Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Groep 8-ers


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
gruffalo

gruffalo

02-02-2013 om 22:02 Topicstarter

14?!

14 scholen dat is wel heel veel! Kan me voorstellen dat het des te moeilijker is om een keuze te maken!

Rustig weekendje hier, dochter lag redelijk op tijd op bed. Morgen nog een dag zonder afspraken en dan gaan we de citoweek in!

Geven jullie nog bepaalde dingen mee of doen jullie iets anders-dan-normaal deze week? Hier krijgt ze dextro mee, meer voor de leuk maar dat schijnt redelijk veel gedaan te worden. Verder niks eigenlijk...

gruffalo

Hoe minder hoe makkelijker!

Binnen 7 kilometer is er geen enkele school. Dat scheelt weer. Binnen 13 km zijn 2 VWO scholen. Daar hebben we uit gekozen. Scheelt een boel stress!

Thursday Next

Thursday Next

03-02-2013 om 17:18

we krijgen hier een lijst met scholen, in de stad en omringende gemeenten maar neit meer dan 10, 12 km ver. Daar staan 28 middelbare scholen op, waarvan 14 dus met VWO. Ook allerlei soorten, tweetalig, technasium, gymnasium, Cambridge engels, masterclass, VWO met extra beta-programma, kunst/cultuur programma met vernieuwend onderwijs... En bijna alle scholen krijgen ook nog eens goede cijfers van de inspectie.

moeder

moeder

04-02-2013 om 08:55

4 middelbare scholen om te kiezen

Twee hebben een lotingsysteem, 1 heeft de status zwak van de onderwijsinspectie en dan blijft er maar 1 over. Wat een keuzemogelijkheden, niet dus. Keuze 1 is een school met loting, je hebt voorrang als je al een broer of zus op die school hebt (hebben we niet), of je komt van basisschool A, B, of C (helaas) en de rest mag loten. School 2: loten tenzij de broer of zus of je bent gelovig, helaas geen van beiden. Wordt het dan school 3? Bijna wel, want als je uitgeloot wordt bij school 1 en 2, en je wilt dan maar naar school 3, daar is geen tweede ronde en moet je dus naar school 4.
We mogen maar bij 1 school aanmelden. Wat een rotkeuze!

Molleke

Molleke

04-02-2013 om 20:16

Leuk

om al die verhalen te lezen. 14 scholen. Pfffff ik vond 3 al veel En dan die lotingen. Dat lijkt me ook frustrerend.

Ik heb na.v. het berichtje van Tango ook Dextro gekocht vandaag. Ik had dochter er nog niet over gehoord. Verder krijgt ze een flesje water me want ze hoest nog zoveel. Het wordt iets minder maar helemaal hoestvrij voor morgen lukt niet denk ik. Ook vervelend voor de andere kinderen als mijn dochter steeds zit te hoesten. GElukkig zit ze al in een andere ruimte omdat ze zich moeilijk kan concentreren. Ze zit nu bij de kinderen met dyslexie. Dat zijn er 4 geloof ik. Hopelijk valt het mee en vanavond maar met een paracetemol op bed.

Verder mag ze de citodagen kiezen wat we eten. Morgen beginnen we met Pizza Voor de resr niks bijzonders. We houden het gewone ritme aan. Eerder naar bed heeft hier niet zoveel zin. dochter valt toch niet eerder in slaap.

Veel succes voor jullie kids!

gruffalo

gruffalo

04-02-2013 om 20:20 Topicstarter

Idd

leuk om te lezen hoe het bij anderen is.

ik wil jullie kids komende dagen veel succes wensen tijdens de cito-dagen!

Cito's

Ik ben eigenlijk best blij dat de cito hier niet meetelt. Wij doen dan ook niets speciaals. Wel vandaag de definitieve papieren binnen voor het inschrijven dus dat gaan we van de week doen.

Loten doen ze hier helaas ook op de school waar mijn dochter heen gaat, maar dan alleen voor de mavo. Zij zit dus safe maar veel vriendinnen niet. Vindt ze helemaal niet leuk.

Tango

Tango

05-02-2013 om 09:29

Dextro

Ik was het niet hoor die over Dextro schreef. Hier helemaal geen Cito dus lekker rustig. Dochter moet zo naar de orthodontist. Plek genoeg daar deze week w.s.
Loten is er gelukkig hier ook niet bij. Volgende week woensdag hebben we nog een afspraak op de school die het hoogstwaarschijnlijk gaat worden en daarna gaan we inschrijven.

pooh bear

pooh bear

05-02-2013 om 14:30

Tango

Grappig wij gaan ook volgende week woensdag nog een keer kijken op de school waar dochter waarschijnlijk heen gaat. En ook wij gaan gelijk inschrijven.
Overigens hier ook geen cito. Heerlijk. Alle toetsen zijn al geweest dus die stress hebben we niet meer.
En morgen hebben we de allerlaatste rapportbespreking. Want die krijgt groep 8 verderop in het jaar ook niet meer.

Tango

Tango

05-02-2013 om 21:04

Pooh bear

Ha, dat is zeker toevallig dat jullie dan ook nog een keer gaan kijken. Het lijkt me juist wel goed om op zo'n school te kijken als de leerlingen aan het werk zijn, dan zie je echt hoe het eraan toe gaat. Gaan jullie daar dan meteen inschrijven? Wij denk ik daarna pas, alhoewel we eigenlijk niet meer twijfelen, maar we willen echt eerst nog even goed kijken omdat we deze school dus nog nauwelijks van binnen gezien hebben, alleen de aula en dochter dan een lokaal waar ze de workshop had.
Rapportbespreking hebben we gehad tegelijk met het adviesgesprek, maar volgens mij komt er nog een rapport tegen de zomer wat natuurlijk nergens meer voor mee telt.

pooh bear

pooh bear

06-02-2013 om 21:00

Tango

Wij willen inderdaad gelijk gaan inschrijven. Is ook wel handig want dan kunnen we gelijk alle papieren die ze willen hebben mee nemen.

Wij gaan de school echt voor de tweede keer bekijken en krijgen dan gelijk nog wat informatie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.