Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tango

Tango

16-02-2016 om 22:04

V&D


Hortensia

Hortensia

18-02-2016 om 12:17

Bimbobox

Ik ken "bimbo" eigenlijk vooral in de betekenis van "nogal dom ordinair meisje" (als in: de dochter uit "Married With Children", volgens mij heb ik die kreet daar ook geleerd).

Toen ik gisteren even googlede op "bimbobox" ontdekte ik iets anders: "Wat nu zeker niet meer zou mogen is de term Bimbo. Dat is een racistisch Duits woord voor zwarte man, en de Bimbobox valt dus in een categorie ver voorbij de negerzoen."

http://www.npogeschiedenis.nl/nieuws/2014/augustus/De-Bimbobox-OVT.html

Interessante link trouwens

Chocola

Ik ga vooral de chocola van de v&d erg missen. En de meringues...

Die foto van al die chocola in de kliko!! Echt gruwelijk. Hadden ze daar dan geen goede bestemming (lees: mijzelf) voor kunnen vinden?

Kliko?

Ja jammer, goed geweest voor de voedselbanken.

mijk

mijk

18-02-2016 om 14:30

Geen peppersteakkruiden meer in assortiment Silvo!

Balen!!!!! Eens even uitzoeken wat daar in zat!

Tonny

Tonny

18-02-2016 om 15:43

dat méén je niet, chocola in de kliko

Schande!!

Ik denk dat een aantal van die shop-in-shops elders iets kunnen beginnen, zou het niet? Bijvoorbeeld die lekkernijen die iedereen nu mist.

Die al veel genoemde aapjes stonden volgens mij tot nu toe nog in de V&D van Dordt, in de gang richting toiletten. Ik ken ze ook uit m'n jeugd - dat was in Rotterdam.

missen.

Ik zal V&D zeker missen. La Place, de grote afdeling met keukenspullen, kleren voor zoon, boeken, heerlijke nootjes en chocola. Om maar een paar dingen te noemen. Bij het grote filiaal waar ik regelmatig kwam was het altijd druk en rijen voor de kassa waren geen uitzondering. Ik geloof er niets van dat V&D vanwege verregaande 'oubolligheid' gesloten is. Want er is heus een markt voor doorsnee spullen, niet iedereen is zo hip en modebewust.
De Bijenkorf is ook al verdwenen uit mijn stad en de Hema is ook niet zo geweldig meer na hun restyling. Blijven over de Action en dure speciaalzaken...

Christel

Christel

18-02-2016 om 17:36

Mijk

Als je er achter bent hoor ik het graag! Ik heb nog een beetje in een potje, maar dan kan ik het dus niet meer halen blijkbaar

Jongenskleding

Toen mijn zoons nog klein waren was V&D zo'n beetje de enige winkel waar je nog voor een redelijke prijs kleurige jongenskleding zonder schreeuwerige opdruk kon kopen. Ik sloeg altijd toe bij het Prijzencircus. Grootste hit waren de echte leren jasjes.

Verder was het een beetje een verstofte winkel met een weinig aantrekkelijk assortiment. Hoewel ik er vorig jaar nog een jurk gekocht heb voor een spotprijsje waarvoor ik spontaan een compliment kreeg van iemand die hier de V&D als net niet bestempelt. Nu twijfel ik aan de oprechtheid daarvan...

Goudvis

Goudvis

18-02-2016 om 17:49

vroeger

Vroeger gingen we altijd drinkyoghurt-met-verrassing halen bij V&D tijdens de uitgebreide winkelsessies op zaterdag. En ik vond de kampeerafdeling altijd zo geweldig. Maar alles is in de loop van de jaren gekrompen qua assortiment, of ik dénk dat het gekrompen is door de ruimere keuze die ik nu gewend ben.
Voor tenten-snuffelen ga ik al naar de Vrijbuiter oid. Drinkyoghurt gebruik ik al jaren niet meer. Voor kleding kwam ik af en toe nog bij V&D, er zaten leuke koopjes bij. Al was het merendeel van de collectie wel stijfjes.
Wat ik er vaak kocht waren tassen en panty's/maillots. Vanwege de ruime keuze. Maar meestal liepen we gewoon door V&D heen zonder iets te kopen.

Nur

Nur

18-02-2016 om 17:58

Vroeger

Vond ik de kerstafdeling van de V&D echt fantastisch. Dat is echter al jaren geleden. De laatste jaren was het gereduceerd tot een paar tafels en kastjes met kerstspullen. Nodigde niet uit tot kopen. Schoolcampus zelfde verhaal. Vroeger was het een hele ervaring en hadden ze heel veel verschillende soorten schoolspullen. Allemaal wat aan de dure kant maar wel hele leuke spullen. Nu gaan we daarvoor inderdaad al jaren naar andere winkels want ze hebben gewoon niet zo veel keuze meer.

Voor (kinder)kleding kwam ik er nog steeds wel eens. Voor mijzelf kon ik er nooit echt wat vinden. Eigen merk vond ik prima maar wel een beetje aan de dure kant voor eigen merk. Ik kocht er dus niet zo heel vaak wat. Daarnaast hou ik niet van het shop in shop model want dan ben je uren aan het zoeken naar een broek bijvoorbeeld. Ik heb liever dat alle broeken bij elkaar hangen. Echter kinderkleding kocht ik er wel.

Nu ben ik verder geen shopper dus als ze het alleen van mij moeten hebben gaan ze het ook niet redden. Ik kwam er wel een paar keer per jaar voor kinderkleding en dergelijke maar ik zat er ook niet wekelijks.

Vroeger kwam ik er inderdaad vaker maar vroeger winkelde ik ook vaker. Laatste keer was met de kerst. Toen heb ik nog een paar truien gekocht voor mijn man en kleding voor de kinderen en nog wat andere dingen. Dat was net voordat ze failliet waren.

Nur

Nur

18-02-2016 om 17:59

La Place

Vond ik altijd wel relaxed. Je kreeg altijd van die bonnetjes thuis waar je dan goedkoop mee daar wat kon eten. Dan ging ik daar wel eens wat drinken/eten met de kinderen. Ook met vriendinnen sprak ik er wel eens af. Veel lunchtentjes zijn zo klein en daar was het lekker ruim en lette niemand er op hoelang je daar zat. Met vriendinnen was het dus ideaal want dan konden wel relaxed bij kletsen. En het eten vond ik er lekker, zeker voor de prijs.

mijk

mijk

18-02-2016 om 18:21

christel

Hebje de ingrediënten van het potje dan ga ik eens even er more stoeien! De textuur is wel perfect!

Kenfan

Er is altijd de uitzondering op de regel. Dat was jouw jurk. Geen twijfel mogelijk.

V&D net niet

Laatste jaren zwabberde V&D alle kanten op qua aanbod. In DH zaten ze naast een grote Perry Sport en dan had V&D een kleine Perry Sport shop in-shop. De Hunkemoller, ook shop-in-shop, zat tegenover de V&D. Ik weet weinig van winkel marketing maar dat leek mij een weinig succesvol concept.
Iemand schrijft hopelijk komt er geen H&M filiaal. Maar die H&M filialen trekken wel klanten en dat doet het winkelgebied goed. In DH heeft H&M het pand van de ook failliete Maison de Bonneterie overgenomen. Tuurlijk het is zeker een ander segment klanten, maar het staat niet leeg en sluit aan op de rest van het winkelgebied.

Christel

Christel

18-02-2016 om 19:29

Mijk

Nee, ik bewaar alles in ikea kruidenpotjes. Hoe suf achteraf. Zullen we silvo mailen?

Bennikki

Bennikki

18-02-2016 om 20:05

Mijn man

Is een nazaat van één van de twee oprichters van V&D. Deze familie had het geloof in de winkel al een jaar of 20 geleden verloren..
Zelf kwam ik er wél graag. Vroeger al, in de supermarkt, dat vond ik heel bijzonder zo midden in de stad. De kerstafdeling, de schoolcampus; de meubelafdeling was vroeger echt goed hier. En die afdelingen werden inderdaad steeds kariger. Maar de mogelijkheid om tussen de rekken te neuzen zonder opdringerige verkopers zal ik missen. Dat kon vroeger ook bij de Bijenkorf, maar helaas, probeer nu maar eens een uur voor sluitingstijd door de dameskleding te lopen-als aasgieren cirkelen ze rond de shoppende klanten.
Iemand noemde het al, maar de speelgoedafdeling van V&D was inderdaad vaak goedkoper en rustiger dan die gruwelijke Bart Smit/Intertoys. Die zou ik nou níet missen.

Elfje65

Elfje65

18-02-2016 om 22:43

Theekopje

Ik ken meerdere bedrijven waar het personeel hun tas niet de werkvloer op kan nemen. Zorg voor lockers voor je personeel. Als ze wat nodig hebben kunnen ze toch wel even naar hun kluisje lopen. Gewoon uit de tijd. Vroeger voor de kleintjes kocht ik er ook veel, maar voor de oudere jongens was het het net niet.

Theekopje

Theekopje

18-02-2016 om 23:15

Elfje

Ik vind het eerlijk gezegd een non-issue. Waarom stoor je je eraan dat personeel hun spullen in een tasje doet? Als je een tampon of zakdoek of labello nodig hebt is het wel prettig als die bij de hand zijn, en het is ook weer geen laboratorium waar alle persoonlijke spullen uit de buurt moeten zijn.
In de v&d waar ik werkte waren overigens wel lockers, maar die zaten ver weg in het gebouw in de kleedruimtes.

Je kunt je aan van alles storen bij zo''n winkel, maar dit vind ik zo'n futiliteit.....

Wat ik wel zal missen aan de v&d overigens zijn dingen als de handschoenen, portemonnees, horlogebandjes en dergelijke. Daarvoor ging ik graag naar v&d.

lieke

lieke

19-02-2016 om 14:01

de box en midden

Hortensia: wat een leuke link, die over de bimbobox. Leuk verhaal. Bedankt! Ik heb op you tube ook nog wat filmpjes gevonden van een werkende bimbobox. Ook grappig om te zien.
En voor de rest, ik heb net als Theekopje: waar moet ik nou horlogebandjes en de portemonnees kopen? Die kocht ik altijd bij de v en d, eens in de zoveel jaar. Ik had laatst een goedkope portemonnee bij het Kruidvat gekocht maar de rits haperde steeds en ging erg snel kapot. Ik wilde bij de v en d een betere gaan halen maar ik moet dus nu op zoek naar een andere winkel.
Ik had trouwens wel mazzel, ik had een cadeaubon van de V en D omdat er iets mis ging bij online bestellen. Die had ik ingewisseld de dag voordat het niet meer kon. Ik had gelukkig toen ook net mijn geld terug van iets wat ze niet geleverd hadden via de webshop. Ik vertrouwde het al niet helemaal en heb ze bijna zitten stalken dat ik mijn geld terug wilde gestort hebben (dat heeft 3 weken geduurd), dus vandaar dat ik die bon snel had ingewisseld, voor sokken voor mijn zoon.
Wat ik wel jammer vind is dat de keuze steeds meer wordt tussen of goedkoop of heel duur. Ik ben meestal van het midden, dat wordt wel steeds lastiger.
Ik merk aan mijn kinderen dat ze primarkprijzen normaal beginnen te vinden. Mijn dochter had bij een winkel een trui gezien van 30 euro. Oeh, zei ze, dat is wel erg duur, bij de primark kan ik een trui veel goedkoper krijgen. Maar ze heeft hem toch gekocht (had ze eens een bijzondere trui) want bij de primark is het wel goedkoper maar de kwaliteit is (meestal) ook anders. Gaat bij die duurdere trui nou net een naadje los (die ik alweer heb vastgezet Daar ging mijn verhaal over kwaliteit, er langer mee doen en een specialere trui.

bieb63

bieb63

19-02-2016 om 15:05

ach duurkoop en goedkoop

Duurkoop en goedkoop gaat niet altijd op. Ik heb zo vaak mee gemaakt dat 'merk'kleding snel verwassen is of uit vorm. En goedkope kleding heel lang meegaat. Dat gaat natuurlijk niet altijd op, maar ikzelf hebt zéker niet de ervaring dat dure kleding (en dat geldt zeker voor merkkleding) per definitie lang mee gaat en goedkope kleding niet. Eigenlijk kan ik stellen dat het meestal de ene keer zus is en de andere keer zo. Net als een IPhone. Die dingen zijn peperduur, maar zijn ze meer, beter, langer houdbaar dan een Huawei? Nou, nee, niemand in mijn omgeving heeft die ervaring. Dus je betaalt voor de merknaam, het hippe, en soms voor het aparte (maar dat vind ik een ander verhaal, heeft niets met kwaliteit te maken)

campus

de v&d was het inderdaad net niet meer, zoals meerderen schreven. en de panden waren erg oud, vooral die in Eindhoven was claustrofobisch met smalle stijle roltrappen, verouderde plafonds.

maar toch gingen wij vaak naar de la place, omdat jongste (slechte eter) daar ook best lekker kon lunchen. snel, erg lekker en niet al te duur.

Waar ik over zit te denken is dat ik de schoolcampus ga missen. ik ga elk jaar met oudste in juli een dagje naar de stad (eindhoven of den bosch) om schoolspullen in te kopen. kaftpapier, agenda, potloden, schriften. De action of hema vindt ze niets. Bij de schoolcampus kon je alles mooi op 1 verdieping bij elkaar vinden, veel merken en veel keuze. Jongste mag dit jaar voor het eerst, maar bij welke winkels in deze twee plaatsen zou dat nou ook kunnen?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-02-2016 om 17:47

Bruna

Of andere grote kantoor/boekhandel Gruffalo?

Maar eerlijk is eerlijk, de schoolcampus van V&D wordt door hen niet geëvenaard. Ze hebben wel wat, maar lang niet zo veel als de V&D had.

Li

Li

20-02-2016 om 12:26

P&C

Ik was laatst bij Peek & Cloppenburg, dat is nog wel een winkel in het middensegment. Helaas geen schoolspullen, portemonnees o.i.d., maar wel kleding van natuurlijke materialen, ook voor vrouwen (die zich in de meeste winkels, ook dure, in polyester moeten hullen).

Ik moest wel lachen, want de meeste mede-shoppers hadden grijs haar en de medewerksters waren vooral bezig met het voorlezen van die veel te klein gedrukte labels. De dames wilden namelijk wel weten of het 100% katoen / linnen / wol was. Voor een deel was het aanbod behoorlijk tuttig, maar er waren ook leuke dingen bij (vond ik). De basics waren echt prima en de grotere maten werden niet vergeten. Ook grappig: de shoppers op de herenafdeling waren ook vooral vrouwen, want mannen van deze generatie shoppen vaak niet zelf. Hebben ze geen verstand van, en vrouwlief wel.

Jammer dat ze maar weinig winkels hebben en geen webwinkel. Te zien aan de leeftijd van het klantenbestand is hun ook geen lang leven meer beschoren, hoewel het er nu nog erg druk was.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2016 om 12:43

Tasjes personeel

Elfje: Ik ken meerdere bedrijven waar het personeel hun tas niet de werkvloer op kan nemen. Zorg voor lockers voor je personeel. Als ze wat nodig hebben kunnen ze toch wel even naar hun kluisje lopen.

Het is mij nooit opgevallen, maar als iedereen naar een kluisje moet lopen voor een pakje zakdoeken, of ander tutteltje, wat denk je hoeveel tijd dat kost? Tijd is geld en geen aandacht voor klanten (zou je als werkgever kunnen vinden). Op zich zou ik er overigens ook begrip voor hebben als je je eigen spullen wél ergens achter de schermen moet laten hoor. Maar dan moet men wel toestaan dat je daar tijd aan verspilt.

Tonny

Tonny

20-02-2016 om 14:34

P&C

vind ik een geweldige winkel. Als je iets wilt kopen, brengen ze het vast naar de kassa en kun je desgewenst verder rondkijken. Dat doet geen enkel ander warenhuis, zover ik weet.

En grijze koppies, ach die komen er steeds meer. Met leesbril. Ik vind die kleine lettertjes op prijskaartjes en labels ook zeer irritant, soms zijn zelfs maten lastig leesbaar.

Li

Li

20-02-2016 om 16:59

Tonny

Daarom maak ik gratis reclame, ik vind ze ook geweldig! Inderdaad heel aardig personeel ook. Echt iets anders dan al die andere winkels. Bij P&C betaal je ook weer geen Primark prijzen, maar het is echt waar voor zijn geld en zo vaak heb ik nou ook weer niet iets nodig. Ik heb trouwens zelfs voor de dochters een paar leuke truitjes gevonden, die hoeven ook niet zo nodig half naakt over straat.

Ik heb mensen uit de mode-industrie, die ik in mijn werk wel eens tegenkom, er vaak op gewezen dat niet alleen jonge, hippe mensen kleding nodig hebben. Als je kwalitatief goede kleding verkoopt en je slaat de grote maten over, dan sla je een flater. Maar luisteren, ho maar! Ze roepen allemaal dat ze vooral de jongeren willen bedienen, terwijl hun jonge klanten van vroeger ouder zijn geworden. Beweeg dan mee, vind ik.

En ja, irritant die merkjes! Zet er nou duidelijk en in niet meer dan 3 talen op wat voor stof het is, de rest is total overbodig. Zolang het maar niet alleen in het Russisch is, snappen mensen het echt wel.

Ik heb niks tegen grijze dames, hoor! Je ziet ze alleen niet vaak in zo groten getale in de winkels. Wat ik vooral leuk vond was het kwaliteitsbesef dat ze duidelijk hadden. Ik probeer mijn kinderen dat ook bij te brengen: wat voor stof is dit, is het dicht of los geweven, hoe moet je het wassen, gaat het zijn vorm houden, voelt het prettig op de huid...enzovoorts. En dat het handig is om goede basics te hebben met een paar flodderige, goedkope modieuze items erbij, die na een tijdje wel weer weg kunnen (als de mode voorbij is). Zelf koop ik volgens de dochters alleen maar basics. Maakt me niet uit, ik voel me er prima bij en mijn man zou het verschil pas zien als ik opeens een minirok met punkkapsel had .

Hortensia

Hortensia

20-02-2016 om 17:26

P&C en Didi, en grote matendrama's

...was toch failliet?!?

Even googlen en kijk...! Bestaat toch nog!

Niet helemaal mijn ding. Ik ben meer van de Didi-stijl. Gaat van XS naar XXL, en doet net zo makkelijk grijze modellen in hun promotiefolders, heb ik al meermaals ervaren.

Die merkjes zijn inderdaad ellendig. Zit je met een compleet boekwerk in je zij, en als je het eruit knipt met een langwerpige prop textiel dat nog in de naad zit. Irritant!

Wat grote maten betreft: enkele vooruitstrevende merken en ketens willen wel eens een 3XL produceren. Maar niet zelden slaan ze de plank mis. Een grote maat is wat anders dan "we leggen de naden wat ruimer". Neem nou broeken: in mijn dikke tijd heb ik meermaals met een broek gelopen die net paste om mijn buik, maar lelijk slobberde om mijn bovenbenen.
Alleen Ulla Popken had nog basic jeans die daar rekening mee hield, maar ik vond hun kleding (behalve truttig) niet bepaald lang houdbaar, het sleet net zo snel als de jeans van Zeeman die ik voor een tientje kan kopen nu ik afgevallen ben.
Bij bovenkleding als jasjes en blouses zit je vaak met de mouwen (te strak), of het is te kort zodat het niet netjes afkleedt als je een grote maat hebt.

Bij Didi heb ik een leuke garderobe bij elkaar gesprokkeld sinds ik weer in de gangbare maten zit. Kleding die ik ook als vijftigplusser graag draag zonder meteen het gevoel te hebben dat ik een zilverspoeling en een permanentje moet aanmeten (oké, die zilverspoeling zit er hard aan te komen sinds ik heb besloten mijn haar niet meer te verven, hahaha!) of voor joker te lopen omdat het te jeugdig is. En het gaat ook nog eens lang mee, mijn laatste aanschaf is alweer 2 jaar geleden (ik koop alleen kleding als ik het nodig heb, niet omdat het modebeeld verandert), ik draag het redelijk veel en het ziet er nog als nieuw uit.

Dus als we gaan vergelijken: ik ben Didi-fan

tonny

tonny

20-02-2016 om 19:00

strijken - en verdwenen winkels

dat stond op het programma vanmiddag, het regende toch. Drie Liv-overhemden die al een hele tijd mee gaan. Was me nog niet zo opgevallen, ik heb toch meer V&D spullen in huis dan ik dacht.
Jongste zoon die op zijn werk 'netjes' moet zijn kocht ook weleens een goedkoop pak bij V&D. Er zijn vast andere winkels te vinden waar vergelijkbare producten hangen.

Een winkel die in het straatbeeld thuis hoorde weg - het is naar. Wat zou er met die panden gebeuren?

Als Rotterdamse van geboorte vond ik het destijds jammer dat warenhuis Ter Meulen (in de rest van het land bekend van/als Ter Meulen Post) ter ziele ging. Het is nooit echt wat geworden met het pand dat leeg kwam. Er zitten deels winkels in, maar echt florissant, nee.

Hortensia

Hortensia

20-02-2016 om 20:27

Die panden, ja

Met allereerst dat markante pand in Haarlem!!! (met daarin geklemd het oude drogistenpand dat, net als Asterix, niet te overwinnen was ).

Maar ook het pand in mijn oude woonplaatsen. En overal eigenlijk. Markante gebouwen. Ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden. Stiekem hoop ik op kleine winkeltjes.

Elfje65

Elfje65

22-02-2016 om 20:58

Kaaskopje en Theekopje

Jullie hebben helemaal gelijk. Het is zeker een futuliteit. Ik zeg ookniet dat ik mij er druk om maak, maar meer dat het mij gewoon verbaasde. Kaaskopje: die aandacht van het personeel voor de klant liet ook vaak zeer te wensen over, ondanks dat ze niet naar hun kluisje hoefden te lopen. Juist dat stapje meer voor de klant, waarin je je in deze tijd kunt onderscheiden mistte ik. Maar eigenlijk is dit sowieso een rare discussie, want het is wel duidelijk waarom ze failliet zijn gegaan. Niemand kocht er meer wat, dat blijkt wel uit alle reacties. Nogmaals wel heel erg voor alle betrokkenen die hun huur ervan moeten betalen en nu weer Perrysport.......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.