Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Groep 8 reünie na 2/3 jaar

Mijn zoon (14) heeft een reünie van groep acht na twee jaar (als het doorgaat), anders volgend jaar ivm corona. Hij heeft niet echt zin om te gaan omdat hij is gepest en buitengesloten door klasgenoten, en naar mijn ervaring zijn (de meeste) kinderen op 14/15 jarige leeftijd nog ''erger'' dan op 12/13 jarige leeftijd omdat je op je 14/15e nog echt midden in de puberteit zit. Hij wil wel gaan om zijn (oude) vrienden te zien die hij nu niet meer ziet, maar hij wil de mensen die hem gepest en buitengesloten hebben echt niet zien. Ik kan hem niet dwingen om te gaan, maar zou het vooral voor hem ook wel leuk vinden om te gaan en ze na lange tijd weer te zien. Wat raden jullie aan? Gaan of niet?


ForsakenCod30

ForsakenCod30

07-08-2021 om 18:35

wtf, waarom zo snel?

Hij moet het helemaal zelf weten. Met zijn oude vrienden kan hij ook los een keer afspreken, daar heeft hij die reünie niet voor nodig. 

Ik zou hem gewoon met zijn oude vrienden laten afspreken.
Geen reünie.

Laat hem te zijner tijd lekker zelf beslissen. 

Gizzmoreturns schreef op 07-08-2021 om 18:35:

wtf, waarom zo snel?

Misschien een jubileum. Veel scholen organiseren een algemene reunie bij het 25 of 50 jarig bestaan.  

Mijn ervaring is dat een reünie met pesters nooit leuk is.

Als hij zelf geen zin heeft om naar de reünie te gaan en de pesters te zien, wat ik mij goed voor kan stellen.. dan zou ik hem apart laten afspreken met die vrienden. 

Als hij zelf aan geeft niet te willen, zou ik hem zeker niet dwingen en hij kan dan zelf apart afspreken met de mensen die hij nog wel wil zien.

Hij wil niet, maar jou lijkt het leuk als hij wel gaat. Lekker zelf laten beslissen! Wij hadden overigens ook na een jaar of twee nog een bijeenkomst met de oude groep 8, was ontzettend leuk. Wil niet zeggen dat dat voor je zoon ook geldt.

Leene

Leene

07-08-2021 om 20:38

Nee natuurlijk niet laten gaan als hij zelf een niet wil. Pesters weer zien na zo'n korte tijd zou ik niet aanraden. Als hij sterker is en ouder kan hij ze misschien een keer confronteren... Of niet maar zeker niet nu. 

Laat hem zelf kiezen. Ik zou hier echt buiten blijven en elke beslissing steunen die hij maakt. 

Ik zou er niet heen gaan en de oude vrienden zelf benaderen. 

Voor contact met oude vrienden heeft hij geen reünie nodig. Bel/app die vrienden en spreek wat af. Verder zou ik de keuze aan hem laten. Het is nog niet zo lang geleden en hij heeft geen fijne tijd gehad met zijn klasgenoten van toen. Ik snap dat hij liever niet gaat. Ik had na twee jaar ook geen behoefte gehad aan een reünie met mijn klasgenoten van de basisschool. Als het nu zou zijn, zou ik wel gaan denk ik.

SnoopyIbis83

SnoopyIbis83

07-08-2021 om 21:27

Waarom zou het leuk voor hem zijn om zijn pesters te zien?

Zo’n reunie is vaak een feestje voor de vroeger al brutale leerlingen. Degenen die daar niet bij hoorden hebben het na een uurtje vaak wel gezien. En vaak moet je nog betalen voor de toegang ook. Bovendien is je zoon net 2 jaar weg, zoveel hebben ze elkaar dan toch niet te vertellen? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.