Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gerber

Gerber

22-09-2015 om 11:06

Tactiek ticket kopen voor popconcert


lucile

lucile

30-09-2015 om 10:50

ik zeg alleen

Ik zeg alleen dat je voor de definitieve rij rustig kunt verversen, dat zegt TM zelf ook. Sta je in de definitieve rij, dan moet je dat niet meer doen. Ik heb daar zelfs links van gegeven. En misschien een dooddoener, bij ons en anderen helpt onze manier. Ik ga dus ook niet rustig afwachten dat TM de wachtrij opnieuw indeelt. Als anderen andere ervaringen hebben, dan moet je het op die manier doen. Dat is wat ik bedoel. Even goeie vrienden. Iemand vraagt om tips, ik geef de mijne, die lijkt te werken. Meer niet. Als anderen het anders doen en daar succes mee hebben, prima. En dan zeg ik van die dingen die jij dooddoeners noemt. En dat is de laatste keer dat ik dit zeg, ik val namelijk steeds in herhaling.

lucile

lucile

30-09-2015 om 10:52

oh ja

Het enige moment waarop ik ververs, is het moment waarop de definitieve verkoop begint. Niet daarvoor, niet daarna. Maar daarvoor zou ik dat rustig kunnen doen, ook vlgs TM, maar dat doe ik dus niet.

Hadewich

Hadewich

30-09-2015 om 12:35

Lucille

Krijg jij dan in beeld 'dit is de voorlopige wachtrij' en 'dit is de definitieve wachtrij'? Ik namelijk niet, en dan weet ik dus ook niet of ik al in de definitieve wachtrij zit. Het lijkt er wel op, omdat ik niet moet verversen. Er verandert niks bij mij op het moment dat de verkoop begint. Hooguit dat het wachtcirkeltje weer iets verspringt.

Ik heb het idee dat TM toch al eerder begint met de definitieve wachtrij dan het moment waarop de verkoop start. En dat jij gewoon echt mazzel hebt als je precies op tijd inlogt. Of TM gebruikt toch twee systemen ofzo. Ik vind het vreemd dat onze ervaringen bij dezelfde site heel anders zijn.

Er komt voor mij toch geen duidelijkheid denk ik, voorlopig komen er verder geen superpopulaire artiesten waar ik heen wil!

lucile

lucile

30-09-2015 om 12:40

Hadewich

Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat je dan een soort hikje ziet, verspringing of hoe je het wil noemen.

Lucile

Lucile

08-03-2016 om 09:52

mijk

Veel plezier woensdag bij Muse. Wij zijn gisteren geweest en het was geweldig. Het podium staat in het midden, het centrum draait ervan draait rond. Je ziet daardoor de bandleden erg goed. Muse heeft alles uit de kast gehaald om er een mooie show van te maken. Ook de muziek was goed. Ik zal verder niets verklappen.
Helaas hadden we 2 kleppende meiden voor ons staan die iedere muzikale break besloten keihard te gaan kletsen. Bij het nummer Madness hebben ze bijvoorbeeld geen seconde hun mond gehouden. Jammer is dat. Ook hebben ze hun haar niet langer dan 3 minuten in hetzelfde kapsel gehouden. Afwisselend staart, hog knot, een wat lagere knot, los waarbij ze het haar steeds om zich heen zwaaiden. Dat leidde nogal af, zoals je misschien wel merkt

mijk

mijk

08-03-2016 om 10:01

dank je!!!!

Ik krijg er spontaan zin in. De kinderen fietsen er doorheen met stevige griep dus we moeten even organiseren! Maar komt vast goed!

Alsof die kaartjes niks kosten he. Ik had laatst bij Jett Rebel een mevrouw die er doorheen ging bellen!

Mijk

Lucile

Dat gekwek tijdens een concert staat echt hoog op mijn ergernissenlijstje. Ik moet me ook inhouden om er niks van te zeggen. Lukt niet altijd

Gerber

Gerber

08-03-2016 om 17:15

Het lijkt nog maar een week geleden...

dat ik deze draad ben gestart, en nu gaan de concerten losss... Wat leuk om te lezen Lucile, dat het zo gaaf was. Op 3fm hoor ik ook geregeld enthousiaste verhalen over de Muse concerten.
Overmorgen ga ik mijn zoon en zijn vriend naar de Ziggodome rijden. Ik heb een parkeerkaart, zet de jongens af en zelf ga ik de stad in. Maar, kunnen jullie mij adviseren mbt het volgende:
- Het concert begint 20.00 uur. Wat is nu een goede tijd om bij Ziggodome aan te komen? Is het voorprogramma bijvoorbeeld de moeite waard? Als ik ze 18.00 afzet bij ziggodome, is dat op tijd genoeg, of moet je echt eerder zijn. De jongens hebben een plaats op ring 1 geloof ik. (ja, ik ben hier echt een groentje in, nul komma nul ervaring in dit type popconcerten)
- En, niet onbelangrijk: hoe laat is het afgelopen? Ik wil met de jongens afspreken dat ze na afloop naar de Parkeerplaats komen, daar zal ik hen dan opwachten, maar dan is een richttijd wel handig.. Temeer omdat we de volgende dag gewoon om 6.30 uur moeten opstaan, en we zeker een uur moeten rijden naar huis.

Ach, eigenlijk wil ik gewoon meewerken aan een onvergetelijk Eerste Popconcert voor hen, en zoveel mogelijk gedoe van te voren uit sluiten.

Goed, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten, Gerber

Elke

Elke

08-03-2016 om 18:06

Tijd

Het voorprogramma begint om 20:00. Je hoeft er ook echt niet eerder dan dat te zijn. 18:30 gaan de deuren open, dat is vooral interessant als je veldkaarten hebt (maar ook daarvoor geldt dat je best goede plaatsen hebt als je later komt).

Muse zelf begint pas om 21:15. Het voorprogramma was best een leuke opwarmer, maar het geluid was vrij slecht. Achteraf had ik liever wat rustigeraan gedaan...

Op ring 1 zit je goed, sommige plekken zijn zelfs erg goed De stoelen zijn genummerd, dus je plekje is gegarandeerd. Geen reden dus om heel vroeg te zijn. Qua eten/drinken: dat gaat met muntjes (10 euro = 3,5 munt = 3 glazen fris en 1/2 munt over ). Ze verkopen binnen ook friet, broodjes, La Place zit er. Ook bij Ziggodome in de buurt kan je genoeg eten vinden. Er is ook een merchandise store: shirts zijn 'n euro of 30.

De beveiliging bij de Ziggodome is prima, je wordt gefouilleerd, tassen worden gecheckt, eten en drinken mogen NIET mee naar binnen (flesjes en andere dingen die je kunt gooien ook niet). Het publiek liep (gisteren) uiteen van 8 tot 80, heel normaal, leuke mensen.

Wij liepen om 23:20 weer naar buiten, ook dat ging netjes. Het is geen probleem om elkaar bij Ziggodome in de buurt weer terug te vinden. Parkeerplaatsen zijn allemaal goed aangegeven met borden.

Hadewich

Hadewich

08-03-2016 om 18:44

Elke

Super, bedankt voor je info! Wij gaan donderdag en we hebben staanplaatsen, maar ik begrijp dat we niet al 's morgens in de rij hoeven?

Lucile

Lucile

08-03-2016 om 19:04

Gerber

Ik vond het voorprogramma best aardig: Nothing but thieves. Een vijftal getalenteerde, jonge jongens uit Londen. Ik kende zelfs een paar nummers van hen. Maar inderdaad, het geluid kon beter.
Als je zitplaatsen hebt, zou ik zeker niet te vroeg komen. Veel mensen die zitplaatsen hadden kwamen tijdens of na het voorprogramma binnen. Dat is wel een gemis. En voor de jongens van jou is het voor het eerst? Dan zou ik zeker het voorprogramma meepakken, al is het maar voor de ervaring.
Wij hadden dus veldplaatsen, wij zijn rond 19.00 de ziggodome binnengegaan. We hebben alle jassen en tassen in 2 kluisjes gedaan want een deel van het gezelschap moest de trein van half 12 hebben (gelukt) en de andere helft die van 23.34. Wij hadden namelijk de auto geparkeerd op een station op 2 haltes van Bijlmer ArenA en daarna de trein gepakt. Ik heb namelijk ooit bij de ArenA geparkeerd en heb toen er 2 uur over gedaan om vanaf instappen auto naar de snelweg te komen. Ik moet daarna nog circa 2 uur rijden, dus daar had ik geen zin in. Ik hoorde van kennissen die er ook waren gisteren, dat ze een uur in de garage hadden gestaan. We hadden dus geen gedoe met de garderobe en geen gedoe met de parkeergarage. En het parkeren daar was gratis.
Het fouilleren vond ik niets voorstellen, ik had voor de hele zaal pillen mee kunnen nemen. Mijn oudste dochter had stroopwafels in mijn handtas gestopt. Ik kreeg er een opmerking over maar mocht ze gewoon meenemen.
Muse zou om 21 uur beginnen maar begonnen een kwartier later. Ze zouden om 23 klaar zijn maar dat was iets na elven.
Wij hebben gegeten bij de KFC in de buurt van de ArenA. We waren iets van de Ziggo weggelopen, daar was het minder druk dan bij de Febo vlakbij maar het nam nog steeds wel tijd in.
En meestal zijn concerten wel gemoedelijk en let iedereen een beetje op "losse" jonge pubers. Zeker zo'n duur concert als gisteren. Behalve dan die klessebessen voor ons.

Lucile

Lucile

08-03-2016 om 19:16

Mijk en Alkes en Elke en Hadewich

Mijk, ik was ook nog even bang, ik ben ook een beetje aan het kwakkelen momenteel. Ik zal duimen voor je.
En Alkes en Mijk, ja het is ook een grote ergernis van mij. Ik snap dat soort mensen niet. Keihard zitten kwekken over vriendjes en make up maar zich rot schrikken als er een grote ballon van achter aankomt omdat ze niet doorhadden dat iedereen daar inmiddels naar keken. Het lijkt alleen maar meer voor te komen. Ik moest op mijn tong bijten om niet te zeggen dat als ze een dvd van een muse concert gekocht hadden of filmpjes van you tube zouden bekijken met een krat bier erbij, ze goedkoper uit waren en ze uit volle borst konden kletsen. Heb het niet gedaan. Maar ze leidden wel af.
Elke, had je zitplaatsen of veldkaarten? Gewoon nieuwsgierig.
Hadewich, nee je hoeft niet 's octendsvroeg in de rij te staan. Door het podium in de lengte as van de zaal in het midden, kun je het heel goed zien. Je hebt zeg maar een centraal,rond podium in het midden van de zaal met aan beide kanten een catwalk, zeg maar, naar een podium aan het uiteinde. Wij hadden de rechteringang van de zaal en stonden vlakbij het middenpodium, bij de catwalk richting rechteruiteiende. We stonden op de 5e rij. Matthew Bellamy loopt de hele tijd heen en weer, wij konden hem erg goed zien, evenals de rest van de band. Maar ook boven je hoofd gebeurt genoeg.

Gerber

Gerber

08-03-2016 om 19:25

wow...

Wat een mooie verhalen ... En wat een nuttige infomatie allemaal. Mijn zoon en zijn vriend, die inderdaad voor de eerste keer van hun leven naar en popconcert gaan, zullen hier inderdaad hun voordeel mee doen, en anders de moeder wel!
Vooral de tip van twee haltes voor Bijlmer Arena de auto parekeren, vind ik heel nuttig: voor de toekomst dan, want voor morgen heb ik een parkeerkaart voor P2 Borchland. Ik heb een stille hoop dat dit wat sneller gaat dan de Arenapakeerplaats, maar goed, ik hou er rekening mee dat ik tegen 2-en pas thuis ben...

Hadewich

Hadewich

08-03-2016 om 19:30

Lucille

Oh geweldig! Ik sta al sinds gisteren in de stuitermodus, maar nu gaat er nog een tandje bij!

Ik las op de facebookpagina van Ziggodome dat zij niet wisten wat se zagen, dat podium van Muse zit in meer dan 40 vrachtwagens!

Hadewich

Hadewich

08-03-2016 om 19:33

Parkeerplaats

Ik had bij de kaartjes direct een parkeerkaart gekocht, P1 geloof ik. We zijn er totaal niet bekend, dus ik ben wel blij dat we in ieder geval een plekje hebben. Wel goed om te weten dat het dus even kan duren voordat we de parkeergarage uit en de snelweg op zijn. En dan nog twee uur naar huis rijden.

Lucile

Lucile

08-03-2016 om 19:39

Hadewich

Mijn man heeft dat ooit uitgedacht en wij hebben dat dus die paar keer dat we in het gebied rond de ArenA moesten zijn gedaan. We waren niet de enigen die dat deden. Maar ssst, is geheim )

Hadewich

Hadewich

08-03-2016 om 20:02

Lucile

Oké, ik zal het niet verder vertellen!

Elfje65

Elfje65

08-03-2016 om 20:36

Duivendrecht

Bij station Duivendrecht zit een heerlijk restaurantje Lotgenoten. Wel reserveren want met concerten goed druk. Niet duur en vanaf 18:00 uur gratis parkeren. 2 haltes naar Arena. Ideaal. Eigenlijk miet ik dit niet vertellen

eten bij Arena

Het japans restaurant op de Arena Boulevard is best goed. Zeker voor zo'n locatie. Bediening is snel. Wel reserveren, zeker als er naast concert Ziggo Dome ook concert HMH is en Ajax voetbalt. Dat had ik een keer. Toen was het meer dan tamelijk druk.

Charis

Charis

09-03-2016 om 10:28

Gerben

Nog een tip, laat je jongens oordoppen meenemen (partyplugs van Alpine ofzo). Het geluid staat erg hard en oordoppen dragen bij concerten en dancefeesten is een gewoonte waar je niet jong genoeg mee kunt beginnen.

Wij gaan morgen, heb er zin in!

Lucile

Lucile

09-03-2016 om 11:07

Op zich

Ik vond juist dat bij Muse het geluid eens een keer niet zo keihard stond, zelfs op een aangenaam volume. Ik heb altijd pluggen in maar deze keer heb ik ze zelfs een paar keer uitgedaan. Alleen de laatste nummers op weg naar het hoogtepunt zeg maar, speelden ze harder. Toen heb ik de pluggen weer in gedaan. Ik vond het zelfs opvallend.
Veel plezier morgen.

Charis

Charis

09-03-2016 om 12:27

Lucile

Ik heb een appje op mijn telefoon om het aantal decibels te meten en dat het risico op gehoorschade aangeeft. Ik zal morgenavond eens kijken of wat jij 'aangenaam' noemt ook idd veilig is. Zou mooi zijn

Lucile

Lucile

09-03-2016 om 12:52

charis

Ik heb concerten meegemaakt dat je compleet werd weggeblazen, dat je echt denkt is dit nou nodig. Dus dan vind ik, als het een keer minder hard is, het aangenaam. Zo gewoon is het al voor mij, dat de muziek erg luid staat, dat je wat lager volume aangenaam vindt. Ik heb alleen bij rustigere momenten de pluggen even uitgedaan. Madness bijvoorbeeld en The harmonica man-gedeelte bij Knights of Cydonia. Zoals eerder gezegd, als ze losgingen, had ik ze zeer zeker wel in.
Maar ook de recensent in de VK was het opgevallen. Dat las ik vanochtend in de krant, http://www.volkskrant.nl/recensies/niets-lijkt-onmogelijk-bij-betoverend-concert-muse~a4259175/
Dus ik ben benieuwd wat er uit je app komt, of het klopt. Ik stond niet in de geluidsstraal, zeg maar, van de geluidsboxen.

mijk

mijk

09-03-2016 om 14:23

het lukt niet

We zijn te beroerd allebei... Maar we hebben vrienden dolgelukkig gemaakt....

Mijk....

Gerber

Gerber

09-03-2016 om 14:28

mijk

Het zit je echt niet mee... wat ontzettend jammer.
Een zeer schrale troost:


https://www.youtube.com/watch?v=fMiHCbQqN1E

Best een heel aardige weergave van het concert van maandag. Maar: ik kan me goed voorstellen dat dit eerder zout in de wonde is. Beterschap!

Mijn zoon heeft inderdaad al pluggen gekocht, hij kijkt er zoo naar uit!

Charis

Charis

09-03-2016 om 15:02

Lucillie

Ja ik las het ook in de (Volks)krant tussen de middag, een 'mooi geluid, rijk en gelaagd'. De hele recensie is trouwens bijzonder lovend, dat belooft veel goeds

mijk

mijk

09-03-2016 om 15:24

zo'n koppijn dat de knoop doorhakken

Eigenlijk opluchting was. Balen komt vast weer als ik me beter voel...

Mijk

Lucile

Lucile

09-03-2016 om 18:16

Dat is balen

Dat is balen, Mijk. Het hing er bij mij ook om, maandag. Het ging nog maar nu ben ik ook geveld. Ze treden dit jaar nog op op Lowlands. En her en der in Europa zijn er nog tickets te koop. Ideetje voor een stedentripje http://muse.mu/tour-dates.htm?pg=2 Beterschap.
En voor wie nog gaat, veel plezier. En laat even hier horen hoe jullie het vonden?

mijk

mijk

09-03-2016 om 20:57

zo grappig

Onze vrienden appen net dat ze binnen zijn. Vertelt mijn man dat ze het heel spannend vonden. Via via kaartjes. Man: Ik had zeal gerustgesteld. Marktplaats is spannend. Ouders Online is eigen....

Mijk

lucile

lucile

09-03-2016 om 21:26

hahahaha

Ik moet enorm lachen hierom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.