Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Gerber

Gerber

22-09-2015 om 11:06

Tactiek ticket kopen voor popconcert


Amare

Amare

26-09-2015 om 08:39

al jaren Ginny

'En Muse ken ik al helemaal niet. Word wel nieuwsgierig van al die beschrijvingen. Zo populair? Dan moeten ze toch wel goed zijn....'

Dat zijn ze! Ze bestaan nu iets van 20 jaar, en qua stijl worden ze vaak vergeleken met Radiohead. Dus als je van een beetje alternative nation houdt, is dit je band!

Hadewich

Hadewich

26-09-2015 om 08:55

Eh...

Muse maakt toch wel een stuk stevigere muziek dan Radiohead volgens mij? Maar ik ken niet zoveel van Radiohead eerlijk gezegd, dus misschien zit ik er wel helemaal naast.

lucile

lucile

26-09-2015 om 09:38

jawel

Muse heeft een eigen geluid. Toch snap ik de vergelijking met Radiohead wel. Ze zijn inderdaad wat steviger. Ook hoor ik wel eens invloed van Queen erin.
Ginny, dit is hun huidige hit, best toegankelijk.


https://www.youtube.com/watch?v=yj8Xpdx60Ws
Dit is een van hun bekendste nummers

https://www.youtube.com/watch?v=w8KQmps-Sog&list=PLDXjIyFRkL3JPm-vm3vcS-E_7zs-K50SD
En dit is een van mijn favorieten, vooral live. Het leuke is dat dit een ode is aan de vader van Matt Belamy, de belangrijkste man van Muse. Zijn vader had een hitje met Telstar in de jaren 60 en was ook gitarist

https://www.youtube.com/watch?v=Q3Yc3HhSl1Q

Katniss

Katniss

26-09-2015 om 17:08

Radiohead

Ik begin me nu een beetje te voelen alsof ik onder een steen leef. Radiohead heb ik ook nog nooit van gehoord. Toch heb ik best een brede muzieksmaak en ben ik heel goed in Songpop

Hadewich

Hadewich

26-09-2015 om 20:14

Radiohead

Dit is Radiohead, echt een supernummer vind ik:


https://m.youtube.com/watch?v=LCJblaUkkfc

En deze:


https://m.youtube.com/watch?v=XFkzRNyygfk

mijk

Het oppaskind van mijn dochter wilde met 7 vriendinnen naar One Direction. Acht moeders zaten achter de computer om te proberen kaartjes te krijgen, als ze per ongeluk teveel kaarten hadden omdat het wee moeders zou lukken, zouden ze die wel weer op Marktplaats zetten. Het viel nog niet mee om de 56 kaartjes die ze teveel hadden te slijten.

skik

mijk

mijk

26-09-2015 om 21:13

grijns!

Skik dat is me dan weer bespaard gebleven!

Mijk

Eko

Eko

26-09-2015 om 21:36

Haha..

Hahah... Voor de volgende keer Skik: je hebt 15 minuten om je transactie af te ronden. genoeg tijd om elkaar even te appen of/dat je beet hebt Ik heb (bij Muse, 1D maak ik niemand blij mee) zelfs nog 13 minuten gewacht om te kijken of ik een beter kaartje kon krijgen in m'n andere venster. Uiteindelijk ben ik met 1,5 minuut op de teller pas begonnen de bestelling definitief te maken...

Bij Hozier (Carré, ook zo'n zenuwengedoe.. uitverkocht binnen 1 minuut!) had ik bij m'n tweede venster dus betere kaartjes dan bij de eerste poging. Blijkbaar iemand die was afgehaakt/uitgelogd.

eko

Was ik zelf niet hoor, ik had gewoon vier kaartjes voor mijn dochters en hun vriendinnen. Maar dat andere groepje had ineens 64 kaartjes i.p.v. 8.

Ik had wel een andere keer een kaartjesmisser. Het was me niet gelukt enigszins normale en betaalbare kaarten voor 5 Seconds of summer in de Ziggo Dome te krijgen, maar voor Brussel had ik beet. En die Belgen vertrouwen hun klanten zelfs zo, dat je achteraf mag betalen, dus geen gedoe met creditcards e.d. Mijn meiden gingen vrolijk op vakantie, ze hadden toch kaarten. Tot ik me ineens realiseerde dat ik vergeten was te betalen. Ga dat maar eens uitleggen aan die meisjes. Ik heb toen via Marktplaats kaartjes gekocht bij een man die als bijverdienste kaartjes inkoopt en voor de dubbele prijs doorverkoopt. Mag wel niet, maar mijn meiden zijn toch maar fijn naar dat concert geweest.

Die kaartenverkoper had in zijn huiskamer een paar monitors staan die allemaal op Ticketmaster e.d. stonden. Ik heb nog geprobeerd op die schermen te gluren om er achter te komen wat zijn tactiek was maar kon er niks bijzonders aan ontdekken.

skik

Charis

Charis

28-09-2015 om 11:02

Lucile

Je schrijft dat het je meestal wel lukt om kaartjes te krijgen voor het soort concerten dat in 10 minuten uitverkoopt. En je tactiek is precies om 10.00 uur (of het tijdstiop waarop verkoop officieel start) de wachtrij waar je in staat te verversen door op F5 te drukken. En tja, is dat nou toeval of niet?

Ticketmaster zegt namelijk zelf dat je NIET moet verversen omdat dit invloed kan hebben op je plaats in de wachtrij.

En hoeveel maakt het uit of je in Oost-Groningen woont of vlakbij de servers van Ticketmaster in de Randstad. En of je kabel of glasvezel hebt?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-09-2015 om 14:49

Queen

Dat was het codewoord. En ik snap een beetje wat je bedoelt.
Maar als echte Freddie-adept is het het in mijn oren net niet. Mis dan toch net die gierende uithalen die alleen Hij kon.

Wel grappig dat er hier zoveel fans zijn. Ik had er echt nog nooit van gehoord. Worden zeker nooit op Skyradio gedraaid?

Charis

Charis

28-09-2015 om 17:40

Ginny

Nee, Muse is (nog niet) skyradio-fähig.

Hun poppy nummers zijn op de meeste zenders wel te horen, maar ze zijn in essentie een stuk harder dan Queen, met veel harde nummers die hier en daar naar progressieve rock neigen. Dat vind ik zelf juist zo leuk van ze. Dat ze niet onder één noemer te vangen zijn.

Hortensia

Hortensia

28-09-2015 om 17:54

Queen

Harder dan Queen? Als Queenfan van het eerste uur wil ik Charis graag verwijzen naar de eerste cd's van deze heren, zeg maar Freddie vóór de snorrentijd (de cd's Queen, mijn persoonlijke favoriet Queen II, Sheer Heart Attack, A Night At The Opera, A Day At The Races en in mindere mate News Of The World)

Muse ken ik niet zo goed, wat een hiaat in mijn muziekkennis is, dat geef ik direct toe. Ken wel een paar nummers van ze, en ik vind dat ik die kennis moet gaan uitbreiden nu ik dit draadje lees. Radiohead heb ik al regelmatig luid aan op Spotify en toen ik nog auto reed testte ik daar mijn speakers graag mee uit zodra ik buiten de bebouwde kom kwam

lucile

lucile

29-09-2015 om 09:08

Mijk 2 x

Mijk, degene op wiens antwoord ik wachtte, zegt 2 kaarten te willen maar dat hoor ik vanavond definitief. Mocht je willen dan heb ik 2 kaarten voor staanplaatsen op woensdag 9 maart. Helaas dus geen 4.

lucile

lucile

29-09-2015 om 09:17

van alles wat

Wat komen leuke verhalen langs, ik zie het helemaal voor me, al die ouders enthousiast dat ze kaartjes hebben voor 1D, dat het gelukt is er doorheen te komen en dan blijkt iedereen kaartjes te hebben. En dan inderdaad, wel kaartjes in the pocket en dan vergeten te betalen. Oeps, foutje en de eeuwige toorn van pubers.
En Muse, skyradio, laat ze het niet horen. Muse is van de stevige rock, niet echt skyradio. Maar wel mooi.
Radiohead heeft een fantastische cd, OK computer, die ook geregeld in allerlei internationale lijstjes van beste albums aller tijden voorkomt in de top 20. Alweer 18 jaar oud (ik lag in het ziekenhuis met complicaties toen ik zwanger was van oudste en beluisterde deze cd toen veel want ik mocht alleen maar liggen, vandaar dat ik weet dat ie 18 jaar oud is). Mooiste liedje Karma Police.
Eigenlijk lijkt Muse nergens op, ze hebben hun eigen sound en daarbij een fantastische show.
En wat ik verder niet snap, in het balkje van deze draad, stond dat de laatste reactie was van gisteren 21.22 maar die zie ik nergens staan. De laatste was van Hortensia om 17.54. Magie of een geheime post?

lucile

lucile

29-09-2015 om 09:31

Charis

Of het toeval is of niet, het is ons al een aantal keer zo gelukt. Ook deze keer 2 x bij Muse. Ik heb die tips destijds van een forum gehaald en ook vrienden van dochter doen het op deze manier. Zij kwam ook op die manier aan. Wij wonen ook niet vlakbij de servers van de randstad. Scheelt niet veel met Oost-Groningen. Ik heb wel ergens gelezen dat sommigen de wifi zelfs omzeilen door tijdelijk gebruik te maken van een kabel.
Zoals al eerder gezegd, het maakt niet uit hoelaat je inlogt bij ticketmaster. Er is een wachtrij voor die tijd maar dat is niet de wachtrij die uiteindelijk geldt, het is een wachtrij om op de site te komen. Op het moment dat de verkoop begint, komt pas de echte wachtrij. Wij drukken dan op "bestel" en komen zo in die wachtrij. Als je in die wachtrij staat, moet je niet meer verversen, dan verspeel je wel je plaats. Dat is wat TM zelf ook zegt. Voor die tijd kun je zo vaak verversen als je wilt. Het heeft dan ook meer zin met veel mensen ingelogd te staan dan om vroeg in te loggen. Dat heeft geen zin om dan vooraan te komen. Op die tips van ticketmaster waar ik al eerder een link van gaf, staat dat ook (#30). En twitter van ticketmaster en band erbij openzetten ook want als er een nieuw concert aangekondigd wordt of als er tips komen, dan weet je het ook. Bij het laatste concert gaf TM bijvoorbeeld aan na een uur dat er tickets teruggekomen waren en dat je het dus nog eens kon proberen. En ook het 2e concert werd aangekondigd toen de eerste op uitverkopen stond. Ik ken mensen die zo aan hun kaarten voor het 2e concert zijn gekomen.
Dus misschien toeval, ik weet het niet. Wij blijven het zo doen.

lucile

lucile

29-09-2015 om 09:32

Ik zet wel adblocker uit op het moment dat ik wil bestellen. Ik weet niet of dat ook nog helpt.

Hadewich

Hadewich

29-09-2015 om 10:10

Lucile

Ik ging om kwart voor tien naar Ticketmaster en kwam in een wachtrij waarbij stond dat ik niet moest verversen. Na een half uur was ik er door en kon ik gaan bestellen. Maar nergens een knop 'bestel'. Eerst keuze voor aantal tickets en dan 'zoek tickets'. Pas als er dan gezegd wordt dat die zijn gereserveerd, kun je ze daadwerkelijk bestellen.

Ik stond dus niet in een wachtrij ná het bestellen, maar ervoor. Op het moment dat ik daadwerkelijk op de site belandde en kon gaan bestellen, was er voor mij geen wachtrij en was de aankoop geregeld.

Zonder dat ik dus op 'bestel' drukte (want zover was ik nog lang niet) zat ik dus al in een 'niet-verversen-wachtrij' om op de site te komen. En dan maakt het wel uit of je om half tien, kwart voor tien of precies om 10 uur naar de site gaat.

lucile

lucile

29-09-2015 om 10:34

je hoeft niet

Je hoeft het niet te doen zoals ik. Om 10 uur (moment van verkoop) wordt de echte wachtrij gestart, zeg maar. Zie http://ticketmasternl.inbenta.com/?c=28&l=default&sessionId=d4c127f4213eb4a7fd934cfbbf5bc376
Effe knippen en plakken:
"Als er een populair event in de verkoop gaat, dan kan het voor de start van de verkoop al erg druk worden op onze site.
Om al dat verkeer in goede banen te leiden wordt er een tijdelijke wachtrij opgestart.
Je ziet nu een cirkel die volloopt, maar dit is nog niet de wachtrij om tickets te kunnen kopen.

Op het moment dat de verkoop van start gaat, wordt de wachtrij ververst en begint deze opnieuw.
Nu sta je in de definitieve wachtrij om tickets te kunnen kopen.

Met andere woorden: het is niet zinvol om al uren van te voren al op onze site te gaan wachten.
Je bent van harte welkom, maar het garandeert je geen plekje vooraan in de rij."
En http://ticketmasternl.inbenta.com/?f=200&logId=115,000&matchType=RELATED
"Op het moment dat de verkoop start, wordt de wachtrij ververst.
Iedereen die op dat moment in de tijdelijke wachtrij staat, krijgt automatisch een willekeurige plaats toegewezen in de definitieve wachtrij.
Het maakt dus niet uit of je een paar uur of een paar minuten voor start verkoop in de tijdelijke wachtrij staat.
Op het moment dat de verkoop start, heeft iedereen een gelijke kans."

Ik weet trouwens niet wat je precies om 10 uur ziet, maar daar drukken we dan op. Bij het concert van 9 maart zagen we vlgs mij iets van dat je ticketsaantal kon kiezen en dan bestel en de tweede keer hebben we 1 1/2 minuut in de wachtrij gestaan en toen kwam dat in beeld. Ik weet niet meer wat we precies zien om 10.00. Dat wijst zich dan vanzelf. Of het bestel is of selekteer aantal of ??
Om 10 uur wordt de rij automatisch ververst, wij wachten dat dus niet af. Maar hee, iedereen moet doen wat hem/haar het best lijkt.

Charis

Charis

29-09-2015 om 16:07

Oké

Dank je wel voor je reactie Lucille. Dat het vóór 10.00 uur om een tijdelijke wachtrij ging had ik wel eens gelezen op de site van TicketMaster, maar ik vond het zo vreemd dat ze in de tekst boven de cirkel dan zetten dat je niet moet verversen.

Ik ga het de volgende keer ook eens proberen zoals jij het doet

mijk

mijk

29-09-2015 om 16:22

lucille

We willen ze heel graag hebben!!

Doet rondedansje door de kamer. Je kan mij mailen op [email protected]

Mijk

Hadewich

Hadewich

29-09-2015 om 16:34

Dat weet ik...

Dat heb ik ook gelezen. Maar ik kwam dus echt om kwart voor tien al in een definitieve wachtrij. Ik moest niet verversen, want dan was ik mijn plek in de wachtrij kwijt! Terwijl dat dus met een tijdelijke en daarna een definitieve wachtrij niet uit zou moeten maken. Dat is inderdaad vreemd, Charis.

Eerst stond ie op '30-60 minuten wachttijd', na 5 minuten werd dat '0-30 minuten wachttijd‘. Die vollopende cirkel ging ook steeds keurig een stukje verder, ook om 10 uur. Om 10:20 uur kreeg ik pas de bestelpagina te zien, daarvoor alleen die wachtcirkel.

Een volgende keer ga ik toch echt een half uur van te voren alweer naar die site, ben bang dat ik er anders helemaal niet meer tussenkom. Gewoon voor de zekerheid!

lucile

lucile

29-09-2015 om 16:52

Mijk

Als het goed is, heb je mail.

Lucile

Lucile

29-09-2015 om 16:59

Hadewich/Charis

Wij zijn pas 2 sekonden over 12 naar TM gegaan en kwamen meteen in 0-30 minuten wachttijd voor de tickets van 7 maart en na 1 1/2 minuut in het bestelmenu en wij zijn 5 sekonden over 9 naar TM gegaan voor 9 maart in de presale voor fans en konden toen meteen in het bestelmenu.

Lucile

Lucile

29-09-2015 om 17:02

ps Hadewich

Ik heb vaker gelezen dat mensen dachten dat de definitieve wachtrij al eerder begon dan de tijd die bekend gemaakt was, alleen ging dat om enkele minuten.

Hadewich

Hadewich

29-09-2015 om 17:06

Vreemd toch

Dan moet Ticketmaster er niet bijzetten dat je niet moet verversen, raar toch?

Lucile

Lucile

29-09-2015 om 17:13

weet ik niet

Vlgs mij zegt TM dat als je in de definitieve wachtrij staat je niet meer moet verversen. Ik dacht dat TM zegt dat je automatisch in die definitieve wachtrij wordt gezet als je al in de wachtrij staat maar dat moment van waar je eerst op de wachtrij stond niet bepaalt op welke plaats je in de definitieve wachtrij komt. Dat is het moment wat wij dus niet afwachten, wij gaan zelf de wachtrij in. Maar nogmaals, je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.

Gerber

Gerber

30-09-2015 om 09:22

Tjonge,

er gaat werkelijk een wereld voor mij open... Dank je wel Lucille voor je uitgebreide beschrijving, dat verheldert het ondoorzichtige proces toch wel. Een volgende keer komt ik beslist beter beslagen ten ijs. Tot nu toe was meest meest gecompliceerde ticket aankoop die van het concert van U2, tig jaar geleden (de 'Love comes to town Tour', met BB King in het voorprogramma, wowdiewow!!). Daarvoor moest je briefkaarten posten, en uit die briefkaarten werden er dan gegadigden getrokken die kaartjes mochten kopen. Hopeloos verouderd systeem vandaag de dag.
Maar of het huidige systeem van tijdelijke- en definitieve wachtrijen, derden die woekerprijzen vragen en andere moeilijk te traceren processen nu ideaal is, betwijfel ik. Ik hoop iig dat de de woekerprijzen van Seatwave in de toekomst aangepakt gaan worden.

lucile

lucile

30-09-2015 om 10:32

gerber

Graag gedaan en met je laatste regels ben ik het helemaal eens. Het huidige systeem is ook niet eerlijk en seatwave al helemaal niet. Raar dat ticketmaster daar zijn naam aan verbindt. Ze zijn geloof ik zelfs eigenaar. 20% per transactie moet je ook nog betalen.
Enfin, misschien moeten we maar oefenen met concerten die zeker snel zullen uitverkopen en die we niet willen. Mijn indruk is dat vaardigheid echt wel de kans op kaarten vergroot.

Jamie

Jamie

30-09-2015 om 10:35

Lucile

Je zegt steeds: 'Maar nogmaals, je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.'

Ik vind dat een beetje krom maar dat zie je blijkbaar zelf niet? Er wordt duidelijk door anderen gezegd dat het er anders uit ziet als bij jou, dat je NIET moet verversen en jij zegt van wel en dan kom je met je dooddoener? Beter is het als je probeert te bekijken of het nu bij die mensen anders ging dan bij jou en wat zij nu echt moeten doen. Het lijkt er op alsof er twee verschillende systemen zijn?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.