Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Boeken bestellen bij Van Dijk

Misschien een suffe vraag, maar toch... m'n kinderen moeten dit jaar voor het eerst hun boeken bij Van Dijk bestellen, dus dat hebben ze zojuist gedaan. Worden die dan in de laatste week van de vakantie bezorgd, of kan dat ook al eerder zijn?


Hier is dat tot nu toe altijd in de laatste week van de vakantie geweest,als dit niet uitkomt voor je zou je van Dijk zelf moeten contacten

Als het goed is staat erbij in welke week je het kan verwachten. Als ze niet kunnen bezorgen gaat het gewoon naar een PostNL pakketpunt. 

Meestal in de laatste week van de vakantie en v Dijk houdt er rekening mee in welke regio de school staat.  Ik had afgelopen jaar kinderen in 2 regio's op school.  De boeken van dochter waren er eerder dan die van zoon.
Ze hebben samen alle boeken gekaft eerst de boeken van dochter en daarna van zoon. Goed bedacht van ze dat als de boeken pas op vrijdag kwamen dat de tijd dan erg kort werd om het klaar te krijgen voor de eerste lesdag. 
Overigens een paar jaar geleden mazzel gehad dat de boeken er eerder waren dan de laatste week,  ook bij van Dijk vandaan. Dat was het eerste jaar dat de boeken op school van oudste niet meer bij Ruiter en Fanoy vandaan kwamen maar bij van Dijk. Misschien een actie om te "bewijzen" dat het wel meeviel met de horrorverhalen over van Dijk. 
De laatste 3 jaar wel vaak nog naleveringen. Wel boek b al binnen en boek a kwam dan pas in week 4.

Lang verhaal kort: redelijk tevreden over van Dijk.

Ja, kan ook eerder zijn. 

Tijgeroog

Tijgeroog

12-07-2021 om 12:13 Topicstarter

De laatste week van de vakantie zijn we er, maar als ze (veel) vroeger leveren hebben we wel een probleem... 

Tijgeroog schreef op 12-07-2021 om 12:13:

De laatste week van de vakantie zijn we er, maar als ze (veel) vroeger leveren hebben we wel een probleem...

Nee hoor, dan staat ie bij een postNL pakketpunt. Veel vroeger zullen ze niet leveren. Wij hebben ook gehad dat ze daar een poosje stonden toen we zelf op vakantie waren.

Kan willekeurig ergens in de vakantie zijn. Hier regelmatig de boeken bij de buren moeten halen. Ze gebruiken de hele zomervakantie om pakketten te bezorgen, dus afhankelijk of je vroeg of laat gepland staat.

Hier komen ze tot nu toe elk jaar begin augustus al. Geen probleem als je niet thuis bent dan ligt het bij de buren of een pakketpunt. 

SuzyQFive schreef op 12-07-2021 om 12:21:

[..]

Nee hoor, dan staat ie bij een postNL pakketpunt. Veel vroeger zullen ze niet leveren. Wij hebben ook gehad dat ze daar een poosje stonden toen we zelf op vakantie waren.

Houdt er wel rekening dat pakketten maar 1 week op het Postnl punt blijven staan. Dus als je iemand hebt die je post verzorgt zou ik ze vragen of ze het voor je willen ophalen.

En wij hebben ook weleens gehad dat ze de boeken veel eerder kwamen brengen, ook in onze vakantie en toen had de postbode het pakket in de papiercontainer gelaten. Dus als die container aan de straat moet zou ik hem voor de zekerheid even controleren.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/vakantietijd-lunchroom-oublies-tjokvol-met-onbestelbare-postpakketjes-met-schoolboeken~a65a7667/

Hier wordt geleverd in de periode 9 augustus tot en met 4 september, waarbij de scholen overigens  30 augustus weer beginnen

Edit: Ik zou willen editten, want ik had een emoticon ingevoerd en niet zo'n emoji, maar het blijkt niet te vermijden. Denk er maar een emoticon (puntkomma, haakje) voor in de plaats dan. Of misschien kan ik deze  vervangen door deze : 😉. Ja, beter.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-07-2021 om 13:57 Topicstarter

De scholen beginnen hier op 6 september pas weer, we komen de 28e terug, 9 augustus zijn we al weg. En ik loop er bij eigen klanten inderdaad regelmatig tegenaan dat pakketjes maar een week bij postnl blijven liggen.  
Maar dat hoef ik niet bang voor te zijn, mijn pakketbezorger verstopt de pakketten inderdaad graag in de tuin of een papiercontainer. 
Ik denk dat ik maar eens contact met ze op ga nemen met de vraag bij m'n ouders ofzo te bezorgen... dank voor de reacties!

Tijgeroog

Tijgeroog

12-07-2021 om 14:00 Topicstarter

oh, je kunt het adres ook online wijzigen.

SuzyQFive schreef op 12-07-2021 om 12:21:

[..]

Nee hoor, dan staat ie bij een postNL pakketpunt. Veel vroeger zullen ze niet leveren. Wij hebben ook gehad dat ze daar een poosje stonden toen we zelf op vakantie waren.

Hier bij de Jumbo baalden ze daar flink van. Vorig jaar stonden er flink wat dozen om opgehaald te worden. Wij krijgen de boeken ook wel eerder dan de laatste week. Behalve in de brugklas, toen ik er vlak voor het begin van het schooljaar achter kwam dat ik ze zelf had moeten bestellen. Op de school van mijn oudste regelde school dat.

Bij de Bruna wat hier ook een PostNL is stond vorig jaar echt 1/3 v d kleine winkel vol.Was bijna  niet te doen voor de winkelier.  

Tijgeroog

Tijgeroog

24-07-2021 om 12:16 Topicstarter

Nou, het heeft even geduurd, maar de pakketten worden bij m’n ouders bezorgd.   
Het was nog wel een gedoe, 3 keer daar aan de tekefoongehangen en uiteindelijk voor beide kinderen nieuwe bestelling aangemaakt. Zoon had besteld op het account van z’n zus, Dochter had een typefout in het mailadres zitten waardoor ze niet meer kon inloggen. In de laatste week van de vakantie op school ophalen vond ik toch handiger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.