Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-05-2017 om 13:00

Eindexamen 2017


Julia64

Julia64

13-06-2017 om 19:19

hier

wordt iedereen gebeld, vanaf 15.00 uur of zoveel eerder als mogelijk is.
Aangezien zoon het laatste jaar geloof ik aan zijn derde mobiele telefoonnummer bezig is, heb ik hem vriendelijk doch dringend verzocht zijn juiste nummer nog even aan de mentor te mailen, voor de zekerheid
Ik ben hier in huis geloof ik de enige die zenuwachtig is. Zoon is relaxed (hoewel ik hem moeilijk te peilen vindt wat dat betreft) en man is paar dagen in het buitenland voor werk.
Succes met afwachten allemaal!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-06-2017 om 19:24

geen zorgen

Vooralsnog geen zorgen of stress.
Zoon weet eigenlijk wel zeker dat hij geslaagd is. Er moet echt iets onverwachts zijn gebeurd, wil het tegenvallen. En bovendien heeft hij een extra vak, dat geeft ook wat marge

Maar goed, toch nog even afwachten!

Hier zenuwen

Voor dochter die vorig jaar gezakt is, komt de spanning nu steeds meer boven. Ze staat er goed voor maar blijft twijfelen. Bij zoon hangt t er om. Ze willen allebei nog niks halen van taart vlag etc. Hier worden ze pas heel laat gebeld,na 16.00 uur. Eerst de gezakten is de regel maar dat was vorig jaar bij dochter dus niet zo...en dat viel dus erg tegen en wij zitten aan t eind v h alfabet..... ik hoop zo dat ze allebei geslaagd zijn.

Wilma

Wilma

13-06-2017 om 20:27

Bellen

Hier word je gebeld tussen 13 en 13:30 als je gezakt bent of een her hebt. De rest ziet om 13:30 de uitslag op Magister. Ze staat er goed voor maar ik vind het doodgriezelig. Beter het voor haar verbergen

Triva

Triva

13-06-2017 om 20:44

flauw hoor

Dat je niet gebeld wordt als je geslaagd bent, vind dat een school dat gewoon moet doen. Echt een beetje een zielig gedoe om maar op magister te kijken.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

13-06-2017 om 21:00

Hier komt de uitslag

Tussen 13:00 en 15:00 uur. Iedereen wordt gebeld. Eerst de gezakten. Als die allemaal gebeld zijn, zijn de geslaagden aan de beurt. Dus als de eerste meldt dat 'ie geslaagd is, is de rest het ook.

Dochter is ondertussen wel rustiger dan tijdens en na het examen. Toen wist ze zeker dat ze die 5,5 niet gehaald heeft, nu denkt ze dat het wel losloopt. Wij denken dat ook.
Maar morgen zal de spanning ongetwijfeld oplopen.

Wat doen jullie kinderen om de tijd door te komen vanavond en morgen? Hier is dochter nu met haar vriendinnen naar de film. Morgen kijken we wel. Ze wil iig eerst uitslapen.

Aagje

Hier

Dochter gaat mee met familie met een eindexamenkandidaat. Naar een pretpark. Zit je in de achtbaan als je gebeld wordt. Maar het is misschien wel een goede afleiding.

De school waar ik werk is echt mega-traag...

Leerlingen die niet in 1 keer geslaagd zijn worden tussen 17:00 en 18:00 gebeld....,

Ik snap echt nietswaardig dat zo lang miet duren. Heb dit jaar voir het eerst een examenklas, zal morgen eens zien hoe dat nou allemaal gaat....

Maar arme kinderen...tot 18:00 wachten voir je zekerheid hebt..

Ingrid

Wilma

Wilma

13-06-2017 om 22:03

Trivia

Ik vind het zelf geen probleem hoor, het is toch maar een half uurtje wachten? De hele middag wachten tot jouw letter van het alfabet aan de beurt is vind ik veel erger. Het gaat er toch om dat je snel op de hoogte bent? Voor mij de beste oplossing!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

13-06-2017 om 22:11

Hier

Hier worden de leerlingen door hun mentor gebeld. In de 6e klas hebben leerlingen een eigen gekozen mentor. Ik geloof dat een leerkracht van max. 8 leerlingen mentor kan zijn. Maar veel docenten hebben minder leerlingen 'onder hun hoede'. Het bellen van de kandidaten gaat dus heel snel. En geen rare taferelen dat je via de groeps WhatsApp al kan concluderen of je wel/niet geslaagd bent.

Hier

Dochter kan vanaf 12.00 uur gebeld worden. Ik heb dus maar de hele dag vrij genomen. Man had gepland morgen thuis te werken. Dat meldde ik dochter net, maar die wilde er mooi niks van weten. Ik mag niet eens in de buurt zijn. Nou ja! Ze zou er wel nog even over nadenken.

skik

Triva

Triva

14-06-2017 om 07:49

Wilma

Ik vind gewoon dat je na 4, 5 of 6 jaar gefeliciteerd moet worden door je mentor, niet dat je het belangrijkste wat je in die jaren moet horen op magister moet gaan lezen. Natuurlijk sturen ze elkaar een appje als de eerste gebeld is dat die geslaagd is maar kom op, dat telefoontje hoort er gewoon bij.

Triva

Triva

14-06-2017 om 07:50

en inderdaad

de héle middag wachten? Natuurlijk niet, er is toch niet 1 persoon die alle examenkandidaten belt?

Wilma

Wilma

14-06-2017 om 07:54

Trivia

Doe niet zo moeilijk, dit gaat het snelste. Ze worden heus wel gefeliciteerd door de mentor. Ik hoorde gister dat ze om 16:00 allemaal op school kunnen komen. O jee, nog erger dus: ze moeten hun felicitaties zelf ophalen.....

marlies

marlies

14-06-2017 om 08:08

Bellen

Ik heb nu 2 x meegemaakt dat de gezakten gebeld worden, niet de geslaagden. Ook al was r gene reden om in de zenuwen te zitten, je zit het wel een uur lang om te eindigen met het is 15 uur, ik ben geslaagd geloof ik. Om dan richting school te vertrekken om de lijsten te bekijken en de cijferlijst te halen. Ik zou het wel leuk vinden als ook de geslaagden gebeld werden.
Voor de vwo'ers. Dit stond net op nu: http://www.nu.nl/eindexamens-2017/4766769/normering-vwo-eindexamen-nederlands-aangepast.html

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2017 om 08:35

15.00 uur

Hier wordt vanaf 15.00 uur gebeld, eerst de gezakten en daarna de geslaagden. Een vriendin van dochter is waarschijnlijk de eerste geslaagde die gebeld wordt (alfabetisch), dus die stuurt een appje in hun groep.
Ik wist trouwens niet dat scholen de examens zelf becijferen. Het aantal punten is dus al bekend, en door twee docenten nagekeken, en nu wordt het cijfer eraan gehangen?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2017 om 08:36

Stom

Ik vind het trouwens ook wel raar om de geslaagden niet te bellen. Je blijft dan toch onzeker want 'stel dat ze vergeten zijn te bellen'.

Walnoot

Walnoot

14-06-2017 om 09:03

Inderdaad

Waarom niet iedereen bellen. Nu gebeurt dat bij school dochter ook en daar ben ik blij om! Gewoon dat stukje zekerheid van wel of niet geslaagd. Als dochter geslaagd is kan ze ook meteen naar school. Als ze niet geslaagd is moet ze pas aan het eind van de middag. Ze ligt nog op bed. Ik ga zo hier in huis wat doen. Beetje afleiding

Wilma

Wilma

14-06-2017 om 09:10

thuis

Ik ben thuis aan het werk. Dochter slaapt nog. Ze heeft een hobby die haar vaak afleidt. Ik hoop dat dat vandaag ook werkt.
Wat betreft wel of niet bellen: ieder het zijne natuurlijk. Ik ben blij dat we het na een half uurtje zeker weten. Er is geen twijfel of ze je niet vergeten zijn want het staat op Magister.

marlies

marlies

14-06-2017 om 09:31

n-termen natuurlijk

Ik bedoel natuurlijk de n-termen

maan.

maan.

14-06-2017 om 09:37

Succes met wachten!

Hier werden vanmorgen meteen de Ntermen opgezocht. Kernvakregeling kan nog roet in het eten gooien. We zien het wel is de nuchtere reactie... Succes met wachten allemaal en goed nieuws toegewenst!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 09:58

Pryne

Het klopt dat alle punten per examen al bekend zijn. Eerst nagekeken en becijferd door de eigen docent, daarna gaat al het eindexamenwerk naar de tweede corrector die ook nakijkt en becijfert. Over verschillen hebben ze contact en daarvoor vinden ze een oplossing. Dan komt het terug op school.
Alle puntentotalen van alle leerlingen zijn dus bekend en het cijfer moet daarna nog berekend worden met behulp van de n-term. Vooraf kunnen docenten dus al wel een inschatting maken van de hele goede en slechte en slechte cijfers. Dat kan minder goed voor de meer gemiddelde puntenaantallen.

Overigens weet ik dat op de school van mijn man alles dubbel berekend wordt: zowel digitaal als handmatig. Om niets aan het toeval over te laten.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 10:00

Ook succes met wachten

Dochter slaapt nog, ik doe wat klusjes rondom het huis. N-termen zoekt ze niet op want ze heeft niets nagekeken. We wachten af.

Aagje

N-termen

Ik weet niet zoveel van N-termen, maar 0,5 en 0,6 is toch heel laag? Dat is precies voor de vakken waar dochter het slechtste voor staat.

skik

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-06-2017 om 10:55

Laag = slecht?

Hoe werken die normeringscijfers? Voor Duits en geschiedenis zijn ze relatief laag, maar dat waren de examens die ze volgens mij het lastigst vond.

een n term van 0,,5

betekent dat het exaern relatief gemakkelujk was. had je met een neutrale normering ron de 5,5 gescoord dan wordt dat nu 0,5 punt lager. hoe verder je neutrale cijfer vsn de 5,5 afligt hie kleiner die aanpassing wordt. een 1 moet immers een1blijven, en een 10 een10...

Ingrid

Hmmm

Dank voor je uitleg Ingrid. Da's geen goed nieuws voor ons. Dochter stond er voor wiskunde niet zo goed voor en was ook nog eens ziek op de dag van dat CSE. Angst en beven....

skik

Aagje Helderder

Aagje Helderder

14-06-2017 om 12:10

Hmmm

n-termen zijn zomaar naar dochter toegekomen. Ze is niet negatief, kijkt naar hoe moeilijk ze iets vond en naar de n-term die er nu is.
N-termen zijn trouwens ook wel eens 0 dus dochter vindt de n-term van 0,5 voor Frans ook al een opsteker. Die was vlgs haar de afgelopen jaren regelmatig 0.

Aagje

Pooh Bear

Pooh Bear

14-06-2017 om 12:39

Nog heel even

Het word nu toch wel erg spannend. Dochter heeft niets nagekeken behalve nl een beetje dus de N norm zegt ons niet heel veel. Maar ze zitten behalve voor Engels allemaal flink onder de 1 en Engels is juist haar beste vak.
Ze stond overal goed voor maar ja met dat gemiddelde van 5,5 zegt dat niets natuurlijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.