Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-05-2017 om 13:00

Eindexamen 2017


Verhuiswagen

Verhuiswagen

14-06-2017 om 16:41

Jaaaaa!!!!!

Ze is geslaagd. Zo knap. T moeilijkste profiel terwijl je t niet ligt en dan toch slagen. Nu op zoek naar een vlag, boeken heb ik hier niet van haar en ook geen tas. Wat is t toch raar zo. Maar de blijdschap overheerst.

Triva

Triva

14-06-2017 om 16:49

vlag

Alle hiervoor genoemde vlageisen gelden NIET voor particulieren, je mag doen wat je wil.

Gefeliciteerd allemaal!

Wilgenroosje

Wilgenroosje

14-06-2017 om 17:02

Gefeliciteerd

Alle geslaagden gefeliciteerd. Dat her komt ook vast goed. Leuk al die vlaggen in de wijk.

Vlaggen volgens de rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/grondwet-en-statuut/vraag-en-antwoord/wanneer-kan-ik-de-vlag-uithangen-en-wat-is-de-vlaginstructie

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 17:15

Gefeliciteerd allemaal!

Fijne avond! We hebben er mooi weer bij!

Aagje

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

14-06-2017 om 17:59

Gebeld om 17.30!

Terwijl de afspraak voor 17 u was. Maar niet erg, want GESLAAGD!

Wilma

Wilma

14-06-2017 om 19:01

hier ook....

....geslaagd, wat een feest!. Vanochtend was ons vorige leven

Pirata

Pirata

14-06-2017 om 19:04

van harte!!!

Gefeliciteerd geslaagden!!!
Ik leef alvast mee, ik hoop zó dat wij volgend jaar ook in spanning zitten! Maar eerst nog even over proberen te gaan naar het examenjaar...

Julia64

Julia64

14-06-2017 om 19:46

Hoera!

Jeetje, wat fijn al die positieve berichten. Volgens mij nog geen gezakten toch, behalve de her van Flangankind?
@mijk en Walnoot, ja heel fijn dat die havo nu toch opeens weer een optie is! Of ze zoon ook toelaten als hij die 6,8 niet haalt betwijfel ik. We hebben eigenlijk al sinds de brugklas een moeizame verhouding met deze school; al die jaren hebben ze nooit ook maar iets gedaan om zoon met ADD diagnose het wat makkelijker te maken. Eigenlijk wilden ze hem in de brugklas al naar VMBO kader laten afstromen, en het is aan onze vasthoudendheid, zoons inzet, medicatie en bijles te danken dat ie het VMBO-tl zonder doubleren heeft doorlopen. Het advies van de "commissie" van leerkrachten was, dat ze zoon niet zouden tegenhouden als hij de HAVO wilde gaan doen (mits voldaan aan de wettelijke eisen) maar dat ze van mening waren dat hij zijn weg beter op het MBO kon vervolgen vanwege zijn "werkhouding". Dus tja, heb niet het idee dat ze hem iets gaan gunnen als hij die 6,8 niet haalt, helaas.
Maar goed, eerst nog even genieten van de overwinning en dan vanaf morgen blokken voor een her!

Skik,

De gezakte was blij voor de jarige en vroeg mij voortaan meer vertrouwen te hebben en minder achter de broek te zitten. Zelf was gezakte ook liever geslaagd, maar heeft alle vertrouwen dat het nog goed komt. Is na een verplicht melden in de namiddag op school, ook gewoon naar de avondcursus gemiste vak gegaan.
Dat vind ik ook knap en zegt zel iets over karakter tonen. Maar er hebben ook tranen gevoeld, gezakte is niet van steen..

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-06-2017 om 20:40

Ook de vlag uit

Jippie!!!

Geslaagd. Weet nog niet hoe en wat want hij is nog niet thuis maar het diploma is in ieder geval in the pocket!

Herkansen

@Skik, de herkansingen vallen in week 19-22 juni, volgende week dus. De te maken her is in begin van de week gepland. Veel ruimte om te leren is er niet. Maar het is een leestest en gelukkig geen wiskunde.
Gezakte baalt wel omdat de komende 6 weken ook al in teken staan van die zomercursus en de daarbij behorende huiswerk. Gelukkig weet kind waar die het voor doet.

Sabbatical

Het is mij ook opgevallen dat ll vaker kiezen voor een sabbatical, na het behalen van hun diploma. Ze weten nog niet wat ze willen, of zijn zo moe van die jaren op VO dat ze moeten bijtanken. Misschien is dit inherent aan het schoolsysteem en de ouders die voor dit vrije systeem kiezen en hun kinderen die tijd van zichzelf vinden, zo toejuigen.
Er is niets mis met een sabbatical, maar het viel mij wel op want vroeguh..vond men dit snel een verspilling.

Tango

Tango

14-06-2017 om 21:10

Helaas

Om toch maar even roet in het eten te gooien in dit mooie draadje van allemaal geslaagden. Dochter hier is helaas gezakt. Nou had ze ook minimaal geleerd hoor en vreesden we ook wel. Maar toen ze om 13.30 u. nog niet gebeld was dacht ik toch, wie weet? Bij ons waren ze overigens erg onduidelijk over de beltijden en had ik dus begrepen dat alle gezakten voor 13.00 u. gebeld zouden worden omdat ze 's middags op school verwacht werden. Helaas dus toch net na 13.30 u. gebeld.
Vanmiddag op school geweest. Ze heeft 4(!) 5-en. Ze doet VMBO-t. De mentor zei dat ze 1 onvoldoende, bijv. wiskunde mocht wegstrepen omdat zij ook extra een ICT-examen doen. Ze zou dan een GL diploma kunnen halen. Ze houdt dan dus nog 3 5-en over. Je mag 2 5-en maar moet dan een 7 ter compensatie hebben. Ze zou dan met een herexamen 3,5 punt hoger moeten scoren. Niet echt haalbaar. Maar ze mocht erover nadenken. En anders dus het jaar overdoen. Dochter heeft gevraagd of dit ook op een andere school kan, want ze heeft het dit laatste jaar niet echt leuk gehad op deze school. Zou geen probleem zijn, zei de mentor. Ik heb eigenlijk geen idee nu achteraf. Zou dat echt zo makkelijk gaan?
Dochter was uiteraard heel verdrietig. Haar vriend was al de hele dag bij haar, ter ondersteuning, vond ik zo lief. Ze hadden ook precies deze dag een half jaar verkering. Beetje sneu als het dan zo afloopt. Nou ja we slapen er maar een nachtje over en kijken dan verder.
Voor alle geslaagden in dit draadje: heel hartelijk gefeliciteerd!!

Marjoleine64

Marjoleine64

14-06-2017 om 21:34

De vlag hangt uit!

Zoon is geslaagd! Geheel volgens verwachting overigens, erg spannend was het hier allemaal niet. Hij was erg blij met de N-termen vanochtend, behalve voor natuurkunde. Tussen 16:00 en 17:00 werden alleen de niet geslaagden gebeld, tussen 17:30 en 18:00 werden alle anderen op school verwacht om hun lijst te controleren. Er werd op alfabet gebeld, zoon wist dus om half 5 al dat hij zeker geslaagd was (maar de laatste gezakte werd pas gebeld toen het al bijna 5 uur was, geen idee waarom dat zo lang moest duren). Van de 60 ll VWO zijn er 8 met een her.

Oja, van huis naar school is een uur fietsen, of ruim 20 min, met de auto. Moeders moest dus mee... als begeleider, hij heeft wel zijn rijbewijs maar is nog geen 18. Nou ja, ik was niet de enige, dus we hebben lekker in de zon zitten bijkletsen als ouders van leerlingen uit de buitendorpen.

Tango

Ook 16- jarigen kunnen via een VAVO -jaar hun certificaten halen. Dit gaat igv 16-jarige ll in overleg met de huidige school.
Ze kan dan drie vakken volgen ipv heel schoolprogramma. Dat geeft wat rust tijdens de gestresste examenperioden.

Maar misschien kent jullie school ook een dergelijke samenwerking met een school binnen hun gelederen.

Tango

Tango

14-06-2017 om 21:51

Flanagan

En zo'n optie noemen ze dan ook helemaal niet op school natuurlijk. Kan ik dan wel weer boos om worden. Net zoals dus blijkt dat er zo'n 20 kinderen gezakt zijn over 5 klassen vmbo-t. Dat is toch veel???
Zou daar nog iets mee kunnen? Het zegt in ieder geval iets over de school denk ik.
Ik was er eerst helemaal geen voorstander van om naar een andere school uit te wijken. Leek me maar gedoe. Maar nu denk ik daar toch weer anders over.

marlies

marlies

14-06-2017 om 21:55

julia

Dat verhaal wat jij vertelt, zou ik ook zo kunnen vertellen als het verhaal van mijn zoon 2 jaar geleden en ook de houding van een aantal mensen op school van zoon was net zo als de school van jouw zoon. Zo negatief altijd. Zoon had mazzel met zijn mentor en hij had mazzel dat hij een 7,2 gemiddeld stond. Toch wilde zijn school hem niet naar havo laten gaan want de docenten die over Engels en Nederlands gingen, zagen het niet zitten met hem en dat was een risico vanwege kernvakken.
Wij zijn gaan praten op een andere school, waar oudste al naar toegevlucht was, weg van deze school. Bij het intakegesprek hadden wij al zo'n ander gevoel. Hier werd gekeken naar mogelijkheden, niet naar onmogelijkheden (oudste was hier ook zo vreselijk blij om geweest op deze school)! Ook zijn adhd werd gezien als iets positiefs en niet als iets lastigs. Zijn mentor van de oude school is gebeld, die deed een goed woordje en zoon werd toegelaten. En zie, 2 jaar later is zoon voor havo geslaagd en Nederlands en Engels waren een van zijn beste vakken. Hij heeft steeds het gevoel gehad dat ze in hem geloofden en dat gaf hem een boost. Ook tijdens de zware operatie en de tijd erna is hij ook op alle mogelijke manieren geholpen en hebben ze hem het vertrouwen gegeven dat hij het zou halen.
Misschien ook een idee om eens rond te kijken?
Voor de geslaagden: gefeliciteerd. En voor de rest sterkte en succes.

mirreke

mirreke

14-06-2017 om 22:03

Hier ook geslaagd!

Ik ben echt blij. Deze zoon is niet gemaakt voor school, heeft een wonderlijke route afgelegd: havo, zitten gebleven, vwo, toch vmbo, en nu dan ook weer havo. Vooral in de eerdere jaren enorm gedoe gehad met docenten, teamleiders, noem maar op.
Hij heeft op de havo twee jaar lang vrijwel niets gedaan, was heel veel afwezig (wat in ons geval gelukkig kon, omdat hij niet onder Nederlandse leerplicht valt, en omdat school de laatste jaren wel heel coulant was, vanwege o.a. een fantastische mentor die hij de laatste 2 jaar had, dus het kan wel!! wil ik maar zeggen)... en heeft tot zijn en onze verbazing en ongetwijfeld ook van die van school een echt spetterend examen gedaan. Alleen geschiedenis viel tegen. Dat is de enige vijf, voor de rest allemaal zevens en achten op de lijst (echt ik zit hier nog bij te komen).
Hij gaat zelfs vrijwillig een her doen om te kijken of hij die vijf voor geschiedenis kan wegwerken.
Gelukkig niemand in zijn klas gezakt, allemaal blije kinderen in de klasse-app!

Iedereen gefeliciteerd! En ook de niet geslaagde kinderen zijn kanjers!

Yes

sorry erg laat bericht.......maar YES allebei geslaagd hier!! Zoooo blij dat we jullie even vergeten waren.

mirreke

mirreke

14-06-2017 om 22:12

Marlies, hier dus ook!

Ik herken het...

Tango

Wat sneu! Hopelijk volgend jaar een leuke school met een feestelijk resultaat.

skik

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2017 om 22:44

Tango

Wat jammer. Hopelijk vind ze het niet al te erg en vind ze een leuke school voor volgend jaar.

Phryne

Weet je dochter al wat ze gaat studeren?

skik

Tango

Tango

14-06-2017 om 23:53

Dochter

Wil toch gaan voor een her. Ze wil Economie gaan herkansen. Als ze een 8.5 haalt zou ze dan toch geslaagd zijn, weliswaar dan voor gemengde leerweg. Ik vind het aan de ene kant niet realistisch maar eigenlijk zou ze het moeten kunnen. Ze heeft zo weinig geleerd voor haar examens. Als ze nu volop gaat leren kan ze zeker een stuk beter. We gaan het zien.

Pooh Bear

Pooh Bear

15-06-2017 om 00:59

Tango

Succes ik hoop voor jullie dat het haar lukt. En een gl ipv tlaakt waarschijnlijk niet veel uit voor haar vervolgopleiding.

Yura en Tango

Hoe is t bij jullie of heb ik over je berichtje heen gelezen?

Tango nog een paar dagen flinkblokken en hopelijk lukt t haar , nu ze weet dat je dus wel echt moet leren. Dat zou fijn zijn!

Elfje65

Elfje65

15-06-2017 om 07:59

Gefeliciteerd iedereen

En sterkte voor de herkansers!

Walnoot

Walnoot

15-06-2017 om 08:07

Tango

Sneu voor je dochter Ik wens haar veel succes met de her!!!!!

Martje

Martje

15-06-2017 om 08:25

Tango

Ik vind het heel goed van haar, dat ze het gaat proberen.
Ik snap wel dat ze liever slaagt op gl niveau, dan dat ze het jaar over moet doen.
Veel succes.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

15-06-2017 om 14:02

Cijfers

Dochter was gisteravond toch een beetje teleurgesteld over haar cijfers. Juist de vakken waar ze het hardst aan geleerd had, aardrijkskunde en geschiedenis, waren dermate laag dat haar gemiddelde een 6 werd. Met 0,4 hoger zou ze van geschiedenis nog een 7 kunnen maken, maar ze is er wel klaar mee. Ik vind het overigens ook meer dan prima, maar haar klasgenoten zouden het er zonder uitzondering op wagen. Kennelijk gaan verschillende leerlingen die al geslaagd zijn toch nog een her doen. Is dat bij jullie ook zo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.