Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Schemerlampje schreef op 12-09-2023 om 13:53:

[..]


En wat is er raar aan vlaggetjes op traktaties met varkensvlees? Dan weten moslimkinderen dat ze die niet moeten pakken, en de andere kinderen kunnen dit wel pakken. Ik heb ook wel eens traktaties gemaakt waarbij sommige lactosevrij waren, dan is het ook handig als die bij de leerling met lactose-intolerantie terecht komt. Ik had er een briefje bij gedaan, maar dat had ook met een vlaggetje gekund.

Vlaggetjes op varkensvlees?! Is dat niet discriminerend want zo krijgen de moslimkinderen vieze vingers als ze hun traktatie zonder vlaggetje pakken en de andere kinderen houden gewoon schone vingers. 

(Ik kon ‘knipoog’ niet vinden.)

Ik zou de moslims niet te hard affakkelen hoor...die zijn ook geen fan van de lentekriebelweken en andere regenboogindoctrinatie op de basisscholen van tegenwoordig.
De vijand van jouw vijand is je vriend, weet je wel.

MamaE schreef op 12-09-2023 om 18:12:

Ik zou de moslims niet te hard affakkelen hoor...die zijn ook geen fan van de lentekriebelweken en andere regenboogindoctrinatie op de basisscholen van tegenwoordig.
De vijand van jouw vijand is je vriend, weet je wel.

Laat “de moslims” zelf maar uitmaken wat ze ergens van vinden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2023 om 18:36

MamaE schreef op 12-09-2023 om 18:12:

Ik zou de moslims niet te hard affakkelen hoor...die zijn ook geen fan van de lentekriebelweken en andere regenboogindoctrinatie op de basisscholen van tegenwoordig.
De vijand van jouw vijand is je vriend, weet je wel.

Nu ben je zelf net zo hard aan het generaliseren als TO. "De" moslim bestaat niet. Of bedoel je mij ook?

Ik geloof dat mijn sarcastische ondertoon niet helemaal lekker overkwam. Excuus.
Ik heb niks tegen welke groep of geloof dan ook en wil niemand generaliseren.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2023 om 19:23

Excuses aanvaard. 

En verder haak ik hier af gezien de rare suggestieve teksten van TO die blijkbaar vooral een hekel aan een andere groep gelovigen dan protestanten heeft.

wauw dat dit topic nog steeds open is… 

Nee, vroeger, toen alles beter was; toen had het onderwijs nog niveau! Kijk maar: 


https://www.youtube.com/watch?v=RchxBdBg2e0&pp=ygUsd2F0IHJ1aXN0IGVyIGRvb3IgaGV0IHN0cnVpa2dld2FzIGZyYW5reSBib3k%3D

MoederSterretje schreef op 12-09-2023 om 09:24:

[..]

Gek dat jij je niet afvraagt hoe dat onbegrip is ontstaan. Als iedereen steeds leert hoe slecht iets is, gaan ze zich echt niet daarin verdiepen. Dat zie en hoor ik om mij heen. Ook op onze school wordt religiositeit ontmoedigt. Bijvoorbeeld 6 weken lang les over de Grieken en de Romeinen (een leuk onderwerp) met vragen als : "Waar zijn al die goden gebleven?". Met als doel om de kinderen te laten inzien dat er geen God is (prima voor een volwassene, maar in Groep 3 is dat propaganda

Zeggen dat er wel een god is is ook propaganda. 

@ Zeggen dat er wel een god is is ook propaganda.
Niet alleen propaganda maar ook een leugen.
Het heet niet voor niets een geloof het bewijs is nergens te vinden.

MoederSterretje

MoederSterretje

13-09-2023 om 09:02 Topicstarter

Flanagan schreef op 12-09-2023 om 15:53:

[..]

Vlaggetjes op varkensvlees?! Is dat niet discriminerend want zo krijgen de moslimkinderen vieze vingers als ze hun traktatie zonder vlaggetje pakken en de andere kinderen houden gewoon schone vingers.

(Ik kon ‘knipoog’ niet vinden.)

Ha, ha, ha, die Flanagan

Leuk dat je erbij bent  

Op onze zogenaamd multiculturele school werden er geen vlaggetjes op rundvlees gezet om de mensen uit India te waarschuwen. Ook werden de boeddhisten (vaak Chinesen op onze school) niet gewaarschuwd voor de aanwezigheid van vlees überhaupt. Waarom dat dan niet?

Toevallig is het zo dat varkensvlees door katholieken wordt gegeten (bijna geen rundvlees) en protestanten hebben weer de voorkeur voor rundvlees (met allerlei gezondheidsexcuses die wetenschappelijk niet blijken te kloppen, maar volgens velen van hen is varkensvlees weer ongezond).

Ik heb aangegeven dat ik hier geen multiuculturele invulling zie in een maatregel die katholieken treft. Het is discriminerend.

Voorts hebben de moslims 2 Sharia wetten die ze vrijwaren. De eerste is "Darura", wat "Noodzaak betekent: als het nodig is, wordt heel eenvoudig iets wat niet mag gewoon toegestaan. En "Tayseer" de "Verlichting van Last" welke wordt gebruikt om het leven van een moslim te verlichten (bijvoorbeeld door een seculiere moslimregering die het dragen van hoofddoeken in overheidsgebouwen verbiedt).

Of je plaatst overal kattekeningen (multi-culti) of je doet dat in het geheel niet

MoederSterretje

MoederSterretje

13-09-2023 om 09:09 Topicstarter

Coreopsis schreef op 12-09-2023 om 18:36:

[..]

Nu ben je zelf net zo hard aan het generaliseren als TO. "De" moslim bestaat niet. Of bedoel je mij ook?

Ik heb niets tegen de moderne moslims. Had zelf een vriendinnetje op de middelbare school die zich stiekem moest verkleden op school want broeken waren voor haar verboden. Helaas is zij uitgehuwelijkt aan haar neef in Turkije (ze liet mij nog een foto zien) en spoorloos. Ik heb de Sharia dus van de eerste hand mogen meemaken Ik sta achter de moderne moslims. Maar dat is wat anders dan klakkeloos alles promoten en misstanden door de vingers zien. Want dan gaat de liefde iets te ver, Maar ja de Hollanders zijn de menen van de extremen. De ene groep haten ze de andere groep knuffelen ze dood

MoederSterretje

MoederSterretje

13-09-2023 om 09:13 Topicstarter

Annaniem2023 schreef op 13-09-2023 om 07:18:

[..]

Zeggen dat er wel een god is is ook propaganda.

Ja, ik begrijp dan ook niet wat al die mensen doen op een katholieke school Want inderdaad is dat zo als je overtuigd atheïst bent

Voor mij lijkt het meer dat ze niet naar de openbare willen want daar wordt van lieverlee onderwezen over Allah en is halal eten verplicht (ondanks het dierenleed

Ik ben er niet echt bij; je schrijven is m.i. tegen het drammerige af.

MoederSterretje

MoederSterretje

13-09-2023 om 09:19 Topicstarter

Flanagan schreef op 13-09-2023 om 09:16:

Ik ben er niet echt bij; je schrijven is m.i. tegen het drammerige af.

Ook prima

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.