Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Groep 8 reünie na 2/3 jaar


Twee/drie jaar na groep 8 al een reünie, en dan ook nog met klasgenoten aan wie je slechte herinneringen hebt? Waarom zou je dat in vredesnaam willen? 

De meeste mensen hebben pas zin in een reünie als de tijd flink is opgeschoven en je evenwichtig kunt terugkijken op de tijd van toen. Maar ook dan zal niet iedereen er zin in hebben. Geen mens die je dat kan verwijten.

Ingridtiem6

Ingridtiem6

08-08-2021 om 21:08 Topicstarter

kenfan schreef op 07-08-2021 om 19:35:

[..]

Misschien een jubileum. Veel scholen organiseren een algemene reunie bij het 25 of 50 jarig bestaan.

nee, ze willen elkaar allemaal weer zien na 2/3 jaar

Ingridtiem6

Ingridtiem6

08-08-2021 om 21:08 Topicstarter

Viva-amber schreef op 07-08-2021 om 20:48:

Laat hem zelf kiezen. Ik zou hier echt buiten blijven en elke beslissing steunen die hij maakt.

Zal ik doen.

Ingridtiem6

Ingridtiem6

08-08-2021 om 21:09 Topicstarter

Minouk schreef op 08-08-2021 om 16:36:

Zo’n reunie is vaak een feestje voor de vroeger al brutale leerlingen. Degenen die daar niet bij hoorden hebben het na een uurtje vaak wel gezien. En vaak moet je nog betalen voor de toegang ook. Bovendien is je zoon net 2 jaar weg, zoveel hebben ze elkaar dan toch niet te vertellen?

Betalen? Waarvoor? De reünie die hun willen is gewoon bij iemand thuis.

Ingridtiem6

Ingridtiem6

08-08-2021 om 21:10 Topicstarter

Wilgenkatje- schreef op 08-08-2021 om 17:50:

Twee/drie jaar na groep 8 al een reünie, en dan ook nog met klasgenoten aan wie je slechte herinneringen hebt? Waarom zou je dat in vredesnaam willen?

De meeste mensen hebben pas zin in een reünie als de tijd flink is opgeschoven en je evenwichtig kunt terugkijken op de tijd van toen. Maar ook dan zal niet iedereen er zin in hebben. Geen mens die je dat kan verwijten.

Je hebt gelijk, ik hoor van andere mensen dat hun pas na een jaar of tien een reünie hadden.

Ingridtiem6 schreef op 08-08-2021 om 21:10:

[..]

Je hebt gelijk, ik hoor van andere mensen dat hun pas na een jaar of tien een reünie hadden.

Ik word 37 en ik moet mijn lagere-school-reünie nog altijd krijgen  .

Voor de middelbare stuur ik mijn kat, lagere school wil ik eventueel nog over denken om te gaan.

Ik ben ooit op zo’n basisschoolreünie geweest. Het is hetzelfde als elkaar na lange tijd weer tegenkomen op straat. Je vertelt wat je nu doet (naar school gaan) en praat misschien wat over vroeger. Daarna verwatert het contact weer. Je zoon mist niks als hij niet gaat.

"Mijn zoon (14) heeft een reünie van groep acht na twee jaar (als het doorgaat), anders volgend jaar ivm corona. Hij heeft niet echt zin om te gaan omdat hij is gepest en buitengesloten door klasgenoten, en naar mijn ervaring zijn (de meeste) kinderen op 14/15 jarige leeftijd nog ''erger'' dan op 12/13 jarige leeftijd omdat je op je 14/15e nog echt midden in de puberteit zit. Hij wil wel gaan om zijn (oude) vrienden te zien die hij nu niet meer ziet, maar hij wil de mensen die hem gepest en buitengesloten hebben echt niet zien. Ik kan hem niet dwingen om te gaan, maar zou het vooral voor hem ook wel leuk vinden om te gaan en ze na lange tijd weer te zien. Wat raden jullie aan? Gaan of niet?"

Wat een buitengewoon merkwaardige vraag. In wat voor wereld zou het voor hem leuk zijn om zijn oud-klasgenoten weer te zien? Als ze inmiddels volwassen geworden waren was het nog wat anders, maar pubers van een jaar of 14 zijn nog steeds niet leuk tegen elkaar (of opeens leuk tegen elkaar) als ze dat eerder niet waren. Dat zeg je zelf ook. Dus als hij zelf al geen zin heeft, waarom zou je hem dan overhalen om wel te gaan?
Met de oude vrienden kan hij ook zelf wat afspreken als hij wil.

Maar ik raad aan: laat hem vooral doen waar hij zelf behoefte toe voelt. Of dat nu gaan is of niet gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.