Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

16-02-2016 om 22:04

V&D

Er zijn natuurlijk al meer winkelketens failliet gegaan, maar V&D is wel een hele grote. Het zijn werkelijk enorme panden die leeg komen te staan en enorm veel mensen die zonder baan komen te zitten.
Zelf heb ik lang geleden een aantal jaar bij V&D gewerkt, toen ik nog op school zat en later studeerde. Was toch wel een leuke tijd. Sommige collega's van toen werkten er nu nog steeds en zijn dus nu hun baan kwijt.
Zijn er meer forumgenoten met een V&D verleden?


Fijne jeugdherinneringen uit mijn tienertijd

Onze V&D had een lunchroom waar op zaterdagmiddag altijd de "hang" jongeren zich verzamelden. Was altijd heel gezellig en bleven we altijd met een hele groep op één drankje uren zitten. Kletsen, hangen, muziek (walkman's). Was altijd een vaste uitdrukking in die tijd. Ga je morgen nog naar de "lunch"?

Maar werk, nee. Kopen, mwah. Was niet zo van de V&D. Beetje ouwbollig en truttig. Soort C&A en P&C achtig.

#CF

Doza

Ik ben vanaf mijn 16de jaren doza geweest op de lingerie afdeling van de V&D. Doza ook echt. Ik vermeld het niet op mn CV tegenwoordig

Emma

Emma

16-02-2016 om 22:34

Tot jaren 80

Ik ben opgegroeid met v en d. Alles kwam van v en d, ook de supermarkt! mijn eerste zakgeld ging naar v en d, mijn eerste dubbeltje naar dat apparaat met die aapjes, enz enz. Sinds de jaren '80 werd het wel steeds truttiger. Maar misschien werd ik toen we steeds opstandiger.
Ik vind het wel aangrijpend, die beelden op het journaal. En al die ontslagen .....

Ja diversen

Helaas ook allemaal toch wel lang geleden. Ging ik uitgestalde tenten en kampeerartikelen kijken. Het batterijtje in mijn horloge laten vervangen. Goede sportbh's aanschaffen.
De laatste tent heb ik toch bij de Decatholon gekocht, daarvoor bij de Hema. Ik heb geen horloge meer om sinds het mobieltje altijd bij de hand is. En sportbh's draag ik ook niet meer.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

16-02-2016 om 22:52

Swaen, just out of curiousity

Wat ben je als je doza bent?

Ik heb nog geprobeerd het te googelen maar dat levert niets relevants op.

Aagje

mijk

mijk

16-02-2016 om 22:53

er is hier geen losse la place

En ik eet er al 20 jaar hetzelfde broodje. ik vind het toch wel heel droevig.

Mijk

Lieke

Lieke

16-02-2016 om 23:03

schoolspullen

Voor mij is V en D toch de schoolcampus. Vroeger haalde ik mijn schoolspullen daar. Op de kantoorboekhandel na was dat eigenlijk wel de enige plek waar je leuke en hippe schoolspullen kon halen. En daarna een saucijzenbroodje in het restaurant dat nog niet LaPlace heette. Ook heb ik LP's bij de V en D gekocht.
Ik kocht er nog wel dingen als panty's, ondergoed voor de kinderen en nachtkleding. Gewone kleding heb ik er eigenlijk nooit gekocht.
En ook ik heb nooit daar gewerkt.
Hier komt waarschijnlijk het V en D gebouw leeg te staan.

maria

maria

16-02-2016 om 23:13

ouwbollig dus

Mmhh tsja, ook weleens leuk te horen! Ik ben blijkbaar nogal ouwbollig.
Ik ben altijd veel er gekomen. Vond het ideaal, zoveel verschillende artikelen bij elkaar. Ik hou niet zo van winkelen!
Lekker snel klaar, genoeg keus, betaalbaar. Ik ben ook vd Hema!
Vond de sfeer ook altijd prettig. Vriendelijk maar nooit opdringerig. Nooit vreselijk druk, goede pashokjes ed.
Lekker eten en drinken bij la place.

Tonny

Tonny

16-02-2016 om 23:18

Ja, schoolcampus

Ging ik vroeger met de verse aanstaande brugklassers heen. Was ik ook van plan met kleinkinderen op een dag, maar dat is nu verkeken. Andere tijden.

Ik was geen heel trouwe v&d klant. Kwam wel bij LaPlace..
Soms een jurkje. En met Sinterklaas nog pyjama's voor de kleinkinderen, dat was m'n laatste aankoop. Oh nee een kalender 2016 voor oma, in de uitverkoop. Toch nog onlangs.

Het is triest dat het zo gaat. Heel erg voor ieder die nu zonder baan zit, na deze spannende fase. Treurig dat het njet tijdig gelukt is de bakens te verzetten is ook knap ingewikkeld in de veranderde consumentenwereld.

Tango

Tango

16-02-2016 om 23:21

Doza was ik ook

En dat betekende dus dat je op DOnderdagavond en ZAterdag werkte
Verder ging ik toen ik op de middelbare school zat altijd, op donderdag volgens mij, bij de naburige V&D de Top40 halen, zo'n hitlijstje dat je bij de platenafdeling meenam. In het filiaal in Utrecht had je een geweldig mooie platenafdeling, die werd geopend in de tijd dat ik er werkte. Heette iets van Gateway..... Was echt heel futuristisch in die tijd. Geen idee of het er de laatste jaren nog was, maar het zal inmiddels al flink verouderd zijn geweest.
Toen ik nog veel jonger was ging ik altijd met mijn moeder naar de V&D om te winkelen en dan dronken we er wat met een moorkop erbij. Zal ook wel voor de La Place tijd zijn geweest, want La Place heeft geen moorkoppen volgens mij.
Ik heb heel wat stappen in de V&D gezet, de laatste jaren veel minder. De V&D in mijn huidige woonplaats was maar een klein filiaaltje waar het altijd bloedheet was.

Moni

Moni

16-02-2016 om 23:21

Doza

Is donderdag-zaterdag hulp.
Donderdag is de koopavond.
Sorry, interessanter wordt het niet--

bieb63

bieb63

16-02-2016 om 23:23

Ook

Als 15 jarige op zaterdag bij v&d gewerkt.
Maar los daarvan: ik vind het echt zonde, en een gemis, ook al kwam ik er de laatste jaren niet echt vaak. Het is een begrip. Iets als hema en blokker, maar dan groter.kortom heel jammer.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-02-2016 om 23:31

Doza

Donderdag-zaterdag kracht. Was ik ook.
Op de damesmode, de lingerie en de badmode. Op mijn 17e.

Ja echt ongelooflijk dat deze icoon er niet meer is.

De V&D is sterk verweven met mijn jeugd. Bij V&D denk ik aan winkelen met mijn moeder, die kocht er inderdaad echt alles tot aan vleeswaren aan toe. Daarna naar de lunchroom, samen met mijn opa. Mijn eerste wekkerradio kwam er vandaan, mijn eerste horloge, de batterijtjes inderdaad, al mijn schoolspullen van de schoolcampus.

En voor de oudste twee kocht ik vroeger toch best nog weleens wat kleren, en hun schoolspullen.

Mijn servies komt er vandaan en het was mijn favoriete Desigualadres.

Marja

Marja

16-02-2016 om 23:39

ik ook

Ik was ook een Doza op de afdeling parfumerie/drogisterij en later alleen bij de drogistafdeling. Ontzettend naar mijn zin gehad 4 jaar lang, behalve met de bedrijfskleding

Personeel.

Ik vind het erg dat er zoveel mensen ontslagen worden, zo'n 8000 las ik. V&D zelf ga ik niet erg missen, ik kwam er hoofdzakelijk omdat je er naar het toilet kon. Even rondsnuffelen en als het koud is, even opwarmen.
De Bijenkorf vond ik leuker, maar daar zijn er ook niet veel meer van.
Hema en Blokker draaien ook niet zo best, het zijn lastige tijden voor winkels die vasthouden aan hun oude image.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

16-02-2016 om 23:43

Niet leuk

Om de week, tijdens de sport van jongste, ga (ging) ik altijd even naar V&D. Soms wat kopen, altijd koffie bij LaPlace. Afgelopen zaterdag heb ik nog panty's en sokken gekocht met flink wat korting. Er stonden echt lange rijen bij de kassa.
Héél jammer dit.

Tango

Tango

17-02-2016 om 00:05

Ha Marja

Dan was jij wel een heel directe collega van mij, want ik werkte ook op die afdeling, alleen was ik meer van de parfumerie. Ik begon bij de kassa bij de drogisterij, maar niet echt bij de medicijnen e.d. maar meer de bodylotions en tandpasta's en ben daarna opgeklommen naar de damesgeuren.
Die bedrijfskleding vond ik inderdaad ook minder geslaagd, vooral dat je een panty moest dragen. Bij de damesgeuren mochten we een tijdlang eigen, zwarte, kleding dragen. Was een stuk beter.

Hahaha

Het wemelt van de doza's hier!

Net niet

De laatste tijd had de V&D veel 'store in store' afdelingen. Een hoekje met kleding van New Look bijvoorbeeld, maar de echte New Look zit een stukje verderop en heeft 20x zoveel. Ze hebben wel een breed assortiment maar van alles net te weinig keus wat mij betreft. Hun eigen merk was niet goedkoop maar niet leuk of mooi genoeg om de wat hogere prijs te rechtvaardigen. Ik ging er dus wel eens kijken maar kocht er zelden of nooit wat.

skik

Marja

Marja

17-02-2016 om 10:38

Tango offtopic

wat grappig! Ik ook bij de kassa van wat parfumerie heet maar eigenlijk meer verzorgingsartikelen waren. Daarna bij de geneesmiddelen en oplapmiddelen. Ik vond het vreselijk, dat sjaaltje om je nek als 16-jarige, je bloes in je rok (dank jullie wel V&D voor het benadrukken van alles wat ik niet wilde zien of laten zien ), het goorgele bloesje met het weer donkerblauwe hesje. Ik weet niet wie het verzonnen heeft, maar het was een afgrijselijk niet bij elkaar passend en zeer onvrouwvriendelijk setje

Zonder details prijs te geven, welk deel van het land zat jij? Ik toen in het westen, grote stad.

Theekopje

Theekopje

17-02-2016 om 10:44

Dat uniform

Brr. Ik heb bijna 30 jaar geleden een tijd bij V&D gewerkt. Grijze wollige rok die al mijn figuurproblemen accentueerde, goorgele bloes, blauw hesje en een sjaaltje dat ik nooit vlot of leuk geknoopt kreeg.
Ik had zelf een donkerblauwe rok die me veel beter stond, gelukkig kreeg ik toestemming die te dragen.

Helaas heb ik er geen leuke tijd gehad, de manier waarop V&D (of misschien alleen mijn filiaal) met personeel omging, vind ik nog steeds kwalijk.

Als klant vond ik dat ze best leuke spullen hadden. Ik kocht er wel eens kleren en hoewel iedereen zegt dat V&D zo oubollig is heb ik er toch heel leuke dingen gekocht. Krijg nog steeds complimenten over een V&D-jas.

De service vind ik minder, een paar keer slechte ervaringen gehad. Idem voor de shop-in-shop formule. Twee keer in de rij moeten staan omdat je een Hünkemöller- én een V&D-beha wil kopen, en dat bij aparte kassa's moet. Hoe verzín je het.

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

17-02-2016 om 10:48

speelgoedafdeling

Ik ga de speelgoedafdeling van de V&D missen, hoewel ik ondertussen niet veel speelgoed meer koop voor mijn kinderen. Maar ik kan heel slecht tegen de winkels van Bart Smit en Intertoys; zo druk en schreeuwerig; al die kleuren, banners, zuilen, frutsels en andere poespas, dat ik er heel gestrest van word. De speelgoedafdeling van de V&D in Utrecht daarentegen was een oase van overzichtelijkheid en rust. En volgens mij vaak ook nog goedkoper.
En de ham-kaascroissants van la Place, die ga ik ook missen.

Miekemieke

Miekemieke

17-02-2016 om 11:56

dik 40 jaar terug

Heb ik daar gewerkt. Bij de dienstuitgang stond een kastje met een handel (hendel?), iederen moest die hendel naar beneden halen en als er een lamp ging branden dan moest je je tas omkeren. Ik vond dat altijd spannend terwijl ik nooit iets meegenomen heb ha ha.
Bij de instructie kreeg je ook te horen dat als er brand in de zaak zou zijn dat dat omgeroepen werd met een code; Kristoffel is in de zaak. Dan moest je eerst de kassa afsluiten en in veiligheid brengen en daarna de mensen. Ik heb het nooit meegemaakt maar ik maakte mij daar wel altijd een voorstelling van, stel dat....
Vroeger was het de enige winkel waar ze de nieuwste soort spullen en mode verkochten maar de laatste 30 jaar ben ik er altijd onverrichterzake weer uitgekomen. De la place zal ik wel gaan missen!!!!

Theekopje

Theekopje

17-02-2016 om 13:18

Haha

Ja, die steekproef met die lamp. Bij ons was het een knop maar als de lamp ging branden kreeg je idd controle.

En die codes waren 29 jaar geleden nog hetzelfde. Misschien zijn ze zelfs nooit veranderd. Christoffel Damesafdeling was brand op de damesafdeling. Bea was bommelding. Hoe ze dat deden in filialen waar echt een Bea of Christoffel werkte weet ik niet.

bieb63

bieb63

17-02-2016 om 13:21

die overheerlijke tonijnsalade zal ik zeker missen (van la place). Overigens maak ik hem wel eens zelf en moet eerlijk zeggen: het lijkt er verdomd veel op...!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

17-02-2016 om 13:41

Probleem

Ik zit nu wel met een probleem. Het was namelijk de bedoeling om binnenkort een koffer op wieltjes te kopen voor mijn dochter. Online vind ik voor dat soort artikelen niet zo'n goed idee, want je wilt het toch zien. Waar koop ik nu een koffer?
Ik vind het nog steeds stom, geen V&D meer ;-(

Triva

Triva

17-02-2016 om 13:46

Kristoffel

'Bij de instructie kreeg je ook te horen dat als er brand in de zaak zou zijn dat dat omgeroepen werd met een code; Kristoffel is in de zaak. Dan moest je eerst de kassa afsluiten en in veiligheid brengen en daarna de mensen. Ik heb het nooit meegemaakt maar ik maakte mij daar wel altijd een voorstelling van, stel dat....'

Nou, ze vonden dus het geld belangrijker dan de veiligheid van de mensen. Het heeft ze niet geholpen in ieder geval maar wat een belachelijke veiligheidsmaatregel. Wanneer roepen ze om dat er brand is? Als alle kassa's verzameld zijn bij de manager? Fijn voor de mensen die nietsvermoedend het pashokje in gaan omdat Kristoffel in de zaak is.

Nooit daar gewerkt

Maar kocht er redelijk wat kinderkleding.
Voor mezelf kon ik er niet zo goed slagen.
Ga het wel missen.

Hortensia

Hortensia

17-02-2016 om 14:21

vooral jeugdsentiment

Als volwassene kon ik niet zoveel met V&D. Ze hadden wel een uitgebreide boeken-, kantoorartikelen- en kunstschilderafdeling maar dat werd ook steeds minder door de jaren heen, waardoor ik er niet meer zoveel te zoeken had.

En de grammofoonplatenafdeling, och heden...! Als een single uit de Top 40 viel, lag hij de week daarop in de afgeprijsde bak voor een gulden! Ik heb zo een leuke verzameling singles op kunnen bouwen. Ook oudere langspeelplaten die uit de Elpee top zoveel viel werden stevig afgeprijsd.

Qua kleding: ze hadden leuke accessoires, en in mijn geval moet je dan denken aan handschoenen, hoeden en petten (ik ben nogal van de hoofdbedekking ). Eén van mijn favoriete petten is een originele V&D en ik heb heerlijke gebreide handschoenen die extra lang waren, altijd prettig met een winterjas met "inwaaimouwen".
Qua kleding kon ik niets, want in de tijd dat ik nog in een stad met V&D woonde hadden ze niet de grote maten die ik toen nog nodig had. Nu niet meer, vorig jaar heb ik in mijn oude woonplaats nog wel mooie dingen voor amper geld gescoord in de het prijzencircus.

Dat was dan wel weer leuk, het prijzencircus.

Maar voor de rest: veel dingen die V&D verkocht, kon je elders voordeliger krijgen. Misschien niet specifiek de Liv-kleding en zo, maar ik denk aan speelgoed, kantoorartikelen en dergelijke.

La Place scheelde heel erg per filiaal. In de stad waar ik tot halverwege de jaren negentig woonde was het altijd mogelijk zelf je salade samen te stellen en dat vind ik prettig, in de stad waar ik later was stond ik te vaak in lege schaaltjes te kijken. Ze wilden het best aanvullen, hoor, maar ik wil scheppen, niet wachten
In een tijd dat dat nog niet zo vanzelfsprekend was kon ik er altijd met mijn laptop aanschuiven om al lunchend en koffiedrinkend te kunnen werken, er was ook al vrij snel wifi.

Pasje

Pasje

17-02-2016 om 14:27

Jammer

maar ik moet zeggen dat het personeel in onze stad erg onvriendelijk was. En nee dit was niet van de laatste tijd maar verschillende keren verspreid over een aantal jaren. Echt van die chagrijnen bleeh Vooral die oudere dames. Af en toe zelfs arrogant. Dus mijn ervaringen met het personeel zijn slecht. Neemt niet weg dat ik het wel heel jammer vind. Ik kwam af en toe bij La Place (wel leuk personeel over het algemeen )en om heerlijke chocola te kopen! Heel af en toe kleding en vroeger regelmatig Dvd's. Bovendien had ik nog 2 cadeaubonnen die de prullenbak in kunnen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.