Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ervaringen delen eindexamen


Flanagan
ja. Als het examenprogramma ( dus de inhoud van de stof die beheerst moet worden) is veranderd heeft een leerling die dat examenjaar overdoet, en daardoor verzeild zou raken in dat nieuwe programma, het recht voor zo’n vak een bezemexamen te doen.
en dan zijn er voor dat specifieke vak, dat jaar dus idd 2 verschillende examens die gewoon tegelijkertijd worden afgenomen. 

zie hier: 


https://www.examenblad.nl/onderwerp/bezemexamen/2021

Flanagan schreef op 17-05-2021 om 20:25:

Ik checkte nooit; elk examen was als een nieuwe wedstrijd. Je hebt er een gevoel bij en verder wacht je af tot de uitslag gedeeld wordt.
Met de N-norm weet je ook niet hoe het kwartje gaat vallen.

Maar ik had wel een hekel aan twee examens op 1 dag; dat had van mij verboden mogen worden.

flanagan...op een beetje (havo/ vwo) school zijn er wel 20 examenvakken. Betekent dat 1 tijdvak 4 weken zou duren..... dat levert ook een hoop problemen op met de planning. 

Ik weet het, het is ook moeilijk plannen met 20 verschillende vakken. Ik weet alleen nog goed hoe ik wiskunde en biologie op 1 dag had. Wiskunde ging lekker maar in de middag voelde ik mij leeg. Ik kende de materie wel maar las niet goed. Achteraf snapte ik niet dat ik het niet gezien had. Normaal vond ik biologie interessant.

Een examen is een momentopname, maar wel één met grote gevolgen voor de leerling. Het cijfer is niet representatief voor de kennis van de leerling omtrent een vak, als het vak tezamen met een ander vak is afgenomen waarbij de laatste daar onder ‘lijdt’.

De meeste scholen hebben een slagingspercentage van ca 75 % ( even met natte vinger). Maar de gemiddelde cijfers liggen best laag; eerder een 6 dan een 7,5. Weinig ruimte voor grote missers. 

Mijn dochter heeft echt supermazzel met het rooster, een examen per dag en ze beginnen allemaal om 13.30 uur. Heel fijn!

Zo zie je maar dat een goed rooster maken super lastig is. Onze dochter heeft (op 1 examen na) ook alles om 1330 en vindt dat verschrikkelijk. Zij is in de morgen op haar best en had het liefst alles om 9, nou vooruit 930 was nog beter, gehad 

Stonden ze te heien naast het gs-examen havo vanmorgen. Ze kregen oordoppen en extra tijd.

Mijn zoon vond het makkelijk en was na 2 uur klaar, zonder oordoppen. Hij vond dat achtergrondgeluid wel lekker.🤔 Hij dient dus geen klacht in. 

Ik hoop dat dat heien tijdens Engels ook een positief effect heeft... 🤪

Jacobien

Jacobien

18-05-2021 om 15:33 Topicstarter

Terug van Engels Havo. Zoon vond het een makkie. Fijne start van zijn eindexamens.

Dan is ie vlot terug ! Duurt toch tot 16.00 uur?

De mijne is nog niet thuis (maar heeft ook extra tijd).

Ik vind het wel erg spannend allemaal hoor, zijn 1e toets...vanochtend nog een boekje gemaakt maar die ging niet goed. Een slechte generale is een goede eindtoets heb ik maar gezegd.

Jacobien

Jacobien

18-05-2021 om 16:32 Topicstarter

@mamaonbekend: hij was al om 15.00 thuis 😀 
Hopelijk komt jouw kind ook met een goed gevoel thuis.

Mijne moest 20 km rijden en was om 15:30 terug van Engels...

Viel mee dus. Maar als je de tijd hebt, is er geen reden om te haasten natuurlijk.

Mijn zoon heeft ook verlenging maar was na een uur klaar. Net nagekeken, goed resultaat.

Ik heb op examenblad.nl naar geschiedenis gekeken. Leek me pittig, hoe vonden jullie kinderen het (mijn zoon heeft geen geschiedenis).

Jacobien schreef op 18-05-2021 om 16:32:

@mamaonbekend: hij was al om 15.00 thuis 😀
Hopelijk komt jouw kind ook met een goed gevoel thuis.

Nou...gevoel was redelijk, maar uitslag zeer beroerd 😩. Naar inschatting zal het rond de 4,5 zijn 😢😩. En hij staat er gewoon niet stevig voor.

De eerste onvoldoende op de eindlijst is alvast een feit. 

@mama onbekend, hij mag 2 herkansingen doen hè. Wel balen als je zo begint, hopelijk gaat Nederlands morgen dan beter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.