Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

... en nu een rapport over de meester/juf


Ik vind het geen goed idee, zou zeggen deel je feedback met de leerkracht en evt de directeur. 

Wat niet weg neemt dat er zeker wat te verbeteren valt aan een groot deel van de leerkrachten en dat het imo wel een gemis is dat er volgens mij op weinig plaatsen concreet feedback gevraagd wordt aan de ouders. 

Ik moet zeggen dat ik het vooral als een gevaarlijk idee vind klinken. Er is niets dierbaarder dan je kind, en ouders hebben de neiging veeleisend, onredelijk en overbeschermend te zijn als het gaat om hun kinderen. Ik heb jaren in het basisonderwijs gewerkt, en toen ik begon was de mening van de juf de wet. Natuurlijk kon er wel eens discussie ontstaan, en werd een juf of meester wel eens op iets aangesproken, maar over het algemeen was de juf de pedagogisch expert. Als een kind bijvoorbeeld (wan)gedrag vertoonde dat aandacht nodig had, dan gaf je dat bij de ouders aan en dan gingen de ouders daarmee aan de slag. Tegenwoordig krijg je een grote bek terug (niet altijd, maar wel veel vaker) dat het aan jou als leraar ligt. Als je docenten, die al onder enorme druk staan, ook nog onderwerpt aan een reflectieproces dat vol zit met ouders die persoonlijke frustraties projecteren op de juf, houd je helemaal geen docenten meer over. Het is al een onaantrekkelijk beroep en het lerarentekort is groot.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.