Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

De masturbatieles van mijn kind op school (groep 3) Gesloten.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Googleisjevriend schreef op 01-06-2022 om 20:07:

[..]

Tuurlijk niet , maar niet met 4 jaar al.

Wanneer ik het de tijd daarvoor vind !

Nu is het weer 4 jaar...in de openingspost zit de dochter in groep 3, daar zit je niet met 4 jaar hoor.

Ja wanneer jij daar de tijd voor vindt, dan ben je dus te laat.

MamaE schreef op 01-06-2022 om 20:49:

[..]

Ik ben niet TS en mijn kind is niet haar kind.

Enige overeenkomst is dat onze dochters beide zeven jaar zijn en in groep drie zitten.

Nee , ik bedoel , deze technische voorlichting had de juf op school al aan mijn kind gegeven. 

Gingergirl schreef op 01-06-2022 om 20:52:

[..]

Nu is het weer 4 jaar...in je openingspost zit je dochter in groep 3, daar zit je niet met 4 jaar hoor.

Ja wanneer jij daar de tijd voor vindt, dan ben je dus te laat.

Ik ben de TO niet , en ik heb ook geen dochter.

Je reageert op de verkeerde. TO is moedersterretje ! 

Googleisjevriend schreef op 01-06-2022 om 20:53:

[..]

Ik ben de TO niet , en ik heb ook geen dochter.

Je reageert op de verkeerde. TO is moedersterretje !

Ja dat klopt, daar gaat het topic namelijk over, haar dochter zit in groep 3 en zij is niet te spreken over het filmpje. Dit topic gaat niet over ( jouw) vierjarige...of andere vierjarigen.

Gingergirl schreef op 01-06-2022 om 21:08:

[..]

Ja dat klopt, daar gaat het topic namelijk over, haar dochter zit in groep 3 en zij is niet te spreken over het filmpje. Dit topic gaat niet over ( jouw) vierjarige...of andere vierjarigen.

Oh zo, ik begrijp je.

Sorry , ik reageer teveel off topic. Ik spreek over sexuele vooorlichting qua in ‘s en out ‘ s , waar ze bij ons op school al vanaf 4 jaar mee beginnen en waar ik het niet mee eens ben. Mijn zoontje is 7 overigens. 

Het filmpje waar TO het over heeft is prima , ook voor de leeftijd van de dochter van TO. 

Googleisjevriend schreef op 01-06-2022 om 21:18:

[..]

Oh zo, ik begrijp je.

Sorry , ik reageer teveel off topic. Ik spreek over sexuele vooorlichting qua in ‘s en out ‘ s , waar ze bij ons op school al vanaf 4 jaar mee beginnen en waar ik het niet mee eens ben. Mijn zoontje is 7 overigens.

Het filmpje waar TO het over heeft is prima , ook voor de leeftijd van de dochter van TO.

Bij zoontje denk ik aan een 3-4 jarige, niet aan een zoon van 7.

Ysenda schreef op 01-06-2022 om 21:24:

[..]

Bij zoontje denk ik aan een 3-4 jarige, niet aan een zoon van 7.

Dat kan. Ik vind 7 best nog heel jong en klein en vind hem echt een zoontje. 

Maar gaat de wijze waarop onderwijs en scholen aan kinderen in groep 3, info geven dmv ‘ je lichaam is van jou’ programma, de zedenmisbruik  afremmen?
Zullen die kinderen die zedenmisbruik ondergaan, ondanks het programma, nu aan bekenden vertellen wat hun ouders of vrienden van ouders bij hen gedaan hebben wat een raar ( en onwenselijk) gevoel gaf maar waarbij die persoon zei aan niemand het te vertellen terwijl ze ook gehoord hebben dat tegelijk kriebels ook bij je lichaam hoort ( schommel en touweffect)?
Kan het niet zo zijn dat de opzet juist averecht gaat uitpakken daar de twee vlakken ( masturberen en misbruik) in dezelfde programma aangeroerd worden?
Ik geloof dat het beter was als men die aspecten niet bij elkaar hadden geschoven.

Progressief filmpje, maar dit is geen masturbatieles. Er is alleen gezegd dat het oke is als je zelf openingen van je lichaam (geslachtsdeel) aanraakt. En vervolgens nog expliciet dat je er niks in moet stoppen.

Wilde je anders dat je kinderen na het poepen en plassen zichzelf niet afvegen?

MoederSterretje

MoederSterretje

04-06-2022 om 13:45 Topicstarter

Flanagan schreef op 01-06-2022 om 21:46:

Maar gaat de wijze waarop onderwijs en scholen aan kinderen in groep 3, info geven dmv ‘ je lichaam is van jou’ programma, de zedenmisbruik afremmen?
Zullen die kinderen die zedenmisbruik ondergaan, ondanks het programma, nu aan bekenden vertellen wat hun ouders of vrienden van ouders bij hen gedaan hebben wat een raar ( en onwenselijk) gevoel gaf maar waarbij die persoon zei aan niemand het te vertellen terwijl ze ook gehoord hebben dat tegelijk kriebels ook bij je lichaam hoort ( schommel en touweffect)?
Kan het niet zo zijn dat de opzet juist averecht gaat uitpakken daar de twee vlakken ( masturberen en misbruik) in dezelfde programma aangeroerd worden?
Ik geloof dat het beter was als men die aspecten niet bij elkaar hadden geschoven.

Inderdaad

Ik zie trouwen op schooltv dat er nog meer filmpjes aan zitten te komen met mannen die hun geslachtsdeel tonen, etc.

https://schooltv.nl/video/het-is-nooit-jouw-schuld-je-lijf-is-van-jou/#q=

Als mijn dochter nu nog denkt dat de wereld fijn, lief en mooi is, dan gaat ze dat nog wel afleren. Met teksten over "volwassenen die seksuele spelletjes" met je willen spelen (ze zal vast vragen wat dat zijn) en nog meer onderwerpen waar ze over moet leren

MoederSterretje

MoederSterretje

04-06-2022 om 13:45 Topicstarter

Googleisjevriend schreef op 01-06-2022 om 20:09:

[..]

Ik vind het filmpje absoluut geen masturbatieles.

Vanavond liep mijn zoontje voor me op de trap en ik zat aan zijn billetjes. Hij is 7 jaar.
nouhouuuuu zei hij, weet je dat filmpje nog ?
wat van mij is , is van mij en daar mag jij niet aankomen !
ik vond het heel goed van hem.

Dat is flink gestoord

MoederSterretje

MoederSterretje

04-06-2022 om 13:47 Topicstarter

en valt in de kategorie waarin onschuldige mannen beschuldigd worden van onzedelijk gedrag. Volgens mij gaat dit te ver.

MoederSterretje

MoederSterretje

04-06-2022 om 13:55 Topicstarter

Bakblik schreef op 01-06-2022 om 10:47:

[..]

[..]

Je kunt blijkbaar minder goed lezen dan je zelf denkt. Ik zei dat je rigide was (star, niet flexibel) In grote lijnen ben ik het zelfs met je eens, ik was ook geen fan van de Kanjertraining maar uitte dat op een wat genuanceerdere manier. Ik heb ook mijn twijfels bij te vroeg volledig voorlichten van jonge kinderen maar in het filmpje dat jij laat zien zie ik geen masturbatieles zoals jij dat ziet.

Ik vind jouw kijk op de wereld erg 19e eeuws. Je kunt niet weglopen voor alles wat niet in jouw straatje past. Een tweede Ruinerwold moet je niet willen worden met je gezin.

Laten we de meningen op een continuüm zetten:

Voorlichting in groep 1,2,3---------------het midden----------------------geen voorlichting


Het midden is: 

wel voorlichting maar vlak voor of aan het begin van puberteit.

Dus geen uithangende geslachtsdelen op filmpjes met teksten over seksuele spelletjes van volwassenen.

Is dit rigide? Of Extreem? Nee, het is een mening in het midden van het continuüm van totaal geen voorlichting en de extreem vroege voorlichting aan kinderen die net kleuter zijn geweest welke nu op vele scholen plaatsvindt

MoederSterretje schreef op 04-06-2022 om 13:55:

[..]

Laten we de meningen op een continuüm zetten:

Voorlichting in groep 1,2,3---------------het midden----------------------geen voorlichting


Het midden is:

wel voorlichting maar vlak voor of aan het begin van puberteit.

Dus geen uithangende geslachtsdelen op filmpjes met teksten over seksuele spelletjes van volwassenen.

Is dit rigide? Of Extreem? Nee, het is een mening in het midden van het continuüm van totaal geen voorlichting en de extreem vroege voorlichting aan kinderen die net kleuter zijn geweest welke nu op vele scholen plaatsvindt

Maar ja ook dat is lastig. Puberteit begint niet bij iedereen in hetzelfde levensjaar waardoor behoeftes en interesses ook verschillen qua leeftijd. 

De vroege voorlichting heeft ook als voordeel dat kinderen van jongs af aan leren dat het een normaal onderwerp is om over te praten. 

Wat een vermoeiend topic is dit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.