Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

16-02-2016 om 22:04

V&D


Bennikki

Bennikki

25-03-2016 om 18:58

Ik snapte het niet

Hier inderdaad ook enorme rijen die niet opschoten voor 20% korting! Dat rechtvaardigt de enorme wachttijd toch niet?

Iets anders...

Zou het niet te maken hebben met 'nu het nog kan' voor het laatst naar de V&D willen gaan? Ik merk dat ik dat ook wel een beetje heb. Of had, eigenlijk. Want met het zien van de rijen en de berichtgeving over hoe de sfeer is temidden van al die wachtende mensen ga ik het erbij laten. Maar het voelt voor mij wel een beetje onaf, had graag bewust nog voor het laatst daar gewinkeld....

Imogen

Imogen

26-03-2016 om 08:24

Rijswijk

'Dat rechtvaardigt de enorme wachttijd toch niet?'

Sterker nog, mensen gaan er voor op de vuist! De VenD in Rijswijk is halverwege de dag gesloten omdat er een vechtpartij was.

Helena

Helena

26-03-2016 om 23:15

Cadeaubonnen

Iemand oppert dat "ze V&D open moeten doen voor mensen met cadeaubonnen". Ben je nou werkelijk zo naief? Dat geld van de cadeaubonnen is al binnen, deze verkoop is er om nog een beetje geld binnen te halen uit de gigantische voorraden die ze nog hebben.

Ik was even in een v&d woensdag. Ik liep langs, ging even binnen kijken en de drukte viel me nog mee, maar de rij voor de kassa was me al veel te lang, de korting niet bijzonder en met die drukte vraag ik me wel af hoeveel er wel niet werd gejat. Volgens mij hadden ze beter de voorraad aan opkopers kunnen verkopen, niet aan de Nederlandse sprinkhanen die voor het woordje korting bereid zijn drie uur in een rij te gaan staan (zoals iemand hierboven schreef)

Helena,

ik schreef over de cadeaubonnen. Rond kerst hebben verschillende collega's hun kerstcadeau via fonq.nl omgezet in een v&d cadeaubon. Dat papiertje kan niet omgezet worden in een aanschaf, of ze moeten uren in de rij staan.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor mensen die een bon voor hun verjaardag hebben gekregen. Uit een goed hart, maakte ik die opnerking.
Fijn dat jij het nodig vindt neer te zetten dat ik naief ben. LOL.

Maar het is blijkbaar jouw stijl. Even later zet je koopjesjagers neer als sprinkhanen. Omdat je toevallig zelf niets gekocht hebt? Hoog gehalte zuurpruim.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2016 om 10:31

Dank je wel Helena

Dus jij hebt liever dat opkopers er een slaatje uit kunnen slaan dan dat gewone mensen een meevallertje hebben en daar wel voor over hebben? Het is maar wat je fatsoenlijker vindt...

Kaaskopje

Kaaskopje

27-03-2016 om 10:32

en daar wel voor over hebben? 

= en daar wel wat voor over hebben.

helena

Die curatoren zijn natuurlijk niet helemaal op hun achterhoofd gevallen. Als verkopen via opkopers gegarandeerd meer had opgeleverd hadden ze dat wel gedaan. Er schijnt trouwens ook wel degelijk al het eea naar opkopers te zijn gegaan. Maar kennelijk bleef er nog genoeg over dat ze niet tegen een interessante prijs aan opkopers kwijt konden, vandaar dit uitverkoopoffensief.

Groeten,

Temet

Helena

Helena

27-03-2016 om 20:33

Sprinkhanen

De term sprinkhanen had ik uit de krant en slaat volgens mij niet zozeer op de individuele mensen iets bij V&D kochten, maar op de aantallen en de manier waarop. Ik heb het zelf niet gezien, maar er schijnt in Rijswijk (?) gevochten te zijn. De korting die ik zag was op woensdag in die winkel waar ik was 20% op de producten, niet meer. Tenminste, ik heb geen hogere kortingspercentages gezien. En ja, dan verbaas ik me over het gedrag van mensen. Uren in de rij voor 20% korting op spullen die ze waarschijnlijk niet eens nodig hebben en waarvoor ze uren in de rij staan en die ze misschien zelfs elders voor die prijs ook hadden kunnen kopen, want zo goedkoop was V&D niet.

En Kaaskopje, mij maakt het geen moer uit wie de inboedel van v&d opkoopt, maar waarom heet het ineens 'een slaatje eruit slaan' als een opkoper een inboedel koopt? Dat is toch ook gewoon een handelaar?

Triest, heel treurig

Schoonzus was er geweest en ze vond het een nare, respectloze toestand. Al die stapels en bergen, geen pashouders meer, lange rijen, troosteloosheid. Ze had niks gekocht.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-03-2016 om 00:29

Opkopers

Op zich heb ik niks tegen opkopers. Ik zou ook uit bepaalde partijen op kunnen kopen en daar royaal aan verdienen op kofferbakmarkten. Dat is leuk! Maar als je zegt dat de spullen van vd beter naar opkopers konden gaan dan naar individuele kopers die voordeeltjes hopen te vinden, dan kom ik toch op voor die individuele kopers. Ik gun iedereen af en toe meevallers en als ze het er dan ook nog eens voor over hebben om er zoveel moeite voor te doen, snap ik niet waarom je daar negatief over zou doen. Wat ik wel negatief vind, is dat de gemoederen blijkbaar zo makkelijk verhit raken. Ik heb het zelf ook gezien, pfff...

Warenhuis

http://tinyurl.com/emilezola
Op de middelbare school las ik Emile Zola's Au Bonheur des Dames. De opkomst van het warenhuis was voor mij V&D.
En natuurlijk ook 'are you being served'.


https://www.youtube.com/watch?v=U_gxj3t-uso

Prototypes van het klassieke warenhuis dat in de tweede helft van de 19e eeuw ontstond.

http://www.historien.nl/vd-de-rijke-historie-van-een-warenhuis/
"Warenhuisketen V&D is failliet. Onderhandelingen mochten helaas niet meer baten, en duizenden medewerkers staan op straat. Na meer dan honderd jaar komt er een einde aan de eerste moderne winkelketen van Nederland."

Imogen

Imogen

02-04-2016 om 20:51

vreemd

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3118288/Vijf-vestigingen-van-V-D-in-onze-regio-worden-opnieuw-bevoorraad-voor-nieuwe-uitverkoop

Er liggen blijkbaar nog heel veel spullen in magazijnen opgeslagen, die niet naar de leveranciers teruggaan (ondanks dat die nog steeds niet betaald hebben gekregen voor de spullen) maar gewoon alsnog verkocht worden.

Imogen

Eigendom gaat op de verkrijger over door levering. Dus op het moment dat die leveranciers leverden was de voorraad van V&D. De leveranciers hebben een vordering.

Dit is alleen anders als onder eigendomsvoorbehoud geleverd is.

Vandaar dus dat de spullen niet teruggaan naar de (ongetwijfeld tandenknarsende) leveranciers.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.