Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

20-03-2020 om 10:21

Hoe gaat het met jullie eindexamenleerlingen?


Tamar

Tamar

21-04-2020 om 14:32

40er

Mooi stukje, ga ik laten lezen! En Mijk: inderdaad, afstand houden....maar zorg dat je altijd een lans bij je hebt, je weet maar nooit.

Mijk

'achter zijn bureau dat ik net onder luid protest nog even heb opgeruimd. '

LOL, ik heb het stapeltje 'kleding voor de kringloop' laatst ook even uit het zicht van mijn Zoom-overleg gehaald.

Hangkous

Hangkous

21-04-2020 om 14:53

Hi hi

Dan hoefde je dat niet te melden bij de online blunders😂😉

Laatste SE pas na de meivakantie

Morgen heeft mijn jongste LSD. We hebben een mailtje van de mentor of we het huis willen versieren zodat ze toch een beetje LSD hebben. Ook "krijgen ze iets van de mentor". Wat dat mag zijn dat zien we morgen wel.
De laatse SE's zijn pas na de meivakantie. Maar dochter staat er prima voor en kan weinig meer verknoeien.
En vlaggen op 4 juni gaan we natuurlijk doen! Het is mijn verjaardag dus extra feest (doet me denken aan de uitslag van de oudste 4 jaar geleden: ze kreeg de uitslag op haar 16e verjaardag).

Sorry Pind@

Wat is LSD? Anders dan de drugs, maar die bedoel je waarschijnlijk niet (al is het maar omdat slingers dan niet echt nodig zijn 😊).

Famke

Famke

21-04-2020 om 15:55

Gokje

Laatste SchoolDag?

Famke

Logisch 😁

Laetitia

Laetitia

21-04-2020 om 16:03

Hangkous

Gefeliciteerd met het slagen van je puber! 🎉🎊🎁🇳🇱 Fijn dat de spanning er af is voor jullie.

En wat betreft mensen die zeggen dat dit diploma toch minder waard is: laat maar kletsen. De waarde is gewoon dezelfde van ieder diploma, je kunt er gewoon mee naar de vervolgopleiding waar je ook naar toe gekund had als het CE wel was doorgegaan. Dusssss.......

Hahaha

LSD is inderdaad Laatste School Dag. Die word hier altijd gevierd maar dat gaat natuurlijk niet.

Pluk

Pluk

21-04-2020 om 18:11

Zeker verdiend!

Gefeliciteerd!

Hier nog een se na de meivakantie. Nog niet duidelijk wanneer. Er moet nog wel een voldoende gehaald worden hiervoor, anders worden het de centrale herkansmomenten.

Tuurlijk is dit diploma even veel waard. Flauw om iets anders te zeggen.

Misdreavus

Misdreavus

21-04-2020 om 19:53

Hangkous

Gefeliciteerd!
Mensen die zeuren over de waarde van dit diploma kun je nog wel van afstand meppen met de vlaggenstok ofzo

mijk

mijk

21-04-2020 om 20:07

en de volgende klap

als evenementen tot 1 september verboden zijn dan wordt het ook geen 'gewone' introductieweek dus. Niet onverwacht maar wel verdrietig. Hij gaat naar Wageningen op kamers en had de uitnodiging net binnen....

Mijk

Mijk

Is dat echt een evenement? Dan is dat heel sneu ja. Al kunnen de uni’s natuurlijk best kiezen om een week later te starten zodat het alsnog kan.

mijk

mijk

21-04-2020 om 20:37

het zal wel aangepast worden

maar de keiweek bijvoorbeeld heeft grote opening infomarkt enorm feest op de grote markt. Het zal ongetwijfeld doorgaan maar wel anders. ...

Belgje

Belgje

22-04-2020 om 12:09

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd Hangkous!!

Mijn eindexamenkandidaat weet nog STEEDS niet of hij examens heeft en wat en hoe. Hij zit er aardig doorheen...

Ik heb een teleurgestelde en boze brief naar school gestuurd met het verzoek die door te sturen naar de minister.

Hangkous

Hangkous

22-04-2020 om 12:14

Allemaal bedankt

Voor de felicitaties. Erg leuk.

40er

40er

22-04-2020 om 15:09

Pind@

Vond het zo'n leuk idee van die mentor, ik heb de slingers ook opgezocht! Morgen zou hij ook led hebben, nu de laatste toets. Als hij morgen weg is versier ik de boel ook, ik moet zelf ook nog werken, maar dan komt hij in een klein feestje thuis. Ook leuk!

Tamar

Tamar

23-04-2020 om 10:36

Ja!

Mijn thuiszitter is geslaagd! Een VWO diploma met op het laatst toch nog prima cijfers, en dat na ruim een jaar geen onderwijs. Wat ben ik blij!

Tamar

Wat fijn, en wat knap!
Gefeliciteerd!

Belgje

Belgje

23-04-2020 om 10:41

Tamar

Wat een prestatie, gefeliciteerd!!

Tamar

Tamar

23-04-2020 om 10:42

Dankjewel

allemaal! Ik weet van gekkigheid niet wat ik moet doen, had dit niet verwacht na al het gedoe en gevecht!

Hangkous

Hangkous

23-04-2020 om 11:02

Gefeliciteerd Tamar

Natuurlijk ook voor je kind! Heel knap gedaan.

Biebel

Biebel

23-04-2020 om 11:08

Mijn halve eindexamenkandidaat

Kind zit door ziekte vorig jaar voor de helft in vwo 5, andere helft vwo 6. Schoolexamens zijn twee keer verschoven, maar nu uiteindelijk erg ruim gepland. Met extra tijd voor herkansen en inhalen. Punten komen wel In magister te staan, maar 4 juni maken de mentoren een officieel bel rondje. Alleen niet naar ons, want kind doet volgend jaar nog een aantal examens. En aan ons ouders is gevraagd ze deze meivakantie ook echt even rust te gunnen, ook al zijn er nog wat SE’s na de vakantie.

Overigens, als iemand het in zijn hoofd haalt om te zeggen dat dit een minderwaardig diploma is - die krijgt of een arrogante snuif ‘ik neem aan dat jezelf geen diploma hebt, want dan zou je dit soort domme dingen niet zeggen’ of een complete verhandeling. Waarin ik uitleg dat een examen de x (4, 5, 6 jaar) van de opleiding niet opheffen. Dat docenten, school en inspectie de afgelopen jaren echt wel kritisch gekeken hebben naar resultaten. En dat ik stiekem hoop dat dit deel van de Nederlandse traditie gaat vervallen omdat het voor veel scholieren zo’n enorme bak stress en ellende oplevert en nu blijkt dat het prima anders kan. Nederland is een van de weinige landen waar de examens zo georganiseerd zijn en misschien moeten we deze crisis eens gebruiken om naar dat stelsel te kijken.

En dan sluit ik nog mopperend af dat kind weliswaar geluk heeft dat ze geen begrijpend lezen examen heeft - maar nog nooit zoveel wijsheid heeft geleerd over kritisch lezen en luisteren als in deze periode. Welke eindexamenkandidaat keek vroeger naar persconferenties van de minister president? Wie van de voorheen17 en 18 jarigen moest al nadenken over zijn/haar rol in ziekte bestrijding?

Precies. Scholieren die nu geslaagd zijn; van harte gefeliciteerd. Jullie hebben in het raarste jaar, in een crisis waarop niemand was voorbereid, laten zien dat je je diploma waard bent. Het is balen dat je niet kunt feesten - maar laat niemand je blijdschap van je afnemen!

Zo. Ik ga weer van mijn preekstoel af

Pluk

Pluk

23-04-2020 om 11:13

Gefeliciteerd!

Ennuh, bij veel scholen zijn de se's moeilijker dan het CE, dus ik zou zeggen dat degenen die nu slagen, het sowieso dik verdiend hebben. Voor mijn kind is het juist jammer dat al die leesteksten niet door gaan. Maar ja het is zoals het is.

Tamar

Tamar

23-04-2020 om 11:27

de SE's zijn moeilijker, want heel divers. Opdracht zus, mondeling zo, en elke keer maar weer jezelf oppeppen.

Ik denk dat het CSE stamt uit de tijd dat scholen maar wat aanklooiden met het SE. Nu zijn de eisen zo strak, dat het het CSE in mijn ogen overbodig is.

Laetitia

Laetitia

23-04-2020 om 11:40

Thamar

Gefeliciteerd! 🎊🎉🇳🇱Wat fijn voor je kind. Ik zou zeggen: geniet er samen van.

Tamar

Tamar

23-04-2020 om 11:45

Dank je!

Laetitia

Laetitia

23-04-2020 om 11:47

Biebel

Wat jammer dat jouw halve examenkandidaat niet mee genomen wordt in het belrondje.

Zoon werd vorig jaar op de grote dag van de uitslag wel gebeld door zijn mentor. Weliswaar niet met de geslaagden want hij kon natuurlijk met een half programma niet geslaagd zijn. Maar wel met de mededeling dat hij voor zijn vakken van toen geslaagd was. Hij werd ook uitgenodigd voor de diplomauitreiking en kreeg net als de anderen een toespraakje. En letterlijk een half diploma met een cijferlijst. Maakte het ook voor hem feestelijk dat hij zijn eerste deel goed had afgesloten.

Hoe vond hij het 40-er?

Ben heel benieuwd naar de reactie.

Alle docenten hadden samen een heel leuk filmpje gemaakt voor de leerlingen. En 's middag via Kahoot een leuke quiz met vragen over de school.
Zo hadden de leerlingen toch nog een beetje een LSD gevoel.

Gefeliciteerd Tamar!

Fijn dat hij geslaagd is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.