Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Conflict brugklasband

kan je de mentrix geen mail sturen, dat jullie als ouders zijnde besloten hebben, dat jullie zoon gezien de enorme spanning en stress die jullie waarnemen, ervoor gekozen hebben dat jullie zoon bij deze niet mee doet aan de voorstelling.

En ook dat je het jammer vindt dat zijn duidelijk  aangegeven grenzen niet gerespecteerd worden door school. En dat je het voor je zoon leerzamer vindt dat jullie zijn grens waarborgen.

Punt.

Zoiets?

Ik snap jullie en jullie kind wel. 

Zeefietser schreef op 31-03-2025 om 21:25:

[..]

Probeer dat eens bij volwassenen, hebben dat hier aan boord. Trek ze (mijn filipijnse bemanning) een Firemans outfit aan met perslucht, stuur ze naar buiten en zeg dan tegen ze, zeg eens iets door de microfoon. Dan gebeurd er ook niks. Zou ik het zelf zijn, ja wat te zeggen, 1 2 3 penis penis, dat soort dingen.

Ja maar de opdracht 'zegt eens iets'... is veel lastiger voor verlegen mensen dan zeggen tegen iemand 'zeg wat je naam is'...of 'tel nu van 1 tot 10'. Dan hoef je zelf niets te verzinnen  

Ik vind het maar een raar beleid van die school. Maar goed, ik ben wel heel wat rare dingen tegen gekomen bij scholen. Dus zo erg verbaast het me ook weer niet. 
Ga eens praten met het afdelingshoofd (onderbouw in dit geval) dat je je wat verwondert over het beleid. Wat daar het idee achter is.
Hebben ze misschien geen instrumenten beschikbaar en moeten daarom kinderen hun eigen mee brengen? Dat moet je ook maar willen als ouder, een duur instrument mee naar school. En dan moet het kind geen vleugel of drum spelen. Wat nou als alle kinderen hetzelfde instrument spelen, dan heb je geen fatsoenlijke band. Kortom, raar verhaal. Navragen bij de leiding.
Hoe weten ze trouwens dat je kind een intrument bespeelt? Misschien kan hij er wel geen klap van. Je kunt ook nog zeggen dat je het verkocht hebt en dat hij dat niet meer doet. Klaar. 

Of inderdaad thuishouden. Dan praat je het maar uit met de leerplichtambtenaar.

Soms moet je eenmaal dingen doen die niet in je comfortzone liggen. Net als een spreekbeurt/presentatie voor de klas houden. Ook niet leuk en zeker vervelend maar hoe meer je er een ‘ding’ van maakt hoe erger het wordt. 
Pedagogisch ben ik het niet eens met deze manier (iedereen een keuze geven behalve de muzikanten) maar het is wel onderdeel van het lesprogramma en soms is het ook gewoon even slikken en doorgaan. 
Ga vooral in gesprek met je kind over wat het probleem is en leer je kind daarmee omgaan ipv het te ontwijken, ziek te melden enz. 
Dus meedoen met het oefenen, succeservaringen opdoen daarmee etc levert meer op dan meegaan en daarmee bevestigen dat je kind iets niet kan, niet geschikt is enz. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.