Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Boeken bestellen bij Van Dijk

Misschien een suffe vraag, maar toch... m'n kinderen moeten dit jaar voor het eerst hun boeken bij Van Dijk bestellen, dus dat hebben ze zojuist gedaan. Worden die dan in de laatste week van de vakantie bezorgd, of kan dat ook al eerder zijn?


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 20:40

Tijgeroog schreef op 24-07-2021 om 12:16:

Nou, het heeft even geduurd, maar de pakketten worden bij m’n ouders bezorgd.
Het was nog wel een gedoe, 3 keer daar aan de tekefoongehangen en uiteindelijk voor beide kinderen nieuwe bestelling aangemaakt. Zoon had besteld op het account van z’n zus, Dochter had een typefout in het mailadres zitten waardoor ze niet meer kon inloggen. In de laatste week van de vakantie op school ophalen vond ik toch handiger.


Waarom gebeurt dat eigenlijk niet meer, weet iemand dat? Best verspillend om zo veel bestellingen door het hele land te laten bezorgen terwijl het ook gewoon in bulk per school kan worden verspreid. 

Eerder schreef ik nog begin augustus, maar ik kreeg vandaag al de mail dat de boeken onderweg zijn. Het wordt dus dit jaar nog vroeger dan anders. Wie verzint dat om dat midden in de vakantie te doen? 

Wednesday schreef op 27-07-2021 om 20:40:

[..]


Waarom gebeurt dat eigenlijk niet meer, weet iemand dat? Best verspillend om zo veel bestellingen door het hele land te laten bezorgen terwijl het ook gewoon in bulk per school kan worden verspreid.

Omdat scholen dan de boeken zelf moeten aanschaffen en dus ook moeten onderhouden en repareren als er iets stuk is. Het is heel kostbaar. Als school ze voor leerlingen huren en de hele logistiek uit handen geven is op termijn goedkoper. Zeker omdat de meeste methoden na 5/6 jaar vervangen moeten worden. 

Wij zijn een kleine school (280 leerlingen) dus wij hebben het wel zelf in beheer. De leerlingen krijgen in het begin van het jaar een pakketje voor de eerste helft van het jaar. Als de docent aan het nieuwe boek toe is regelt de docent het tweede deel en neemt deel 1 in. 

Chrissie80 schreef op 29-07-2021 om 13:14:

Eerder schreef ik nog begin augustus, maar ik kreeg vandaag al de mail dat de boeken onderweg zijn. Het wordt dus dit jaar nog vroeger dan anders. Wie verzint dat om dat midden in de vakantie te doen?

Het is toch al zowat augustus? 😬

Ze schijnen het nu gefaseerd uit te geven.  Eerst ging allesinds bulk.  Paar jaar terug verzorgde ik planten bij de buren. Hadden ze de boeken onder de auto gezet, zonder briefje.  Gelukkig was het droog en zag ik het maar vond het wel bizar van postnl. 

Vorig jaar hebben onze dozen 2,5 week bij de buren gestaan. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

06-08-2021 om 22:49

Mijn kinderen gaan naar verschillende scholen. Het ene pakket kwam al op 31 juli, het andere is nog niet in aantocht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.