Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-05-2017 om 13:00

Eindexamen 2017


Ga stuk hier...

Hoor de telefoon van dochter steeds piepen. Zijn dat appjes van klasgenoten die al gehoord hebben dat ze geslaagd zijn? Net had ze iemand aan de lijn, maar zo te horen was dat een klasgenoot die ook nog in onzekerheid zat. Dochter kwam net van haar kamer naar beneden, wij keken haar verwachtingsvol aan maar ze bitste ons toe: dat is nou precies de reden dat ik niet wilde dat jullie hier zijn! Pfff...

skik

Li

Li

14-06-2017 om 13:03

haha

dat zie ik hier volgend jaar ook gebeuren! Probeer maar niet verwachtingsvol te kijken, dan mag je misschien thuis blijven wonen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 13:11

Hier komen de eerste appjes

van de gezakte uit de vriendengroep van dochter. 1 tot nu toe.

Walnoot

Walnoot

14-06-2017 om 13:14

Wat een spanning

Dochter is nog steeds rustig. Gaat zich zo aankleden. Vindt het gelukkig wel fijn dat ik er ben! We konden zelfs net nog grapjes maken onderling. Ik vind het spannender dan dochter. Wij zitten praktisch aan het begin van het alfabet met achternaam. Ik weet niet of school ook op die manier belt maar als ik het zo lees is de kans groot.

Succes met de spanningen iedereen !

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 13:22

Ha ha

dochter is rustiger dan ik. Maar ik word gestresst door alle appjes die bij haar binnenkomen, merk ik. Ik gun het haar vriend(innen) ook zo, maar er blijken er al een paar gezakt.

Wij zitten buiten met telefoons in de aanslag.

Aagje

Pooh Bear

Pooh Bear

14-06-2017 om 14:05

Geslaagd

Dat was een spannend uurtje maar ze is geslaagd. Ik ben zo super trots op haar.

Feest tralala!

Geslaagd! Dochter belde in tranen van blijdschap op. Wij waren namelijk inmiddels naar het park verbannen, haha. Haar hele klas is geslaagd en van de hele school zijn er alleen twee met een her, niemand is gezakt. Dochter was zelf erg in haar sas met een 8,9 voor Engels! Nu maar naar de winkel voor een kaart, een taart, een nieuwe vlag (die van oudste is inmiddels zo verweerd dat de gaten er in zijn gevallen). En een nieuw pakje sigaretten, want die gingen hard vanochtend. Voor mij dan, gelukkig niet voor dochter.

skik

Maimai

Maimai

14-06-2017 om 14:15

Hier ook

Hier ook goed nieuws. 1 minuut voor ze zouden beginnen met bellen kwam al het eerste geslaagde WhatsAppje binnen van de mentorgroep, dus ik vermoed dat de mentor een leuke dag had Nu ben ik vooral nog benieuwd naar z'n cijfers en of het hakken-over-de-sloot was, of dat we voor niks hebben zitten zenuwen...

Maimai

Maimai

14-06-2017 om 14:16

Oh en...

Pooh en skik, natuurlijk gefeliciteerd
Succes en sterkte voor iedereen die nog wacht op de uitslag...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 14:23

Geslaagd!!!

Heerlijk! De gevreesde 5,5 is niet in gevaar geweest, ze heeft geen onvoldoendes gehaald en zelfs bijna een 7 gemiddeld gehaald.

De vlag hangt uit! Het cadeau is gegeven en nu is ze taart halen!

What a beautiful day!

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 14:24

Gefeliciteerd voor de geslaagden tot nu toe!

En voor hun ouders!

Aagje

Walnoot

Walnoot

14-06-2017 om 14:25

Yes

Geslaagd!!!!! Wat een spanning zeg! Ze werd om 14:01 gebeld Nu naar school!

maan.

maan.

14-06-2017 om 15:09

Yes!

Yes hier ook geslaagd!

Lusithania

Lusithania

14-06-2017 om 15:10

Alles voldoende

Duits wordt volgens planning pas in tweede tijdvak gemaakt, maar dat mag een 4.1 zijn geloof ik.

marlies

marlies

14-06-2017 om 15:17

niet gebeld

is geslaagd!!

Julia64

Julia64

14-06-2017 om 15:24

Geslaagd!!!

Zoon werd al om 14.45 uur gebeld, een kwartier eerder dan verwacht.
Geslaagd met een 6.7 gemiddeld, dus maar 0.1 punt van de verplichte 6.8 voor HAVO af..... ik ben helemaal hyper, en zoon is een soort van lamgeslagen, want dit hadden we echt nóóit meer verwacht ("zouden ze echt geen fout gemaakt hebben mam"?).
Dus volgende week nog een herexamen doen om die 0,1 in de pocket te krijgen, dat zou toch moeten lukken.
Ben heel erg blij!!

mijk

mijk

14-06-2017 om 15:39

wat heerlijk

julia! Voor de rest ook natuurlijk maar dat zijn havoplannen wellicht kunnen wat heerlijk!

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

14-06-2017 om 15:45

hier nog niks

Hier heeft de school niet gezegd dat ze de gezakten eerst bellen en ze zit nu al 2 uur en drie kwartier nagels te bijten want ze denkt zelf gezakt te zijn. Een achternaam met een R, dus als ze iedereen op alfabet bellen, dan heeft ze straks geen nagels.
En ik geen buik meer.... Zenuwachtig!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-06-2017 om 15:59

Hier is de vlag uit!

Goed nieuws, zoon is geslaagd!

Walnoot

Walnoot

14-06-2017 om 16:00

Gefeliciteerd

Voor alle geslaagden!!!!! EnJulia, wat goed van je zoon!!!!! Dat moet lukken toch? Maar steld dat die 6.8 niet haalt. Wordt hij dan ook niet toegelaten? Hier namelijk wel.

Opgelucht

Degene waar ik het meest een hard hoofd in had, de jarige, is geslaagd!
De ander heeft een her, maar die is ook in het bezit van een goede werkhouding.
Ik ga er van uit dat ze allebei het komende jaar aan een nieuwe opleiding beginnen en dat we dit boek ook weer kunnen sluiten.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2017 om 16:21

Vlag uit!

Het was een lange dag wachten en dochter was niet op haar gezelligst, maar dat is gelukkig nu achter de rug! Ruim na 15.00 uur kwam het verlossende telefoontje.
Nog een vraagje van een onervaren vlagbezitter... Laten jullie hem 's nachts hangen? En hoeveel dagen achter elkaar?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2017 om 16:22

Natuurlijk gefeliciteerd met alle geslaagden en veel sterkte met een eventuele her.

Sfera

Succes met wachten, ik begrijp daar als met een Z beginnende achternaam alles van!

skik

Flanagan

Hoe neemt je kind met een her het op? Vast wel even pijnlijk met een wel ineens geslaagde brus. Succes maar weer voor de volgende wachtronde. Wanneer moet hij/zij?

skik

Gefeliciteerd allemaal

Heerlijk, zoveel goede berichten. Net naar de winkelstraat geweest, gezellig sfeertje als je met een fietskrat met taart en bloemen en in je handen een vlaggenmast met vlag rijdt en bekende moeders bij de taartenafdeling tegenkomt. Oh ja, dochter had voor alle vakken een voldoende!

skik

Martje

Martje

14-06-2017 om 16:30

Vlag uit!

Hier hangt ook de vlag uit!

Ik heb ook geen idee hoe lang gebruikelijk is om hem te laten hangen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-06-2017 om 16:32

vlag-etiquette

Geen idee hoeveel dagen je 'm laat hangen, maar je hoort een vlag 's avonds altijd binnen te halen. Da's etiquette. Alleen overdag (als het licht) is 'mag' je vlaggen.

Li

Li

14-06-2017 om 16:36

gefeliciteerd!

Voor alle geslaagden (en ook voor her, dat komt wel goed).

Vesta

Vesta

14-06-2017 om 16:37

Phryne

een vlag hoor je bij zonsondergang zonder de grond aan te raken binnen te halen. Hij mag na zonsopgang weer uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.