Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

16-02-2016 om 22:04

V&D


Elfje65

Elfje65

22-02-2016 om 21:00

Hortensia

Van der Pigge blijft daar echt nog wel zitten. Die krijgen ze er niet uit. Maar inderdaad ik ben wel benieuwd. Het is een prachtig pand. Net als Leiden.

Hortensia

Hortensia

22-02-2016 om 21:15

poeh!

Ik hoor net dat het moederbedrijf van Aktiesport en (niet de eerste de beste!) Perry Sport uitstel van betaling heeft aangevraagd. Vaak betekent dat toch het begin van het einde...

Heftig hoor, de één na de ander. Natuurlijk gingen er altijd wel grote namen failliet door de jaren heen, maar het lijkt momenteel wel een soort van domino-effect in gevestigde-namen-land!

maria

maria

22-02-2016 om 21:31

Nou zeg

Ben er nog niet aan gewend hoor!
Ik winkel dus echt zelden, en had vandaag een verloren uurtje in de stad.
Ik besloot voor sexy lingerie te gaan kijken, en mijn eerste ingeving was v en d. Tsja, zullen vast niet uit hebben geblonken in sexy lingerie, maar wilde toch eens kijken, heb dit al laaang niet meer gekocht. En dan toch fijn, rustig kunnen kijken, de ruimte hebben en geen verkopers om je heen. Die ik meteen om me heen had natuurlijk toen ik dus maar naar hunkemoller ging. Ook bijenkorf ingelopen maar dat frustreert alleen maar, mooie spullen maar voor mij onbetaalbaar.
Tsja, mis v en d dus! Zag er ook best spooky uit, de winkel gewoon nog vul spullen en toch dicht.

Triva

Triva

22-02-2016 om 21:33

tja perrysport

Die heeft het al jaren moeilijk en omdat ze veel via V&D verkochten is het natuurlijk ook meteen einde oefening.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2016 om 10:05

Hortensia

Als ik het goed begrepen heb is er inderdaad sprake van het domino-effect, omdat sommige winkels ín V&D waren ondergebracht. Dus als ze het al moeilijk hadden, dan was het failliet van V&D de nekslag waarschijnlijk.

Hortensia

Hortensia

23-02-2016 om 10:27

Kaaskopje

Ja, ik heb inmiddels ook gehoord dat het inderdaad een domino-effect is. Daarbij schijnen de Aktiesportwinkels deels bij Scapino in te zitten.

Li

Li

23-02-2016 om 11:53

Perry sport

Ik kan me voorstellen dat die ook last hebben van de Decathlon. Die is een stuk goedkoper. Of dat ook scheelt in kwaliteit weet ik niet, vast wel.

Nou, er blijft weinig over! Wel nog C&A, Hema, P&C, en de Bijenkorf, maar die laatste is nu echt onbetaalbaar geworden. La Ligna is ook weg, altijd een goede leverancier van werkkleding. Boetiekjes zijn leuk als je er de tijd en de maat voor hebt, maar die heb ik dus niet.

Ik hoop dat Blokker blijft, want waar moet je anders een stoffer en blik of een pak stofzuigerzakken o.i.d. kopen? Zouden mensen zoiets nou echt online bestellen?

Lieke

Lieke

23-02-2016 om 12:46

"Ik hoop dat Blokker blijft, want waar moet je anders een stoffer en blik of een pak stofzuigerzakken o.i.d. kopen? Zouden mensen zoiets nou echt online bestellen?"
Die worden nu juist bij Action en Big Bazar gekocht, vandaar oa dat het met de blokker minder gaat. Met wisselende kwaliteit.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2016 om 12:56

Ik hoop dat Blokker blijft, want waar moet je anders een stoffer en blik of een pak stofzuigerzakken o.i.d. kopen? Zouden mensen zoiets nou echt online bestellen?===

Om eerlijk te zijn kom ik zélden in Blokker. Dus als die ook omvalt heb ik daaraan bijgedragen vrees ik. Ik ga tegenwoordig zoveel mogelijk naar Action, Big Bazar, of Zeeman.

Na de laatste verbouwing vind ik Blokker ook een ontzettend onaantrekkelijke winkel geworden. Je zou zeggen dat ik met mijn slechte ogen wel lol zou hebben van de felle verlichting in de winkel, maar ik vind het ongezellig. Met kerst was er echt totaal geen sfeer. Vroeger ging ik altijd even kijken of ik iets leuks zag voor een bepaalde feestdag. Nu is die aantrekkingskracht voor mij verdwenen. Dus dan maar naar een winkel die goedkoop en ongezellig is. Er zijn een paar dingen waarvoor ik wel naar Blokker blijf gaan. Dat zijn goede schoonmaakspullen, zoals een raamwisser, of vloerwisser, maar ook wasrekken, daarnaast borden en eventueel bestek.Maar dat laatste heb je ook niet echt elke maand nodig.

Stofzuigerzakverkopers vind je ook regelmatig op de markt. Een vriend van mijn man is er zo eentje.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-02-2016 om 13:02

Nog een tip

Als je via internet besteld zijn er best aardige mogelijkheden. Zo is er een webshop die een paar takken heeft eindigend op ..plein.nl. Huishoudplein, huisdierplein, drogistplein. Net als bij albert.nl kun je gemengd over en weer bestellen.

Hortensia

Hortensia

23-02-2016 om 13:13

Decathlon is een stevige concurrent. Ik bekend schuld... De goedkope sportkleding zit ook prima!

Stofzuigerzakken scoor ik bij Action of Big Bazar, ik heb de universele.

Big bazar = blokker

Toch? Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen of gehoord, maar ik dacht dat Big Bazar een soort "goedkoop assortiment"-kindje van blokker was. Het zal daarmee niet de eerste winkel zijn die zich uit de markt prijst door zijn eigen kind trouwens.

Li

Li

23-02-2016 om 13:47

Juist...

Dus het is de schuld van Hortensia en Kaaskopje! Nou ben ik zelf ook niet een enorme consument hoor, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een emmer en een dweilstok bij de Blokker heb gekocht. Maar van de meeste van die goedkope winkels had ik echt nog nooit gehoord. Nou heb ik geen auto, dat beperkt mijn winkelrondje wel tot de buurtwinkels.

Hortensia

Hortensia

23-02-2016 om 14:01

Ook ik ben autoloos en de dichtstbijzijnde Action is helaas 15 km verderop, maar we hebben wel een Big Bazar. Die ik qua kwaliteit een stuk minder vind dan Action, maar goed, aan stofzuigerzakken en emmers kun je je niet echt een buil vallen

We hebben ook een Blokker maar als ik eerlijk ben kom ik er hoogstens 2x per jaar. Als de treinkaartjes in de aanbieding zijn

bieb63

bieb63

23-02-2016 om 21:22

Die concurrentie met online blijft een lastig ding

Nu ben ik op zich iemand die graag in een winkel koop en online niet zozeer gebruik om niet naar een winkel te hoeven (hooguit natuurlijk wel eens als er grote prijsverschillen zijn).
Ik gebruik het vooral om iets te vinden, wat ik niet vind als ik in de stad ga shoppen. Bijv. stel dat je 30 varianten NB sneakers hebt en jij wil een bepaalde variant/kleur die je wel eens gezien hebt bij iemand. Grote kans dat je die variant niet bij de 3 schoenenwinkels bij jou in de buurt vindt. Dan ga je online zoeken en dan vindt je ze wel. Of onlangs ging ik op zoek naar Lego Friends voor een dochtertje van vriendin. In de Bart Smit en de Intertoys (en ook bij de Blokker hier met speelgoedafd.), werd ik omver geblazen door games en alles wat daar bij hoort. En natuurlijk dat Frozen gedoe. Lego was zeer beperkt en de variant Friends had 2 of 3 items. Online (bol.com) had ik een enorme keuze daarin. En natuurlijk snap ik dat een winkel niet alles kan aanbieden, maar dat maakt de concurrentie van online ook zo moeilijk.

Li

Li

23-02-2016 om 22:08

en de volgende...

Perry Sport is ook failliet!

Kaaskopje

Kaaskopje

24-02-2016 om 19:17

N@nny

Nu je het zegt, heb je gelijk met Big Bazar en Blokker. Net als Marskramer en volgens mij nog wat, maar dat weet ik even niet meer.

Lieke

Lieke

24-02-2016 om 23:34

big bazar

Als ik het mij goed herinner, heeft Blokker Big Bazar opgezet als tegenwicht tegen Action. Of als concurrent, hoe je het wil noemen.

Nina

Nina

25-02-2016 om 01:23

Li en Hortensia, H&M, Decathlon, Perry

H&M verkoopt ook veel kleding van 100% natuurlijke materialen (katoen, viscose, wol, linnen). H&M verkoopt ook veel polyester-kleding (bah), dus je moet wel goed selecteren.
En H&M heeft ook een lijn met grote maten (L t/m 4XL, 44 t/m 54). En de gewone maten lopen meestal door t/m 46, en vallen vaak behoorlijk groot. De Plus+-lijn valt anders dan de gewone maten, dat merk je in de overlappende maten, de gewone 46 valt vreemd genoeg vaak groter dan de Plus-46 (daar zal wel een bepaalde logica in zitten, al weet ik niet welke).

Decathlon heeft gewoon heel goedkope en goede spullen. En het is ook meer een echte sportzaak dan Perry sport. Decathlon verkoopt bijv. ook ski's, fietsen en van die thermo-zwempakken voor duiken en zwemmen in koel buitenwater. Veel technische kleding, die bijv. waterdicht en ademend is. Het is een Franse winkel, en in Frankrijk kun je nou eenmaal een enorme variëteit aan buitensporten doen. Zo heb ik laatst een leuke outdoorbroek gekocht, die eigenlijk voor de jacht is bedoeld (jaja, daar houden de Fransen ook van...). Decathlon heeft trouwens ook grote maten.

En tja, mijn laatste ervaringen bij Perry Sport waren niet best. Zo'n winkel die vijf minuten voor sluitingstijd al dicht is. Personeel met weinig verstand van zaken. Veel dure spullen, maar die prijscategorie koop ik dan liever in een ander soort winkel. Allerlei soorten handschoenen in een bak gegooid, zodat ik niet maat en type kon vinden die ik zocht. Ik was op zoek naar goedkope sneeuwlaarzen voor mijn kind, maar die kon ik niet vinden (alleen dure).
Het type zwembrilletje dat ik zocht, van een bekend merk, kon ik niet vinden bij Perry maar heb ik uiteindelijk in een Franse Decathlon gekocht...

Tango

Tango

25-02-2016 om 10:59

Perrysport/Aktiesport

Hier zaten Perrysport en Aktiesport jaren tegenover elkaar in de winkelstraat. Vond ik echt van de zotte. Ik kwam nooit bij Perry, wel bij Aktiesport, daar kocht ik altijd sportschoenen voor zoon. Geen idee waar ik die nu weer moet gaan halen. Intersport zit hier nog wel, maar daar heb ik geen korting. Bij Aktiesport had ik zo'n kortingskaart.
Verder zit hier ook een Aktiesport bij Scapino in. Vond ik maar een vreemde constructie overigens. Geen idee wat daar nu mee gaat gebeuren en met Scapino?? Zal nu ook wel omvallen. Jammer, want die hadden weer voordelige sportkleding. Decathlon kom ik nooit. Zit hier helemaal niet in de buurt.

Tango

Tango

23-03-2016 om 21:31

Tijdelijke opening

Zijn jullie al naar de tijdelijke opening van V&D geweest en heb je er nog iets leuks kunnen scoren? Ik liep er vandaag wel langs maar er stond al een rij voor de ingang en ik had niet zoveel tijd. Heeft het zin om later deze week nog te gaan, denken jullie, of is alles dan al weg?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

23-03-2016 om 21:51

Nee

Ik ben langs geweest vanmiddag maar om 16.00 uur was de winkel al dicht omdat de wachttijd bij de kassa 3 uur was. Van een kennis begreep ik dat het aanbod mager was en de kortingen niet bijzonder hoog. Daar ging ik ook niet voor, ik was al lang van plan om een koffer te kopen en heb nog geen ander adres gevonden. Gaan we nu dus toch maar online doen ;-(

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2016 om 22:13

ik ga morgen

Ik bereid me op het ergste voor. Als we erg ontmoedigd raken teoosten we ons maar met een bakje troost

Aasgieren

Was de indruk wat ik kreeg toen ik op het nieuws keek. Drie uur in de rij bij de kassa, maar
In godsn....geen enkele korting is dit waard? En hebben we werkelijk almdeze
Spullen
Nodig?

Op een iphone

Posten geeft rare fouten. Ik heb het idee dat veel mensen het woord "korting" niet kunnen weerstaan. Maar uit interviews van klanten vandaag leek het niet bijzonder interessant, en bovendien: we komen om in de spullen in onze huizen. De meeste van ons in ieder geval Ik ben aan het ont-spullen, het geeft ongelooflijk veel rust in de hoofd!
Sini

Kadobonnen-dag

Ik vind dat ze deze dag hadden moeten reserveren voor de mensen met een kadobon.

Ik zou alleen een paar Liv- overhemden willen...

Geen idee of de goede maat er nog is, maar ik ga er in geen geval langer dan een minuut of tien voor in fr rij staan. Zal wel zien of ik nog ga kijken, ergens voor eind april

nee, dank u

Vandaag opende de vestiging in Amsterdam, niet zo heel ver van waar ik werk.

Ik had naar aanleiding van de Journaalbeelden gisteren al gegeten en gedronken, en de foto die vanochtend op de site van Het Parool stond maakte duidelijk dat de situatie hier niet beter zou zijn.

Nee dank u, ik ben al geweest. Ik kocht wel eens kleding bij V&D maar ik ga me niet in het strijdgewoel storten, rustig passen is er natuurlijk ook niet bij (en ruilen zal niet gaan, durf ik te voorspellen). Bovendien heb ik een vrij gemiddelde maat, dus alles is vermoedelijk al weg.

Ik kan me nauwelijks een korting voorstellen die het voor mij de moeite waard zou maken dergelijke massa's te trotseren.

Flanagan, zuur maar waar, die uitverkoop is er om inkomsten voor de schuldeisers te genereren. En die inkomsten komen er niet als de cadeaubonnen ingeleverd mogen worden, want dat geld is al binnen (en uitgegeven).

Ik denk eigenlijk dat wie een V&D-cadeaubon heeft een concurrent-schuldeiser is in het faillissement. Dus je kan je vordering ter hoogte van de waarde van de cadeaubon indienen bij de curator.

groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

25-03-2016 om 10:23

Geweest

De diversiteit van het aanbod viel wat tegen. Veel kleding, beetje tassen, koffers, woonspullen e.d.. Ik heb mensen met pannen zien lopen, maar die heb ik niet zien staan. De lust om echt alles af te struinen verging mij ook een beetje. Ik heb al met al een vest, warme sjaal en sokken gekocht voor samen 20 euro en daar heb ik anderhalf uur voor bij de kassa gestaan. (Als ik ergens aan begin maak ik het ook af)

Op een gegeven moment stonden we nog een kwartier lengte van de kassa en in de rij naast ons begonnen opeens twee dames op elkaar in te meppen. Er vlogen wat hele nare woorden over en weer, iemand sprong ertussen en dat was het weer. Maar goed, wij waren weer een beetje uit onze ik-sta-te-wachten-apathie door dat akkefietje, je maakt wat mee.

hier stond er

vanochtend zo'n lange rij bij de 2 ingangen, pffff over heel t plein of straat heen. dan ga ik er nog niet eens in de rij staan, al had ik graag een braadpan gehad

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.