Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Ervaringen delen eindexamen


Zoon had vandaag biologie en vond em ook veel moeilijker dan de andere toets. Hier reken ik dus al niet op verbetering...

Veel leerlingen waren al halverwege de tijd de de zaal uit en geloofden het wel: te moeilijk, zeiden ze.


Haaknaald, misschien heb ik erover heen gelezen of begrijp ik het niet goed. Maar mag je dochter zonder vwo-diploma dan toegelaten worden op de universiteit?


Ze heeft vorig jaar vwo gehaald maar had voor de gewenste studie 2 deficiënties in haar profiel.  Deelcertificaat Natuurkunde is binnen,  wiskunde moet nog. 

Ah zo, ik snap em

Zit er een docent (havo) Engels hier toevallig? En het herexamen van vandaag heeft gezien.. en zou kunnen inschatten of ca. 26 punten in het 2e tijdvak een voldoende zouden opleveren 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 ? 

De N-term is natuurlijk nog niet bekend. Zou deze op 1,0 staan of (flink) lager ? 

Kijkend naar de afgelopen paar jaar zou dit aantal punten wel net een voldoende zijn, maar ja....garantie heb je niet he !?

Oh my.....ik hóóp het zo !! 

Blijft de N-term niet gelijk aan tijdvak 1?

nee dat stond expliciet bij de N-termen van tijdvak 1, dat er nieuwe termen worden gecommuniceerd. Dat is op zich ook logisch want het is methode om die specifieke gemaakte examens met elkaar te vergelijken, omdat niet alle opgaven exact hetzelfde qua moeilijkheidsgraad kunnen zijn.

gr Angela

Als ik afgelopen jaren terugkijk, zijn de N-termen in voor een vak in beide tijdvakken gelijk.

Lijkt me grote kans dat dat nu dan ook het geval is ?


Volgens mij was vandaag de uitslag van de herexamens. Wie krijgt vandaag iets te horen?

Nee morgen......

Die is morgen voor mavo/havo/vwo. Vriend van kind heeft her voor een kernvak. En als hij deze niet haalt, herkanst hij volgende week éen ander kernvak. 
Dat lijkt natuurlijk tof, dat hij zo vaak mag herkansen. Maar ondertussen is het ook 2 of 3 keer wachten op uitslag en een mogelijke faal ervaring. Terwijl ik deze jongen zijn vwo diploma zo gun!

Oh een dag mis. Ik duim nog mee voor degene die het morgen te horen krijgen. 🤞

De n-term voor zowel wiskundea als b vwo is vastgesteld op 2,1. Dat is buitengewoon hoog.  Het vlammetje hoop dat bijna uit was is weer aangewakkerd.  Misschien is het dan toch gelukt voor dochter.  Nog maximaal 6 uur duimen draaien voor we het weten.

Aj, nog zo lang in spanning Haaknaald! Bij neefje kwam de uitslag nu al, dat is lekker vroeg bij zo'n herexamen. (geslaagd gelukkig)

Duimen, Haaknaald!

Mijn staatsexamenzoon heeft zijn wiskunde verprutst in de 2e periode, dat zal hij dan in augustus moeten doen. Te druk met zijn vrienden en feestjes. 😳

Ik baal er enorm van, maar ik kan hem niet dwingen om verstandiger te zijn en de prioriteiten even anders te leggen.

De N-term voor Engels havo was wederom 1.0 dus dat betekent dat zoonlief een 6.0 voor Engels heeft gehaald en hij dus zelfs voldoende dat vak afrondt! Echt super fijn, dat hadden we nooit durven denken. Er waren zelfs momenten dat we vreesden dat het een 4 als eindcijfer zou worden. 
Het andere vak met 0,1 verbeterd maar dat maakt voor het eindcijfer niets uit.
Zoon start dus met een heel goed uitgangspunt (allemaal voldoendes) voor deel twee van zijn gespreid examen volgend jaar 🎉🎉! 


We duimen met je mee Haaknaald, het kan dus nog wel eens een verrassing opleveren. Het is inderdaad wel een hele hoge N-term zeg. 
En Slofje, ik snap je frustratie volledig! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.