Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Foute Geschiedenislessen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MamaE schreef op 11-09-2023 om 14:49:

Dat heet algoritme. Als je jezelf voedt met informatie van dat kanaal, dan kom je automatisch bij nog meer en ergere troep uit. En dan vind je nog honderd miljoen dingen om je over op te winden en het mee oneens te zijn in de samenleving. Dat mag, maar ik besteed mijn leven en tijd liever anders.

Én je hebt die sites niet nodig want je maakt je eigen mening wel.

Lotte78 schreef op 12-09-2023 om 10:41:

Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Jij stelt dat jouw katholieke kind op een katholieke school wordt gediscrimineerd? Vanwege haar katholieke geloof? Omdat er in de geschiedenisles vertelt wordt over de Nederlandse opstand?
En je pakt er alleen maar stukjes uit. Want op een gegeven moment zal ook verteld worden dat de katholieken onderdoken en geheime kerken begonnnen. Met vaak een bezoekje (als je in de buurt woont) aan het museum Ons' lieve heer op Solder in Amsterdam.
En anders ga je daar zelf heen met je kind.
Maar ik krijg het gevoel dat je een beetje van de werkelijkheid afstaat.

Dat is een standaardpatroon van deze to. 

Bloemenaandewaterkant schreef op 12-09-2023 om 10:41:

[..]

Én je hebt die sites niet nodig want je maakt je eigen mening wel.

Jij niet dan? Hoe vormt iemand anders een mening dan door dat zelf te doen? Rondkijken in een catalogus tot je er eentje ziet die qua prijs en kleur bevalt?

ohjee, ga je me nu stalken in een ander topic? Is agressie in één niet afdoende? Nee, dank je. Hier pas ik voor.

Moedersterretje: Aha, nu komt de aap uit de mouw: dit gaat dus helemaal niet over zogenaamde haat tegen katholieken in Nederland, maar over jouw hekel aan (angst voor/jaloezie op) moslims. Zeg dát dan gewoon

Mugs schreef op 12-09-2023 om 13:04:

Moedersterretje: Aha, nu komt de aap uit de mouw: dit gaat dus helemaal niet over zogenaamde haat tegen katholieken in Nederland, maar over jouw hekel aan (angst voor/jaloezie op) moslims. Zeg dát dan gewoon

Plottwist 

Nick90 schreef op 12-09-2023 om 13:15:

[..]

Plottwist

Ach nee, waar is die plottwist? 

MoederSterretje schreef op 12-09-2023 om 09:42:

[..
Ik hoor van kennissen over meisjes die huilend voor de school in de middag zitten met gedwongen een hoofddoek om. De directie staat niet open als je daar iets over zegt. 

Ja, Nederland was zeer bevriend met de moslims en zeer vijandig tegen de katholieken. De naweeën zijn nog steeds voelbaar en merkbaar. Ook de Nederlandse atheïsten zijn zeer fel anti-katholiek, soms anti Joods en pro moslim. Het is geen geheim dat Nederland Israël niet steunt maar liever aanschuift bij de moslim leiders (zelfs als deze mensen in mootjes hakken en publiekelijk onthoofden).

Bijvoorbeeld hier

MoederSterretje schreef op 12-09-2023 om 09:12:

[..]

. Maar ook in de alledaagse praktijk. Elke ramp in de moslimwereld wordt met medeleven bejegend en wordt steun aan de ouders geuit. De vervolging van Christenen wordt genegeerd (laatst nog in Pakistan werden huizen in brand gestoken en eerder in Frankrijk werden mensen onthoogd). Wat dacht je van vlaggetjes op varkensvlees op onze school (als je deze mee durft te nemen I

Pinokkio schreef op 12-09-2023 om 13:17:

[..]

Ach nee, waar is die plottwist?

Ik dacht dat het over de 80 jarige oorlog ging en katholieken die gediscrimineerd werden enzo

Mugs schreef op 12-09-2023 om 13:22:

[..]

Bijvoorbeeld hier

Ik bedoel dat ik geen enkele plottwist zie. 
Dat ze een andere agenda had spatte er vanaf. Jullie zijn blijkbaar geïnteresseerd in hoe die agenda er dan precies uitziet en gaan het puzzelen. Ik niet, dat die fout is was al lang duidelijk en in de precieze inhoud ben ik totaal niet geïnteresseerd. (Die kun je ook zo oplepelen natuurlijk helaas) 

Pinokkio schreef op 12-09-2023 om 13:25:

[..]

Ik bedoel dat ik geen enkele plottwist zie.
Dat ze een andere agenda had spatte er vanaf. Jullie zijn blijkbaar geïnteresseerd in hoe die agenda er dan precies uitziet en gaan het puzzelen. Ik niet, dat die fout is was al lang duidelijk en in de precieze inhoud ben ik totaal niet geïnteresseerd. (Die kun je ook zo oplepelen natuurlijk helaas)

Dan is jouw brein ongetwijfeld scherper dan het mijne. Anyway vond het wel een interessant onderwerp. 

MoederSterretje schreef op 12-09-2023 om 09:12:

[..]

De filmpjes van Schooltv worden getoond aan kleine kinderen, ook op de zogenaamd katholieke scholen in het Noorden. Welke dat dus niet zijn. De leiding is niet katholiek, de juffen zijn dat niet en de kinderen al helemaal niet. En dan horen ze deze narigheid over de katholieken. Echt fijn, geloof me. Ik sta versteld van de anti-katholieke propaganda. Dat had ik nooit gedacht. Dat Nederland weer zou aftakelen naar het niveau van godsdiensthaat. Elke tekst over de geschiedenis benadrukt hoe slecht ze waren en dat alles hun schuld was. Maar ook in de alledaagse praktijk. Elke ramp in de moslimwereld wordt met medeleven bejegend en wordt steun aan de ouders geuit. De vervolging van Christenen wordt genegeerd (laatst nog in Pakistan werden huizen in brand gestoken en eerder in Frankrijk werden mensen onthoogd). Wat dacht je van vlaggetjes op varkensvlees op onze school (als je deze mee durft te nemen

Ik kan mijn kind onderwijzen, hoe discriminerend Nederland is, maar dat verandert niets. Vraag maar aan jouw kinderen of ze een positief beeld hebben van katholieken. In het Noorden is dat zeker niet het geval. Nogmaals het enige wat er nodig is, is ophouden met schuld te geven aan één groep mensen

Mag ik je erop wijzen dat het ook om protestantse kerken ging bij de aanslagen? En dit dus niets te maken heeft met haat van protestanten tegenover katholieken waarmee je dit topic bent begonnen.

En wat is er raar aan vlaggetjes op traktaties met varkensvlees? Dan weten moslimkinderen dat ze die niet moeten pakken, en de andere kinderen kunnen dit wel pakken. Ik heb ook wel eens traktaties gemaakt waarbij sommige lactosevrij waren, dan is het ook handig als die bij de leerling met lactose-intolerantie terecht komt. Ik had er een briefje bij gedaan, maar dat had ook met een vlaggetje gekund.

Mugs schreef op 12-09-2023 om 13:22:

[..]

Bijvoorbeeld hier

Overheen gelezen in de brij…

Schemerlampje schreef op 12-09-2023 om 13:53:

[..]

Mag ik je erop wijzen dat het ook om protestantse kerken ging bij de aanslagen? En dit dus niets te maken heeft met haat van protestanten tegenover katholieken waarmee je dit topic bent begonnen.

En wat is er raar aan vlaggetjes op traktaties met varkensvlees? Dan weten moslimkinderen dat ze die niet moeten pakken, en de andere kinderen kunnen dit wel pakken. Ik heb ook wel eens traktaties gemaakt waarbij sommige lactosevrij waren, dan is het ook handig als die bij de leerling met lactose-intolerantie terecht komt. Ik had er een briefje bij gedaan, maar dat had ook met een vlaggetje gekund.

Derde keer al dat ze daarop wordt gewezen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.