Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vuurvlinder

vuurvlinder

22-11-2017 om 21:19

schokkend artikel over de blokkade tijdens de sint optocht


vuurvlinder

vuurvlinder

24-11-2017 om 19:41

Het artikel is

stemmingmakerij...

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2017 om 20:13

Hoezo Yvan?

Is het niet gebeurd dan?

Ad Hombre

Ad Hombre

24-11-2017 om 21:34

vuurvlinder

"ongelovelijk, wie verpest nu het sinterklaasfeest:.... "

Stelletje imbecielen.

Maar iemand die ongelofelijk met een 'v' schrijft is ook niet helemaal kosjer. Zelf wel naar de basisschool geweest?

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2017 om 22:10

Mijn hemel Ad

Ik lees liever een sympathieke opmerking met taalfouten, dan een vileine zonder.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-11-2017 om 08:34

Kaaspokje

Dan zit je bij mij verkeerd

Ad hombre

Je hebt helemaal gelijk dat kleine groepen activisten een wereld van verschil kunnen maken.
Ik dank veel aan dat groepje vrouwen dat zo'n ruim 100 jaar geleden de achtergestelde positie van vrouwen zat waren.
Ik snap overigens heel goed dat voor mannen als jij dergelijke activisten altijd bedreigend zullen zijn. Het gaat tenslotte om jouw priviliges waar ze aan komen. Ik zou zeggen zet je verzet manmoedig voort, maar je weet net zo goed als ik dat het een verloren strijd is.

Het hele jaar door pepernoten

Nu is dat wat overdreven, maar wordt de aversie tegen zwarte piet ook niet geprikkeld tegen de hele kermis daar om heen. Al maanden liggen de zakken pepernoten in de winkel. De verpakking is aangepast maar juist die aanpassing leidt tot vragen of men is doorgeslagen of niet. ( Hierover doe ik geen mening, daar de pepernoten thuis direkt uit de verpakking in de koektrommel verdwijnt, of in de mond; verpakking gaat meteen in de prullenbak).
Maar ik ben wel verbaasd over de wekenlange sinterklaasjournaals. Iedere avond weer kijken kinderen naar dat journaal want dan kunnen ze de volgende dag tijdens speelkwartier inhaken op de laatste gebeurtenissen uit het journaal.. Educatief een goede actie want zo leren kinderen discussieren, maar is deze opgeblazen aandacht voor dit kinderfeest niet mede de basis voor de problemen rond de viering van sinterklaas?
Vroeguh beperkte sinterklaas zich tot 1,5 dag. Hadden we geen feesten via sportverenigingen, bedrijven, geen sinterklaasjournaal of tv-schoentjesacties.
De commercie heeft het feest de nek ongedraad want ik betwijfel of de anti-pieten ook op de barricades waren gegaan als het hele gebeuren niet zo buitensporig lang duurde. Het is ook irritant om van de voren al geconfronteerd te worden met de beelden dat een grote groep donkere mensen voor een blanke man werken. Zo van deze tijd.
Het probleem is misschien niet de herinnering aan de slavernij maar het beeld niet als gelijke gezien te worden en dit zich niet beperkt tot één dag.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-11-2017 om 09:23

Alkes

Zwarte Piet interesseert mij geen ene klap. Maar dat eeuwige gepush van links mag zolangzamerhand wel eens wat tegengewicht hebben.

Het is namelijk nooit genoeg. De hele wereld moet zich naar de kleinste minderheden richten. Er is een miniem percentage trans- of andere soorten sexuelen, maar daar moet de 99% gewone mannen en vrouwen vervolgens genderneutrale WC's voor inrichten.

Het grootste probleem is dat alles wat afwijkt van de 'linkse mening' wordt gedemoniseerd. Rechts heeft zich er allang bij neergelegd dat mensen andere meningen hebben. Soit. Voltaire enzo. Maar heb je een andere mening dan links dan ben je een racist, een seksist of gewoon een fascist.

En dan dat gelul over 'mijn privileges'. Wat voor privileges heb ik?

Als ik als 40 jarige man een 17 jarig meisje op een podium van achteren grijp en in haar nek zoen terwijl ze duidelijk tegenstribbelt kan ik mijn carriere wel vergeten en waarschijnlijk word ik ook nog vervolgd.

Een vrouw kan rustig haar gang gaan, ze is er nog trots op ook:


https://www.youtube.com/watch?v=SyGgMW_sn7k

Is dat het soort van privileges wat je bedoelt?

Anooo

Anooo

25-11-2017 om 11:35

"Het is ook irritant om van de voren al geconfronteerd te worden met de beelden dat een grote groep donkere mensen voor een blanke man werken. Zo van deze tijd.
Het probleem is misschien niet de herinnering aan de slavernij maar het beeld niet als gelijke gezien te worden en dit zich niet beperkt tot één dag."

Doordat de pepernoten in september al in de winkel liggen?

Is er trouwens wel eens stampij geweest over het ontbreken van vrouwen in het gevolg? Nu heb je af en toe een meisjespiet, maar die had je toen ik klein was ook niet. Vrouwelijke sinterklazen nog steeds niet. Het is toch een veel groter percentage dat daardoor benadeeld wordt

Triva

Triva

25-11-2017 om 12:12

tjonge flanagan

Overdrijven is ook een vak...

Pepernoten komen eind aug/begin sept en dat is al heel lang zo.

Sinterklaasjournaal is al vanaf 2002 en begint de maandag voor de intocht. Dit jaar zelfs als laatste datum mogelijk.

'Vroeguh beperkte sinterklaas zich tot 1,5 dag. Hadden we geen feesten via sportverenigingen, bedrijven, geen sinterklaasjournaal of tv-schoentjesacties.'

Dat was dan wel voor MIJN vroeguh want ik had wel sinterklaasfeest op de sport en bij het werk van mijn vader toen ik nog geloofde en ik ben van begin jaren 70.

Pakkende titel

Een pakkende titel, maar de clue zat hem in de staart.
Alleen zie ik nu dat er een woordje ontbtak.
Zo niet van deze tijd.
Sorry.

Ps Toen woonden wij in het buitenland en zo zijn mijn kinderen niet opgegroeid met sinterklaas en het sinterklaasjournaal. Voor hen staat sinterklaas voor surprises maken. Ze hebben ook nooit in sinterklaas geloofd.
Andere start, zeg maar.

Maar als sinterklaasjournaal dit jaar voor het laatst is, kan de sfeer volgend jaar wel anders zijn, minder kermis.

Ik ben van vlak voor 1970. Zo zie je maar hoe binnen korte tijd veel kan veranderen. Biedt perspectief voor de toekomst.

Erica

Erica

25-11-2017 om 14:12

Niet voor het laatst

maar zo laat mogelijk gestart. Sint komt altijd de zaterdag na Sint Maarten. Dit jaar was 11 november op een zaterdag en kwam Sint dus de 18e aan. Volgens mij begint het Sinterklaasjournaal tegenwoordig wel eerder dan vroeger. Vroeger begon het volgens mij op woensdag en tegenwoordig al op maandag.

Het Sinterklaasjournaal is trouwens goed bezig, vind ik. Iedereen kan Sinterklaas helpen als hulpsinterklaas (althans: elke man), iedereen kan piet worden. Zwart worden de pieten van de schoorsteen, hoe meer ervaring, hoe meer roet. Langzaam kunnen de pieten allemaal roetveegpieten worden. Het is niet erg als je iemand herkent, want dat is dan gewoon iemand die helpt. Hoera!

Petra

Petra

25-11-2017 om 15:39

gewone wc's

"Het is namelijk nooit genoeg. De hele wereld moet zich naar de kleinste minderheden richten. Er is een miniem percentage trans- of andere soorten sexuelen, maar daar moet de 99% gewone mannen en vrouwen vervolgens genderneutrale WC's voor inrichten."

Welnee, die "genderneutrale wc's" (jeweetwel, zo'n gewone wc als je thuis ook hebt) zijn er helemaal niet voor dat kleine percentage transseksuelen. Gewone wc's zijn voor gewone mensen die niet de hele tijd in geslachts-hokjes willen worden ingedeeld en die zich niet prettig voelen bij seksesegregatie. Net zoals we geen seksesegregatie meer hebben op scholen of bij gym, zo is seksesegregatie ook niet nodig of wenselijk bij wc's. Gewone (sekseneutrale) wc's kom ik al heel lang tegen op allerlei campings, bij sommige eetgelegenheden, etc. Gewone (sekseneutrale) wc's zijn vooral een teken dat mensen van verschillend geslacht op een relaxte manier met elkaar omgaan.

Waarom er dan opeens zo'n heisa is gemaakt van de zogenaamde "introductie van sekseneutrale wc's", weet ik niet. Dat was heel dom en heeft juist een hoop ellende veroorzaakt.
Zo lang als ik leef (en dat is al heel lang...) ben ik gewone (sekseneutrale) wc's tegengekomen bij tal van openbare gelegenheden en dat is nog nooit een issue geweest.

Triva

Triva

25-11-2017 om 15:53

Petra

Toch klopt niet zo wat jij zegt, het is volgens mij de bedoeling dat er een vrouwen, een mannen én een genderneutrale wc komt. Niet of-of maar en-en.

Van mij mogen ze het gehandicaptentoilet daarvoor gebruiken, prima oplossing, dat is toch al genderneutraal.

Een hele nieuwe ruimte bouwen vind ik wat overdreven, van een mannen en een vrouwenhok twee genderneutrale toiletten maken vind ik ook niet nodig (dan luister je dus naar een heel klein deel van de bevolking).

En nee ik heb geen enkel probleem met mensen die zo'n toilet willen maar niet ten koste van. Is er ruimte voor een derde ruimte: prima.

Petra

Petra

25-11-2017 om 16:15

gewone wc's en wachtrijen

Ik ken het gebruik van sekseneutrale wc's alleen van die gevallen waar er of maar ruimte is voor één wc, of waar de bordjes bij de wc's worden weggehaald zodat iedereen een wc kan kiezen. De laatste situatie is handig om wachtrijen te voorkomen.
Sowieso is het in mijn beleving al tientallen jaren gangbaar om als er een lange rij is voor de vrouwen-wc, dan als vrouw naar de mannen-wc te gaan als die vrij is. Waarom onnodig lang in de rij staan?

Als alle wc's sekseneutraal zijn, dan zullen er veel minder wachtrijen zijn.

Triva

Triva

25-11-2017 om 16:23

Petra

'Sowieso is het in mijn beleving al tientallen jaren gangbaar om als er een lange rij is voor de vrouwen-wc, dan als vrouw naar de mannen-wc te gaan als die vrij is. Waarom onnodig lang in de rij staan?'

Ik prefereer het gehandicaptentoilet sommige mannenwc's bestaan voor een groot deel uit pisbakken en daarom is de rij daar zo klein.

vuurvlinder

vuurvlinder

25-11-2017 om 16:34

net in het winkelcentrum

Alleen maar zwarte pieten. Ik merkte dat ik me daar toch ook wel ongemakkelijk bij voel. Als of we een bepaalde groep mensen niet serieus nemen.
Verder herken ik de wens om gender-neutrale toiletten helemaal niet als iets wat uit linkse hoek komt. Dus Ad ik herken heel je verhaal niet zo. Ligt het zo zwart-wit? Randstad-versus provincie, Links versus rechts? Ik heb de indruk dat mensen toch vrij algemeen een eigen mening vormen. Ik ken mensen die GL stemmen en zeer pro zwarte piet zijn etc etc...
Ik heb zelf ook niet zoveel met gender-neutrale toiletten of worden daar geen urinoirs opgehangen? Ik hoef niet zo nodig langs pissende mannen te lopen om zelf naar de toilet te kunnen. Maar ja ben ik dan juist links of rechts?

Petra

Petra

25-11-2017 om 16:41

gehandicaptentoilet

Er zijn mensen die vinden/denken dat het verboden is voor niet-gehandicapten om naar het gehandicaptentoilet te gaan, zelfs als er in geen velden of wegen een gehandicapte te bekennen is.
Ik vind dat grote onzin.
Maar hier zijn dus hele discussies over...

DIt is niet houdbaar als er maar één alles-in-een wc is, nl. één wc die ook voor gehandicapten geschikt is.

Anooo

Anooo

25-11-2017 om 17:30

Klopt Petra

In een sportaccommodatie stonden we eens met 10 dames in de damesrij, 2 heren in de herenrij en precies er tussenin was een gehandicaptentoilet zonder rij. Echt 3 deuren naast elkaar. Dus het duurde niet lang voor de eerste persoon daar in ging. Toen kwam er heel snel een personeelslid aangelopen dat het gehandicaptentoilet op slot deed en de gebruiker een standje gaf. Volkomen bezopen. Je hebt sowieso al bijna nooit een wachtende voor je als gehandicapte, dus een keer een bezet toilet treffen lijkt me geen probleem. Ik neem aan dat je daarna meteen mag. Al zie ik ook eigenlijk niet helemaal waarom je ook niet gewoon als 4e in de rij zou kunnen staan met je rolstoel, als er in de andere rijen meer mensen staan.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2017 om 17:45

Gehandicapten wc

Nee, een gehandicapten wc vind ik toch een categorie apart. Deze mensen hebben bij hoge nood niet de snelheid die niet-gehandicapte mensen gemiddeld genomen wel hebben. Dus als ik het nog op kan houden door een beetje te hippen en tot 10 te tellen, kan het voor iemand in een rolstoel fout gaan. Dus, stel er is in geen velden of wegen een rolstoelgebruiker in beeld, gebruik de wc dan vooral, maar deze mensen horen niet in de wachtrij thuis.

Als genderneutrale toiletten náást mannen en vrouwen toiletten gezet zouden worden, zou dat zijn doel voorbij schieten. Daarmee maak je genderneutraal toch weer tot iets waarvoor je een keuze moet maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2017 om 17:55

Op slot doen

Een gehandicapten wc op slot doen is natuurlijk belachelijk. Ik ben zelf wel ontzettend 'braaf', of in hokjes gedrild, dat kan ook . Ik hou toch een beetje het gevoel dat ik een 'regel' overtreed als ik op een niet voor mij bedoelde wc neerstrijk. En bij een gemengde, of nu voortaan genderneutrale wc, heb ik toch het ietwat ongemakkelijke gevoel dat er mannen op geplast kúnnen hebben (hoeft niet) die lekker hebben staan rondspetteren. Ik maak het dus best ingewikkeld . Vooral als je ziet, wat dat laatste betreft, hoe vrouwentoiletten er na een paar plasbeurten soms uitzien als een ontplofte vuilnisbak.

Anooo

Anooo

25-11-2017 om 18:01

Want?

Ze zijn toch niet allemaal hetzelfde, Kaaskopje? Of per definitie zielig?

Als jij je enkel breekt plas je toch niet meteen in je broek als je een wachtende voor je hebt? Maar je hebt WEL even de grotere ruimte nodig.

Lopende mensen kunnen ook in hun broek plassen bij 10 man in de rij tenslotte.

Ik denk niet dat we se per se zielig moeten vinden vanwege een rolstoel. Als er een volledig verlamde in de rij komt met begeleider, of een ouder met 2 peuters met hoge nood, mogen ze vast voor. Een gebroken enkel roept dat minder snel op denk ik zo. Maar ik heb er geen ervaring mee verder.

Triva

Triva

25-11-2017 om 18:11

Kaaskopje

Echt je zit verkeerd met je mening daarover, de gemiddelde gehandicapte hoeft echt niet 'nodiger' dan de gemiddelde niet gehandicapte. Die twee hebben niets met elkaar te maken.

Ze hebben meer ruimte nodig om letterlijk hun 'kont te kunnen keren' dus ja een aparte ruimte maar het is echt idioot om die ruimte niet te gebruiken. Heel bizar dat mensen dat nog steeds denken en erger nog: dat het personeel een standje komt geven.

https://www.beatrijs.com/invalidentoilet-bij-hoge-nood/

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2017 om 18:54

Triva

Echt je zit verkeerd met je mening daarover, de gemiddelde gehandicapte hoeft echt niet 'nodiger' dan de gemiddelde niet gehandicapte. Die twee hebben niets met elkaar te maken. ===

Lees nog eens, dan zie je vast dat ik dat niet gezegd heb.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2017 om 19:00

Anoo en Triva

Ik vind gehandicapten, of zoals je hoort te zeggen, mensen met een beperking, niet zielig, tenzij daar reden voor is. Als ik echt heel erg nodig moet, dan draai ik snel de knop om en trek zo snel als ik kan mijn broek en onderbroek naar beneden, plof of de bril en slaak een zucht van opluchting. Als iemand met een rolstoel (daar dacht ik vooral aan) in dat stadium van 'nodigheid' een wc in gaat, moet de stoel naar binnen, keren om de deur dicht te kunnen doen, gehannes om de broek naar beneden te doen, gehannes om naar de wc te gaan. Daar zijn ze vast bedreven in geraakt, maar ik schat toch in dat dat meer tijd kost dan voor mij. Daarom vind ik het niet handig als deze mensen in een wachtrij moeten aansluiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2017 om 19:05

Triva

Wat betreft het benutten van de wc, daar ben ik het mee eens. Dat ik dat niet zo snel doe zit meer tussen mijn oren (ik vind het een vervelend idee als iemand waar de wc voor bedoeld is op mij moet wachten), dan dat het niet hoort. Ik vind die wc's ook veel prettiger. Lekker veel ruimte, hogere pot.

Gehandicapten wc's /openbare toiletten

https://inlevendenlijve.blog/2017/11/vernederend/

Waarom opebare toiletten sowieso nodig zijn!

Genderneutraal is in mijn idee inderdaad zoals op naturisten xampings: iedereen maakt gebruik van dezelfde toiletten ongeacht gender. Een genderneutraal toilet naast mannen, vrouwen én gehandicapten toiletten lijkt mij vreemd, volgens mij is de hele genderneutraal discussie vooral over geen onderscheid tussen m/v net zoals bij hema, geen koeienletters boy of girl in de broek maar gewoon: broek.

Over de pieten discussie: ik vind dat voor- en tegenstanders de discussie verkeerd voeren. Maar iedereen die vindt dat het lanhzamer moet kijk naar deze:


https://youtu.be/e_BrNU6GIPI

En ik ben het echt eens met marc de hond: verandering is altijd met een kleine groep begonnen, 15 jaar geleden vonden veel mensen het homo huwelijk ook niet nodig. En we lopen ook al heel lang niet meer op klompen..

@#64

Er zal wel iets gebeurd zijn, zeker? Maar wat precies?

Een "inval", wat verder in het artikel zijn ze de school "binnengedrongen".
"De actievoerders zijn vertrokken toen ze dat werd gevraagd", maar:" Een aantal demonstranten reageerde op het verzoek te vertrekken met vervelende opmerkingen, zegt de directeur.".

Tja... Er zijn dus wat actievoerders binnen gekomen, die hebben wat leuzen gescandeerd, wat snoep uitgedeeld en ze zijn vervolgens weer vertrokken.
Het schoolpersoneel heeft ongetwijfeld nog jaren psychologische bijstand nodig, de journalist van dienst heeft nog steeds de daver op het lijf en in die zieltjes van die arme kindjes is nu ook het zaad van de verderfelijke subversie gezaaid. Wat een stel watjes zijn jullie...

Overigens: er zijn wel belangrijker dingen om van wakker te liggen, niet? Jullie hebben wat meer Multatuli en wat minder Rutte en Wilders nodig.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-11-2017 om 19:45

MarSy

Het gaat om vrijheid. Als de Hema wel BOY en GIRL op broeken wil printen, waarom zou dat dan niet mogen?

Dat homohuwelijk hoeft van mij ook niet, maar ik ga een stapje verder. Waarom zou de overheid ueberhaupt regels mogen stellen over wie zich gehuwd wil noemen? Al wil je met je hond trouwen. Ga je gang, zou ik zeggen.

Dat vind jij niet nodig? Wacht maar af. Verandering begint altijd met een kleine groep, vraag maar aan Marc de Hond. (die hoeft alvast zijn naam niet te veranderen als hij met een - andere - hond trouwt)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.