hoefde niet van haar.
Geen zoon vette regen, daar gas ik toch niet juichend onder staan? Die foto's vcan april met mooi weer zijn leuk genoeg.

ElenaH

ElenaH

04-06-2020 om 15:42

Dendy

Hier kwam de mentor langs om te feliciteren en een vlag te brengen. Misschien bij jullie ook!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-06-2020 om 15:47

ElenaH

Dat van die vlag of wimpel denk ik ook, maar de mentor is degene die aan het bellen is. Ik denk dat de leraren die geen mentorklas hebben aan het rondtoeren zijn🤔

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-06-2020 om 18:22

Toch balen

Dochter had als extra vak Spaans. Waar dit jaar voor het eerst op school ook Centraal Examen voor zou zijn. Daar stond ze een 8 voor.
Maar die komt niet op haar eindlijst.
Ze krijgt een apart certificaat waarop staat wat haar eindniveau is.

Ze baalt ervan en ik vraag me af of ze dit nu zomaar moet accepteren.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-06-2020 om 18:26

Aanvullinh

Op haar ‘gewone’ lijst staat Spaans elementair, daar waren de schoolexamens voor.
Het vak wat nu dus niet is behaald is Spaanse taal en literatuur.

Is dat bij anderen ook, dat de extra vakken niet op de lijst staan?

Juline

Juline

04-06-2020 om 19:37

Geslaagd!

Het was een spannend jaar. Dochterlief deed voor de tweede keer mavo 4. Nog steeds waren vrienden belangrijker dan school. Uiteindelijk, met de hakken over de sloot heeft ze het gehaald. De vlag hangt uit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.